تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۳۲۹۰۰۴

فرصت طلبان دلسوز کهگیلویه و بویراحمد نیستند / تغییر اگر به نفع مردم نباشد مردود است

۵
۰
کبنا ؛متن ارسالی
استان کهگیلویه وبویراحمد با خطرمهلک قبیله گرایی حزبی و باند بازی سیاسی مواجه است و جناح و باندبازی‌های سیاسی مانع از رشد و ترقی استان کهگیلویه وبویر احمد خواهد شد.
استان کهگیلویه وبویراحمد با خطر مهلک قبیله گرایی حزبی وباند بازی‌های سیاسی مواجه است یکی از مشکلات و چالش‌هایی که در استان کهگیلویه وبویراحمد با آن مواجه هستیم، به هم ریختگی فعالیت سیاسی است، ما باندی و جناحی فعالیت سیاسی انجام می‌دهیم.
جناح‌های سیاسی که مرامنامه و منابع مالی دقیقی ندارند فعالیت سیاسی می‌کنند و بعد از به قدرت رسیدن نیز پاسخگو نیستند، در زمان انتخابات برخی از این احزاب فعال می‌شوند و رای لازم را کسب می‌کنند که نه برنامه‌ای دارند، نه سیاست خارجی مشخصی را دنبال می‌کنند و نه اینکه رویکرد اقتصادی مشخصی دارند و پس از انتخاب شدن نیز منشا هیچ اثر و تحولی نیستند.
استان کهگیلویه وبویراحمددارای ۴۹ هزار دانشجوی فارغ التحصیل، ۷۱۴ هزارنفر جمعیت که از مهمترین استان‌های تاثیر گذار در دوران جنگ هشت سال دفاع مقدس و بعداز انقلاب بوده‌اند وهمچنین دارای منابع غنی وگسترده می‌باشد که با شرایط سیاسی موجود دراستان در بلند مدت به توسعه و پیشرفت این استان صدمه وارد می‌شود، فعالیت سیاسی باید قاعده مند شود و برهم ریختگی فعلی در بلند مدت مشکلات جدی را ایجاد می‌کند.
متاسفانه خط بازی و باندبازی مدیران استان باعث خانه نشین شدن قشر زیادی از افراد تحصیل کرده این استان شده و ادارات، بانک‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دولتی و خصوصی، شهرداری‌ها مملو از افرادی است که با سهم خواهی های سیاسی و زدوبند هایی سیاسی به جایگاه‌های شغلی و منصب‌های ریاستی دست یافتند.
در بیشتر عزل و نصب‌ها در دهه‌های اخیر، سیاسی کاری، رایزنی و معامله‌های پشت پرده در انتخاب مدیران بر تخصص، مهارت و تجربه کاری چربیده است.
در گذشته، نشستن بر مناصب مهم و حساس در گمان خیلی از کارکنان باتجربه و کارکشته ادارات و دستگاه‌های اجرایی هم نمی‌گنجید چه رسد به اینکه برای گرفتن منصبی خود را به آب و آتش بزنند و ده‌ها نفر را برای کسب مسئولیتی حتی جزئی واسطه کنند؛ ولی در سال‌های اخیر عیار مسئولیت‌ها و کارهای اجرایی به حدی پایین آمده که هر کسی با هر میزان از دانش و معلومات، برای رسیدن به مناصب مهم، به اصطلاح سر و دست می‌شکند.
به نظر می‌رسد نظام اداری استان دچار آفت سیاست زدگی و باند بازی شده؛ ممکن است برخی از خوانندگان محترم با این موضوع موافق نباشند؛ انجام یک تحقیق میدانی از میزان بهره وری و نیز انگیزه و کار مفید کارکنان ادارات، درستی یا نادرستی این ادعا را اثبات خواهد کرد.
به زبان ساده بگوییم تا زمانی که شایسته سالاری، تجربه و مهارت جای باند بازی و سیاسی کاری را نگیرد وضعیت استان از نظر کسب و کار و رونق اقتصادی بهبود نخواهد یافت و اوضاع استان به سامان نمی‌شود.
سیاست زدگی باعث شده که متأسفانه برخی مناسبات اجتماعی و سیاسی در استان بر اساس منافع تعریف شود؛ یعنی منافع، تعیین کننده دوستی‌ها، دشمنی‌ها، مخالفت‌ها و نقدهای اجتماعی و سیاسی شده است.
بر این اساس فرد، افراد یا جریان‌ها و گروه‌های سیاسی تا زمانی حامی شرایط و وضع موجود هستند که منافع کوتاه مدت و بلندمدت آن‌ها تأمین شود؛ در غیر این صورت دوستان دیروز نه تنها به منتقدان که به دشمنان امروز تبدیل می‌شوند.
بهتر است که با اجرای مجموعه‌ای از اقدامات فرهنگی، انضباطی و قضایی نسبت به شاداب‌سازی محیط‌های اداری اقدام شود و درآن سوی ماجرا با هر گونه پارتی بازی در استخدام افراد، بی‌عدالتی و باند بازی برخی مدیران میانی با کارمندان و هر آنچه که باعث مسموم شدن محیط‌های اداری و زمینه ساز تخلفات بزرگی همچون مفاسد اقتصادی می‌شود، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد.
آنچه از وضعیت این روزهای برخی از ادارات مشخص است، فضایی مسموم و غیر قابل تحمل است که ادامه یافتن آن باعث مشکلات بسیاری از جمله بی‌اعتمادی کارمندان به یکدیگر، بی‌اعتنایی به مقررات یک مجموعه و در نهایت درگیری‌های گوناگون بین کارمندان و مدیران می‌شود
ناگفته نماند که برخی افراد و باندها در دهه‌های گذشته آسیب‌های زیادی را از ناحیه همین عزل و نصب‌های نا به‌جا به استان وارد کرده‌اند؛ این افراد برای اینکه به منافع دو روزه و دنیایی خود برسند، چهره نامطلوب و ناامنی را از استان جلوه می‌دهند.
این افراد برای خودشیرینی و امتیازگیری بیشتر تا مدیری وارد استان می‌شود چنان چهره خشنی از استان برای وی ترسیم می‌کنند که فرد مزبور فکر می‌کند مردم و به ویژه کارکنان ادارات این استان اسلحه‌ای با چند خشاب فشنگ را در زیر لباس خود پنهان کرده و به سر کار می‌آیند؛ همان تصویری که همه ما از فیلم‌های «وسترن» و هفت تیرکشی در ذهن داریم.
انتقاد از وضعیت سیاسی موجود در استان به منزله تائید و عدم انتقاد به عملکرد استاندار نیست؛ آقای احمدی همچون دیگر افراد دارای نقاط ضعف و قوت زیادی است؛ یکی از انتقادهایی که به استاندار وارد است این که بیشتر مدیران استانی در دوره مسئولیت ایشان از یک شهرستان انتخاب شد و این مسئله باعث نارضایتی عامه مردم وبقیه شهرستان‌های استان شده است.
این جدای از صدها مدیر میانی در ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد است که همگی از یک منطقه خاص انتخاب شده‌اند؛ در صورت ادامه کار استاندار، آقای احمدی باید در کنار آمایش سرزمین، آمایش نیروی انسانی و مدیریتی استان را هم اجرا کند.
فرصت طلبان دلسوز استان نیستند؛ تغییر اگر به نفع مردم نباشد مردود است؛ نباید این کشمکش‌ها منجر به ایجاد شرایطی شود که هم چون زمان عباسیان حسرت گذشته را بخوریم.
و در پایان توقع از همکاران و اصحاب رسانه استان این است که در زمین افراد فرصت طلب بازی نکنند و با انتشار مقالات و تحلیل‌های منطقی و به دور از هیجان از متشنج شدن فضای جامعه جلوگیری کرده و به بلندگوی افراد و سیاسیون تبدیل نشوند.
----------------------------
سید مقداد مرتضوی‌پور
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
الان توهمی ک مسولین دارند اینکه هر پست و سمت ک بگیرن حقشون..و منبت شوند اجازه نمی‌دهد ک ب دیگران پست بدهند و عمرا اگه ی سوزن ب خونشون بزنند ک پست و سمت حق شایسته..امان از غرور و دنیا طلبی
رضا خان
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما آقای مرتضوی پور
آقای . در آورده
Iran, Islamic Republic of
چرامدیرانی که بیش از ۴سال مدیر هستند
نباید جای خود را به مدیران جدید بدهند؟
آیا تا کی باید بمانند؟؟؟
علمی کاربردی استان
Iran, Islamic Republic of
تغییر در دانشگاه علمی کاربردی استان ضروری است
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
نتیجه همین نوع ناشایسته سالاری است که هروز میشنویم فلان مدیر مورد حمله قرار گرفت و در فلان اداره ارباب رجوع از سر ناچاری فلان مسئول را تهدید کرده و... نه اینکه بخواهیم از این نوع برخوردها قبح زدایی کرده باشیم ، ولی آیا مسئولین و مدیران فرادست تاکنون به ریشه های تهاجمی ارباب رجوع ها که آستانه آنها این دو سه سال بشدت بالا رفته هیچ عمقی و خارج ازتعصب اداری فک کرده اند ؟! که قطعا جواب آن منفی است . البته اگه این نوع ناهنجاریها اگر کالبدشکافی نشود و یکرطرفه بخواهیم بعنوان تحکم قانون و مقررات یه طرفه فقط به محکوم نمودن ارباب رجوع یا کارمند رسته پایین بپردازیم قطعا با این نوع روشهای انتصاب و اعمال مدیریت مدام شاهد مصیبتهای بیشتر و لاینحل تری در فضای اداری خواهیم بود که قطعاماندن و نفس کشیدن در این فضای خودساخته و خودخواسته حتی برای خود مدیران ناگوار و غیرممکن خواهد شد
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1