تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : ۳۲۸۷۹۴

تحلیلی بر اختلاف «سردار» با استاندار؛ روزهای سخت «حاج عدل»

۴
۰
کبنا ؛متن ارسالی
 
عدل هاشمی روزهای سختی را سپری می‌کند. او از ریزش باور نکردنی آرا و از دست پایگاه اجتماعی‌اش آگاه است و بر همین اساس بر هر شاخه چنگ می زند و دست به هر اقدامی می زند، از توزیع ماهی تا حمله به استاندار که مگر از این ریزش جلوگیری کند و یا حداقل شتاب آن را کاهش دهد. اما به نظر نمی‌رسد این استراتژی جواب دهد بلکه او را وارد چالشی دیگر خواهد کرد که نتیجه‌ای جز شکست زودهنگام او ندارد.
هاشمی گمان می‌کند می‌تواند با استراتژی بهترین دفاع حمله است، او استاندار را آماج حملات خود قرار داده تا با امتیازگیری به خصوص در انتصاب مدیران نزدیک به خود، طوایف و چهره‌های حامی‌اش را راضی نگه دارد. اما گمان نمی‌رود با این نعل وارونه زدن مشکلات حوزه انتخابیه او را رفع کند.
استاندار نماینده دولتی است که تا ۳.۵ سال دیگر بر سر کار است و حمله به دولت و کارگزارانش در این زمان آب در هاون کوبیدن و مشت بر دیوار کوفتن است. از طرفی احمدی نیز نشان داده که اهل باج دادن نیست و تحت هیچ شرایطی اقتدارش را زیر سوال نمی‌برد. او حتی نشان داده که صبر و حوصله زیادی دارد اما در وقت مقتضی رقیب را به بدترین شکل ضربه فنی خواهد کرد.
با این حال به نظر می‌رسد بر خلاف عدل هاشمی که این موضعش عاقبت او را منزوی خواهد کرد، رقبای درون شهرستانی و استانی از این استراتژی عدل در پوست خود نمی‌گنجند.
انزوای هاشمی بستر را برای ناکارآمد نشان دادن او از سوی رقبای داخلی مهیا می‌کند و از طرفی دو نماینده دیگر نیز با استفاده از این فضا، بیشترین بهره برداری را به خصوص در حوزه چینش نیروها می‌کنند. دیری نخواهد پایید که نیروهای آن حوزه برای تصدی مناصب دست به دامن تاجگردون و زارعی و یا وکیلی در تهران خواهند شد و در اطراف سردار کمتر کسی خواهد ماند. البته به نظر می‌رسد هاشمی وارد بازی شده که مشاورانش از جریان خاص برای او راه انداخته‌اند تا نیروهای خود را در بدنه مدیریتها حفظ کنند. جریانی که به هر دلیلی طی ۴ سال اخیر سهم بسیاری از مدیریتها را در دست دارد و حتی بسیاری از افرادش را از دولتهای گذشته حفظ کرده و اکنون دست به قماری زده که بازنده‌اش قطعاً نماینده کنونی این حوزه خواهد بود. و البته هاشمی باید زرنگتر از این باشد که با طناب دیگران در چاه بیفتد اما شواهد نشان از آن دارد که سردار کم تجربه حوزه سیاست، قواعد بازی را در استان پر رمز و راز به خوبی فرا نگرفته است.
-------------------------
سیاوش محمدی
------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

کهگلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
باسلام ودروددرودبرهاشمی فردی که بخاطرهمتبارهیش درکهگلویه لربزرگ میجنگه .آقای استانداردازروزی که هاشمی برای هموطنهایش واستانکه درحادثه پروازی تهرلن یاسوج شهیدمظلوم شدن مظلومانی که بعداز۵۰روزهنوزجسدشون پیدانشده وداغ این مردموچندین برابرحفظ کرده درمقابل چندوزیرونماینده تاجرواقتصادی غیرت ومردانگی .ولی حاج هاشمی وتاجگردون مقابل .ن ایستادگی کردن وحرف حق رازدندتاهمه ایران بفهمه هنوزم لربا اصالت وباغیرته شما کسی که ازدیاری اومده به استان ما ازاینجا ومردمش وحافظه وشهامتشون بیخبرید به وظیفه خودتون عمل کنیدوچوب لای چرخهای اقتصادکهگلویه بزرگ وگچساران نزاریدکه این دوشهرتوکشورشناخته شده هستندبروتاریخوبخون .؛وزرا به توبرای استانت چه قولی دادن که دخالت کنی ومانع بعضی حرفها واستعفاهایی بشی بدون ماه پشت ابرنمیمونه خراب نکن خراب میشی درودبرلربزرگ...
کهگلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
وآقای محمدی بدترین شکل نوشتن یک نظریه . که بانوشتن به نفع .وبه قلم حق هست احمدی استانداری هست که شخصی که داشت هزینه میکردبرای پمپ بنزین دردهدشت تشویق میکردکه بیا بزن تویاسوج من ازت . همنظرمیشن . .....برای شما....
از مشاوران
Iran, Islamic Republic of
آیا با منطق پیمانکاری همه چیز حل شدنی است!!
محمود
Iran, Islamic Republic of
گویا آقای محمدی دارای استعداد تخیل پردازی بالایی هستن. آقای هاشمی پور انتقاداتی که نسبت به استاندار دارن حرف دل همه ملت ایران و مردم این استان است تا جایی که خود آقای روحانی این تذکر رو به استانداران داده اند. تعجب میکنم از شما آقای محمدی که شما واقعن بین مردم هستین یا نه ؟ مردم کهگیلویه از آقای هاشمی پور تا الان راضی هستن .
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1