تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب : ۳۲۸۲۶۵

تکمیل پازل جنگ طلبان کاخ سفید و احتمال جنگ‌ جهانی سوم

۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛متن ارسالی
 
تکمیل پازل جنگ طلبان کاخ سفید و احتمال وقوع جنگ جهانی سوم:
سال ۲۰۱۸ آبستن حوادثی است که زنگ خطر آن را ترامپ با انتصاب‌های جدیدش در کاخ سفید به صدا درآورده، در واقع با برکناری رکس تیلرسون و آوردن مایک پامپیو به‌عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا که به‌عنوان چهره‌ای جنگ طلب و بشدت ضد ایران شناخته می‌شود و اخراج مک مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید و آوردن جان بولتون به‌عنوان شخصیتی که سالهاست به دنبال گزینه نظامی برای مقابله با ایران و براندازی نظام جمهوری اسلامی است آژیر جنگی زودرس در خاورمیانه و به احتمال قوی جنگی فراگیر در جهان به صدا درآمده که باید تا اردیبهشت به انتظار نشست تا نتیجه برخورد دونالد ترامپ با برجام مشخص شود، اینکه اروپا و گروه ۵+۱ قادر خواهند بود رئیس جمهور آمریکا را به ماندن در برجام قانع کنند یا نه از هم اکنون ذهن تحلیل گران سیاسی را به خود مشغول کرده اما تغییرات جدید در بدنه حاکمیتی کاخ سفید نشان از عدم تمدید برجام از سوی رئیس جمهور آمریکا و آغاز بحرانی جدید در روابط بین الملل خواهد بود که خروج از این پیمان بین المللی ضمن اینکه جامعه جهانی را نسبت به هر نوع مذاکره با آمریکا بدبین می‌کند باعث نوعی سردرگمی و بی اعتمادی در روابط بین الملل می‌شود که نتیجه‌ای جزء چالشهای بیشتر و نزاع‌های بین المللی در بر نخواهد داشت، در حقیقت انتصاب‌های ترامپ به معنی هموار کردن راه برای خروج از برجام و انتخاب تیمی هماهنگ با سیاستهای جنگ افروزانه خود می‌باشد که احتمال می‌رود سال ۲۰۱۸ را به عنوانی سال خونین در تاریخ جنگهای بین المللی به ثبت برساند، در واقع هیچ موج مثبتی از سوی سردمداران کاخ سفید به جامعه جهانی منعکس نمی‌شود و همه شواهد و قراین حکایت از فضای غبارآلود بر روابط بین الملل در سایه سیاستهای رئیس جمهور جنگ طلب امریکا دارد، آنچه بیشتر از همه باعث نگرانی است بحرانهای موجود در خاورمیانه و چند دستگی در میان کشورهای منطقه است که در سایه جنگهای خانمانسوز سوریه و یمن و نام امنی‌های موجود در کشورهای خاورمیانه به‌واسطه حمایت بعضی کشورهای عربی از گسترش تروریسم و صف بندیهای فرقه‌ای و مذهبی به وجود آمده که حل این چالشها با شرایط فعلی و با حضور حاکمانی خام و ناپخته بر بعضی کشورهای منطقه همچون عربستان سعودی، بحرین و .... بعید به نظر می‌رسد و همین باعث رقابت قدرتهای جهانی برای توسعه منافع استعماریشان در منطقه شده و شعله جنگ را در میان کشورهای منطقه برافروخته‌تر می‌کند، آنچه بیش از همه پیش بینی یک جنگ فراگیر را محتمل‌تر کرده پیچیدگی‌های موجود بر سر راه حل دستیابی به یک توافق برای عبور از این بحرانهاست که با توجه به تضاد دیدگاهها و منافع قدرتهای جهانی و کشورهای منطقه دست یابی به راه حلی فراگیر تقریباً غیر ممکن به نظر می‌رسد.
امیر محبی‌فر ۳/فروردین/۹۷
نام شما

آدرس ايميل شما

تينا
Iran, Islamic Republic of
.فقط سى عدل بنویس تو رو چه به سیاست جهانى
پژمان صادقی
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض تبریک سال جدید وتشکر از آقای محبی فر به پاس تحلیل مسائل روز و بیان پیش بینی موضع و سیاست دولتمردان آمریکا به ریاست جمهوری ترامپ، معروضم.
و یادآور می شوم که در سال ۵۹ که انقلاب اسلامی هنوز جا نیفتاده بود و ایران تقریبا"آمادگی لازم را از نظر دفاع نظامی نداشت همین آمریکا با همراه نمود ن کشورهای قدر اروپایی با همکاری وهمرزمی همه جانبه با صدام ملعون هیچ غلطی نتوانستند بکنند. ودر ضمن در تمام معادلات ناخودآگاه به اشکال مختلف منافع ایران را تامین کردند. مطمئن باشید ،در شرایط کنونی که ایران از نظر نظامی شرایط دفاعی بهتر از آن زمان را دارد. به حول قوه الهی وفرموده معمار کبیر و بیانات ارزنده وهمیشگی مقام معظم رهبری آمریکا ،اسرائیل وو کشورهای نوکر صفتی همانند عربستان هیچ غلطی نخواهند کرد.ضمنا"تمام این فعل و انفعالات آمریکا ایجاد ایران حراسی در کشورهای مزدور عربی بوده ومی باشد و این سیاست تنها می تواند بابت تحمیل سلاح های نظامی تولیدی آمریکای جنایتکار کودک کش به آنها باشد. ولا غیر.
شهسوار
Iran, Islamic Republic of
یه شام تو تالار همه دعوت بشن و این مسائل عنوان بشه بهتره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1