تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۸
کد مطلب : ۳۲۸۰۹۲

مسمومیت ۳۵ نفر با گاز در ایام نوروز / برگزاری پنجمین دوره «شب‌های شعر بلادشاپور» در دهدشت / ۷۹۳ هزار گردشگر از کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
شمار گردشگران کهگیلویه و بویراحمد از ۷۹۳ هزار نفر گذشت
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ تا ساعت ۲۴ روز ششم فروردین امسال ۷۹۳ هزار و ۵۱۳ مسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری این استان دیدن کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از پنج درصد افزایش نشان می دهد.
 
محمود باقری اظهار داشت: ۴۹۳ هزار و ۵۱۷نفر از این تعداد در مدارس و پارک های کهگیلویه و بویراحمد اسکان یافته اند.
وی بیان کرد: ۱۱۳ هزار و ۱۷۰ نفر روز گذشته از جاذبه های گردشگری این استان بازدید کردند که از این تعداد بیش از ۸۵ هزار نفر در مکان های از پیش تعیین شده اسکان یافتند.
باقری گفت:در این مدت شهرستان های گچساران، بویراحمد و کهگیلویه میزبان بیشترین تعداد گردشگر نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.
باقری عنوان کرد: به منظور ارائه خدمات رفاهی بهتر به مسافران نوروزی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۵۳۴بازدید نظارتی از مکان های گردشگری این استان انجام شده است.
باقری ابراز داشت: برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ۹ نمایشگاه سوغات محلی و صنایع دستی با بیش از ۱۰۰ غرفه در مبادی ورودی شهرهای این استان و برخی مناطق گردشگری آن دایر شده است.
وی گفت: ۱۲ جشن نوروزی با عنوان نوروز همدلی برای تعطیلات نوروزی امسال در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ‌جز شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان پیش بینی شده است.
باقری اظهار داشت: ۱۲۰ هزار عدد انواع اقلام تبلیغاتی از جمله بروشور، نقشه، پوستر و سی.دی در راستای معرفی ظرفیت‌ های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در حال توزیع بین گردشگران نوروزی این استان است.
 
۱۵۰۰ زائر خارجی به حرم بی بی حکیمه (س) در گچساران مشرف شدند
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: یک هزار و ۵۰۰ زائر خارجی از کشورهای عراق، کویت و امارات از ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ تاکنون به حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) مشرف شدند.
 
فرزین بهمنی آزاد افزود: حدود ۲۰۰ هزار زائر از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون به حرم بی بی حکیمه (س) مشرف شدند.
وی بیان کرد: از این تعداد زائر بیش از۷۸ هزارو ۳۵۹ نفر در حرم بی بی حکیمه خواهر امام رضا(ع) اقامت کردند.
بهمنی آزاد گفت: در یک سال گذشته بیش از یک میلیون زائر داخلی از سراسر ایران اسلامی و کشورهای خارجی به زیارت حضرت بی بی حکیمه (س) آمدند.
وی افزود: بقعه متبرکه بی بی حکیمه خاتون (س) و بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) با امکانات اسکان و خدمات رفاهی آماده پذیرایی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران، همچنین از استقرار ۶روحانی کارشناس و مبلغ دینی در ایام تعطیلات نوروز در حرم بی بی حکیمه (س) خبر داد و گفت: برگزاری نماز جماعت و بازگو کردن احکام دین در دستور کار مبلغان اعزامی قرار دارد.
بهمنی آزاد افزود: نظارت بازرسان تعزیرات بر رقبه های تجاری در حرم بی‌بی حکیمه (س)، ایجاد یک باب نانوایی سیار، ۲۰ باب مغازه، استقرار قصابی، مستقر شدن تانکر آب‌رسانی سیار، لکه‌گیری و نصب علایم راهنما و رانندگی در راه‌های منتهی به حرم بی‌بی حکیمه (س) از سایر اقدامات انجام‌شده برای رفاه زائران است.
بازدید بیش از ۷۹۳ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
سخنگوی ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۷۹۳ هزار مسافر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.
محمود باقری در جمع خبرنگاران افزود: ۹۳ هزار و ۵۱۳ مسافر از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.
وی اظهار کرد: در ششمین روز از فروردین ۹۷ آمار ۸۵ هزار و ۶۷۹ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد اقامت کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تعداد بازدید‌های نظارتی ۸۶ مورد عنوان کرد و افزود: همچنین ۱۱۳ هزار و ۱۷۰ هزار نفر مسافر از مناطق گردشگری استان دیدن کردند.
وی اضافه کرد: از ۲۸ اسفند تا امروز ۴۹۳ هزار و ۵۱۷ نفر در استان اقامت و ۷۹۳ هزار و ۵۱۳ مسافر از مناطق دیدنی استان بازدید کردند و بازدید نظارتی ۵۳۴ مورد بوده است
 
۳۵ مورد مسمومیت با گاز در تعطیلات نوروز/ واژگونی سمند و پراید ۸ مصدوم برجای گذاشت
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از واژگونی سمند با ۳مصدوم در نزدیکی امامزاده بی بی خاتینون و واژگونی پراید با ۵ مصدوم در بیاره سی سخت و مسمومیت یک مسافر در حمام مدرسه ای در دشتروم خبر داد.
جلال پوران فرد با بیان اینکه این دو واژگونی بعد از ظهر دوشنبه، ۶ فروردین ماه ۹۷ ساعت ۱۸ و ۲۱ به وقوع پیوست گفت: هر دو واژگونی در مجموع ۸ مصدوم در پی داشت.
وی اظهارکرد: با اعلام این خبر بلافاصله اورژانس دشت بازار، سی سخت و دمچنار به محل اعزام شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ۵ مصدوم واژگونی خودروی پراید که بعد از اقدامات اورژانسی ارائه شده در محل، درمان سرپایی شدند، افزود: در واژگونی خودوری سمند نیز یک مصدوم قبل از رسیدن اورژانس توسط ماشین شخصی و ۲ مصدوم دیگر بعد از اقدامات اورژانسی مورد نیاز با آمبولانس ۱۱۵به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده شد.
پورانفرد تعداد مسمومین با گاز مونو کسید کربناز ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون را ۳۵ مورد عنوان و خاطرنشان کرد: در ساعت ۲۱ در محل اسکان نوروزی مدرسه ای در دشتروم فردی در حمام دچار مسمومیت شده بود که با اقدام سریع اورژانس دشتروم به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج انتقال داده شد.
وی اضافه کرد: اورژانس ۱۱۵استان با ۳۹ پایگاه اورژانس زمینی، ۲پایگاه اورژانس هوایی، اتوبوس آمبولانس، ۱۰ایستگاه سلامت نوروزی و ۲۶۰نیروی عملیاتی و ستادی در این ایام به صورت آماده باش به مهمانان، مسافرین و گردشگران نوروزی خدمت رسانی می کنند.
 
پنجمین دوره «شب‌های شعر بلادشاپور» در دهدشت برگزار شد
به همت انجمن شعر و ادب و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه، پنجمین دوره «شب‌های شعر بلادشاپور» در دهدشت برگزار شد.
به همت انجمن شعر و ادب و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان و با حضور شاعرانی از کهگیلویه وبویراحمد و استان‌ها همجوار بوشهر و خوزستان پنجمین دوره «شب‌های شعر بلادشاپور»در بافت تاریخی دهدشت برگزار شد.
سید ایرج کاظمی‌جو در حاشیه این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، این دوره از شب شعر را دو شب عنوان و اظهار داشت: در شب اول قریب به ۲۶ شاعر از سراسر استان‌های فارس، خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد به صورت آزاد اشعار خود را در بخش های کلاسیک، شعر نو و سپید خواهند سرود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه شب دوم را شعر خوانی گویشی ویژه زنده یاد «دکتر حمزه ولوی» عنوان و تصریح کرد: شاعران در این شب به آثار خود در این زمینه خواهند پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: به پاس زحمات بیش از دو دهه رئیس انجمن شعر و ادب شهرستان، در شب دوم از وی تجلیل به عمل خواهد آمد.
کاظمی‌جو هدف از اجرای چنین برنامه‌هایی را زنده نگه‌داشتن فرهنگ بومی و ارتقاء این فرهنگ عنوان کرد.
 
برگزاری همایش سی‌امین سال تأسیس سپاه ناحیه لنده
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت: همایش بزرگداشت سی‌امین سال تأسیس سپاه ناحیه لنده با حضور فرماندهان ادوار گذشته این ناحیه هشتم فروردین در حسینیه ثارالله سپاه لنده برگزار می‌گردد.
علی محمدی صمن تبریک آغاز بهار طبیعت با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با تدابیر حکیمانه خود در آغاز هر سال مسیر حرکت و تعالی کشور را با محور قرار دادن مهمترین موضوع و معضل جامعه به عنوان شعار سال تبیین می‌کنند.
وی افزود: معظم‌له در سخنان حکیمانه خود به این نکته اشاره فرمودند که حمایت از تولید و کالای ایرانی تنها وظیفه مردم نبوده بلکه همه دستگاه‌های اداری و مسؤولان باید آن را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده تصریح کرد: امروز کشور ما نیازمند تحرک و پویایی بوده و جز با وحدت و همدلی و توجه به مبانی توسعه مد نظر مقام معظم رهبری که همان مبانی دینی و انقلابی همراه با روحیه جهادی می‌باشد محقق نخواهد شد.
محمدی یادآور شد: البته تولید کنندگان داخلی هم باید به این نکته توجه کنند که کیفیت نباید فدای کمیت شود و در همین راستا با ارائه محصولات با کیفیت باید بستر اقتصادی و بازار را به دست گیرند و مسؤولان با ایجاد رقابت سالم در میان تولید کنندگان می‌تواند از آنها حمایت کند.
وی در ادامه با اشاره به سی‌امین سال تأسیس سپاه ناحیه لنده خاطر نشان کرد: بیش از سی سال است که سپاه در شهرستان لنده به ارائه خدمات به بسیجیان و مردم شریف این شهرستان می‌پردازد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت: به همین مناسبت و در راستای گرامیداشت سی سال همراهی و ارائه خدمت به مردم و بسیجیان همایشی با حضور فرماندهان ادوار مختلف سپاه چهارشنبه شب ساعت ۲۱ در حسینیه ثارالله سپاه لنده برگزار می‌شود که از همه بسیجیان و پاسداران و عامه مردم جهت شرکت در این همایش دعوت به عمل می‌آید.
 
برنامه «نوروزگاه» در دهدشت برگزار شد
به همت میراث فرهنگی کهگیلویه برنامه «نوروزگاه» در دهدشت برگزار شد.
به همت اداره میراث فرهنگی این شهرستان برنامه نوروزگاه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد، فرماندار کهگیلویه و جمعی از مسوولان و مردم در سالن آمفی تئاتر میراث فرهنگی واقع در پارک اسکان دهدشت برگزار شد.
سیاوش زمان در این آیین هدف از اجرای این برنامه را احیای آیین‌های محلی عنوان و اظهار داشت: آیین‌های فراموش شده سنتی استان را در جشن نوروزگاه دوباره زنده می‌کنیم.
رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه با بیان اینکه برنامه‌های نوروزگاه همراه با برنامه‌های شاد و طنز همراه هستند، گفت: به احترام جانباختگان سانحه هوایی تهران یاسوج، به جای برنامه‌های ساز و نقاره برنامه‌های فرهنگی را در دستور کار قرار دادیم.
جشن نوروزگاه همراه با برگزاری مراسم نوروز خوانی، سخنرانی آئینی با موضوع نوروزگاه و با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع دیگر برگزار شد.
در این برنامه هم‌چنین از سارا ادریا «نایب قهرمان کاراته ناشنوایان جهان» و اسماعیل دژه «کاپیتان تیم ملی فوتسال ناشنوایان کشور» تجلیل به عمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1