تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۳۲۷۹۶۶

جمع کنند یا رای جمع کنند؟!

۵
۰
کبنا ؛متن ارسالی
عدل هاشمی پور نماینده مردم شریف کهگیلویه بزرگ خطاب به استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفته‌اند که " خودت را جمع کن" و در ادامه مطالبی را نیز بیان کرده که جای بحث و بررسی دارد.
۱- هیچ منطقه‌ای با ادبیات داد و قال و های و هوی رشد نمی‌کند. این نوع ادبیات و ادبیاتهایی شبیه آن که مثلاً حق بویراحمد را گچساران خورده و حق گرمسیر را سردسیر و .... زمانی مصرف رای آوری داشت اما گمان نمی‌کنم اکنون رأیی به کیسه کسی بیفزاید.

۲- اینکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد زمانی به خاطر مردم حوزه انتخابیه‌اش و توسعه آن دیار به مسئولی التماس کرده، از قیمتش کم نمی‌کند بلکه سند و شاهدی بر صداقت و دلسوزی اوست که از آبرویش برای مردمش خرج کرده است. قطعاً احمدی برای اینکه به دو نفر پستی بدهد و رای دو طایفه را با خود همراه کند، التماس نکرده واین می‌تواند الگویی برای همگان باشد. اگر احمدی برای مردم استان ما هم در سطح ملی به رئیس جمهور و وزیر و ... التماس کند، باید به احترام او کلاه از سر برداشت. کاش نمایندگان و مسئولان ما هم یاد بگیرند و برای مردم محروم و دردمند استانمان التماس کنند نه اینکه برای وزیر و وکیل و ... شاخ و شانه بکشند و چماق نشان دهند و استان را از بسیاری از مواهب و کمک‌ها محروم کنند.
۳- آنچنان که از کلام نماینده محترم برداشت می‌شود، بخش زیادی از انتقادات به استاندار به خاطر چینش نیروهاست. آنچه افکار عمومی در این زمینه از استاندار می‌خواهد گزینش نیروهای کارآمد و توانمند بدون توجه به بوم آنهاست و قطعاً استاندار نباید در انتصاب مدیریت‌ها به اینکه چند رای از سبد این نماینده یا آن نماینده کم یا زیاد می‌شود، توجه کند و اگر بکند در مقابل مردم استان مسئول است و شایسته این جایگاه نیست.
۴- اینکه نماینده‌ای مخالف دولت حاکم است و به رقیب آن دولت رای داده و انتظار دارد از نیروهایش در مناصب اجرایی گذاشته شود، در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد. ضمن آنکه اکنون بررسی کنید کدام مدیران به خاطر وابستگی به یک طایفه خاص از دولت احمدی نژاد تاکنون بر مسند اند و انگار باید تا آخر عمر هم مدیر باشند. البته شایسته سالاری در انتخاب مدیران مطالبه مهم مردم از استاندار است و چه خوب است نماینده محترم اسامی این نخبگان را اعلام کنند تا حداقل افکار عمومی با این چهره‌های توانمند آشنا شوند. اگرچه برای استانداری که نه در این استان طایفه‌ای دارد و نه قصد دارد روزی از این استان به مجلس راه یابد، شایسته سالاری کار سختی نیست.
۵- نخبگانی در این استان هستند که سالهاست به خاطر آنکه طایفه‌شان در معادلات انتخاباتی به حساب نیامده و به قولی رأیی ندارند، هیچوقت دیده نشده‌اند و امیدوارم استاندار این افراد را در این دوره ببیند و استان را از دانش و توان آنها بهره مند کند.
۶- نماینده محترم در بیاناتشان جمله‌ای زیبا فرمودند که باید بر سردر استان نصب شود و همه هم به آن عمل کنند و آن این که " حق ما اینست، فقط با خودمان کشتی بگیریم و به هم بپریم؟ اگر قوی هستیم چرا با دیگران کشتی نگیریم! و حقمان را بگیریم.؟"
قطعاً میدان‌های زیادی برای کشتیگیری در عرصه ملی وجود دارد و نیازی به کشتی گرفتن در استان نیست. امیدوارم نماینده‌ها و مسئولین ما در این میدان‌ها صادقانه و برای منافع مردم استان کشتی بگیرند. چرا که تجربه ثابت کرده که هرکس برای به به ها و چه چه ها و خوش آمد این و آن در عرصه استانی و چه در عرصه ملی کشتی گرفته، اگرچه در کوتاه مدت خودی نشان داده اما عاقبت تنها بر محرومیت استان افزوده است.
۷- درست است که انتخابات مجلس نزدیک است و فشار رقبا بسیار، اما می‌توان با تلاشی صادقانه و خالصانه مطالبات به حق مردم را پاسخ گفت و در مقابل خدا و مردم روسفید شد.
 
 
--------------------------------
حسین رضایی
نام شما

آدرس ايميل شما

اسپر ازبویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
اینم عاقبت حضور .سیاست
بهمئی
United Kingdom
سردار سازندگی حرف حق را میگه .وطفدار پرپا قرص مردم است .بعضی از اینکه صداری مردم و درد رنج مشکلات این مردم محروم را میگوید چرا نارحت میشن
چاروسا
Iran, Islamic Republic of
تعجبم از بعضیا وقتی سردار میبینه ظلم میشه چرا دادوبیداد نکنه پس چیکار کنه؟دوره چوب وچماق هم که گذشته
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
سلام سردار به کارها که داری انجام می دهید خوب است و تلاش و یگیری شبانه روزی برای طرحهای عمرانی حوزه انتخابیه خود انجام می دهید بی نظیر است دست شما درد نکند.
انصاری
Iran, Islamic Republic of
احمدی ۲ سال دیگه میره ولی عدل میماند
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
1