تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۳۲۷۷۶۶

ضعف مدیریتی در محور امامزاده سید محمود(ع) قلعه‌رئیسی / وضعیت نگران کننده در جاده ارتباطی

۱
۰
کبنا ؛





چه کسی باید پاسخگوی ضعف مدیریتی در تکمیل محور امامزاده سید محمود(ع) به قلعه رئیسی باشد.


 منطقه چاروسا دارای مکان‌های فراوان و زیبایی برای پذیرایی از گردشگران نوروزی است که یکی از این مکان‌ها امامزاده سید محمود(ع) معروف به سید محمید است.

در دامنه تپه‌های پوشیده از درختان سربلند، آنجا که چادر اعتقاد برپاست به گنبد و مناره فیروزه رنگ می‌رسد که امام‌زاده سید محمود(ع) نام دارد و مکان معنوی برای زائران است.

در میان درختان سرسبز و سایه گستر و چشمه‌های زلال بقعه متبرکه امام‌زاده  سید محمید (ع) در چاروسا شهرستان کهگیلویه خیمه شوق و شور بر پا کرده است.

این امامزاده جلیل‌القدر که در ۷ کیلومتری شهر قلعه رئیسی قرار دارد هر ساله زوار زیادی از شهرها و استان‌های مختلف به آن سفر می‌کنند و حاجات خود را از این امامزاده می‌گیرند.

حضور گردشگرانی از سراسر کشور که در پنج روز گذشته به این خیل عظیم گردشگران افزوده شد و نسبت به سالهای گذشته روز به روز بیشتر هم می‌شود ولی شاید با همه سرسبزی و طبیعت بکر این منطقه به خصوص وجود بارگاه مطهر امامزاده و آبشار کمردوغ محور ارتباطی قلعه رئیسی به سمت امامزاده سید محمود(ع) که کمتر ۷کیلومتر است از وضعیت بسیار نگران کننده رنج می‌برد.

پای گفت‌وگو و صحبت مردم و زائرین محترم که می‌نشینم تنها ضعف و مشکل پیشرو این امامزاده را محور ارتباطی آن می‌دانند و اینکه واقعا چه کسی باید پاسخ گوی این مشکل بزرگ باشد آیای تولیت آستان امامزاده سید محمود(ع) باید پاسخ گو باشد یا هم نه راه و شهرسازی متولی آن است و باید پاسخگو باشد.

یکی از زائرین که از استان خوزستان شهر آبادان به این امامزاده تشریف آوردند در گفتگو با خبرنگار فارس در چاروسا عنوان کرد: من بیش از پنج بار در سالهای گذشته به این امامزاده تشریف آوردم و هر ساله که می‌خواهیم بار سفر را ببندیم به امید اینکه محور این امامزاده درست شده باشد حرکت می‌کنیم ولی به سمت امامزاده که می‌رسیم روز به روز وضعیت بدتری دارد.

وی یادآور شد: مگر می‌شود محور که بازگشایی آن انجام گرفت و تنها نیاز به زیرسازی و آسفالت دارد اینقدر طول بکشد.


یکی دیگر از زائرین امامزاده که از فرزندان بومی همین منطقه بود ولی مشغول تهران بود در خصوص این مشکل تصریح کرد: واقعا اسفبار است که همچون امامزاده بزرگی که این همه زائر از سراسر کشور به عشق آن حرکت می‌کنند با همچون محوری روبرو شوند واقعا برای ما جای سوال است که شاید راه و شهرسازی به فکر نباشد تولیت آستان امامزاده هم به فکر آن نیست.

وی خاطرنشان کرد: با این همه مسافر و گردشگری که به این امامزاده سفر می‌کنند واقعا با همت پول همین امامزاده تولیت آن نمی تواند محور آن را آسفالت کند تا اینقدر مسافر و زوار با نگرانی برنگردند یا هم اینکه چند هزار مسافر در سال بخاطر همین مسیر نامناسب به این امامزاده سفر نمی‌کند.


اما! امیدواریم تولیت امامزاده سید محمود(ع) واقعا با توجه به ارتباطات بسیار توانمندی که دارد این همه زوار و مسافر را از سرگردانی نجات دهند و به فکر این محور باشند واقعا چه نیازی به مهمی این محور که مشکلاتی زیادی را برای زوار به وجود می‌آورد و همچنین از راهو شهرسازی که متولی این کار است می‌خواهیم با توجه به ضرورت و نیازی که منطقه به خصوص این همه گردشگر و مسافر دارد به فکر آن باشد و از قول‌های که در سال‌های گذشته داده شد و عملی نشد کمتر شود و به فکر آن باشند.


حجت‌الاسلام سید قوام صادق‌زاده هم در این خصوص در خطبه‌های نماز جمعه شهر قلعه رئیسی در جمع نمازگزاران این هفته با بیان اینکه جای تشکر است از زحمات مسئولین ولی جای نقد دارد این مسیر ارتباطی اضافه کرد: قطعا در این مسیر کم کاری های صورت گرفت و غفلت از این مهم حق زائرین محترم نیست البته تولیت آستان مقدس امامزاده سید محمود(ع) دست بازتری نسبت به حل این معضل جاده‌ای دارند امیدواریم با همکاری و مساعدت راه و شهرسازی در سال جدید شاهد تحول عظیم در این محور باشیم.

---------------------------------

گزارش سید حسن آرمند

---------------------------------




نام شما

آدرس ايميل شما

شکو،
Iran, Islamic Republic of
سلام عمو نوروز عزیز ضمن تبریک عید نوروز چون این مطلب توسط یکی از خبرنگاران ضعیف کبنا انتشار داده شده و در یکی از یترهای بالا بجای اینکه بنویسد یکی از زائرین از فرزندان بومی و درتهران مشغول است ....نوشند که مشغول تهران بود
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1