تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۳۲۷۶۳۱

ورود ۵۶۷ هزار مسافر به کهگیلویه و بویراحمد تا ۴ فروردین / توقف یک پروژه گردشگری در کهگیلویه / برگزاری جشنواره غذاهای بومی در دهدشت

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
بازدید ۵۶۷ هزار مسافر از مکان‌های گردشگری و طبیعی کهگیلویه و بویراحمد
سخنگوی ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد از بازدید بیش از ۵۶۷ هزار مسافر از مکان‌های گردشگری و طبیعی استان خبر داد.
محمود باقری در جمع خبرنگاران به آمار اقامت‌کنندگان اشاره کرد و گفت: طبق آمار تا ۴ فروردین ۵ هزار و ۸۱۱ نفر در استان اقامت کردند.
سخنگوی ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین ۲۳۸ هزار و ۷۰۰ نفر از مناطق گردشگری استان بازید کردند.
باقری با اشاره به تعداد بازدیدهای نظارتی ۹۶ مورد خاطرنشان کرد: از ۲۸ اسفند تا امروز ۳۲۵ هزار و ۵۸۲ نفر در استان اقامت و ۵۶۷ هزار و ۹۱۳ نفر از مناطق گردشگری بازدید و بازدید‌های نظارتی ۳۷۴ مورد بوده است.
 پروژه گردشگری منطقه حفاظت شده خائیز شهرستان کهگیلویه متوقف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه گردشگری واقع در منطقه حفاظت شده خائیز که بدون مجوز سازمان محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد قصد فعالیت داشت متوقف شد.


یاسوج| پروژه گردشگری منطقه حفاظت شده خائیز شهرستان کهگیلویه متوقف شد

 سید اسدالله هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه گردشگری تنگ تکاب واقع در منطقه حفاظت شده خائیز که بدون مجوز سازمان محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد قصد فعالیت داشت متوقف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویر احمد گفت: مالک طرح باید حتما از سازمان محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد مجوز داشته باشد وهنوز مجوزی صادر نشده است.

وی افزود: این منطقه که زیستگاه کل، بز، پلنگ و سایر حیات وحش است بین دو استان کهگیلویه و بویراحمد وخوزستان قرار دارد و مدیریت منطقه با محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش تسنیم منطقه حفاظت شده خائیز در فاصله ۱۵ کیلومتری از جنوب به بهبهان، ازشرق به پل پادوک در خیرآباد گچساران و از غرب به سد مارون و شهرستان کهگیلویه وصل می‌شود و این منطقه تپه ماهوری، کوهستانی و صخره‌ای با برخورداری از ریزش‌های جوی بین ۲۵۰ تا ۶۷۰ میلی متر در سال و ارتفاع مطلوب از سطح دریا زمینه تولید مثل بسیاری از گونه‌های نادر حیات وحش را نیز فراهم کرده است.


بیش از ۴۶ هزارمسافر نوروزی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اسکان یافتند
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۴۶ هزار ۴۰۴ نفر مسافر نوروزی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اسکان یافتند.
به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۴۶ هزار ۴۰۴ نفر مسافر نوروزی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اسکان یافتند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تعداد شامل ۶ هزار و ۱۳۸ خانوار با جمعیت ۲۲ هزار و ۹۷نفر است که از ۲۸اسفند ۹۵ تا پایان روز چهارم فروردین اسکان داده شدند.
هادی زارع‌پور گفت: تا روز ۱۳ فروردین ۱۸۴ آموزشگاه با هزار و ۳۲۷ کلاس برای اسکان مسافران نوروزی اختصاص یافته است.
وی گفت: این تعداد شامل ۲مرکز اسکان ویژه-۴۴پایگاه اسکان الف و۱۳۸اقامتگاه گروه ب است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: اتاق‌های اسکان به فرش-یخچال و تلویزیون تجهیز شده است.
وی گفت: ۱۲پایگاه در شهرستان‌ها و مناطق استان فعال است و ستاد مرکزی در واحد تعاون اداره کل آموزش و پرورش استان و در یاسوج نیز این ستاد در جاده آبشار-جنب امامزاده عبدالله در مدرسه نمونه توحیدی پذیرای مسافران است.
 
اسکان بیش از ۳ هزار مسافردر پنجمین روز در ستاد اسکان فرهنگیان بویراحمد
رئیس ستاد اسکان فرهنگیان آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اسکان ۳ هزار و ۲۳۸ مسافردر پنجمین روز در ستاد اسکان فرهنگیان بویراحمد خبر داد.
به نقل ار روابط عمومی آموزش و پرورش حسن زاده اظهار کرد: در پنجمین روز از فعالیت ستاد اسکان نوروزی، آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد پذیرای مهمانان نوروزی بود که ۳۲۳۸ نفر در قالب ۹۰۰ خانوار که ۲۶۸۵ نفر فرهنگی و ۵۵۳ نفر غیر فرهنگی بودند پذیرش شدند.
رئیس ستاد اسکان فرهنگیان آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: در پنجمین روز از فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی آموزش و پرورش مهمانان نوروزی وارد شده به یاسوج از سوی این ستاد مورد اسکان قرار گرفتند.
علی حسن‌زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از فعال بودن ستاد اسکان نوروزی این اداره در پنجمین روز کاری خبر داد و اظهار داشت ، خوشبختانه در پنجمین روز از فعالیت، این ستاد پذیرای مهمانان نوروزی بود .وی افزود ۳۲۳۸ نفر در قالب ۹۰۰ خانوار که ۲۶۸۵ نفر فرهنگی و ۵۵۳ نفر غیر فرهنگی بودند پذیرش شدند.
 
برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی در دهدشت
رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه از برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی در دهدشت خبر داد.
سیاوش زمان از برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی در دهدشت خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با همکاری آموزشگاه آشپزی و شیرینی‌پزی مهربانو روز سه شنبه ساعت ۱۳ در کارونسرا برگزار خواهد شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه، هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ غذاهای بومی- سنتی در رستوران‌ها و مراکز طبخ توزیع غذا و سفره‌های ایرانی عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی بستری مناسب برای توسعه گردشگری را فراهم می‌کند.
زمان تصریح کرد: گردشگر سفر خود را با خاطره‌هایی که از مناطق و غذاهایی که از آن استان یا شهرستان دارد یاد می‌کند، بنابراین غذا در رشد و توسعه جذب گردشگر تأثیری انکارناپذیر دارد.
 
 
اجرای برنامه «نوروزگاه» هفتم فروردین در کاروانسرای دهدشت
رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه گفت: به منظور بزرگداشت آیین ملی نوروز برنامه نوروزگاه هفتم فروردین در کاروانسرای دهدشت برگزار خواهد شد.
سیاوش زمان از برگزاری برنامه «نوروزگاه» در دهدشت خبر داد و اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی به منظور بزرگداشت آیین ملی نوروز که به عنوان میراث ناملموس در ۱۲ کشور توسط یونسکو ثبت جهانی شده است برنامه‌های ویژه‌ای در شهرستانهای استان تدارک دیده است که نوروزگاه شهرستان کهگیلویه در روز سه شنبه هفتم فروردین ماه در کاروانسرای تاریخی شهر دهدشت برگزار خواهد شد.
رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه، بحث «نوروزگاه» را یکی از مهم‌ترین برنامه فرهنگی عنوان و با بیان اینکه این برنامه در قالب یک جشن برگزار می‌شود، گفت: هدف از این رویداد احیای آیین‌های محلی فراموش شده و در حال فراموش شدن است که ما قصد داریم در جشن نوروزگاه با هدف پاسداری از میراث نوروز و معرفی این آیین کهن به نسل امروز اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.
وی افزود: جشن ملی نوروزگاه همراه با برگزاری مراسم نوروز خوانی، سخنرانی آئینی با موضوع نوروزگاه و با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع دیگر برگزار می‌شود.
زمان با توجه به سانحه هوایی تهران- یاسوج گفت: به احترام جانباختگان پرواز تهران به یاسوج از اجرای برنامه هایی چون ساز و نقاره معذور هستیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1