تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۵۷
کد مطلب : ۳۲۷۴۹۸

تاجگردون: «کی لهراسب» بیانگر اصالت و فرهنگ منطقه است/ لر بودنم را فراموش نمی‌کنم

۱۴
۰
کبنا ؛غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در همایش فرهنگی اجتماعی و توسعه اقتصادی منطقه‌ای لیشتر که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، گفت: یکی از افتخاراتم درمجلس شورای اسلامی این بود که از جناب "آذری جهرمی" وزیرارتباطات در چندجلسه اولی که با ایشان داشتم، احساس کردم که جمهوری اسلامی و دولت محترم باید به جوانان اعتماد کند.
رقیب تاجگردون در انتخابات ریاست جمهوری
وی افزود: جوان پخته‌ای همچون آذری جهرمی که در این مدت کم نشان داد که پختگی لازم را دارند و ان شاءالله خداوند کمک کند که در همین مسیر خوب جلو بروند البته به شرطی که رقیب بنده در انتخابات ریاست جمهوری نشوند که جناب آذری جهرمیان انشاءالله رئیس جمهور چند دوره بعد خواهند بود.
تاجگردون تصریح کرد: امروز خیلی خوشحال شدیم که  مردم عزیز لیشتر در کنار بزرگان و ریش سفیدان خود به فکر اصالت منطقه خودشان هستند.
وی درادامه گفت: این همایش، همایش فرهنگی اجتماعی و توسعه اقتصادی منطقه است و وقتی می گوییم توسعه ابعاد مختلف دارد و تنها یک بخش آن چیزهایی هستند که ما درظاهر می‌بینیم درباب آب، برق، جاده و مسائلی از این قبیل که خداوند توفیق داده و نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی هم نصیب این مردم کرده است.
چند واحد توسعه اقتصادی خوانده‌ام
رئیس کمیسیون برنامه و بدجه مجلس افزود: اما آنچیزی که بیشتر از همه ارزش دارد به نظر بنده به عنوان کسی که چند واحد توسعه اقتصادی خوانده است مهمترین رکنی که می‌بایستی همواره به آن توجه کرد اصالت به خصوص در مقوله فرهنگ است.
تاجگردون تصریح کرد: بنده همیشه عرض کرده‌ام درخت توسعه ریشه‌اش فرهنگ است و اگر فرهنگ را از مدار توسعه یک جامعه حذف کنیم ریشه درخت را زده‌ایم و فرهنگ هم بدون اصالت هم معنا ندارد.
باید این اصالت را حفظ کنیم
وی اظهارکرد: زندگی و آینده خودمان را هم براساس دین مبین اسلام ورق می‌زنیم، باید این اصالت را حفظ کنیم که اصالت منشا انسانیت و تمدن دارد و این خطه هم به دلایل متعدد چه از حیث آثار باستانی که از لیشتر و خیرآباد مشهود است و ده‌ها اثر باستانی موثر در منطقه می‌بینیم و چه از لحاظ اقوام که اصالتشان محرز است.
نماینده گچساران و باشت درمجلس گفت: در همین لیشتر شما تصور کنید فارق از اقوام کوچک ۳ طایفه دراین دشت نه چندان بزرگ سکنی گزیده‌اند سادات محترم، ایل بزرگ باتولی که الان در اکثر نقاط مفید کشور هستند و برادران و خواهران عرب عزیزمان که قریب ۱۵۰ سال دراین منطقه حضور دارند.
وی تصریح کرد: اولاً سادات محترم در کل مناطق زاگرس چینش آنها یک ویژگی خاص دارد و در بین طوایف مختلف سادات وجود دارد چون محل صلح هستند و جایی هستند که منشا پیدایش صلح دربین اقوام مختلف هستند.
کی لهراسب، سردار بزرگ پایمردی
تاجگردون گفت: ایل بزرگ باتولی که امروز دوستان در سخنانشان اشارات خوبی به تمدن ایران از گذشته تا الان در این نقطه بیان کردند که وقتی به سردار بزرگ پایمردی برای اصالت منطقه یعنی "کی لهراسب باتولی" اشاره می‌کنند "کی لهراسب ها" یک نماد هستند که می‌تواند بیانگر اصالت یک منطقه یا فرهنگ یک جامعه باشند.
وی اظهارکرد: به طور مثال هر کسی به تخت جمشید یک نوع نگاه دارد یکی نگاه به اصالت تخت جمشید نگاه می‌کند، یکی به ظلم ظالمین نگاه می‌کند و یکی به تمدن نگاه می کندو  یکی هم به فرهنگ نگاه می‌کند ولی همه اینها را که نگاه می‌کنیم به یک چیز بر می خوریم قدمت، اصالت، تمدن و فرهنگ.
فراموش نکنید که یک لر هستید
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: بنده به عنوان وکیل شما عرض می‌کنم هیچگاه از این بیم نداشته باشیم حتی در بالاترین مرجع رسمی که قرار می‌گیرید اصالت و فرهنگتان را فراموش نکنید و فراموش نکنید که یک لر هستید و فراموش نکنید که یک عرب هستید و فراموش نکنید که سادات هستید.
این برنامه‌ها را همه ساله داشته باشید
وی درادامه گفت: چرا که انسانی که اصالتش را بگیرند مرده است و شما انسان‌های با اصالتی هستید که در این سرزمین الهی چند صباحی میهمان عزیزخداوند هستید و زندگی می‌کنید در هر صورت اولین سال این همایش است و بنده به سروران ارجمند و دوستان خواهش می‌کنم که سعی کنید این برنامه را همه ساله داشته باشید.
تاجگردون افزود: توفیق داشتیم که امسال یک وزیر خوش فکری اینجا حضور پیدا کند و این قول را خدمتان عرض کنم اگر این یکسال را خوب کار کنید خود آقای "آذری جهرمی" را مامور می‌کنیم که هرسال یک وزیر و یا مقام عالی رتبه را در این همایش و دشت زیبای لیشتر دعوت کنیم و سال‌های بعد این برنامه ادامه داشته باشد.(آفتاب جنوب)
نام شما

آدرس ايميل شما

بی ریا
Italy
آیا شما ها ک. هستید و . شده برای همه سخنی و یادی از جوان پهلوانی که با دست و . و . در همان مکان همایش . دادین تا صاحب چند . شوید ،کردین.شما که برادری خودتان را با برادرو همسایه و همشهری خود .برادر یابی از دیگر استان ها را ..دستمال کثیف شیشه را تمیز نخواهد کرد جانم.
بی ریا
Italy
. تاکی.دوستان مبلغ کل پول اخذ شده از اکثر افراد باطولی در چند استان را اعلام کنند و موارد ونوع هزینه آن رو اعلام کنن.قرار بر همایش توسعه و پیشرفت نبود .چطور نپرسیدین که همه راضی بودن که اینطور پول مردم رو خرج کنیدکه حتی از اونها مشورت هم نخواهید به بهانه. از جلو گیری کردن همایش از طریق .ی .حاشا به . پدر بزرگان ما که اینطور نبودند شماها به ؟؟از چند وزیر قبلی آبی گرم نشد از این یکی هم . شدین .شما.آیا بعد از ۶ سال مشکل آب کشاورزی سد کوثر در لیشتر کوچکترین پیشرفتی داشت؟و قص علی هذا
بی ریا
Italy
حاشا به .آیا با کسی مشورت کردین که اون همه پول که جمع شد برای همایش باطولی در سال ۹۵ رو امسال خرج همایش نوسعه اقتصادی و دعوت از کسی کنید که .حیف اون همه پول.سه نفر پول باطولی های چند استان رو که اعتماد کردن بهتون برا همایش کی لهراس رو خرج .گذره انشاالله
Romania
.لهراس هم فراموش نشود که باشت رو هم .
بیکارامیر
سلام بر مرد بزرگ شهرستانم
**
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه. اگه تو را برای رباست جمهوری .، کل .سواله
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
آقای نماینده از کی ..وکودکان شده است
بویراحمد گچساران
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای تاجگردون ،بسیار تعجب اوراست که شما نام یک طایفه را ایل خطاب می کنید ،ایا این حرف به معنای اگاهی نداشتن شما از معنی ایل است یا هدف ت.بین طوایف بویراحمد گرمسیر می باشد ؟ برادر من باطولی یک طایفه از بویراحمد گرمسیراست نه یک ایل ،زیرا ایل به مجموع طوایفی که زیز یک نام واحد گرد امده اند گفته می شود .مانند ایل بختیاری یا بویراحمد یا قشقایی و...ولی باطولی از چند طایفه تشکیل نشده است.

خواهش می کنم منتشر کنید
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
. خوشبختانه ما هیچ ن.نداریم .
شریفی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون لطفا دیگه .مردم گچساران کم کن .از زمانی که شما نماینده این شهر ه..میکنه و .. پیدا کرده
قلندر
Iran, Islamic Republic of
کی لهراسب. با غیرت بیش نبود..به ملا قباد سی سخت افتخار. کنید که انسانی دور اندیش و روشن فکر بود.باید به مرد بزرگ مرحوم آیت الله ملک حسینی افتخار کرد که بیانگر اصالت و فرهنگ منطقه است.
گچساران خوزستان
Iran, Islamic Republic of
فقط داره تبلیغ خودشو میکنه این آقای تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
درود برافتخار قوم لر تاج گردون
بیدار
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر تاجگردون عزیز ریس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1