تاریخ انتشار
جمعه ۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۳۲۷۴۴۲

آخرین جزئیات از عملیات جست‌وجوی پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی یاسوج

۱
۰
کبنا ؛نشست هماهنگی ادامه عملیات جست‌وجو انتقال پیکرهای جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج با حضور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار، مدیرکل جمعیت هلال احمر استان و جمعی از مسوولان برگزار شد.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این نشست از مساعدت نیروهای سپاه و ارتش در این سانحه تلخ تشکر و قدردانی کرد و گفت: از ابتدای وقوع این سانحه نگاه استانی به سقوط هواپیما نبود و نمی‌شد به این حادثه استانی نگاه کرد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص تجهیزات این حادثه اظهار کرد: تا امروز از جهت تجهیزات وجدان راحتی دارم چرا که علی‌رغم مشکلات و بی‌پولی‌ها در تمام عملیات‌ها حتی زلزله کرمانشاه تمام تجهیزات را به کار گرفتیم و در سانحه سقوط هواپیما نیز چیزی کم نگذاشتیم.
وی با بیان اینکه ۳۴ روز از عملیات در ارتفاعات سخت و برفی دنا می‌گذرد، افزود: از ابتدای عملیات تاکنون ۶۲۷ نیروی تخصصی از کوهنوردان تخصصی شامل تیم‌های واکنش سریع و ... حضور داشتند و از ۴ فروند بالگرد استفاده شد، اما در حال حاضر بیش از یک دستگاه فروند نمی‌تواند در محل عملیاتی باشد.
سلیمی تصریح کرد: در سی و چهار روز از حادثه تلخ سقوط هواپیما ۱۴۰ سورتی پرواز صورت گرفته که بی‌سابقه بوده است، ضمن اینکه ۱۰۰ دستگاه خودروی عملیاتی در این سانحه استفاده شد، ضمن اینکه تا پایان عملیات تیم‌های تخصصی استان‌های مختلف کشور با تجهیزات کامل در منطقه حضور خواهند داشت.
وی ضمن اعلام حمایت سازمان امداد و نجات هلال احمر از تیم‌ها عملیاتی در ارتفاعات دنا گفت: نماینده‌ای از سازمان هلال احمر برای کمک به فرآیند عملیات در منطقه حضور خواهد داشت.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: برای اینکه عملیات در دنا هر چه سریع‌تر به اتمام برسد تمام تجهیزات مورد نیاز در اختیار تیم‌های عملیاتی قرار داده می‌شود و پشتیبانی لازم نیز از آنها صورت می‌گیرد.
وی ضمن قدردانی از کوهنوردان جمعیت هلال احمر استان‌‌های آذربایجان شرقی و کهگیلویه و بویراحمد که لحظه تحویل سال در ارتفاعات دنا بودند، گفت: کوهنوردان بهترین لحظات زندگی خود را در کنار خانواده نبودند و در ارتفاعات بالای ۴ هزار و ۲۰۰ متری دنا شب را سپری کردند.
این مسؤول با تأکید مجدد بر آمادگی سازمان امداد و نجات هلال احمر برای پشتیبانی و اعلام هر چه سریع‌تر پایان عملیات در دنا گفت: امیدواریم بتوانیم هر چه سریع‌تر خانواده‌های جانباختگان این سانحه تلخ را از نگرانی خارج کنیم لذا با تمام توان، عملیات را ادامه خواهیم داد.
وی عنوان کرد: در صورت امکان به تعداد امدادگران اضافه خواهیم کرد و از ظرفیت دو یا سه استان در زمان اعزام به دنا استفاده شود تا بتوانیم هر چه سریع‌تر پایان عملیات را اعلام کنیم.
عملیات در دنا از ۱۰ روز پیش تخصصی‌تر دنبال شد
عزیز فیلی معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست هماهنگی برای ادامه جست‌وجو انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج که با حضور مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: حادثه سقوط هواپیما تلخ و جانگذار بود و در روزهای ابتدایی این سانحه شاهد مشکلاتی بودیم.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شرایط جوی و بارش برف عملیات در دنا را سخت کرده بود، گفت: بعد از اینکه عملیات استانی شد تلاش کردیم تخصصی‌تر جست‌وجوها را به پیش ببریم.
وی بیان کرد: عملیات در دنا از ۱۰ روز پیش تخصصی‌تر دنبال شد، امیدواریم هر چه سریع‌تر جست‌وجوی انتقال پیکر جانباختگان در دنا به اتمام برسد و پایان عملیات در این منطقه را اعلام کنیم.
این مسؤول با بیان اینکه ۱۲ استان درگیر این حادثه تلخ بودند، افزود: از تمام توان برای جست‌وجوی پیکر جانباختگان استفاده شد و تجارب خوبی هم به دست آمد که باید مستندسازی و نقاط قوت و ضعف آن مشخص شود.
فیلی با اشاره به اینکه عملیات در سخت‌ترین شرایط جغرافیایی صورت گرفت: تاکنون به مانند حادثه تلخ یاسوج در سطح کشور نداشتیم، حادثه خرم‌آباد در ارتفاع ۲ هزار متری بود اما حادثه یاسوج در ارتفاع بیش از ۴ هزار متری و در بدترین شرایط آب و هوایی بود.
وی با بیان اینکه قسمت عمده‌ای از حادثه مدیریت و بخش‌هایی از پیکرها جمع‌‌آوری شده افزود: روز گذشته بخشی از ابدان مطهر جانباختگان سانحه تهران-یاسوج به پایین منتقل شد و بخشی دیگر پیدا شده و به پایین منتقل می‌شود، ضمن اینکه از ابتدای عملیات جست‌وجو تاکنون ۴۸ بسته از بقایای پیکر جانباختگان به پایین قله منتقل شده است.
معاون استاندار در پایان از ابراز همدردی ملت ایران قدردانی کرد و گفت: پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور، مسؤولان کشوری و مردم موجب تسکین آلام خانواده قربانیان این حادثه شد.
 
کوهنوردان سال تحویل را در ارتفاعات دنا سپری کردند
سید امان‌الله جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای وقوع این حادثه تاکنون تیم‌های امداد و نجات استان‌های مختلف با هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد همکاری داشتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از ابتدای سال جدید تیم‌های کوهنوردی استان آذربایجان شرقی به همراه کوهنوردان استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه حضور داشتند و حتی شب سال تحویل را در ارتفاعات بالای ۴ هزار و ۲۰۰ متری دنا سپری کردند.
وی با اشاره به تعامل خوب میان تیم‌های کوهنوردی این دو استان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان فروردین هر چهار شب یک تیم‌های امدادی از سایر استان‌ها در کنار امدادگران کهگیلویه و بویراحمد عملیات جست‌وجو را انجام خواهند داد.
این مسؤول با بیان اینکه هم‌اکنون تیم‌ امدادی استان همدان به ارتفاعات دنا اعزام شده، بیان کرد: کوهنوردان و امدادگران این استان تا ۹ فروردین، زنجان ۸ تا ۱۶، اردبیل ۱۵ تا ۲۳ و آذربایجان غربی از ۲۲ تا ۳۱ فروردین در منطقه عملیاتی حضور خواهند داشت.
کاهش ۸ درصدی حوادث رانندگی نوروز امسال در کشور
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا امروز ۳ فروردین شاهد کاهش ۸ درصدی حوادث رانندگی در کشور بودیم.
مرتضی سلیمی گفت: یک هزار و ۳۷۸ پایگاه هلال احمر در سطح کشور آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: ۲۴ فروند بالگرد در این ایام برای امدادرسانی در مواقع ضروری تدارک دیده شده و بالغ بر ۷ هزار امدادگر در سطح کشور ایمنی را به خانواده‌های ایرانیان هدیه می‌کنند.
وی در ادامه سخنان خود از کاهش ۸ درصدی حوادث ایام نوروز خبر داد و گفت: علی‌رغم افزایش ۱۰ درصدی سفرهای نوروزی شاهد کاهش ۸ درصدی تصادفات تا امروز ۳ فروردین هستیم که نشان می‌دهد مردم قوانین و مقررات را به خوبی رعایت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ریسی
United States
خدا اجرشون بده و خدا به بازماندگان این عزیزان صبر دهد ماهم در غم و اندوه این عزیزان شریکیم و برای شادی روح این عزیزان من یقره مع الصلوات
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1