تاریخ انتشار
جمعه ۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۳۲۷۳۷۹

در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟ / مسوولان به وعده‌هایشان عمل کنند

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
حمایت از کالای ایرانی باعث رشد اقتصاد داخلی و رفع بیکاری خواهد شد
امام جمعه دهدشت گفت: حمایت از کالای ایرانی باعث رشد اقتصاد داخلی و رفع بیکاری خواهد شد.
نماز جمعه عبادی- سیاسی اولین هفته سال جدید دهدشت به امامت حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.
امام جمعه دهدشت در خطبه اول ضمن توصیه خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی، ولادت امام جواد را یادآور شد و ضمن تبریک ولادت آن امام همام، به برخی از فضایل آن حضرت پرداخت.
وی با تبریک سال جدید، فضایل ماه رجب را یادآور شد و اظهار داشت: عبادت در این ماه بسیار موثر است.
حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: بندگان مومن خدا در این ماه پرعظمت با سه روز روزه‌داری و اعتکاف به درگاه حضرت حق، بندگی خالصانه او را به جای می‌آورند.
امام جمعه دهدشت سخنان مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید داخلی را یادآور شد و خواستار توجه همه مردم به خرید کالاهای ایرانی شد.
وی با توجه به ظرفیت‌های داخلی در سطح کشور گفت: خریدن کالاهای ایرانی علاوه بر کمک به اقتصاد داخلی، در رفع بیکاری جوانان بسیار موثر خواهد بود.
حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: ما نباید با خرید کالاهای خارجی پول خود را در جیب دشمن سرمایه‌گذاری نماییم.
 
 
مردم کهگیلویه وبویراحمد با غیرت و تعصب به فرمان نوروزی رهبری لبیک می‌گویند
امام جمعه یاسوج گفت: مردم کهگیلویه وبویراحمد با غیرت و تعصب به فرمان نوروزی رهبری لبیک می‌گویند.
حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در اولین نماز جمعه سال جدید و در خطبه اول با تبریک سال نو و تقارن ماه رجب با بهار طبیعت اظهار کرد: ماه رجب ماه بندگی خدا و ماه خودسازی به همراه اعتکاف است.
امام جمعه مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه به حوادث تلخ و شیرین سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این سال حادثه تلخی مانند سقوط هواپیما را داشتیم که برای مردم استان و مردم ایران حادثه تلخی بود و امیدواریم که پیکر جانباختگان برای آرامش داغدیدگان هر چه زودتر با تلاش نیروهای امدادی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
وی در ادامه و در خطبه دوم به شعار سال و فرمان نوروزی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ملت ایران و مردم استان باید با غیرت و تعصبی که در وجود خود دارند خرید کالای داخلی را به صورت همه جانبه در دستور کار خود قرار دهند.
امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: تولیدکنندگان هم اجناس با کیفیت تولید کنند تا مردم سراغ کالای خارجی نروند.
حسینی به تعطیلات نوروز و حضور گردشگران در استان اشاره کرد و گفت: مردم استان باید مهمان‌نوازی خود را نشان دهند و مسافران و گردشگران هم باید به آیین و رسوم و فرهنگ مردم استان احترام بگذارند.
خطیب جمعه شهر یاسوج سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با جوانان را یادآور شد و بیان کرد: رهبری تاکید زیادی در خصوص جوانان دارند چرا که جوانان در دوران دفاع مقدس و در همه برهه‌ها در خدمت انقلاب بوده‌اند و به همین دلیل باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرده و مشکلاتشان را برطرف کنیم.
 
 
ظرفیت‌ها و پتانسیل شهرستان لنده را دریابید/مسؤولان به وعده‌های خود عمل کنند
امام جمعه موقت لنده با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان لنده گفت: تکمیل جاده‌های ارتباطی و گازرسانی به روستاهای شهرستان از جمله وعده‌های مسؤولان در سال گذشته بوده که باید با جدیت پیگیری شود.
حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا در خطبه های نمازجمعه شهر لنده با تبریک سال نو و تقار آن با ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب از با فضیلت‌ترین ماه‌ها بوده که در آن جنگ و خونریزی و قتال و کشتار در عهد جاهلیت حرام بوده و در روایات آمده که هر کس در این ماه یک روز روزه‌دار باشد از نهر رجب در بهشت می‌آشامد.
وی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در جمع زائران و مجاوران حرم علی‌ ابن موسی‌ الرضا(ع) افزود: مقام معظم رهبری در سخنان حکیمانه و گره‌گشای خود نشاط و استحکام انقلاب را در چهل‌ سالگی و خنثی شدن نقشه‌های شوم دشمنان را یاد فرمودند و راه‌حل مشکلات را نگاه به داخل دانستند.
امام جمعه موقت لنده تصریح کرد: توجه به ظرفیتها و پتانسیل کشور همچون ظرفیت جوانان تحصیل‌کرده در عرصه‌های مختلف به خصوص عرصه مدیریتی را از مهمترین و ضروری‌ترین راه‌های توسعه و پیشرفت کشور یادآور شدند و به لزوم توجه به همسایگی کشور با آب‌های بین‌المللی نیز تأکید کردند.
الهی‌نیا ادامه داد: این مطالب بیانگر استفاده به موقع و با برنامه‌ریزی از ظرفیت‌های کشور با نگاه به توان داخلی و حمایت از کار و اشتغال و تولید داخلی بوده که اگر با ابتکار و حضور فعال جوانان همراه شود و خودباوری در آنها تقویت شود بسیاری از مشکلات جامعه ریشه‌کن خواهد شد.
وی در ادامه به علل عدم پیشرفت کشور از نگاه رهبری نیز اشاره و خاطر نشان کرد: عدم توجه به درون‌زایی اقتصادی، اعتماد به بیگانگان و عدم توجه به جوانان تحصیلکرده و ظرفیتهای کشور، عدم مبارزه جدی با فساد، رفاه‌طلبی و اشرافیگری و مصرف‌گرایی همراه با تغییر سبک زندگی از مهمترین دلایل عدم پیشرفت کشور بوده است.
خطیب نماز جمعه این هفته شهر لنده درون‌زایی اقتصادی را تولید ثروت به وسیلکه فعالیت‌های درونی کشور دانست و گفت: در طی سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب مهمترین موضوع و معضل کشور را به عنوان شعار سال انتخاب معرفی می کردند تا با سیاستگذاری و توجه مسؤولان و مردم در جهت حل آن گام برداشته شود و در مرحله بعد توجیه افکار عمومی نسبت به موضوع نیز صورت پذیرد.
الهی‌نیا تولید با کیفیت را یادآور شد و افزود: حمایت از کار و کالای با کیفیت داخلی وظیفه همه مردم و مسؤولان بوده که این مهم مبارزه با قاچاق کالا و ارز و توجه به خودباوری را نیازمند می‌باشد.
وی به سالروز حمله عربستان به یمن اشاره و گفت: علیرغم هزینه‌ها و تجهیزات فراوان نظامی عربستان هنوز نتوانسته موفقیتی در یمن به دست آورد و نهادهای بین‌المللی باید با چنین عملکردهایی مقابله جدی داشته باشند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده در ادامه به سالروز میلاد امام جواد (ع) اشاره و یادآور شد: سیره و منش و سبک زندگی معنوی و اجتماعی جوان‌ترین امام می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.
الهی‌نیا در ادامه به مشکلات شهرستان اشاره و افزود: توسعه جاده‌های ارتباطی، گازرسانی به روستاها بزرگ شهرستان، توجه به مناطق گردشگری و تفریحی از جمله ضرورت‌هایی است که مسؤولان استانی به خصوص نماینده محترم شهرستان در مجلس باید به آن توجه داشته باشند.
وی تکمیل پروژه جاده لنده تراب و احداث جاده لنده تشان و گازرسانی به روستاهای بخش موگرمون و مرکزی را یادآور شد و ادامه داد: مسؤولان در جهت تحقق وعده‌های خود باید بیش از گذشته تلاش کنند و خدمت به مردم را با تکمیل این پروژه‌ها به نهایت برسانند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ارزمنده
جوانانی که در دوراندفاع مقدس ودر همه برهه ها در خدمت انقلاب بوده اند ، فراموش شدند وهیچ اهمیت نمی دهند
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1