تاریخ انتشار
جمعه ۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۳۲۷۳۲۷

مشکلی برای تأمین کالاهای اساسی در کهگیلویه و بویراحمد نداریم / اسکان ۵۰ هزار نفر در مناطق گرمسیری / اقامت بیش از ۶۹ هزار نفر در گچساران

۰
کبنا ؛ 
۳۷۹۸ گردشگر به پست های هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کردند
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد گفت: از ۲۷ اسفند سال گذشته تاکنون سه هزارو ۷۹۸ گردشگر نوروزی به پست های ثابت و سیار هلال احمر این استان مراجعه و خدمات لازم را دریافت کردند.


 امان الله جهانبین  در بازدید از پست های جمعیت هلال احمر کهگیلویه اظهار داشت: ۱۹ پایگاه ثابت و سیار در طرح ایمنی و سلامت نوروزی و ۱۳ پایگاه ثابت، موقت و کوهستان در طرح امداد و نجات در نوروز امسال به مسافران و گردشگران خدمات رسانی می کنند.
وی بیان کرد: در طرح ایمنی و سلامت نوروزی ۶۰۸ از جوانان و در طرح امداد و نجات یک هزارو ۶۸۰ امدادگر، نجاتگر و کارکنان در زمینه های مختلف به گردشگران خدمات لازم را ارائه می دهند.
جهانبین خدمات ارائه شده در پست های هلال احمر را شامل کمپین نه به تصادفات جاده ای، ایستگاه سلامت، برپایی نمایشگاه، ارائه آموزش های امدادی به مسافران، پاسخگویی به مسائل شرعی، توزیع بروشور ، چادر پاسخگویی به مسائل شرعی و ارائه کارت همیار کودک
اعلام کرد.
جهانبین افزود: بیش از پنج هزار بروشور نیز بین گردشگران توزیع شد.
وی اضافه کرد: در طرح امداد و نجات ۲۹ دستگاه امبولانس، خودرو ست نجات و یک فروند بالگرد در طرح نوروزی به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کنند.
طرح راهنمایی مسافرین از ۲۸ اسفند ۹۶ آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.


 
مشکلی برای تأمین کالاهای اساسی در بازارکهگیلویه وبویراحمد وجود ندارد
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عرضه مرغ، گوشت منجمد و تخم مرغ در بازار استان در حال انجام است و هیچ مشکل و نگرانی برای ذخیره، تامین و توزیع کالاهای اساسی در استان وجود ندارد.
 
علیرضا رستگار در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: توزیع کالاهای ضروری مردم و مسافران نوروزی این استان تا زمان تنظیم و تعادل بازار ادامه خواهد داشت.
وی افزود: قیمت ها و کیفیت کالاهای عرضه شده در بازار کهگیلویه و بویراحمد برای مردم و گردشگران نوروزی این استان مناسب است.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه بازار این استان به لحاظ تأمین و توزیع کالاهای اساسی مورد غفلت قرار نمی گیرد، بیان کرد: روزانه افزون بر ۳۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع می شود.
رستگار عنوان کرد: تاکنون ۱۰۱ تن سیب و ۱۱۱ تن پرتقال والنسیا تا اول فروردین ۱۳۹۷ در ۵۸ غرفه در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.
وی ابراز داشت: در این مدت ۲۴۰ تن برنج و ۴۵ تن تخم مرغ نیز در طرح تنظیم بازار در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.
رستگار گفت: ذخیره مرغ منجمد در کهگیلویه و بویراحمد مشکلی ندارد و به هر میزان که بازار استان نیاز داشته باشد وارد شبکه توزیع می شود.
طرح تنظیم بازار و توزیع برخی کالاهای پرمصرف از ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ در بازار کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
 
بیش از۵۰هزار نفر در مناطق گرمسیری کهگیلویه وبویراحمد اسکان یافتند
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۵۰هزار و ۲۰۰ نفر از ۲۷ اسفند سال گذشته تا نخستین ساعات امروز اول فروردین ۱۳۹۷ در مناطق گرمسیری این استان اسکان یافته اند.
 
عزیز فیلی  اظهار داشت: این تعداد مسافر نوروزی در مدارس، خانه‌های مسافر ، پارک‌ها و دیگر اقامتگاه‌های پیش بینی شده اسکان یافتند.
وی تصریح کرد: حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) و دشتک دیل در گچساران، گردنه شلال دون باشت، چشمه بلقیس چرام و تنگ پیرزال دارای بیشترین تعداد مسافر نوروزی اسکان یافته بوده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس افق چشم انداز و طرح آمایش سرزمینی تا سال ۱۴۰۰ شمار گردشگران داخلی در این استان نیز باید به بیش از پنج میلیون گردشگر برسد.
وی ادامه داد: میزان افزایش شمار گردشگران داخلی برای هر سال حدود ۱۵ درصد پیش بینی شده است.
فیلی ابراز داشت: حدود ۲ هزار گردشگر خارجی نیز از فروردین سال ۹۵ تاکنون از مناظر طبیعی، تاریخی و مذهبی در این استان دیدن کرده‌اند.
وی افزود: ورود این تعداد گردشگران خارجی به استان در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۱۵درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: بر اساس سند چشم انداز و طرح آمایش سرزمینی کهگیلویه و بویراحمد شمار گردشگران خارجی در استان تا سال ۱۴۰۰ حدود چهار هزار نفر پیش بینی شده است.
شمار گردشگران ورودی به استان از اول فروردین ۹۵ تا اسفند ماه سال ۹۶ افزون بر سه میلیون نفر بود.
وجود بیش از ۲هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی، مواهب طبیعی با مناظر چشم نواز و قرار گرفتن در مسیر استان های فارس، خوزستان و اصفهان، نزدیکی به بنادر جنوبی کشور و وجود مردمانی میهمان نواز شرایط خاصی به این استان برای رونق سفرهای نوروزی بخشیده است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، غار ده شیخ، آبشار یاسوج، چشمه میشی سی سخت، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دون باشت، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد برای ایام نوروز است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومترمربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.
 
تصادف پژو و پراید در باشت ۶ مصدوم برجا گذاشت
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت:تصادف پژو ۴۰۵ و پراید در کیلومتر ۲ بخش بوستان از توابع شهرستان باشت ۶ مصدوم برجا گذاشت.
 
جلال پوران فرد افزود: این سانحه رانندگی ساعت ۱۴و ۴۰ دقیقه امروز رخ داد.
وی اظهار کرد: در این حادثه ۴ زن و ۲ مرد زخمی شدند که پس از امداد و نجات اولیه به درمانگاه شبانه روزی باشت منتقل شدند.
پوران فرد همچنین از امداد و نجات ۲ نفر که با گاز پکنیک مسموم شده بودند خبر داد.
وی ابراز داشت: این افراد در چادر مسافرتی در پارک ساحلی شهر یاسوج دچار گازگرفتگی شده بودند.
پورانفرد برنامه‌های این مرکز برای ستاد خدمات سفر در ایام تعطیلات نوروز امسال را یادآور شد و عنوان کرد: در همین راستا ۲۶۰ نیروی عملیاتی در قالب ۳۹ پایگاه زمینی، ۲ پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه موتورولانس فعالیت خواهند کرد.
وی ابراز داشت: ۱۰ چادر سلامت در هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شده و به صورت شبانه روزی با حضور تکنیسین‌ها مشغول خدمات دهی هستند.
از ابتدای تعطیلات نوروز امسال تاکنون ۱۵۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.
حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد در پنج سال گذشته بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشته است.
افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
 

دفتر پلیس راهور قلعه رئیسی افتتاح شد+تصاویر
با حضور مسئولین دفتر پلیس راهور قلعه رئیسی افتتاح شد.

با حضور دادرس دادگستری چاروسا، فرمانده پلیس راهور شهرستان کهگیلویه، مردم، اعضای شورای شهر و شهردار قلعه رئیسی دفتر پلیس راهور قلعه رئیسی افتتاح شد.



حجت الاسلام صادق انصاری در ابتدای افتتاح این مراسم با تبریک عید نوروز تاکید کرد: شهر قلعه رئیسی به دلیل مرکز بودن در بخش و ترافیکی که در این شهر وجود دارد نیازمند همچون امر بسیار مهم بود.

دادرس دادگستری چاروسا تصریح کرد: باید در این زمینه تمامی همکاری و تلاش صورت بگیرد تا بتوان این امر را حفظ کرد  و نگذاشت به راحتی از دست رود و وجود چنین دستگاهی در منطقه یک امر مهم بود که باید زودتر هم اتفاق می افتد که در این زمینه لازم است از فرماندهی انتظامی استان و فرمانده پلیس راهور شهرستان و امام جمعه قلعه رئیسی تقدیر و تشکر کرد.

وی ساماندهی و فرهنگ سازی رانندگی را در شهر مهم دانست و افزود: حوزه قضایی آمادگی کامل دارد تا هرگونه همکاری را با پلیس راهور در این زمینه داشته باشد.

سرهنگ پورنگ فرمانده پلیس راهور شهرستان کهگیلویه هم در این خصوص با تبریک عید نوروز یادآور شد: حضور پلیس راهور در این شهر نیازمند بود چرا که یکی از شهرهای استان است که بالاخص در ایام نوروز از بارترفیکی بسیار بالایی برخوردار است که در این زمینه نیازمند پلیس راهور بود.

وی خاطرنشان کرد: وجود پلیس راهور در این شهر امری راحت است ولی نگه داشتن و حفظ آن بسیار مهم است که این زمینه همه مسئولین را می پذیرد که جا دارد از امام جمعه، حجت الاسلام انصاری دادرس دادگستری که همکاری فراوانی در این زمینه داشت، بخشدار، شهردار و شورای شهر تقدیر و تشکر کنم که پیگیری کردند تا این زمینه مهیا شود.

فرمانده پلیس راهور کهگیلویه ادامه داد: نصب تابلوهای راهنما و محل توقف رانندگان باید در در سطح شهر توسط شهرداری قلعه رئیسی مشخص شود.


فیض الله آبرود هم در این مراسم ضمن تبریک ایام نوروز به مردم شهر قلعه رئیسی و مسئولین اضافه کرد: بخش چاروسا دارای مناطق گردشگرپذیر استان است که در ایام نوروز و در فصل تابستان به دلیل آب و هوای خوب گردشگران بسیار زیادی از سراسر شکور به این منطقه می آیند که بارترفیکی آن بسیار زیاد است که در سالهای گذشته هم نیازمند پلیس راهور بود.

شهردار قلعه رئیسی بیان کرد: از همه کسانی که در این زمینه همکاری و تلاش کردند به خصوص امام جمعه قلعه رئیسی، فرمانده انتظامی استان سردار انصاری، فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه، فرمانده پلیس راهور کهگیلویه و دادرس دادگستری چاروسا حجت الاسلام انصاری باید تقدیر و تشکر کنم که چنین امر مهمی را در سطح شهر مهیا کردند.

وی تصریح کرد: ساماندهی آژانس ها، جمع آوری دست فروشی ها به بیرون شهر و کاهش حجم ترافیک از مهمترین مواردی است که باید پلیس راهور مستقر همکاری و تلاش کند.

آبرود ضمن عذرخواهی از مردم و زواری که به این منطقه سفر می کنند ادامه داد: لازم است از مردم شهر قلعه رئیسی و زوار و گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند تقدیر و تشکر کنم به دلیل این که وضعیت دست اندازها و کندکاری های که توسط اداره گاز و آب در ماه گذشته داشتیم نیمه کاره رها شدند.



در ادامه نشستی به حضور شورای شهر، شهردار و امورصنفی در جهت ساماندهی آژانس ها و ساماندهی دست فروشی ها و میوه فروش ها با پلیس راهور در شهرداری قلعه رئیسی برگزار شد که در این نشست مقرر شد تمامی ماشین های سنگین تا زمان تکمیل کمربندی از مسیر خیابان شهدا تردد کنند و ورودی شهر از سمت دهدشت جهت حضور دست فروش ها و میوه فروش ها و تمامی آژانس ها باید محل پارک داشته باشند و همچنین گاراژ جاورده و دیشموک به بیرون شهر انتقال داده شوند.


 
یک هزار زندانی کهگیلویه و بویراحمد به مرخصی نوروزی رفتند
مدیرکل زندان‌ ها و نائب رئیس ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هزار نفر از زندانیان دارای شرایط این استان از ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ تاکنون به مرخصی نوروزی رفته اند.

اسماعیل جمیاری اظهار داشت: این اقدام در راستای اجرای مفاد بخشنامه رئیس قوه قضائیه مبنی بر اعطای مرخصی نوروزی به زندانیان دارای شرایط انجام شد.
وی افزود: شرایطی فراهم شد تا تعدادی از زندانیان دارای شرایط کهگیلویه و بویراحمد در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۷ کنار اعضای خانواده خود باشند.
مدیرکل زندان‌ ها و نائب رئیس ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آثار مثبت حضور زندانیان کنار اعضای خانواده خود شامل بازسازی اجتماعی و اخلاقی آنان و برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و اعضای خانواده آنان است.
جمیاری عنوان کرد: زندانیان کهگیلویه و بویراحمد با رعایت شرایط لازم و تأمین وثیقه نقدی یا ملکی ۱۵ روز به مرخصی می روند و این مرخصی به مدت ۱۵ روز دیگر نیز قابل تمدید است.
وی ابراز داشت: زندانیان جرائم سرقت در کهگیلویه و بویراحمد پس از ایام تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۷ از این مرخصی بهره مند خواهند شد.
جمیاری گفت: ۵۵۵ نفر از زندانیان جرائم مالی و غیرعمد در زندان‌ های کهگیلویه و بویراحمد چشم انتظار کمک‌ های نیکوکاران برای آزادی هستند.
وی اظهار داشت: در آستانه عید نوروز سال ۱۳۹۷ و با کمک خیران و تلاش ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ زندانی جرائم غیرعمد این استان آزاد و به آغوش خانواده‌ های خود بازگشتند.
جمیاری افزود: این افراد به دلیل جرائم غیرعمد شامل چک بلامحل، مهریه، دیه و بدهی مالی در زندان ‌های کهگیلویه و بویراحمد بسر می برند.
بر اساس ابلاغ رئیس قوه قضائیه چند دسته از زندانیان مشمول مرخصی ایام تعطیلات نوروز می شوند.
محکومان به حبس ابد به شرط تحمل حداقل پنج سال آن، محکومان به حبس بیش از ۱۰ سال به شرط تحمل حداقل یک سال آن، محکومان به حبس بیش از پنج سال تا ۱۰ سال به شرط تحمل شش ماه آن، محکومان به حبس بیش از یک سال تا پنج سال به شرط تحمل ۲ ماه آن و محکومان به یک سال حبس و کمتر از آن به شرط تحمل حداقل یک ماه آن است.


۲۷۰ نیروی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد به گردشگران خدمات رسانی می کنند
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۷۰ نیروی امدادی و تکنیسین اورژانس ۱۱۵ این استان در حال خدمات رسانی به مردم و گردشگران نوروزی استان تا ۱۳ فروردین سال ۱۳۹۷ هستند.
 
جلال پورانفرد اظهار داشت: این نیروها در ۴۱ پایگاه امدادی اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد شامل ۳۹ زمینی و ۲ هوایی خدمات لازم را به مردم و مسافران نوروزی استان ارائه می دهند.
وی افزود: سه گروه بازرسی در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۷ به طور شبانه روزی نحوه فعالیت و خدمات رسانی پایگاه‌ های امدادی زمینی و هوایی اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد را رصد می ‌کنند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۴۰ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۷ به مردم و گردشگران این استان خدمات درمانی لازم را ارائه خواهند داد.
پورانفرد عنوان کرد: ۱۰ تخته چادر سلامت در هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد برپا شده است.
وی ابراز داشت: مکان برپایی این چادر‌ها شامل مبادی ورودی شهر‌ها و حاشیه جاده های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد است.
پورانفرد گفت: ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و ۱۵ عصر تا ۲۰ شب در این چادرها به مردم و مسافران نوروزی کهگیلویه و بویراحمد خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می شود.
ایام تعطیلات نوروز سال گذشته یک هزار و ۵۸۲ نفر از مردم و گردشگران کهگیلویه و بویراحمد از انواع خدمات اورژانس ۱۱۵ این استان بهره‌ مند شدند.
 

چهارمین یادواره ۱۳ شهید طایفه تاماولی در روستای کلات قلعه رئیسی برگزار شد
با حضور اقشار مختلف مردم چهارمین یادواره ۱۳ شهید طایفه تاماولی در روستای کلات قلعه رئیسی برگزار شد.


 با حضور خانواده معظم شهدا، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان، دستیار ویژه وزیر ارتباطات، مسوولان و مردم چاروسا یادواره ۱۳ شهید طایفه تاماولی در روستای کلات قلعه رئیسی در مسجد این روستا برگزار شد.




حجت الاسلام حمید برازش در این مراسم شهدا را نماد عزت و استقامت دانست و تاکید کرد: شهدا به خاطر دفاع از دین و پیروی از ولایت و رهبری جهاد کردند و نگذاشتند کشور ایران به دست دشمنان بیفتد.

وی تصریح کرد: توصیه و وصیت شهدای والامقام به مسئولان خدمت به مردم و محرومین است که نباید در این راه کوتاهی صورت بگیرد.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از راه‌هایی است که سلامت و معنویت جامعه به ویژه نسل جوان را تضمین می‌کند و برای نهادینه شدن این فرهنگ غنی نیازمند تلاش بیشتری هستیم تا آن را به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل کنیم و جهت انجام این امر مهم باید به نحوی اقدام کرد که آثار و پیامدهای مثبت آن برای نسل جوان که زمینه انتقال این فرهنگ به نسل‌های بعدی است، پذیرفته شود.

برازش ولایت فقیه را نماد عظمت، استقلال و سربلندی کشور دانست و یادآور شد: ولایت فقیه نماد عظمت، استقلال و سربلندی نظام اسلامی و عامل اساسی همبستگی و عزت و اقتدار اسلامی و وحدت و انسجام ملی و ستون خیمه نظام اسلامی است.


فرزاد نجات نیا هم در این مراسم با بیان اینکه شهدا برای عزت و بزرگی ایران اسلامی رفتند خاطرنشان کرد: شهدا به خاطر دفاع از دین و پیروی از ولایت و رهبری جهاد کردند و نگذاشتند کشور ایران به دست دشمنان بیفتد.

دستیار ویژه وزیر اراتباطات تاکید کرد: امروز زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ حرمت و جایگاه خانواده‌های معظم آنها برای تداوم حرکت انقلاب و عزت و عظمت نظام اسلامی ایران لازم و ضروری است.

وی افزود: استفاده از وصیت شهدا می تواند چراغ راهی برای همه ما به خصوص مسئولین باشد و بتوانیم از این طریق راه و مسیر درست را دریابیم.

نجات نیا به سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم امام رضا(ع) اشاره و یادآور شد: دیروز وقتی پای سخنان مقام معظم رهبری می نشستیم به ایرانی بودن خود افتخار می کردیم که چنین رهبری داریم و باید قدردان این چنین رهبری باشیم و باید به شعار سالی که از ایشان اعلام شد پیروی و حمایت کنیم.

دستیار ویژه وزیر ارتباطات ادامه داد: امروز وقتی در دورترین روستای کشور می رویم و به تکنولوژی آن روستا نگاه می کنیم یعنی می توانیم عواملی بسازیم که نخواهد از بیرون آن را آورد و باید از این نوع ظرفیت ها برای شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است حمایت کرد.

وی همچنین از پیگیری مشکلات ارتباطی چاروسا خبر داد.




حجت الاسلام ارسلان آروند هم در پایان این مراسم در گفتگو با خبرنگار فارس در چاروسا هدف از برگزاری این مراسم را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دانست و بیان کرد: این یادواره هر ساله به میزبانی یک روستا در ایام نوروز برگزار می‌شود که امسال میزبانی آن را روستای کلات قلعه رئیسی به عهده داشتند.

مسوول برگزاری این یادواره تصریح کرد: با برگزاری این یادواره‌ها دین خود را نسبت به شهدا و خانواده‌های آنها ادا کنیم و ادامه‌دهنده خوبی برای راهشان باشیم.

وی اضافه کرد: این چهارمین یادواره شهدای طایفه تاماولی است که در ایام نوروز برگزار می شود و انشالله سال آینده در روستای کلاب چاروسا برگزار خواهد شد.



اقامت بیش از ۶۹ هزار نفر در گچساران
فرماندار گچساران گفت: تعداد ۶۹ هزار و ۲۶۷ مسافر و گردشگر برای گذراندن تعطیلات نوروزی در این شهرستان اقامت داشته‌اند.
عبدالرحیم رحیمی اظهار کرد: با فرا رسیدن سال جدید از تاریخ ۲۹ اسفند ماه لغایت ۲ فروردین ماه سالجاری تعداد ۶۹ هزار و ۲۶۷ مسافر و گردشگر در این شهرستان برای گذراندن تعطیلات نوروزی و بازدید از اماکن زیارتی و سیاحتی اقامت گزیدند.
فرماندار گچساران با اشاره به چهارمین زیارت‌گاه شاخص در کشور گفت: در این ایام تعداد بیست هزار و ۴۷۱ نفر از بارگاه مطهر بی‌بی حکیمه زیارت که از این تعداد بیش از ۱۰ هزار نفر در روز دوم فروردین در این منطقه سکونت داشته‌اند.
وی در ادامه با اشاره به مناطق تاریخی این شهرستان گفت: از تاریخ ۲۹ اسفندماه سال گذشته لغایت دوم فروردین ماه سالجاری تعداد ۶ هزار و ۹۲۱ نفر از مناطق تاریخی خیرآباد لیشتر بازدید به عمل آرودند که از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ نفر در روز دوم فروردین بازدید و اقامت داشته‌اند.
رحیمی گفت: از دیگر مناطق تفریحی و گردشگری در شهرستان گچساران دشتک دیل است که هر ساله میزبان بسیاری از مسافران و گردشگران نوروزی است.
فرماندار گچساران با بیان اینکه در این سه روز گذشته تعداد ۱۷ هزار و ۷۰۶ نفر از مناطق گردشگری در دشتک دیل و قلات گناوه اقامت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در روز گذشته تعداد ۹ هزار و ۲۰۰ نفر برای گذراندن تعطیلات نوروزی در منطقه دشتک دیل و قلات گناوه اقامت داشته‌اند.
 
بازدید بیش از ۸۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های دیدنی کهگیلویه
فرماندار کهگیلویه از بازدید بیش از ۸۰ هزار گردشگر از جاذبه های دیدنی این شهرستان در ایام نوروز خبر داد.
علی پوزش اظهار داشت: از تاریخ ۲۷ اسفندماه ۹۶ تاکنون بیش از ۸۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های دیدنی این شهرستان بازدید به عمل آوردند.
فرماندار کهگیلویه از آبشار کمردوغ، امامزاده سید محمید(ع) و بافت تاریخی دهدشت به عنوان مناطق گردشگری پر بازدید این شهرستان نام برد.
وی خاطرنشان کرد: تمام تمهیدات لازم برای ورود و اقامت گردشگران در شهرستان فراهم شده است.
پوزش از اسکان ۶۹ کلاس درس توسط آموزش وپرورش برای اقامت مسافران نوروزی خبر داد و بیان کرد: کتابچه راهنمای گردشگران در ورودی‌های این شهرستان بین مسافران توزیع می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1