تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۶
کد مطلب : ۳۲۷۲۸۱

مراسم نکوداشت «آمیراحمد تقوی» در دهدشت برگزار شد

۶
۰
کبنا ؛دانش آموختگان حوزه‌های علمیه‌ی برادران و خواهران دهدشت از تأسیس تا کنون، همزمان با سالروز میلاد امام باقر علیه السلام در دهدشت گرد هم آمدند و برای تجلیل از مؤسس این حوزه‌ها و استاد خود با ایشان دیدار کردند.
این گردهمایی با حضور صدها تن از دانش آموختگان و شاگردان معظم له (از جمله مدرسان و طلاب علوم دینی، مدیران حوزه‌های علمیه‌ی استان کهگیلویه و بویراحمد، ائمه جمعه و جماعات شهرستانهای مختلف استان، قضات، نمایندگان ولی فقیه در ادارات و نهادهای مختلف، اساتید دانشگاه و...) در حوزه‌ی علمیه‌ی خواهران دهدشت تشکیل شد.

در این گردهمایی که آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده‌ی ولی فقیه در استان و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، نماینده‌ی کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه موقت یاسوج، امام جمعه گچساران، رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و نماینده‌ی ادوار مجلس حضور داشتند، از مسئولین شهرستانی هم دعوت شده بود و فرماندار کهگیلویه، فرمانده سپاه پاسداران، فرماندهی انتظامی نیز حضور یافتند.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و مقدمه‌ی حجه الاسلام سید جواد خاضع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و مجری مراسم، حجه الاسلام صفدر پناهی رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان، که خود از نخستین دانش آموختگان حوزه علمیه ولیعصر دهدشت هستند، در سخنانی هدف این همایش را تجلیل از استاد خود اعلام کرده و ضمن بیان اینکه برای این گردهمایی ساده و صمیمانه از هیچ بودجه دولتی استفاده نشد، آن را مقدمه‌ای برای برگزاری یک کنگره‌ی ملی در سال آینده درباره‌ی معرفی ابعاد شخصیت آ میر احمد تقوی عنوان کرد.

حجه الاسلام پایدار رئیس حوزه‌های علمیه استان و یکی دیگر از دانش آموختگان این حوزه، در سخنانی ضمن تشکر از حضار، فرایند برگزاری این نشست و کارنامه‌ای از حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و همچنین حوزه علمیه‌ی حضرت زینب (سلام الله علیها) و وضعیت دانش آموختگان این حوزه‌ها را بیان کردند.
 
در ادامه‌ی این گردهمایی که با حضور آ میر احمد تقوی برگزار می‌شد، آیت الله ملک حسینی در سخنانی مبسوط و عالمانه به شرح ابعاد شخصیتی آ میر احمد تقوی و تبیین برخی از ویژگیهای ایشان پرداختند و از خدمات دینی و فرهنگی و اجتماعی معظم له به ویژه زحمات طاقت فرسای ایشان در تجدید بنای باشکوه امام‌زاده سید محمود و برکات ماندگار حوزه علمیه دهدشت تجلیل کردند و گفتند همه خواهش دارند که فرزند مکرم حضرت آقا، عالم جلیل القدر آیت الله سید حسین تقوی این نظارت را تعمیق کند و باغبانی این شجره طیبه استمرار پیدا بکند.

در این مراسم، آ میر احمد تقوی ضمن تشکر و ابراز خوشحالی از دیدار دانش آموختگان فاضل حوزه‌های علمیه، به چگونگی گزینش طلاب از مناطق محروم و ایلات مختلف استان به ویژه از طوایف غیر سادات اشاره کرده و با توجه به جایگاه روحانیت در عصر غیبت و حساسیت این جایگاه، با ذکر حدیثی اخلاقی، اهمیت اخلاص و ضرورت انجام عمل خالصانه از سوی علمای دینی را به حضار متذکر شدند.
همچنین آ سید حسین (مرتضی) تقوی فرزند روحانی آ میراحمد نیز در سخنانی کوتاه ضمن تقدیر از حضار، رمز موفقیت و دستاوردهای حوزه‌ی علمیه‌ی ولیعصر را اخلاص مؤسس و استاد این حوزه یعنی آ میر احمد تقوی دانستند و به حاضران متذکر شدند که باید این اخلاص تکریم بشود و در خودمان تکثیر بشود و شاید بهترین تجلیل و هدیه به محضر مؤسس این حوزه، این است که سعی کنیم در این سیره مثل ایشان باشیم.
در پایان، لوح تقدیری از سوی دانش آموختگان حوزه علمیه دهدشت و شاگردان، به دست آیت الله ملک حسینی به آ میر احمد تقوی تقدیم شد.
فیلم این مراسم و مشروح بیانات سخنرانان متعاقباً منتشر خواهد شد.
 
cof
[caption id="attachment_327285" align="alignnone" width="660"] dig[/caption]
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ایل
Iran, Islamic Republic of
چطور یه شیخ در این استان مطرح نمیشود? کسی منکر بزرگی امیر احمد نمیشود
کوروش
Italy
الان . برا جامعه و مردم چی بوده؟ اگ اینا نباشن چه اتفاقی میفته؟؟
Iran, Islamic Republic of
شما تا اینطور فکر میکنید ، شان و ارزش این انسانها رو نمی تونید درک کنید.
شهروند گچساران
Iran, Islamic Republic of
خدایا من نمیدونم این . داره به خدا . در حد صفر است
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
نونم. مراسم نکو داشت سیش گروتنه
گچساران
United States
سایه اش مستدام مرد بزرگ. قدرش را بعدا بیشتر خواهیم دانست...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1