تاریخ انتشار
جمعه ۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب : ۳۲۷۲۶۵

ساقیان را، ندانسته قضاوت نکنیم

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛متن ارسالی
یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب می‌باشد. تا قبل از انقلاب اسلامی تامین و توزیع آب شرب شهروندان به عهده بهداشت محیط و امور آب شهرداری‌ها بود که با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به جهت تامین و توزیع آب شرب بهداشتی برای شهروندان، قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب در تاریخ ۱۳۶۹/۱۰/۱۱ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. با توجه به قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب، شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در اواخر سال ۱۳۷۰ در مرکز استان تشکیل و عملاً فعالیتهای اجرایی خود را در سال ۱۳۷۱ آغاز نمود.
شرکت آب و فاضلاب استان کهگلویه و بویراحمد در طی بیش از دو دهه از شروع فعالیت خود خوشبختانه توانسته با تلاش و جدیت کارکنان خود خدمات قابل توجه و شایسته‌ای را به مردم شریف استان کهگلویه و بویراحمد عرضه دارد. متاسفانه گاهی خدمات و زحمات کارکنان این شرکت مورد کم لطفی و کم توجهی قرار گرفته و می‌گیرد. و عده‌ای همواره بدون داشتن اطلاعات درست و کافی و از روی غرض شرکت را مورد هجمه قرار داده و افکار عمومی را علیه آن ملتهب می‌سازد.
شرکت آب و فاضلاب استان همواره تمام تلاش و توان خود را به کار می‌گیرد تا آب شرب بهداشتی و به‌صورت مداوم در اختیار مشترکین قرار گیرد ولی قطعاً انجام این ماموریت به دور از سختی‌ها و مشکلات نخواهد بود. به‌طور مثال در زیر به چند مورد از مشکلات شبکه توزیع آب شرب شهر یاسوج خواهیم پرداخت.
۱. باتوجه به کمبود منابع آبی در سال‌های اخیر شرکت آب و فاضلاب تمام تلاش و همت خود را به کار گماشته تا از هدررفت آب جلوگیری نماید. در همین راستا جهت تعمیر و رفع شکستگی‌های سطح شهر (علت اصلی آن فرسوده بودن شبکه توزیع و پستی و بلندی‌های موجود در سطح شهر یاسوج می‌باشد) که باعث هدر رفت آب و افت فشار شبکه توزیع می‌گردد، هم به صورت امانی و هم با بکار گیری چندین پیمانکار، روزانه به تعمیر و رفع شکستگی‌های سطح شهر می‌پردازد.
۲_رشد بی رویه مناطق شهری و روستاهای اقماری شهر یاسوج دستگاه‌های خدمات رسان را با مشکلات زیادی روبرو نموده، شرکت آب و فاضلاب استان به دلیل کمبود منابع مالی و اعتبارات عمرانی در زمینه توسعه شبکه آب شهری نمی‌تواند جهت اجرای زیر ساخت مورد نیاز پا به پای رشد شهر یاسوج حرکت نماید. با توجه به مراجعه مکرر مشترکین خواستار اجرای شبکه آب در مناطق نوساز، وبه جهت همکاری با مشترکین، با پرداخت مقداری از هزینه اجرای شبکه توسط مشترکین در قالب ماده ۱۱ تاسیس شرکت‌های آب و فاضلاب مصوب مجلس شورای اسلامی و تقبل مابه التفاوت هزینه کرد توسط شرکت انجام می‌پذیرد که کاملاً قانونی و خالی از هر گونه شبهه می‌باشد.
۳-توسعه و تعمیرات شبکه آب شرب گاهی شرکت را ملزم به قطعی موقت جریان آب می‌نماید، که این امر با واکنش مشترکین محترم همراه می‌شود در صورتی که با نصب تانکر بر روی پشت بام منازل خود، به صورت مداوم جریان آب برای آنان برقرار خواهد بود.
موارد مطروحه در بالا تنها بخش کوچکی از مشکلات پیش روی شرکت آب و فاضلاب استان در راستای خدمت رسانی به مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد. کسانی که ندانسته به قضاوت می‌پردازند بهتر است آیه شریفه ((وَلا تَقفُ ما لَیسَ لَکَ بِهِ عِلمٌ ۚ إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ کُلُّ أُولٰئِکَ کانَ عَنهُ مَسئولًا*
از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسؤولند)) را مد نظر قرار داده و توجه داشته باشند شرکت آب و فاضلاب استان هیچگاه از چهار چوب قانون تاسیس شرکت‌های آب و فاضلاب و آیین نامه عملیاتی شرکت بیرون نخواهد رفت.
--------------------------
سید مجید بایگان
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1