تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۳۲۷۲۰۶

عملیات جست‌وجو پیکر جانباختگان هواپیمای تهران-یاسوج متوقف نمی‌شود / ۲۲۱ نفر در تعطیلات نوروزی تاکنون زخمی شدند / کهگیلویه و بویراحمد تا چهارم فروردین آفتابی خواهد بود

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
 ۱۰ گروه جهادی به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد اعزام شدند
مسئول سازندگی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد از اعزام ۱۰ گروه جهادی دانشجویی به مناطق محروم استان در ایام نوروز خبر داد.
مالک انوری با تبریک میلاد با سعادت امام باقر(ع) و فرارسیدن ایام نوروز اظهار داشت: در ایام تعطیل نوروز امسال ۱۰ گروه جهادی متشکل از ۴۰۰ برادر و خواهر از دانشگاه‌های سراسر استان در اردوهای جهادی فعالیت می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه دانشجویان حضور در مناطق محروم را برای خود افتخار می‌دانند عنوان کرد: این تیم‌ها از ۲۴ اسفند فعالیت خود را آغاز و تا پایان تعطیلات نوروز به بیش از ۲۰ روستای محروم سفر و خدمات لازم را ارائه می‌دهند.
انوری ابراز کرد: این تیم‌ها در قالب برنامه‌های عمرانی، بهداشتی و درمانی، دندانپزشکی، پزشکی، فرهنگی، مشاوره درسی و اعزام طلبه خواهر و برادر به روستاهای محروم ارائه خدمات می‌کنند.
مسئول سازندگی بسیج دانشجویی با بیان اینکه فعالیت بسیج دانشجویی تنها مختص به این برنامه‌ها نیست، افزود: توزیع بسته‌های غذایی یک میلیون ریالی بین ۵۰۰ نفر و لوازم التحریر مورد نیاز مناطق محروم از دیگر برنامه‌های گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی است.
انوری با تقدیر از افرادی که در اعزام و تجهیز گروه‌های جهادی نقش داشتند ادامه داد: انتظار می‌رود مدیران استانی در ایام تعطیلات نوروز ساعاتی را نیز در کنار جهادگران باشند.
 
عملیات جست‌وجوی پیکر جان‌باختگان ای.تی.آر ۷۲ متوقف نمی‌شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات جست‌وجوی پیکر جان‌باختگان هواپیمای ای.تی.آر۷۲ "تهران-یاسوج" ادامه دارد.
 
 
علی محمد احمدی اظهار داشت: عملیات جست‌وجوی پیکر جان‌باختگان هواپیمای ای.تی.آر ۷۲ "تهران-یاسوج" در ارتفاعات دنا ادامه دارد و تحت هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود.
وی عنوان کرد: عملیات در ارتفاعات دنا تا آخرین جست‌وجو و انتقال آخرین قطعه از پیکر جان‌باختگان اداه دارد و در هیچ شرایطی دست از تلاش بر نمی‌داریم.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه امدادگران حتی در دمای ۳۰ درجه زیر صفر در کمپ‌ها مستقر بودند ادامه داد: هیچ موقع پایان عملیات را منوط به پایان بارندگی‌ها نمی‌کنیم.
 
۲۸ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۲۵ اسفندماه تاکنون ۲۸ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های مختلف این استان بازدید کردند.
 
محمود باقری اظهار داشت: از۲۵ اسفندماه ۹۶ تاکنون بیش از ۲۸هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی این استان بازدید کردند.
وی با بیان اینکه استان دارای قابلیت‌های فراوانی در زمینه گردشگری است، عنوان کرد: هر ساله بازدیدکنندگان زیادی از جاذبه های گردشگری، بناهای تاریخی و بقاع متبرکه این استان بازدید می‌کنند.
سخنگوی ستاد سفر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیشترین بازدید مربوط به شهرستان گچساران است، ابراز کرد: ‌۱۳هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان گچساران بازدید کردند.
باقری افزود: دشتک دیل و امام زاده بی بی حکمیه (ص) از جمله مکان‌های گردشگری بوده که بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده است.
 
نوروز امسال ۲۲۱ نفر در تصادفات جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد زخمی شدند
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از اوایل تعطیلات نوروزی امسال (۲۵ اسفند تاکنون) ۴۲۵ مأموریت و انتقال بیمار اعم از ترافیکی و غیرترافیکی در استان توسط این مرکز انجام شده که ۲۲۱ مورد آن مصدومیت ناشی از حوادث رانندگی بوده است.
جلال پورانفرد اظهار داشت: تصادفات جاده‌ای و ترافیکی در کهگیلویه و بویراحمد از ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۶ تاکنون بدون فوتی بوده است.
وی افزود: این افراد در ۱۱۱ تصادف رخ داده، زخمی شدند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین در این مدت چهار مورد مسمومیت ناشی از گازگرفتگی در استان ثبت شده است.
پورانفرد برنامه‌های این مرکز برای ستاد خدمات سفر در ایام تعطیلات نوروز امسال را یادآور شد و عنوان کرد: در همین راستا ۲۶۰ نیروی عملیاتی در قالب ۳۹ پایگاه زمینی، ۲ پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه موتورولانس فعالیت خواهند کرد.
وی ابراز داشت: ۱۰ چادر سلامت در هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شده و به صورت شبانه روزی با حضور تکنیسین‌ها مشغول خدمات دهی هستند.
پورانفرد گفت: تاکنون به بیش از ۳۰۰ نفر از مسافران و گردشگران نوروزی در این چادرهای سلامت خدمات درمانی و سرپایی رایگان ارائه شده است.
یک سال گذشته یک هزار و ۱۱۲ مورد مسمومیت در حوزه‌های مختلف در مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده که ۲۳۲ مورد آن مسمومیت با گاز منواکسیدکربن بوده است.
حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد در پنج سال گذشته بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشته است.
افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
 
۲۸ هزار گردشگر نوروزی در شهرستان گچساران اقامت کردند
فرماندار گچساران گفت: ۲۸ هزار و ۱۱۷ نفر گردشگر نوروزی از ۲۸ اسفند سال ۱۳۹۶ تاکنون در این شهرستان اقامت کرده اند.
 
عبدالرحیم رحیمی اظهار داشت: حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) با بیش از ۱۴ هزار و ۹۳۳ زائر دارای بیشترین آمار اقامت گردشگران نوروزی در این بازه زمانی در شهرستان گچساران بوده است.
وی افزود: از مجموع ۲۸ هزار و ۱۱۷ مسافر نوروزی گچساران بیش از هفت هزار و ۷۵۳ نفر در مناطق گردشگری دشتک دیل و قلات گناوه این شهرستان اقامت داشته اند.
رحیمی بیان کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۸۹ گردشگر نوروزی در این مدت در منطقه خیرآباد و لیشتر گچساران که به عنوان بخشی از پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهرستان مطرح است، اقامت کردند.
وی عنوان کرد: گچساران با تشکیل ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از اوایل اسفند سال ۱۳۹۶ آماده حضور مسافرانی است که این شهرستان را برای مسافرت برگزیده اند.
رحیمی ابراز داشت: ۴۲ مدرسه با ۳۵۰ اتاق آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی در شهرستان گچساران است.
پل خیری محمدخان، چهارطاقی خیرآباد و کوشک گودنگون از آثار تاریخی برجسته دوره ساسانی در شهرستان گچساران است.
حرم بی بی حکیمه (س)، بارگاه امامزاده جعفر (ع)، باغ فردوس، دشتک دیل، قلات گناوه، آبشار کیوان لیشتر، سد کوثر، آبشار رودبال، آبشار هرجون و روستاهای موگ، کوشک گودنگون و مارین در شهرستان گچساران همه ساله میزبان هزاران نفر مسافر نوروزی است.
سال گذشته یک میلیون گردشگر نوروزی از جاذبه های دیدنی شهرستان گچساران دیدن کردند.
شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد در مسیر جاده ارتباطی بنادر جنوبی کشور و کاروان های راهیان نور قرار دارد.
دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در ۱۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع است.
ساخت بزرگترین خیابان طرح تفصیلی شهر یاسوج آغاز شد
عملیات اجرایی بازگشایی معبر ۴۵ متری شرف آباد - زیرتل که بزرگترین خیابان طرح تفصیلی شهر یاسوج است آغاز شد.
در حالی که قرار بود آئین کلنگ زنی طرح ۴۵ متری شرف‌آباد، دولت‌آباد، زیرتل و بنسنجان شهر یاسوج روز ۲۲ اسفندماه برگزار شود، اما تعدادی از مالکان اراضی این معبر به دلیل آنچه پرداخت نشدن مطالباتشان در سال‌های گذشته عنوان ‌کردند، خواهان لغو این آئین شدند.
اما در روزهای گذشته بیشتر مالکان این اراضی، به همراه جمع زیادی از ساکنان و شهروندان یاسوجی با مراجعه به شهرداری یاسوج خواستار اجرای این پروژه مهم شدند.
شهردار یاسوج روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ماشین آلات راهسازی شهرداری عملیات برداشت خاک و تسطیح معبر را آغاز کرده اند.
نستهن مقدم اظهار کرد: ۱۰ دستگاه از ماشین آلات راهسازی و حمل خاک شهرداری یاسوج در این معبر مشغول بکار هستند.
وی ابراز کرد: عملیات اجرایی این طرح به طول پنج کیلومتر و عرض ۴۵ متر از بن سنجان شروع و با عبور از مناطق شرف آباد، دولت آباد و بخشی از زیرتل به جاده ساحلی قبل از پل سوم بشار متصل می‌شود.
شهردار یاسوج کاهش بار ترافیکی و تسریع در عبور و مرور را از مهمترین اهداف این طرح دانست.
وی افزود: ۴۵ هزار متر فضای سبز نیز در بلوار این طرح احداث خواهد شد که باعث افزایش سرانه فضای سبز شهر یاسوج می‌شود.
مقدم ابراز داشت: پس از اینکه عده‌ای معدودی از شهروندان تلاش داشتند که حاشیه ایجاد کنند و برای جلوگیری از ایجاد هر گونه تنشی مراسم لغو شد.
وی درباره معارض احتمالی این طرح گفت: محلی که هم اکنون در حال اجرای پروژه است هیچ معارضی ندارد.
 
هوای کهگیلویه و بویراحمد تا چهارم فروردین آفتابی خواهد بود
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی نشان می‌دهد تا روز چهارم فروردین سال ۱۳۹۷ هوای این استان آفتابی خواهد بود و باران نمی‌بارد.
ولی بهره مند افزود: بعد از روز چهارم فروردین نیز به دلیل زیاد بودن تغییرات جوی در فصل بهار نمی‌توان پیش بینی دقیق داشت.
وی عنوان کرد: دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد از امروز بتدریج افزایش خواهد یافت.
بهره مند بیان کرد: جو استان کهگیلویه و بویراحمد در ۲۴ ساعت آینده صاف تا کمی همراه با افزایش ابری و وزش باد پیش بینی می‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.
 
جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد؛ از غار ده شیخ تا رود رونه
کهگیلویه و بویراحمد با ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهار فصل، مکان های تاریخی و ویژگی های مردم شناسی به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی شده است.
 
این استان با جاذبه‌های بکر از دشت‌های سرسبز و پر گل و گیاه، کوه‌های برفی سفیدپوش، رودخانه‌های خروشان تا بناها و یادگارهای چند هزار ساله تمدن ایرانی رنگین کمانی از جاذبه‌های گردشگری را به روی ایرانگردان در آستانه فصل بهار گشوده است.
در شرایطی که برخی مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد پوشیده از برف است در فاصله ۱۰۰ کیلومتری طبیعت مناطق جنوبی این استان چون تابلویی سرسبز در پیشواز گردشگران نوروزی چشم‌نوازی می‌کند.
** نگاهی به مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
روستای «ده شیخ» دنا از مناطق هدف کهگیلویه و بویراحمد است که کشف غاری منحصر به فرد در مجاورت آن طبیعت دوستان زیادی را به سوی خود جذب کرده است.
این روستا در ۵۵ کیلومتری یاسوج قرار دارد.
روستای کریک در شهرستان دنا یکی از مهمترین روستاهای هدف گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است که در ۳۵ کیلومتری یاسوج مرکز این استان واقع شده است.
بافت کم نظیر پلکانی روستای کریک با سازه‌های گلی و مهندسی جذاب با قدمت دیرینه سبب شده تا سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی روانه این روستای زیبا و دیدنی شوند.
روستای مارین در ۳۰ کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز گچساران نیز به عنوان ماسوله جنوب با رنگین کمانی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در جنوب کهگیلویه و بویراحمد است.
آب و هوای مفرح، وجود بقعه متبرکه بی بی حمیده (س)، باغ‌های میوه‌های رنگارنگ مارین را به بهشت گمشده جنوب ایران معروف کرده و این روستا همه ساله در فصل بهار و اواخر زمستان میزبان گردشگران زیادی از تمام نقاط کشور است.
آبشار تنگ تامرادی از جمله مناطق مهم هدف گردشگری روستایی شهرستان بویراحمد است.
روستای تاریخی میمند با مناظر چشم نواز، قطب صنایع دستی و مزارع سرسبز در ۸۰ کیلومتری یاسوج سالانه پذیرای گردشگران پرشماری است.
باغ تاریخی چشمه بلقیس چرام با طبیعتی مفرح جاذبه‌ای است که تنوع گونه‌های درختی و چشم‌انداز زیبا، چشمه‌ساران و استخر بزرگ آن در شهرستان چرام آن را به یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد استان تبدیل کرده است.
وجود دشت گندمزار چرام با چشم‌اندازی از طبیعت مفرح بهاری و تپه‌های آراسته از جنگل و گل و گیاه در اطراف این باغ خاطره زیباترین تصویرهای جادوی طبیعت را در قاب دوربین گردشگران این خطه پر از زیبایی ثبت و ضبط می‌کند.
تفرجگاه شلال دون از توابع شهرستان باشت با آب و هوایی مفرح، پوشش جنگلی بلوط و طبیعتی چشم نواز این روزها آماده اسکان گردشگران است.
این پارک طبیعی ۳۰ هکتاری به دلیل قرار گرفتن در کنار جاده ارتباطی گچساران - شیراز، محل استراحت هزاران مسافری است که قصد سفر به استان‌های جنوبی کشور را دارند.
طبیعت بکر، درختان بلوط، هوای مطبوع و دلپذیر بهاری، علفزارها و گل‌های زرد و قرمز سفره‌ای از خوان بی انتهای خداوندی در این خطه گسترانده است.
سایه سار درختان، چمن سبز یکدست زمین و بلندای کوه‌های اطراف این دشت وسیع جلوه‌هایی از زیبایی‌های طبیعت در این منطقه است.
حرم حضرت بی بی حکیمه (س) در دل کوه‌های نفت خیز جنوب گچساران این روزها به دلیل آب و هوای مطبوع و بهاری پذیرای کاروان زیارتی سیاحتی ایرانی و کشورهای عربی است.
وجود چشمه‌های آب گرم و قرار گرفتن ساختمان حرم در دل کوه جاذبه‌های آن را دوچندان کرده است.
براساس گزارش‌ها این بانوی بزرگوار از دختران بلافصل حضرت امام موسی بن جعفر (ع) است که در زمان حکومت بنی عباس زندگی می‌کرده است.
حرم بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) در ۸۰ کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.
منطقه گردشگری رود رونه که در دامنه‌های کوه سترگ خامی آرمیده، تجلی گاه آفرینش و هنرمندی نقاش چیره دست طبیعت و شکوه تمدن ایرانی است.
رود رونه که سه کیلومتر طول دارد، آب آن از برف‌های کوه خامی سرچشمه می‌گیرد و مهمترین جاذبه گردشگری این کوه است.
آب سرد و گوارا، سایه سار درختان انگور، انجیر، توت وحشی، گردو، رایحه خوش بوته‌های پونه، آب و هوای دلپذیر و وجود قلعه‌ها، این منطقه را به بهشتی رؤیایی در دل مناطق گرمسیری جنوب کشور تبدیل کرده است.
غار بزرگ معروف به اشکفت میر محمد ظاهری که در بلندی قرار دارد یکی از دیگر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این منطقه است.
منطقه زیبای گردشگری «رود رونه» در ۱۰ کیلومتری غرب شهرستان باشت و یک کیلومتری روستای تلچگاه قرار دارد.
سد کوثر که برای تأمین آب آشامیدنی ۲ میلیون نفر از مردم استان‌های جنوبی کشور مانند خوزستان، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده است، این روزها به دلیل هوای مطلوب، طبیعت زیبا و حضور پرندگان مهاجر از آسیای میانه محلی برای اسکان گردشگران است.
امکان قایق سواری و ماهیگیری تکمیل کننده جاذبه‌های گردشگری این منطقه است.
پرواز پرندگان بر پهنای آب‌های درخشان دریاچه سد کوثر یکی از زیبایی‌های خیره کننده آن است.
این سد از آب رودخانه خیر آباد از شاخه‌های شاه بهرام و دهدشت (سیدآباد) تشکیل شده که آب آنها از رشته کوه‌های زاگرس در مناطق طسوج، دشت راق، دیلگان و چشمه بلقیس چرام سرچشمه می‌گیرد.
دشتک زیبای دیل؛ قلات گناوه و آبریگون از تفرجگاه‌های طبیعی جنوب کشور است.
این دشت‌ها با انبوهی از درختان بلوط، بادام، کلخنگ و بنه رنگین کمانی از جاذبه‌های طبیعی است.
** سوغاتی‌ها
خوراکی‌هایی مانند گردو، مویز، کشک، قره قورت، روغن حیوانی، عسل، گیاهان دارویی و خوراکی خشک شده مانند چویل، کرفس، قارچ کوهی، بیلهر، کنگر و کارده از مهمترین سوغاتی‌های کهگیلویه و بویراحمد است.
دست بافته‌ها و صنایع دستی مانند مهلو و میخک که به صورت دستبند، گردنبند، انگشتر، گلیم‌هایی که به صورت تابلو فرش تهیه می‌شود، سبدهایی که به صورت حصیری در اندازه‌های مختلف تهیه می‌شود از دیگر سوغاتی‌های این استان است.
** آواها و نواها
صدای دانشین لالایی زنان به ویژه در مناطق روستایی و عشایری، نوای دلکش نی، اشعار شاد با نام یاریار، نواهای غمگین موسوم به غمنامه و اشعار جذابی که روستائیان در هنگام برداشت محصول همخوانی می‌کنند از جاذبه‌های مردم شناسی است که سفر به کهگیلویه و بویراحمد را منحصر به فرد می‌کند.
**برنامه ریزی برای پذیرایی مطلوب از گردشگران
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی امکانات و شرایط لازم برای استقبال، میزبانی و اسکان میهمانان نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد آماده شده است.
علی محمد احمدی افزود: اسکان مسافران نوروزی در مدارس، تأمین امنیت جاده‌ها، نظارت بر بهداشت و سلامت مواد غذایی و قیمت‌ها از برنامه‌های انجام شده برای تعطیلات نوروز امسال است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای زیباسازی شهرها اعتباری تأمین و دراختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویر احمد اظهار داشت: چهار پارک اسکان در شهرهای بزرگ این استان برای میزبانی مسافران نوروزی استان آماده شده است.
وی افزود: برای احداث این چهار پارک اسکان مسافران در استان حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویر احمد نیز بیان کرد: امسال ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در راستای ایجاد زمینه رفاه گردشگران در مکان‌های گردشگری استان احداث شده است.
محمود باقری تصریح کرد: ۱۲ جشنواره در این ایام در قالب هشت جشن صدای بهار و چهار جشن نوروزگاه اجرا می‌شوند.
باقری افزود: ۱۰۰ هزار بروشور تبلیغاتی در راستای معرفی ظرفیت‌های استان برای ایام نوروز چاپ خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: امکان رزرو اتاق های پیش بینی شده برای اسکان مسافران نوروزی مهیا شده و مسافران از تمامی نقاط کشور می‌توانند قبل از ورود به استان نسبت به رزرو محل مورد تقاضا اقدام کنند.
هادی زارع پور اظهار داشت: ۱۸۴ مدرسه کهگیلویه و بویراحمد با یک هزار و ۳۲۸ اتاق آماده اسکان میهمانان نوروزی در ایام تعطیلات عید سال ۱۳۹۷ است.
وی افزود: این مدارس به مدت ۱۵ روز و از ۲۸ اسفند امسال تا ۱۳ فروردین سال ۱۳۹۷ در ۱۳ شهرستان و منطقه کهگیلویه و بویراحمد میزبان گردشگران نوروزی هستند.
** برنامه‌های فرهنگی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۱ بقعه متبرکه شاخص این استان در تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۷ میزبان طرح آرامش بهاری است.
حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور اظهار داشت: این تعداد بقعه متبرکه و حرم امامزادگان مربوط به هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزود: طرح آرامش بهاری از جمله ابتکارهای جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چند سالی است که این طرح در بقاع متبرکه و حرم امامزادگان کشور و این استان اجرا می‌شود.
حجت الاسلام جنتی پور بیان کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی در بقاع متبرکه و حرم امامزادگان کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود.
وی عنوان کرد: این برنامه‌ها که شامل برپایی نماز جماعت، پاسخ به مسائل شرعی، برپایی خیمه‌های معرفت و برگزاری مسابقات ورزشی بین زائران است با مشارکت مبلغان دینی اعزامی از قم اجرا می‌شود.
حجت الاسلام جنتی پور ابراز داشت: علاوه بر اجرای این برنامه‌ها امکانات رفاهی و اقامتی نیز در برخی بقاع متبرکه و حرم امامزادگان شاخص کهگیلویه و بویراحمد برای زائران فراهم می‌شود.
قرار گرفتن کهگیلویه و بویراحمد در مرز استان‌های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و نزدیکی با بندرهای زیبای جنوب کشور بر رونق گردشگری این استان و ترافیک مسافران آن از مرکز به جنوب کشور افزوده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1