تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۳۲۷۰۸۸

وفایی: بافت فرسوده تله‌ای برای جان مردم / پوزش: تعداد گزارش خسارات ناشی از زلزله بالاست

۰
کبنا ؛مدیر کل ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با کبنا در دهدشت اظهار کرد:در راستای  جلسات و هماهنگی های شورای ستاد مدیریت استان امروز برای بازدید
از منازل و امکانی که در پی زلزله ۴٫۹ ریشتری که دیشب کهگیلویه را لرزاند در شهرستان کهگیلویه حضور یافتم،طی گزارشات دریافت شده از سوی شورای مدیریت بحران کهگیلویه خوشبختانه  این زلزله  خسارت جانی در پی  نداشته است ولی برخی منازل دچار ترک خوردگی و آسیب شده اند.
علی وفایی مقدم  با بیان اینکه:شورای مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه در حال پیگیری و تهیه آمار خسارت های وارده به واحدهای مسکونی،تجاری،اداره و مجموعه فضاهایی که احیاناً دچار خسارت شدند هستند تصریح کرد:نتیجه این جمع بندی ها به استان و سپس مدیریت بحران کشور ارسال خواهد شد تا اعتبارات جهت تعمیر و بازسازی  خسارات وارده  در نظر گرفته شود.
وفایی گفت:با توجه به اینکه تعداد بافت فرسوده در کهگیلویه بالاست انتظار می رود مردم نگاه خود را به بافت فرسوده تغییر دهند و هرچه سریعتر چه با دریافت تسهیلات یا عدم دریافت، اقدام به مقاوم سازی منازل خود در برابر زلزله نمایند چرا که بافت فرسوده تله ای برای جان خود و خانواده هایشان است.
وی ادامه داد:شایسته است مسکن مقاوم از اولویت های  همه  مردم باشد و اقدام به بازسازی و مقاوم سازی منازل فرسوده خود هرچه سریعتر اقدام نماییند.
فرماندار کهگیلویه نیز امروز در گفت‌وگو با کبنا اظهار کرد: پس از وقوع زلزله سریعاً ستاد مدیریت بحران شهرستان در فرمانداری دهدشت با حضور اعضا تشکیل شد.
 
آمار دقیقی از تعداد منازل خسارت دیده هنوز تکمیل نشده است وبه تمام بخشداری‌ها اعلام کردیم تا به دهیاری‌ها برای همکاری در ارسال گزارش منازل آسیب دیده اطلاع دهند که بنا بر گزارشات  آمار خسارات  و ترک خوردگی  منازل در شهرستان بالا است  که در حال جمع بندی گزارشات برای ارسال به مدیریت بحران  استان هستیم.
علی پوزش عنوان کرد: همه دستگاه‌های خدمت رسان شهرستان در حال آماده باش هستند و اداره برق و گاز ایستگاه‌های خود را بررسی کردند، چند خانوارنیز دیشب در هلال احمر اسکان یافتند، شبکه بهداشت درمان و بیمارستان نیز در حال آماده باش هستند.
شرمت الله حسینی پرور بخشدار مرکزی کهگیلویه نیز امروز در گفتگو با کبنا اظهار کرد: بنا برگزارشات دریافت شده آمار خسارات و ترک خوردگی منازل هم در بخش مرکزی، روستاهای حومه غربی، روستاهای حومه شرقی و دشمن زیاری بالا است که در حال جمع بندی گزارشات خسارات ناشی از زلزله ۴٫۹ ریشتری که دیشب کهگیلویه را لرزاند برای ارسال به مدیریت بحران استان هستیم.

 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1