تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۳۲۷۰۵۲

احتمال وقوع فاجعه در بافت فرسوده دهدشت / رد پای ترک بر سقف منازل کهگیلویه پس از زلزله (+تصاویر)

۲
۰
کبنا ؛در بافت فرسوده شهرستان کهگیلویه هر لحظه امکان یک اتفاق ناگوار وجود دارد، مسوولان با پیگیری و تلاش ثمربخش پاسخگوی مطالبات به حق مردم در این مناطق باشند.
به گزارش کبنا از دهدشت،دوشنبه شب زلزله شهرستان کهگیلویه را لرزاند که مرکز لرزه نگاری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران شدت این زمین لرزه را ۴٫۹ درجه در مقیاس ریشتر ثبت کرده است و در پی آن زلزله دوم با ۲٫۹ ریشتر و زلزله سوم با ۳٫۱ ریشتر کهگیلویه لرزاند و مردم را راهی کوچه و خیابان کرد.
در این گزارش به سراغ برخی از منازل مسکونی شهری و روستایی کهگیلویه آمدیم تا ببینیم زلزله این مهمان ناخوانده پایان سال ۹۶ با این منازل چه کرده است؟!
سرتیپ خادمی مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه در گفتگو با کبنا گفت:۶۰ درصد بافت روستایی شهرستان و بیش از ۵۰ درصد بافت شهر دهدشت فرسوده است که با کوچک‌ترین زمین‌لرزه‌ای بحرانی غیرقابل‌جبران، رخ خواهد داد.
خادمی عنوان کرد: در شهرستان گچساران برای بازسازی هر منزل فرسوده‌ای ۴۵ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود، و در شهرستان کهگیلویه برای بازسازی هر مسکنی ۳۰ میلیون تومان بیشتر پرداخت نمی‌کند.
وی بابیان اینکه علاوه بر این تفاوت ۱۵ میلیونی، متأسفانه شاهدیم شهرداری دهدشت برای دادن پروانه ساخت به ازای هر ۱۰۰ متر زیربنا بیش از ۵ میلیون تومان و نظام‌مهندسی دهدشت برای طراحی و نظارت به ازای هر ۱۰۰ متر زیربنا بیش از ۷ میلیون تومان از متقاضیان دریافت می‌کنند و این در حالی است که در شهرستان گچساران نه‌تنها شهرداری و نظام‌مهندسی رایگان خدمات ارائه می‌دهند، بلکه بنیاد مسکن شهرستان گچساران نیز در خصوص تخریب و آماده‌سازی بافت برای مقاوم‌سازی در قبال ارائه خدمات خود فقط مبلغ ناچیزی دریافت می‌کند.
بنا بر این گزارش، با توجه به اینکه رد پای ترک بر سقف و دیوار منازل مسکونی شهرستان کهگیلویه  پس از زلزله ۴٫۹ ریشتری مشهود است  امید می‌رود پیش از آنکه بحرانی دامن‌گیر زادگاه محبوب ما (کهگیلویه بزرگ) شود،نماینده کهگیلویه و استاندار و مدیر ستاد بحران استان کهگیلویه طی جلسه‌ای خواستار حذف تفاوت ۱۵ میلیون تومانی تسهیلات ارائه شده برای مقاوم سازی بافت فرسوده گچساران و کهگلیلویه شوند و همچنین تدبیری اندیشیده شود تا شهرداری و نظام‌مهندسی دهدشت همچون گچساران رایگان خدمات ارائه دهند.
لذا ما به نظاره نشسته‌ایم این گوی و این میدان، مسوولان توانمندی‌ خود را نشان دهید.
زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست/هرکسی نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پیوسته به‌جاست/خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد
















-----------------------------
گزارش از فاطمه خطیبی
------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Italy
درود اقای مهندس خادمی که همیشه شفاف و با شجاعت مشکلات شهرستان را بیان کرده اند لازم است استاندار محترم و نماینده در اینخصوص اقدام ویژه ای داشته باشند. حادثه خبر نمیکند.
ایل
Iran, Islamic Republic of
درود بر خانم خطیبی و درود بر تاجگردون
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1