تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب : ۳۲۶۸۵۴

تصاویری از ارتفاعات دنا محل سقوط هواپیما / انهدام ۱۴ باند در گچساران /شیوع آنفلوآنزای پرندگان در کهگیلویه و بویراحمد / مرغ‌زنده نخرید

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
 
سی‌امین روز جست‌وجوی پیکر جانباختگان ای.تی.آر۷۲ به روایت تصویر

نیروهای امدادی و نجاتگران هلال احمر بعد از ۳۰ روز از سقوط هواپیمای ای.تی.آر ۷۲ همچنان در ارتفاعات دنا مشغول جست‌وجوی پیگر جانباختگان هستند.


یاسوج| سی‌امین روز جست‌وجوی پیکر جانباختگان ای.تی.آر72 به روایت تصویر

نیروهای امدادی و نجاتگران هلال احمر تنها یک روز مانده به سال نو و در سی‌امین روز سقوط هواپیمای ای.تی.آر۷۲ همچنان در ارتفاعات دنا مشغول جست‌وجوی پیگر جانباختگان هستند.

رفع تصرف ۱۹۸ هکتار از اراضی ملی در کهگیلویه و بویراحمد طی امسال
مدیرکل راه وشهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۹۸ هکتار از اراضی ملی درسال ۹۶ رفع تصرف شد.
محمدعلی علیمردانی افزود: حجم رفع تصرفات از اراضی ملی استان کهگیلویه وبویراحمد در سال ۹۶ به میزان ۱۹۸ هکتار است که شامل رفع تصرفات فوری و اجرای احکام قطعی قضایی می شود.
وی اظهارکرد: یکی از تکالیف مهم اداره کل راه وشهرسازی استان مقابله و رفع تصرف از اراضی ملی است که با تشکیل یگان حفاظت در اداره کل راه و شهرسازی کار حفاظت از اراضی ملی و اجرای احکام رفع تصرف از آنها با سرعت و قدرت بیشتری درحال انجام است.
 
توزیع اسکناس‌های نو در آستانه سال جدید
نماینده بانک مرکزی در استان کهگیلویه و بویراحمد از تهیه و توزیع اسکناس‌های جدید در آستانه سال نو خبر داد.
عطا الله جاوید در نشست شورای بانکهای استان گفت: با توجه به فرا رسیدن سال نو و نیاز مردم استان و مسافران و گردشگران نوروزی، اسکناس‌های جدید به اندازه مورد نیاز تهیه شده و در شعب بانک‌های مختلف در سطح استان توزیع شده است .
وی با بیان اینکه به هر مقدار نیاز مردم اسکناس نو تهیه شده است، افزود: هیچ محدودیتی برای تامین اسکناس جدید وجود ندارد و بانک‌های عامل به محض اعلام نیاز تامین می‌شود .
همچنین احدالله امیری، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بنا به تصمیم شورای هماهنگی بانک‌های خصوصی و دولتی در کشور و در اقدامی خداپسندانه، هزینه‌های چاپ تقویم سرسید بانک‌های سراسر کشور و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد، صرفه زلزله زدگان غرب کشور می‌شود .
وی با بیان اینکه هر ساله در آستانه سال جدید تقویم و سر رسید از سوی بانک‌های دولتی و خصوصی چاپ و تکثیر می‌شد افزود: بنا به این تصمیم در سال جدید دیگر تقویم و سر رسید چاپ نمی‌شود.
امیری از طراحی تقویم دیجیتال از سوی برخی بانک‌های استان خبر داد و بیان کرد: در این تقویم که از مزایای آن، صرفه جویی و کاهش هزینه‌ها و همچنین جلوگیری از آلودگی محیط زیست است، تقویم بصورت دیجیتال در تلفن همراه نصب و در دسترس مشتریان بانک‌ها قرار می‌گیرد .
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از کشیک بانک‌ها در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای هماهنگی بانک‌های استان شعب مرکزی بانک‌ها هم در مرکز استان و هم در مرکز شهرستان‌ها موظف اند کشیک داشته و در ایام تعطیلات نورز به مردم و مسافران نوروزی خدمات بانکی ارائه دهند .
وی یکی از مشکلات مردم در تعطیلات نوروزی را خرابی و عدم سرویس دهی برخی خودپرداز‌های بانک‌ها دانست و اضافه کرد: روسای بانک‌ها موظف اند در ایام تعطیلات نوروز ضمن تامین اسکناس در خودر پرداز‌ها بر کار کرد آن‌ها نیز نظارت داشته و در صورت خرابی فنی دستگاه نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.
 
۹۰ تیم پلیس راه جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد را در تعطیلات نوروز کنترل می‌کنند
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۰ تیم پلیس راه جاده‌های این استان را در تعطیلات نوروز کنترل می‌کنند.
سرهنگ بهنام ویسی پور  افزود: ۹۰ تیم پلس راه جاده‌های ارتباطی این استان را از روزهای پایانی امسال تا ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ به طور محسوس و نامحسوس کنترل می‌کنند.
وی اظهارکرد:۸۰ تیم بصورت محسوس و ۱۰ تیم بصورت نامحسوس کار نظارت بر جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد، را برعهده دارند.
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تیم های پیاده پلیس در ۲۰ نقطه حادثه خیز استان مستقر خواهند شد.
ویسی پور تصریح کرد: تعدادی پلیس به طور نامحسوس در اتوبوس‌ها، مینی بوس های و تاکسی سواری های بین‌شهری حاضر می‌شوند تا بر روند کار ناوگان حمل و نقل عمومی نظارت کنند.
وی با اشاره به جلوگیری از استفاده شخصی از خودروهای دولتی ادامه داد: از تردد وانت بارها و کامیون هایی که اقدام به سوارکردن سرنشین در قسمت بار می کنند جلوگیری می شود و برخورد لازم صورت می گیرد. همچنین تردد موتورسیکلت در معابر اصلی استان ممنوع است.
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء مواد سوختی و فاسد شدنی در برخی از محور های استان از جمله "یاسوج- بابامیدان"، "یاسوج-اصفهان"، "گچساران- نورآباد"، "گچساران- بهبهان" و "گچساران – دیلم" ممنوع است.
سرهنگ ویسی پور اضافه کرد: رانندگانی که در ایام تعطیلات نوروز مرتکب تخلفات حادثه ساز شوند ضمن اعمال قانون، ثبت نمره منفی و در صورت انجام دو تخلف همزمان خودرو آنها به مدت ۷۲ ساعت متوقف می شود.
 
۱۴ باند مواد مخدر در گچساران منهدم شد
فرماندار شهرستان گچساران گفت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و پاسگاه‌ها امسال ۱۴ باند مواد مخدر در این شهرستان منهدم شد.
 
عبدالرحیم رحیمی  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال ۷۳۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان گچساران کشف شد که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد افزایش دارد.
وی با بیان اینکه کشف موادمخدر در شهرستان گچساران نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: امسال ۷۳۳ کیلو گرم انواع مواد مخدر شامل انواع حشیش، تریاک، هرویین و شیشه در گچساران کشف شد.
رحیمی ابراز کرد: امسال ۱۴ باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی و ۳۹۸ نفر انواع توزیع کننده، حمل کننده و نگهدارنده مواد مخدر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.
فرماندار شهرستان گچساران با تقدیر از تلاش‌های ماموران انتظامی در زمینه مبارزه با مواد مخدر افزود: در این مدت ۱۰۶ دستگاه خودرو سبک و سنگین حمل کننده مواد مخدر از قاچاقچیان در این شهرستان توقیف شد.
 
۶۰ درصد تماس‌های ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد "مزاحمت تلفنی" است
رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰ درصد تماس‌های انجام شده با این مرکز مزاحمت تلفنی است.
 
جلال پوران‌فرد  اظهار داشت: بسیاری از تماس‌های تلفتی با اورژانس ۱۱۵ استان مزاحمت تلفنی بوده به گونه‌ای که فردی زنگ می‌زد و می‌گفت بچه‌ام نمی‌خوابد شماها باهاش صحبت کنید.
وی با اشاره به مزاحمت‌های تلفنی برخی زندانیان با تلفن‌های عمومی عنوان کرد: فرد زندانی می‌گفت خودم زندان هستم پس شکایت کنید ببینیم چه می‌کنید و در آخر طوری شد که تلفن‌های عمومی زندان را جمع آوری کردند.
پوران‌فرد میانگین رسیدن امدادگران اورژانس بر بالین بیمار شهری و جاده‌ای را ۸ دقیقه عنوان کرد و افزود: دلیل دیر رسیدن امدادگران اورژانس در برخی ماموریت‌ها ندادن ادرس درست، اوج ترافیک و یا ماموریت نزدیکترین پایگاه است.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۳ مرکز پیام در شهرهای دهدشت، یاسوج و گچساران داریم، بیان کرد: امدادگران در ۱۱ ماهه امسال به یک هزار و ۱۰۸ مسمومیت امدادرسانی کردند که از این تعداد ۲۱۸ نفر مسمومیت با گاز منواکسید کربن بوده است.
 
۲ شعبه قضایی تخلفات آب در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد دو شعبه قضایی در مرکز استان برای بررسی و صدور رای تخلفات آب و فاضلاب در استان خبر داد و گفت: اجرای برنامه‌های مختلف برای تبیین تبعات شرعی و قانونی انشعابات غیرمجاز در دستور کار است.
 
سیدعلی لدنی نژاد صبح امروز در شورای معاونان شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تحقق اهداف و برنامه‌های مورد نظر آب و فاضلاب استان در سایه تلاش جهادی و اهتمام تمامی مدیران و کارکنان آب و فاضلاب استان محقق شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال جاری چه در حوزه فرهنگی و چه در حوزه زیرساختی شاهد رشد قابل قبولی در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی و عمرانی بودیم، افزود: طرح همیار آب به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی شرکت آب و فاضلاب استان در سال جاری با موفقیت اجرا شد.
لدنی‌نژاد بیان کرد: کشف و جمع‌آوری بالغ بر ۶۶۰۰فقره انشعاب غیره مجاز آب و فاضلاب در سال جاری از موفقیت‌های دیگر آبفای استان بوده در حالی که از سال ۹۳ تا کنون بالغ بر ۱۷ هزار از این انشعاب‌های غیرمجاز کشف و جمع آوری شده است.
وی ابراز کرد: تبیین تبعات شرعی، قانونی و فنی انشعابات غیرمجاز آب و فاضلاب برای شهروندان توسط کارشناسان آب و فاضلاب از طریق توزیع بروشور، ارسال پیام و تهیه اخبار از دیگر برنامه‌های اجرایی توسط آب و فاضلاب بوده است.
لدنی‌نژاد با تشکر از همکاری جدی دستگاه قضایی استان در زمینه جمع‌آوری تخلفات آب و فاضلاب تصریح کرد: در همین راستا دو شعبه اختصاصی قضایی در وقت صبح و عصر در مرکز استان صرفا برای بررسی و صدور رای تخلفات آب و فاضلاب ایجاد شد.
 
ناوگان حمل‌ونقل عمومی کهگیلویه و بویراحمد به‌صورت نامحسوس نظارت می‌شود
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پلیس به‌صورت نامحسوس فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان را نظارت می‌کند.
سرهنگ بهنام ویسی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعدادی پلیس به‌طور نامحسوس در اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌های بین‌شهری حاضر می‌شوند تا بر روند کار ناوگان حمل‌ونقل عمومی نظارت کنند.
وی با بیان اینکه ۹۰ تیم پلیس راه جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد را در تعطیلات نوروز کنترل می‌کنند، افزود: تیم‌های پیاده پلیس در ۲۰ نقطه حادثه‌خیز استان مستقر می‌شوند.
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد افزود: تردد انواع تریلر و کامیون به‌استثناء مواد سوختی و فاسدشدنی در برخی از محورهای استان از جمله "یاسوج ــ بابامیدان"، "یاسوج ــ اصفهان"، "گچساران ــ نورآباد"، "گچساران ــ بهبهان" و "گچساران ــ دیلم" ممنوع است.
 
شیوع آنفلوآنزای پرندگان در برخی نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به شیوع آنفلوآنزای پرندگان در برخی نقاط استان گفت: ضروری است هم استانی‌ها و مسافران از خرید مرغ زنده اجتناب کرده و مایحتاج خود را از فروشگاه‌های معتبر و از محصولات ذبح شده تحت نظارت دامپزشکی تامین کنند.
اورنگ ایلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراکز خدمات درمانی و بهداشتی به صورت ۲۴ ساعته در ایام نوروز به هم استانی‌ها و مسافران خدمات لازم را ارائه می‌کنند.
وی با بیان اینکه ۴۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری، ۲ پایگاه هوایی، ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس و موتورلانس و بیمارستان ها به صورت شبانه روزی در ایام نوروز به مردم خدمت رسانی می‌کنند، عنوان کرد: همچنین در حوزه بهداشت ۲۳ مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی، ۳۵ تیم بازرسین بهداشت محیط و تیم های مبارزه با بیماری‌ها در ۸ شهرستان استان نیز به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: خدمات بهداشتی و واکسیناسیون نیز در مراکز بهداشتی و پایگاه ها به مادران باردار، کودکان زیر یکسال و کودکان زیر پنج سال ارائه داده می شود.
ایلامی در ادامه اشاره‌ای به بیماری‌ها و اتفاقاتی که منجر به بیماری در ایام نوروز می‌شود داشت و گفت: حوادث و سوانح، مسمومیت‌های غذایی و عفونت‌های دستگاه گوارش دو گروه از بیماری‌هایی است که در این ایام بیشتر رخ می‌دهند.
وی بیان کرد: با توجه به افزایش حوادث و سوانح در روزهای آغاز سال جدید از هم استانی‌ها که همواره ایثارگری آنها به اثبات رسیده، دعوت می‌کنم تا با اهدای خون خود در زمینه حمایت از بخش درمان ما را یاری کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین با توجه به شیوع آنفلوآنزای پرندگان در برخی نقاط استان از هم استانی‌ها و مسافرین خواست، تا از خرید مرغ زنده اجتناب کرده و مایحتاج ماکیان خود از فروشگاه‌های معتبر و از محصولات ذبح شده تحت نظارت دامپزشکی استفاده کنند.
ایلامی با اشاره به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان، تصریح کرد: دانشگاه بر اساس برنامه عملیاتی یکساله تدوین شده در معاونت‌های آموزش، پژوهش، درمان، بهداشت، فرهنگی و امور دانشجویی و اجتماعی و توسعه مدیریت و منابع اهداف کلی و کمی خود را به نحو مطلوبی اجرا کرد.
وی ادامه داد: افتتاح اورژانس هوایی، تفاهم نامه ملی و بین المللی بین دانشگاه‌ها، افتتاح مجتمع آموزشی خرد وابسته به دانشگاه و همچنین افتتاح بیمارستان جامع زنان از جمله برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان بوده که برای اولین بار در استان صورت گرفته است.
ایلامی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته نتیجه کار تیمی است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مجموعه عظیمی از خدمات بهداشتی، درمانی، پیشگیری اولیه و ثانویه، آموزشی و پژوهشی است که بنده به عنوان هماهنگ کننده و مدیران و پرسنل زحمت کش پزشکی و پیراپزشکی نیز در این راستا اجرا کننده بودند.
وی در پایان با اشاره به اینکه مطالبات پرسنل تا پایان امسال پرداخت می‌شوند، خاطر‌نشان کرد: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم سال مالی را به نحو مطلوبی به پایان برسانیم و قسمت عمده‌ای از مطالبات پرسنلی تا پایان سال پرداخت شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1