تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۳۲۶۶۷۷

اقامتگاه بوم‌گردی ده شیخ در بخش پاتاوه افتتاح شد /معرفی بیش از ۱۵میلیارد تومان طرح اشتغال زایی در حوزه های صنایع دستی وگردشگری به بانک های استان

۲
۱
کبنا ؛همزمان با آغاز بکار ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز ۹۷، اقامتگاه بوم‌گردی ده شیخ بخش پاتاوه از توابع شهرستان دنا افتتاح شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز یکشنبه ۲۷اسفند ماه ۹۶با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار شهرستان دنا،بخشدار پاتاوه و برخی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی طرح ب بوم‌گردی در روستای ده شیخ بخش پاتاوه افتتاح شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دارا بودن بافت‌های روستایی و عشایری را از مزیت‌های مهم این استان در بحث گردشگری دانست و عنوان کرد: گردشگری روستایی و عشایری نقش مهمی در جذب گرشگران دارد و ما از احداث چنین فضاهایی حمایت می‌کنیم.
محمود باقری با اشاره اقدامات خوب دولت تدبیر و امید در اختصاص اعتبار برای ایجاد طرح های اشتغال فراگیر در روستاهای کشوراظهار داشت :تا کنون توانسته ایم بیش از ۱۵ میلیارد تومان طرح های اشتغال زایی را در کارگروه اشتغال استان تصویب و به بانک های عامل معرفی کنیم.
عضو کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری در استان تصریح کرد: بیش از ۵میلیارد تومان طرح صنایع دستی و۱۰میلیارد تومان طرح گردشگری پس از تصویب در کار گروه اشتغال استان به بان معرفی شده اند.
باقری با بیان اینکه ۲۰میلیارد تومان از محل طرح اشتغال فراگیر روستائیان برای اشتغال زایی در حوزه های صنایع دستی وگردشگری تسهیلات اختصاص داده شده است اظهار کرد: از این میزان اعتبار ده درصد به حوزه صنایع دستی و ده درصد به حوزه گردشگری اختصاص داده شده است.
وی افزود:با این اعتبار می توان شغل های خوبی در زمینه های بوم گردی ،واحد های اقامتی ،مجتمع های رفاهی و گردشگری ،کار گاهای تولیدی صنایع دستی در ورستاهای کهگیلویه بویراحمد ایجاد کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه بویراحمد در جمع مردم روستای ده شیخ بخش پاتاوه گفت:پرداخت تسهیلات اشتغال زایی منوط به ایجاد شغل دائم است.
فرماندار شهرستان دنا نیز در آیین با تقدیر از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان در جهت حمایت سرمایه گذاران و ایجاد اشتغالزایی در شهرستان دنا اظهارکرد: در چند سال اخیر مدیریت میراث فرهنگی استان فراتر از ماوریت های سازمانی خود گام برداشته است و شاهد تحولات خوبی در زیر ساخت های گردشگری خوبی در نقاط کهگیلویه بویراحمد وبخصوص شهرستان دنا فراهم شده است.
عباس بهشتی با اشاره به اینکه بوم گردی با ایجاد فرصت پیشرفت و توسعه اقتصادی می تواند در روستاها نقش مهمی در اشتغال زایی داشته باشد اظهارکرد:با تمام توان از طرح های بوم گردی در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری و اشتغالزایی در شهرستان دنا حمایت خواهیم کرد.
فرماندار شهرستان دنا با اشاره به افتتاح بوم گردی در روستای ده شیخ بخش پاتاوه گفت: این طرح حدود ۶نفر اشتغال زایی بهمراه داشته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دکتر
India
زنده باد
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
درود برمدیران دلسوز وزحمت کش استآن و درود و خسته نباشید به قوم بزرگ لر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1