تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۳۲۶۵۰۳

چند برش از چالش‌های پیش روی آبفای استان

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سیدمجید پایگان:
با تصویب  قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب در سال ۱۳۶۹، شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در اواخر سال ۱۳۷۰ در مرکز استان تشکیل و عملا فعالیتهای اجرایی خود را در سال ۱۳۷۱ آغاز نمود.
شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در طی بیش از دو دهه از شروع فعالیت خود خوشبختانه توانسته با تلاش و جدیت کارکنان خود خدمات قابل قبولی  را به مردم شریف استان کهگلیویه و بویراحمد ارائه دهد.
در این بین متاسفانه به دلیل برخی بی توجهی ها  گاهاً خدمات و زحمات کارکنان این شرکت مورد کم لطفی  قرار میگیرد و عده ای  بدون داشتن اطلاعات درست و کافی و شاید از روی غرض این شرکت را مورد هجمه قرار می دهند و اقدام به بزرگنمایی برخی  می کنند.
شرکت آب و فاضلاب استان به عنوانی  شرکتی خدمات رسان که رسالت تامین و توزیع آب شرب شهروندان را  به عهده دارد  در مسیر تحقق اهداف خود کمر همت بست است که  تلاش بی وقفه کارکنان و مدیریت  این شرکت گواه این مدعا است  و البته  انجام این ماموریت به دور از سختی ها و مشکلات نخواهد بود.
بطور مثال درادامه  به چند مورد از چالش های پیش روی آبفای استان و به خصوص شهر یاسوج اشاره ای اجمالی خواهیم داشت.
۱- باتوجه به کمبود منابع آبی در سال های اخیر شرکت آب و فاضلاب تمام تلاش و همت خود را به کار گماشته و با بکار گیری چندین پیمانکار به صورت شبانه روزی  به تعمیر و رفع شکستگی های سطح شهر می پردازد تا از هدررفت آب جلوگیری نماید.
۲_رشد بی رویه مناطق شهری و روستاهای اقماری شهر یاسوج از یک سو و فقدان مدیریت کلان در توسعه زیرساخت های شهری از سوی دیگر، باعث شده  دستگاه های خدمات رسان  با مشکلات متعددی  روبرو شوند و  در این بین شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه بویراحمد به دلیل کمبود منابع مالی و اعتبارات عمرانی  مانند سایر شرکت های خدمات رسان نخواهد توانست  در زمینه توسعه  زیر ساخت های مورد نیاز پا به پای رشد شهر یاسوج اقدام نماید.
۳-مشکلات یاد شده از یک سو و  مراجعه مکرر شهروندان برای اجرای شبکه آب در مناطق نوساز و خارج از محدوده تحت پوشش آب و فاضلاب باعث شده برای  تامین آب  شهرب این خانوارها، در قالب ماده ۱۱تاسیس شرکت های آب و فاضلاب مصوب مجلس شورای اسلامی با پرداخت مقداری از هزینه اجرای شبکه توسط این افراد و تقبل مابه التفاوت هزینه کرد توسط شرکت آب و فاضلاب عملیات توسعه شبکه توزیع آب در این مناطق صورت گیرد که گاها این موضوع قانونی  به عنوان سوژه ای برای هجمه علیه شرکت آب و فاضلاب تبدیل شده است، موضوعی که کاملا قانونی و خالی از هر گونه شبهه است.
۳-توسعه و تعمیرات شبکه آب شرب، گاهاً ادرات آب و فاضلاب را ناگزیر  به قطعی موقت جریان آب می‌نماید،که این امر نیز  هر از گاه با واکنش های اعتراضی برخی شهروندان روبرو می شود، در صورتی که با نصب تانکر ذخیره بر روی پشت بام منازل، در مواقع قطعی آب،  خانوارها دیگر  دچار مشکل نخواهند شد.
موارد مطروحه در بالا تنها بخش کوچکی از چالش های پیش روی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد است و جا دارد  کسانی که ندانسته و یا از روی غرض به قضاوت می پردازند بهتر است آیه شریفه ((وَلا تَقفُ ما لَیسَ لَکَ بِهِ عِلمٌ ۚ إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ کُلُّ أُولٰئِکَ کانَ عَنهُ مَسئولًا*از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسؤولند)) را مد نظر قرار داده و توجه داشته باشند شرکت آب و فاضلاب استان هیچگاه از چهار چوب قانون تاسیس شرکت های آب و فاضلاب و آیین نامه عملیاتی شرکت بیرون نخواهد رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1