تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب : ۳۲۶۲۸۹

محروم‌ترین مردم کشور در بویراحمد از مسوولان چه می‌خواهند

۱
۰
کبنا ؛مردم منطقه محروم سیلاب و کلوار شهرستان بویراحمد به دلیل نبود آب شرب در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.
در نقطه صفر مرزی کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری درست در ۱۷۰ کیلومتری یاسوج منطقه‌ای بنام سیلاب و کلوار در میان دو کوه واقع شده که اهالی آن با فقر ، نداری و کمبود امکانات دست و پنجه نرم می‌کنند.

سیلاب و کلوارها نافشان را با فقر و محرومیت بریده‌اند تا جایی که با وجود جاری بودن رودی در میان روستاها  از ابتدائی‌ترین امکانات از جمله آب شرب، مسکن مناسب و حتی تغذیه مناسب محروم هستند شاید باورشان شده که باید تا آخر محرومیت را با خود به گور ببرند.
 
خانه‌های گلی، مدرسه‌های بی در و پیکر در مقطع ابتدائی، محرومیت فرزندان بسیاری از روستاها از تحصیلات در دوره دبیرستان و راهنمایی، نبود آب شرب و شبکه‌های مختلف تلویزیونی بخشی از رنج‌نامه جمعیت بیش از ۲۵۰۰ نفری منطقه سیلاب و کلوار بخش مارگون بویراحمد است.
سال‌ها مردم سیلاب و کلوار از آب آلوده رودخانه‌ای که از کنار روستاهای این منطقه می‌گذرد استفاده می‌کنند تا آب در دل مدیرانی که به خود سختی راه نمی‌دهند تا از زندگی با درد و غصه اهالی آشنا سوند، تکان نخورد.
ظاهر مردان و زنان سیلاب و کلوار با تمام دنیا متفاوت است، صورت‌های چین و چروکیده، دستان پینه بسته و ظاهری خمیده و شکسته که انگار سال‌ها از عمرشان می‌گذرد در حالی که بیش از ۴۰ سال سن ندارند ولی باورشان شده باید نسل اندر نسل محروم و مستضعف بمانند.
مردم سیلاب و کلوار تصمیم گرفتند تا با تجمع در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتراض خود را نسبت به بی توجهی مسئولان و متولیان امر خدمات رسانی نشان دهند تا شاید فرجی گشاده شود و به پایان محرومیت برسند.
 
یکی از زنان منطقه محروم سیلاب و کلوار مارگون بویراحمد گفت: این منطقه روستاهای زیادی دارد ولی اهالی چهار روستای برآفتاب، چهارکلگه، سیلاب و گاو مرده با وجود نصب کنتور آب اما خبری از آب شرب ندارند و در این زمینه آبفاری روستایی جوابگو نیست.
مریم ریاحی می‌گوید: به دلیل نبود آب شرب سالم مجبور هستیم از آب رودخانه که گفته می‌شود آلوده است استفاده می‌کنیم و بسیاری از فرزندانمان به دلیل استفاده از همین آب رودخانه هم اکنون در خانه مریض هستند.
 
خانم مونسی زاده دیگر زن سیلاب و کلواری افزود: بدون آب نمی‌شود زندگی کرد مسئولان اگر می‌دانند بدون آب امکان زندگی داریم تا آب آستفاده نکنیم اگر راست می‌گویند فقط برای یکبار خود و فرزندانشان از آب آلوده رودخانه استفاده کنند تا بدانند در این همه سال مردم سیلاب و کلوار چه زجرها کشیده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
سرعت اینترنت بیشتر بشه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1