تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۳۲۶۲۸۴

فراکسیون را به جای قرآن ننشانید!!

۲۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛زریر حجتی
پیام نشست امروز اقشاری از مردم بویراحمد و دنا با تاجگردون در حوزه انتخابیه زارعی این بود که وی در عمل به ایفای نمایندگی از حیث دفاع از حقوق جان باختگان سانحه هوایی و شفافیت و صداقت در این موضع گیری در کانون توجه قوم لر قرار داد و تابوهای اعتدالی را شکسته است.

مایل نبودم علیه هم ولایتی، هم صنفی رسانه‌ای و همکلاسی دوران تحصیلات راهنمایی‌ام قلمی بزنم. به‌ویژه آن که انقلاب، آغازی بر پایان خاطرات تلخ دوران زندگانی‌اش شد و به برکت امام و مانوس شدن با حوزه و در نتیجه ملبس شدن به قبا و ردای روحانیت شیعه موجی از امید و نشاط را در منطقه و چیرگی بر ملوک الطوایفی به وجود آورد تا آنجا که از قِبل آن به جایگاهای رفیعی تا سطوح دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای کشور رسید و البته که این عزت برآمده از انقلاب را نباید و نشاید که فراموش کند.
به رغم تغییرات و مشی رفتاری دوران اصلاحاتی‌اش با چنین آوردگاه سیاسی و درون مایه‌های حوزوی، در مقطع انتخابات از حمایت اصولگرایان لر تبار مقیم تهران نیز بهره فراوان برده‌اند و نباید دچار توهم شود.
 
وی قبل از اینکه لقب پرافتخار دکتر وکیلی بگیرد همان حجت السلام وکیلی است که فقه و لمعه و شرایع و کلام را با موفقیت در حوزه طی کرده است و از این منظر و در قامت یک روحانی باید نسبت به تاجگردون و زارعی و هاشمی و غیر ذالک تفاوت سوگند به قرآن را در مقام نمایندگی بهتر و بیشتر درک کند.
سئوال این است که با این همه فهم حوزوی چگونه تفاوت سوگند به قرآن را در بدو ورود به مجلس و تایید اعتبار نامه در تعبیرهای وارونه تعهد به فراکسیون امید و کار تشکیلاتی اشتباه گرفته‌اند؟! آیا این شیوه و دوگانگی رفتار، ظلم به قرآن و اسلام و نظام سیاسی شیعه نیست!
منصرف از آن نقض عهد در پهنای باند هیاهوی رسانه‌ای و اظهار همدردی با مردم که پا به پای تاجگردون و هاشمی در دامنه‌های دنا و مجلس آسمان و ریسمان را جهت استیضاح دو وزیر به هم بافته بود چگونه قابل باور است که آن وکیلی سوگند خورده حوزوی همین وکیلی مجلس نشین مصاحبه کننده با" روزنامه شرق" باشد که تعهد به فراکسیون و کار تشکیلاتی یعنی خط و باند را نه بر مردم و قانون اساسی بلکه بر قرآن خدا ترجیح داده است؟ آیا این دردآور نیست که به تاسی از اماممان فریاد بزنیم ای علمای اسلام به داد اسلام برسید؟
اگر چنین رفتاری از دیگر نمایندگان "صمُ بکمُ" که دین و دنیایشان حزب و جناح گردیده، سر می‌زد ابایی نبود، درد آن است که حوزوی‌های ما نیز مصداق سوگند به قرآن را در عمل به ایفای نمایندگی نه اشتباه گرفته‌اند بلکه از هول حلیم اعتدال وارونه تعبیر و تفسیر می‌کنند و این است که می گویند درد را از هر طرف بنویسی درد است!!
 
آری؛ به مصداق فرمان مولایمان علی "ع" بهترین سیاست صداقت است و امروزه صداقت، گمشده بسیاری از مجلسیان است و این گونه می‌شود که تاجگردون با آن موضع گیری در استیضاح وزراء به نماد صداقت قوم لر مبدل می‌شود و دوستان و بستگان وکیلی و حامیان زارع در زیستگاهشان گرداگرد او جمع می‌شوند تا به آنها بفهمانند که او پیروز میدان است و محبوب مردم، ولو اینکه به ظاهر در جریان استیضاح ناکام و بازنده باشد.
در واقع پیام امروز اقشاری از مردم بویراحمد همین بود و بس.
تاجگردون اکنون بر چنین موجی سوار است و تابوهای اعتدالی دیگر را شکسته است ولو اینکه رسانه‌های همسو و حامی به تحلیل و تفسیرهای آبکی دیگری چنگ زنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مارگون
Iran, Islamic Republic of
قشنگ بود مرسی
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
درود بر این قلم که کرارا در گوش این قوم صم و بکم نعره های جانانه زده ای که شاید از خواب غفلت تکانی بخورند، اما هیهات ...!!
عبادی فیروزاباد
Iran, Islamic Republic of
درودبرشما جناب حجتی واقعا مثل تاجگردون حرف دل مردم را زدی تاجگردون درقلب وذهن مردم راه بازکرده ونمایندگانی که مصالح مردم را به منافع شخصی ترجیح دادندبا چه رویی حرف خودشان را میخواهندتوجیح کننددرود برغیرت واصالت تاجگردون که یکباردیگرثابت کردلریعنی غیرت جسارت شهامت اقتداروراستگویی انشالا جناب تاجگردون همیشه ثابت قدم درراه اعتلای استان وکشورگام بردارندوما با افتخارازنام ایشان یاد میکنیم و..رشده نماینددولت . که . ومنافع شخصی خودش میباشدخداازشون نگذره چون به رای مردم .
سوق قهرمان
Iran, Islamic Republic of
آقای حجتی پیام دیدار امروز تاجگردون با حمید طاهری نه از باب آشتی با حمید طاهر ی بود پیامی به وکیلی و سید باقر غریب پور ها و زارعی و و و و بوده است که کاندید دوره بعد یاسوج که حمایت میکنم آقای بهرامی هست واسطه و بهانه این کار شده آشتی طاهری با تاجگردون
بی ریا
Italy
موج سواری شگرد ایشونه. هم چوب رو خورد هم پیاز رو.حقش بود.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
برادر من وکیلی اگر در همین یاسوج ثبت نام نموده بود هر چه هم تلاش می کرد رایش به ۵۰۰۰ تا نمی رسید .
بویراحمد سرافراز
Iran, Islamic Republic of
واقعا زیبا نوشته اید و اولین باری است که می بینم جناب حاج حجتی به زیبایی مطلب نوشته است( مطلب واقعگرایانه ) و البته برادر حجتی عزیز بدانید و بدانیم که لرها در طول تاریخ از مردان باصداقتش تا پای جان و آبرو مایه گذاشته و می گذارند و باافتخار خواهیم گفت دکتر تاج گردون مرد اول باصداقت زاگرس در کنار سردار هاشمی است و باید پاس داشت این قهرمانی و صداقت مردانه غیرتمندانه را/
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام بر حجتی وبر قلم زیباوشیوایتان فقط دکتر ستار هدایتخواه نجات دهنده بویر احمد و دنا میباشد
هم تبار
احسنت و صد بارک الله بر این شیوایی قلم و فکر چقدر صادقانه و شفاف بیان نمودی. آدم وقتی به جایی رسید نباید دچار تکبر و غرور گردد. باید فکر کند قبلا کجا بوده و الن کجا هست.
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
این طیف اساسشن بر جایگزینی فراکسیون بجای. ایست همانطوری که اساس .برجام است
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
جناب حجتی قلمت بسیار شیوا وگویای حقیقت واز سر منطق واز نظر زمانی هم به موقع,وبه جاست .
کبیر
Iran, Islamic Republic of
درود بر واقعیت و ننگ باد بر نفاق
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر حجتی عزیز و تحلیل گر مهربان واقعا درست نوشتی احسن بر تاجگردون قهرمان استیضا
ali
Iran, Islamic Republic of
احسن
بویراحمد محسن ضامن فر
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب حجتی ،، هیچ ابزاری موثرتر از تفسیر خوب ومستدل در مواجهه با مواضع ، حوادث وپیامدهای سیاسی نمی تواند اثر گذار ودر تهییج واصلاح افکار عمومی تعیین کننده باشد .قشنگترین تعبیر وتفسیر در نوشتار برادر عزیز جناب آقای حجتی در پاسخ به رفتار دوگانه جناب آقای دکتر وکیلی نماینده محترم تهران دریافت می شود . کاش امکانات وفضای رسانه ای جریان اصولگرا با محوریت وبهره گیری از اندیشه وافکار این برادر عزیز می توانست در برابر رویدادهای سیاسی استان مواجه شود . صدالبته یکی از اساسی ترین اشکالات جریان اصولگرایی در استان وبطور کلی در کشور ، فقدان فضای رسانه ای کافی ومحدودیت استفاده از امکانات فضای مجازی است وبرعکس موفقیت جریان رقیب ، بهره مندی کامل از فضای هیجانی جامعه با بهره گیری کامل از ابزارهای تبلیغاتی بروز است ...اگرچه گاهی تحلیلهایی از طرف برخی از چهره های منتسب به جریات اصولگرا در برخی از سایتها درج می شود اما بررسی تحلیلهای مذکور حکایت از آن دارد که یا در القا مطلب به مخاطب دچار اشکال هستند ویا فاقد پختگی وتاثیر برای اقناع افکار عمومی ،،،درهرحال یکی از اساسی ترین نیاز جریان اصولگرایی در استان ایجاد یک فرماندهی وقرارگاه تبلیغی برای مواجهه با تبلیغات روانی جریانات رقیب وتحلیل مسایل منطبق با رویدادهای روز مره هست وبا توجه به پختگی وپرمغزی جناب آقای حجتی ، می تواندبعنوان موثرترین فرد برای هدایت وراهبری فضای رسانه ای وتبلیغی جریان در استان باشد...
بویراحمد محسن ضامن فر
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب حجتی ،، هیچ ابزاری نمی تواند موثرتر از تفسیر قشنگ ومستدل در مواجهت با پیشامدها وموضع گیریهای سیاسی ونیز در تهییج و اصلاح نگاه وتغییر افکار عمومی تعیین کننده باشد ، زیباترین وپر مغزترین تعبیروتفسیر در متن برادر عزیز جناب آقای حجتی در پاسخ به رفتار دوگانه جناب آقای دکتر وکیلی نماینده محترم تهران دریافت می شود .کاش امکانات وفضای رسانه ای جریانان اصولگرا با محوریت وراهبری اندیشه وتفکر این برادر عزیز می توانست دربرابر رویدادهای سیاسی استان موضع نشان دهد . صدالبته یکی از اساسی ترین ایرادات جریان اصولگرایی دراستان وبطورکلی درکشور ، فقدان فضای رسانه ای کافی ومحدودیت استفاده از امکانات فضای مجازی است وبرعکس موفقیت جریان رقیب ، بهره مندی کامل ازفضای هیجانی جامعه با بهره گیری از ابزار تبلیغاتی بروز است .اگرچه گاهی تحلیلهایی از طرف چهره های منتسب به جریان اصولگرایی در برخی از سایت ها درج می شود اما بررسی تحلیلهای مذکور حکایت از آن دارد که یا درالقا مطالب به مخاطب دچار اشکال هستند ویا فاقد پر مایگی وپختگی برای اقناع افکار عمومی ،،،در هرحال مهم ترین نیاز جامعه اصولگرایی استان ایجاد یک فرماندهی وقرارگاه تبلیغی برای مواجهه با تبلیغات روانی جریانات رقیب ونییز تحلیل مسایل واعلام مواضع منطبق با رویدادها ی روزانه هست وبا توجه به پختگی وپرمغزی تحلیلهای جناب آقای حجتی می تواند بعنوان بهترین گزینه برای راهبری ومحوریت فضای رسانه ای جریان اصولگرا در استان باشد .
ازادی
Iran, Islamic Republic of
احسنت حرف دل مردمو زدی بنازم به قلمت
احمد
Asia/Pacific Region
اول اینکه قضاوت نا عادلانه نکنید چون به زودی شرمنده گفتار ناحق خواهید شد
سید
Iran, Islamic Republic of
درود برشما احسن اقای حجتی
یا صاحب صبر
Iran, Islamic Republic of
عادت کرد.!
سرپ....ز؟!
برو با هدایتخواهت خوش باش.
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
احسنت جناب حجتی. این ها فقط . قرآن و حق مردم بالاتر هستن، تا تعهد تشکیلاتی و حزبی؟ این ها که خیلی درباره تعقل، آزادی فردی و ... شعار میدن. چطور نمیتونن و اجازه ندارن که خودشون تصمیم بگیرن؟ اگه میدونن وزیر ضعیفه و باید بره کنار، چرا بهش رآی داد؟
علی
Iran, Islamic Republic of
تحزب باعث پیشرفت تمام کشورهای دنیا شده است حالا ما همه بیایم از حرکات عوام پسند تاجگردون دفاع کنیم .ولی در یک جامعه مدنی حرکت آقای وکیلی موجه تر و مترقی تر می باشد
Iran, Islamic Republic of
حقیقت نماینده شجاعی می خواست مثل دکتر هدایت خواه حیف که نبود و الا می دیدیم چکار می کرد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1