تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۳۲۶۰۳۱

۱۰۰ فرصت اشتغالزایی در فاز نخست پروژه فسفات چرام / میوه شب عید تأمین شد / نظارت ۹۰ تیم پلیس بر جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد / برگزاری ۱۷ نمایشگاه سال آینده در استان

۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
بازدید فرماندار، امام جمعه و رئیس بهزیستی کهگیلویه از خانواده‌های جامعه هدف بهزیستی این شهرستان
فرماندار کهگیلویه به همراه امام جمعه و ریاست اداره بهزیستی با پرسنل این اداره از منازل چهار خانواده جامعه هدف بهزیستی که دو خانواده آن معلول بودند بازدید به عمل آوردند.

فرماندار این شهرستان به همراه امام جمعه و ریاست اداره بهزیستی با پرسنل این اداره از منازل چهار خانواده جامعه هدف بهزیستی که دو خانواده آن معلول بودند بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید‌ها جهانگیر افشانده رئیس بهزیستی کهگیلویه به تشریح مشکلات این خانواده‌ها و هم‌چنین خدمات ارائه شده توسط بهزیستی به آن‌ها پرداخت.


افشانده هدف از این بازدیدها را رفع مشکلات جامعه هدف عنوان و خاطرنشان کرد: در این بازدیدها از نزدیک در جریان مشکلات جامعه هدف قرار خواهیم گرفت.

هم‌چنین علی پوزش فرماندار کهگیلویه خواستار خواستار حل مشکلات جامعه هدف خصوصاً افراد معلول شد و تصریح کرد: برخورداری از امکانات زندگی حق مسلم همه انسان‌ها است.


امام جمعه دهدشت در این بازدید، اداره بهزیستی را منشأ خیر و برکت برای اقشار محروم جامعه عنوان و بیان کرد: این نهاد مقدس باید با دید بازتر در رفع مشکلات مددجویان و افراد تحت پوشش بهزیستی تلاش نماید.

در این بازدید‌ها از خانواده‌های هدف تجلیل به عمل آمد.


 

 

 

 فاز نخست پروژه فسفات چرام ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌کند
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز نخست پروژه معدن فسفات چرام با اشتغال‌زایی ۱۰۰ نفر با اولویت به‌کارگیری نیروهای بومی اجرا‌ می‌شود.
داریوش دیودیده ظهر امروز در جمع خبرنگاران از آغاز فعالیت شرکت تهیه و تولید به نمایندگی از شرکت ایمیدرو در شهرستان‌چرام برای احداث پروژه معدن فسفات این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: محوطه‌سازی و احداث ساختمان‌های صنعتی، اداری و عملیاتی پروژه از مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: شرکت ایمیدرو یک شرکت دولتی بوده که شاید بتوان گفت مهم‌ترین مزیت برای اکتشاف و بهره‌برداری از معدن فسفات چرام به حساب می‌آید.
دیودیده با بیان اینکه اعتبار فاز نخست نیمه صنعتی معدن فسفات چرام ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی است، عنوان کرد: این فاز با اشتغال‌زایی ۱۰۰ نفر با اولویت به‌کارگیری نیروهای بومی اجرا‌ می‌شود.
 عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان ATR در دنا به سختی پیش می‌رود
فرماندار شهرستان دنا با بیان اینکه عملیات جست‌وجو پیکر جانباختگان در دنا ادامه دارد، گفت: کوهنوردان به دلیل بارش بیش از ۵ متر برف در ارتفاعات شرایط سختی دارند.
عباس بهشتی‌رو  اظهار داشت: هم اکنون ۱۴ کوهنورد حرفه‌ای در قله نغل پازن پیر دنا مشغول جست‌وجوی پیکر جانباختگان سقوط هواپیمای تی.آر.تی ۷۲ تهران-یاسوج هستند.
وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی و به دلیل ارتفاع برف ۵ متر تنها امکان اعزام کوهنوردان حرفه‌ای را داریم، عنوان کرد: دیروز راد یکی از کوهنوردان حرفه‌ای که بردار یکی از جانباختگان نیز بوده به دلیل هوا زدگی و کمبود اکسیژن با مشکل روبه‌رو شد که به سختی به پایین منتقل شد.
بهشتی‌رو در پاسخ به این سوال خبرنگار که پیش بینی‌تان از پایان عملیات چه زمانی است؟، ابراز کرد:شرایط محیطی تعیین کننده زمان بوده به طور مثال در عملیات گذشته ۴۰ درصد کار پیش رفت ولی به دلیل بارش‌های گذشته نزدیک به یک متر برف در محل حادثه نشست.
نماینده عالی دولت در شهرستان دنا افزود: بنا به پیش بنی‌های هواشناسی بیشترین بارش را در فرودین ماه سال ۹۷ داریم که همین موضوع نیز به طور حتم در روند عملیات خلل ایجاد می‌کند.
بهشتی‌رو بیان کرد: دیروز دو بسته از بقایای اجساد جانباختگان جمع‌آوری و به پزشکی قانونی منتقل شد و امروز نیز به طور حتم داریم.
۹۰ تیم پلیس بر جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد نظارت می‌کنند
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد از نظارت ۹۰ تیم پلیس بر جاده‌های استان در تعطیلات نوروزی خبر داد.
سرهنگ بهنام ویسی‌پور در جمع خبرنگاران از فعالیت ۹۰ تیم پلیس در جاده‌های ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات نوروز خبر داد و اظهار داشت: این تیم‌ها از روزهای پایانی امسال تا ۱۷ فروردین ۹۷ در قالب گشت‌های محسوس و نامحسوس بر محورهای مواصلاتی استان نظارت می‌کنند.
وی افزود: از این تعداد، ۸۰ گروه محسوس و ۱۰ تیم نامحسوس کار نظارت بر جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه ۲۰ نقطه حادثه‌خیز را بر عهده دارند.
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعدادی پلیس نیز به‌طور نامحسوس در اتوبوس‌های بین‌شهری حاضر می‌شوند تا بر روند کار ناوگان حمل و نقل عمومی نظارت کنند.
ویسی‌پوربیان کرد: یکی از بزرگ‌ترین جابجایی جمعیت کشور در تعطیلات نوروز اتفاق می‌افتد و تأمین امنیت جاده‌ای بهترین هدیه‌ای است که در ایام نوروز می‌توان به هموطنان هدیه داد.
میوه شب عید کهگیلویه و بویراحمد تأمین شد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میوه شب عید به اندازه کافی در استان موجود بوده و تمهیدات لازم برای کنترل بازار شب عید اندیشیده شده است.
علی‌محمد احمدی از تکمیل مطالعات طرح آمایش سرزمین استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح در سازمان برنامه و بودجه کشور هم مورد تأیید قرار گرفته و از طرح‌های مهمی است که به عنوان نقشه راه و سرآغاز برنامه‌ها و فعالیت‌های نو در دستگاه‌های اجرایی استان عملیاتی می‌شود.
وی به وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام استان اشاره کرد و افزود: دیدگاه من این است تا منابع به شکل مرتب دیده نشود پروژه‌ای در استان تعریف نشود یا حداقل به طور نسبی منابع مالی را ببینیم و سپس پروژه را اجرا کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پروژه جاده پاتاوه-دهدشت از مهم‌ترین اولویت‌های استان است، گفت: تاکنون حدود ۹۰ میلیارد برای احداث این پروژه هزینه شده و در چند روز آینده مابقی اعتبار موردنیاز جذب می‌شود.
احمدی بیان کرد: پروژه بیمارستان شهید جلیل یاسوج از دیگر پروژه‌های مهم استان است که مراحل پایانی آن در حال اجرا بوده و پس از اینکه به صورت کامل تجهیز شد، افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در آستانه نوروز ۹۷ هستیم، گفت: تمهیدات لازم برای تنظیم بازار در ایام عید پیش‌بینی شده، میوه شب عید به اندازه کافی در استان وجود دارد و سیستم توزیع هم برای تمام شهرستان‌ها دسترسی لازم را ایجاد می‌کند.
 
اجرای ۲۷۸۵ متر مکعب عملیات آبخیزداری در کهگیلویه
رئیس منابع طبیعی کهگیلویه از اجرای عملیات دو هزار و ۷۸۵ مترمکعب عملیات آبخیزداری در حوشه‌های آبخیز این شهرستان خبر داد.
فرماندار این شهرستان به همراه بخشدار مرکزی و ریاست منابع طبیعی از پروژه‌های حوزه آبخیزداری در روستاهای صنوگان، چهاب، فیلگاه، نهضت آباد و سرماهور بازدید به عمل آوردند.
هدایت‌الله آویزش در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران پروژه‌های اجرا شده را شامل پروژه‌های مکانیکی رسوبگیر سنگی ملاتی و گابیونی عنوان و اظهار داشت: این پروژه‌ها به منظور کنترل رسوب و سیلاب‌های بالادست و تقویت حوضه آبخیز سد کوثر و جلوگیری از ورود رسوب به پشت این سد انجام می‌گیرد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه پروژه‌های اجرا شده را به میزان دو هزار ۷۸۵ متر مکعب عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال اجرا شدند.

تبعیدها به کاهش نزاع در کهگیلویه و بویراحمد کمک کرد/با مردم در محافل مختلف صحبت می‌کنم
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای پیشگیری از جرم با مردم در محافل مختلف صحبت می‌کنم.
حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی پس از اجرای حکم قاتلان طلافروشان گچسارانی اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که پس از ورود به استان در دستور کار قرار دادیم رسیدگی سریع و بدون فوت زمان به پرونده‌ها به خصوص در زمینه پرونده‌های اقدامات مجرمانه‌ و جرایم خشن مثل قتل و نزاع بود.
رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: سعی ما بر این بوده که هم در خصوص رسیدگی به پرونده‌ها و هم اجرای احکام اقدامات سریع انجام شود و یکی دیگر از اقدامات خوبی که انجام شد و جواب خوبی هم داد بومی سازی احکام بود.
وی به موضوع نزاع‌ و کاهش این جرم خشن در استان اشاره کرد و گفت: احکامی مثل تبعید خوب جواب داد و همچنین با اقدامات فرهنگی که معاونت پیشگیری از جرم ما به کمک شما رسانه‌ها انجام دادند موجب شد که اکنون در خصوص نزاع در کشور رتبه ۳۰ کشور را داشته باشیم.
این مسؤول قضایی به دیگر کارها و اقداماتی که موجب کاهش جرم در استان شد اشاره کرد و گفت: حضور خود ما در محافل عمومی مثل مساجد و گفت‌وگو با مردم و تبیین مشکلات باعث کاهش جرم‌هایی مثل نزاع در استان شد.
مزارعی به دیگر جرایمی که در استان در سال‌های اخیر کم شده اشاره کرد و گفت: از دیگر موضوعات نگران کننده تعرض به انفال بود که وضعیت در حال حاضر با احکامی که صادر شده نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و میزان تصرفات بسیار کم شده است.
وی به کم شدن محسوس رسیدگی به جرایم در استان هم گریزی زد و گفت: برای مثال در همین پرونده قتل در شهریور ماه اتفاق افتاد که در آذرماه دستگیر شدند و در بهمن‌ماه حکم آن‌ها صادر شد و امروز هم شاهد اجرای حکم بودیم.
رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با توصیه به صنوف پرخطر و مؤسساتی همچون بانک‌ها که در معرض خطر قرار دارند تصریح کرد: معاونت پیشگیری از جرم و دادستان مرکز استان را مکلف کردیم تا با همراهی با نیروی انتظامی اماکن پر خطر را مکلف به سیستم پایش تصویری کنند.
مزارعی افزود: همچنین مکلف شدند تا سیستم‌های تصویری خود را ارتقا دهند و سایر ملزومات فنی را در نظر گرفته و کارگروه پیشگیری نیز نظارت‌های خود را بیشتر کند و همچنین بحث نگهبان محله را به عنوان راهکاری خوب برای جلوگیری از وقوع چنین جرایمی فعال کنند.
اجرای آسفالت معابر دهستان راک به متراژ ۶ هزار متر مربع
دهیار دهستان راک از اجرای آسفالت ۶ هزار متر مربع معابر روستایی در این دهستان خبر داد.
علی‌محمد شفاعت‌‌نیا  از ساخت ۲۰ پل آهنی در معابر دهستان راک خبر داد و اظهار داشت: هم‌چنین به مناسبت هفته منابع طبیعی ۳۰۰ اصله نهال در منطقه گردشگری نگین و اطراف آن کاشت شد.
دهیار دهستان راک با توجه به در آستانه بودن ایام نوروز از فضای سازی این دهستان از جمله رنگ آمیزی و گل‌کاری خبر داد و بیان کرد: به همین مناست ۱۰۰ اصله نهال از گونه‌های متفاوت در مرکز این دهستان کاشت شد.
وی افزود: آسفالت ۶ هزار متر مربع منطقه درلاب و شبکه بهداشت انجام شده است.
شفاعت‌نیا هم‌چنین برگزاری جشن بزرگ انقلاب در دهه فجر، برگزاری جشن و همایش نام نیکو در روز ولادت حضرت زهرا(س) و بازدید از بیمارستان دهدشت جهت تشویق و اهدای جوایز به نوزادنی که نا آن‌ها فاطمه است را از جمله برنامه‌های انجام شده دهیاری طی مدت اخیر عنوان کرد.
 
برگزاری ۱۷ نمایشگاه سال آینده در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال آینده ۱۷ نمایشگاه استانی برگزار می‌شود.
داریوش دیودیده در جمع خبرنگاران از برگزاری ۱۷ نمایشگاه استانی در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها در راستای معرفی و شناخت هر چه بیشتر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تقویم برگزاری نمایشگاه‌های استانی تهیه و تدوین شده و نمایشگاه‌های استانی بر اساس این تقویم برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: در سال جاری هم نمایشگاه‌های استانی متعددی با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانایی استان برگزار شد که این نمایشگاه‌ها با استقبال خوب مردم مواجه شد.
 
 
 
تجدید بیعت و عطرافشانی مزار شهیدان کهگیلویه و بویراحمد
مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در آخرین پنج‌شنبه سال با حضور در گلزار شهدا با شهیدان تجدید بیعت می‌کنند.
در آخرین پنج‌شنبه از سال امروز مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور بر مزار شهیدان با راست قامتان جاودانه تاریخ تجدید بیعت می‌کنند.
مردم در تعداد هشت شهرستان استان و همچنین در بخش‌ها و دهستان‌ها و یک هزار و ۷۰۰ روستای استان با شهدا تجدید بیعت می‌کنند.
همچنین با حضور در بقاع متبرکه و آستانه امام‌زادگان از جمله در حرم حضرت بی‌بی‌حکیمه(س) یاد درگذشتگان را گرامی می‌دارند.
 
 
اجرای ۲۷۸۵ متر مکعب عملیات آبخیزداری در کهگیلویه
رئیس منابع طبیعی کهگیلویه از اجرای عملیات دو هزار و ۷۸۵ مترمکعب عملیات آبخیزداری در حوشه‌های آبخیز این شهرستان خبر داد.
فرماندار این شهرستان به همراه بخشدار مرکزی و ریاست منابع طبیعی از پروژه‌های حوزه آبخیزداری در روستاهای صنوگان، چهاب، فیلگاه، نهضت آباد و سرماهور بازدید به عمل آوردند.
هدایت‌الله آویزش در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران پروژه‌های اجرا شده را شامل پروژه‌های مکانیکی رسوبگیر سنگی ملاتی و گابیونی عنوان و اظهار داشت: این پروژه‌ها به منظور کنترل رسوب و سیلاب‌های بالادست و تقویت حوضه آبخیز سد کوثر و جلوگیری از ورود رسوب به پشت این سد انجام می‌گیرد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه پروژه‌های اجرا شده را به میزان دو هزار ۷۸۵ متر مکعب عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال اجرا شدند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1