تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : ۳۲۵۷۰۴

تجلیل از صادرکنندگان برتر استان / هشدار جدی استاندار به این مدیران / کیانی: پروازهای تهران-یاسوج راه‌اندازی شود (+تصاویر)

۰
کبنا ؛ 
صبح امروز سی و پنجمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور اعضای شورا در سالن جلسات اتاق یاسوج برگزار گردید.
 
تسهیلات اشتغالزایی به کاهش مهاجرت به شهرها کمک می‌کند
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0043.jpg
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در ابتدای این نشست با قدردانی از حضور و همراهی اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در تمامی جلسات سال ۹۶، اظهار کرد: به واسطه یکسال تلاش همه جانبه اعضای شورای گفت و گو، چه مدیران دولتی و قوه قضائیه و چه نمایندگان بخش خصوصی گام‌های خوبی در جهت بهبود شرایط اقتصادی کاهش نرخ بیکاری وافزایش تولید و اشتغال برداشته شده است.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0060.jpg
جبار کیانی پور در ادامه این نشست افزود: در راستای توسعه استان بخش خصوصی درخواست دارد که هرچه سریعتر پرواز تهران به یاسوج و بلعکس هرچه سریعتر راه اندازی شود چرا که فرودگاه و جابجایی هوایی یکی از محرکه‌های مهم استان برای توسعه اقتصادی است.
کیانی پور نقش توسعه حمل و نقل در تحقق صادرات غیر نفتی استان را بسیار مهم ارزیابی کرد و خواستار توجه به توسعه حمل و نقل فرودگاهی در استان شد.
وی ادامه داد: تقاضا داریم تقویم جلسات شورای گفت و گو در ابتدای سال مشخص شود تا ما در بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی با آمادگی کامل و با دستورکارهایی که از ابتدا تعیین شده‌اند در این نشست‌ها حضور پیدا کنیم، تا در فاصله‌های زمانی مشخص شده، اطلاعات، پیشنهادات و راهکارهای اساسی و کاملی را در این نشست آماده کرده و ارائه دهیم، چرا که برنامه ریزی مناسب در این حوزه لازم است و رویکرد جلسات نیز باید به شکلی باشد که پرشورتر از گذشته فعالیت شود.
کیانی پور در ادامه این نشست بیان کرد: توسعه هدفمند اشتغال روستایی و بهره گیری اصولی از تسهیلات اشتغالزایی به کاهش مهاجرت به شهرها کمک می‌کند.
رئیس اتاق یاسوج افزود: با تحقق نظارت و توزیع صحیح تسهیلات و منابع، علاوه بر کاهش مهاجرت به شهرها، توسعه اشتغال روستایی محقق می‌شود.
کیانی پور با بیان اینکه بخش خصوصی نیز برای توسعه برنامه ریزی دارد، ابراز داشت: نظارت جدی و مستمر به پیشبرد اهداف کمک می‌کند.
رئیس اتاق یاسوج همچنین با اشاره به اهمیت اشتغال روستایی بر مردمی کردن اقتصاد تاکید کرد.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0041.jpg
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج عنوان کرد: از همه جشنواره‌ها و برنامه‌هایی که منجر به معرفی بیش از گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد شود حمایت می‌کنیم و انتظار می‌رود تولید کنندگان در سال جدید تلاش بیشتری برای معرفی ظرفیت‌های استان انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مهم ارزیابی کردن اشتغال در روستاها گفت: توجه به کسب و کار در روستاها موجب مهاجرت معکوس خواهد شد، لذا در این زمینه تلاش بیشتری شود.

کیانی با تأکید بر اینکه تقویم جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مشخص شود، گفت: با توجه به اهمیت فضای کسب و کار لازم است برای بهبود این فضا نشست‌ها و جلسات بیشتری با مسؤولان ارشد استان برگزار شود.

وی در پایان با اشاره به نقش صادرات محصولات غیرنفتی در توسعه و رونق بخش اقتصادی استان افزود: پروازهای فرودگاه یاسوج بعد از وقفه‌ چند هفته‌ای مجددا از سر گرفته شود و سیستم حمل و نقل هوایی استان توسعه داده شود.

http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0018.jpg
تذکر استاندار، حلقه‌های مفقوده را کامل کنید
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به تسهیلات ارزان‌قیمت ارائه شده در حوزه اشتغال روستایی، گفت: توسعه روستاهای استان بیشتر مبتنی بر خوشه‌های کسب و کار و اشتغال‌زا باشد.
علی‌محمد احمدی اظهار داشت: بیش از یک دهه است که بحث خوشه‌های صنعتی در کشور مطرح بوده و در برخی استان‌ها هم اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما در استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز اتفاق خاصی در این باره رخ نداده است.
وی افزود: به جای اینکه مکرر در جلسات در مورد حلقه‌های مفقوده صحبت می‌شود، با توجه به اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت ۶ درصد با دوره بازپرداخت در این زمینه، تلاش شود این حلقه‌های مفقوده را گام به گام کامل کرده و گزارش دهید که تاکنون در این زمینه چه اقدامات عملیاتی انجام شده است.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0042.jpg
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات روستاهای استان اشاره داشت و عنوان کرد: مشکلات در روستاهای استان در هم تنیده شده و علت این است که ما در روستاها متولی سازمانی و اداری نداریم فقط یک دهیاری داریم که برادری‌اش ثابت نشده و تنها دغدغه‌اش تأمین حقوق خودش است باید این را در بحث اداری و سازمانی حل کنیم که در این راستا، دولت و مجلس دنبال پیدا کردن یک متولی برای مسائل روستاها هستند.
احمدی بیان کرد: در شهرستان لنده با کمک بنیاد مستضعفان در حال اجرای یک طرح اقتصادی با مشارکت مردم هستیم که این پایلوت تاکنون موفق عمل کرده و اگر بتوانیم یک ساز و کار مشارکت مردم نهاد را در بحث اقتصادی در شهرستان لنده اجرا کنیم کم کم آن رابه دیگر نقاط استان تسریع می‌دهیم.
 برنامه توسعه روستاهای استان مبتنی برخوشه های کسب و کار باشد
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: توسعه روستاهای استان بیشتر مبتنی بر خوشه های تولیدی و اشتغالزا و رونق کسب و کار باشد.
احمدی با اشاره به اینکه، رونق اقتصادی و توسعه از طریق ابداء خوشه ای نقش محوری ایفا می کند، افزود: کسب و کار خرد و گارگاه ها و طرح های کوچک روستایی در قالب شبکه مورد توجه است.
استاندار با تاکید براینکه، عمده فعالیت های شبکه ای و یا خوشه ای در مناطق روستایی و حاشیه روستاها انجام گیرد، گفت: از تسهیلات با بهره کم شش درصدی برای اشتغال روستائیان جهت رونق این گونه فعالیت ها و ایجاد اشتغال استفاده شود.
استاندار با بیان اینکه، بیش از یک دهه توسعه صنعتی مبتنی بر خوشه ها به عنوان یک راهبرد نوین مورد توجه برنامه ریزان است، اظهار داشت: انجام کارهای پراکنده ثمربخش نیست وباید بر حلقه مفقوده یک طرح تمرکز کرد و گام به گام پیش رفت.
احمدی، خطاب به مسئولان و سرمایه گذاران، گفت: استفاده از عبارات خارجی جز اتلاف وقت خروجی دیگری ندارد و می طلبد بخش خصوصی از فضای مهیا شده نهایت بهره وری و استفاده را ببرند.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0048.jpg
وی گفت: به عنوان مثال برای تهیه فرش دستبافت ابتدا باید زمینه و زیرساخت مواد اولیه و رنگرزی را مهیا کرد و بعد از تکمیل این زنجیره جهت تکمیل خوشه های بعدی به شکل اصولی اقدام شود.
احمدی تاکید کرد: در نشست بعدی گزارش کاملی از فعالیت های عملیاتی برای تکمیل حلقه های مفقوده در هر خوشه مانند نمایشگاه، کنسرسیوم صادراتی، حمل و نقل، تسهیلات و ....ارائه داده شود.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0020.jpg
وی با اشاره به اینکه، یکی از مشکلات اساسی ما در سطح کشور نبود متولی سازمانی و اداری در روستاها است، گفت: اکنون دهیار برخی از کارهای مربوط به روستاها را انجام می دهد که این افراد بیشتر دغدغه وضعیت بیمه و شغلی خود را دارند و توانایی و امکان رفع مشکلات روستاها را ندارند.
وی افزود: در استان هایی همچون کهگیلویه وبویراحمد نبود متولی در روستاها یک مشکل بزرگ است و دولت در حال ساماندهی این وضعیت است.
احمدی با بیان اینکه در حال حاضر اشتغال ساکنان روستاها به شکل سنتی انجام می شود، ابراز کرد: اگر به دنبال ایجاد اشتغال پایدار در این جوامع هستیم باید با مشارکت و همکاری تسهیلگران زمینه بازاریابی را برای این قشر فراهم کرد.
مقام عالی دولت در استان گفت: شهرستان لنده با کمک بنیاد مستضعفان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است و خوشبختانه تاکنون این طرح موفق بوده است.
 
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0031.jpg
وی افزود: هدف از اجرای این طرح بهره وری از ظرفیت های مردم نهاد و مشارکت آنها در بحث های اقتصادی است و مصمیم گام به گام این طرح را در شهرهای دیگر استان تعمیم دهیم.
احمدی از ساماندهی دهیاری های استان خبر داد و گفت: مسئله ایجاد اشتغال روستایی و جلوگیری از مهاجرت مردم روستایی به مناطق شهری مقوله جداگانه ای از خوشه های صنعتی است و باید مسئولان از تمام توان خود برای تحقق اشتغال پایدار در روستاها استفاده کنند.
هشدار استاندار
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0031.jpg
وی با انتقاد از روند مدیریتی برخی از مسئولان، تصریح کرد: با مدیرانی که مسائل مربوط به حوزه مدیریتی خود را برطرف نکنند و موجب نارضایتی مردم و تجمع جلوی ادارات و استانداری شود به شدت برخورد می کنیم.
احمدی تاکید کرد: وظیفه مسئولان است که برای پیگیری مشکلات مردم و سرمایه گذاران از هیچ تلاشی دریغ نکنند و در این راستا همگام با سرمایه گذار حرکت کنند.
استاندار عنوان کرد: در نشست بعدی این شورا وضعیت استان در حوزه اقتصادی، سرمایه گذاری و صادرات تشریح و برنامه های آینده برای توسعه صنعتی و سرمایه گذاری استان ارائه داده شود.
 
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0091.jpg
آمادگی ۱۵ مشاور در برگزاری مناقصات خوشه‌های صنعتی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از تدوین سند راهبردی و تشکیل کنسرسیوم صادراتی خوشه دست‌بافته‌های استان خبر داد.
سهراب بنام اظهار داشت: خوشه‌های صنعتی مجموعه‌ای از واحدهای کسب و کار هستند که در یک منطقه متمرکز شده‌اند، حصول و خدمت مشترکی تولید می‌کنند، فعالیت‌های همدیگر را تکمیل می‌کنند و با چالش‌ها و فرصت‌های مشترک مواجه هستند.
وی با بیان اینکه ۱۵ مشاور در استان آمادگی دارند در مناقصات مرتبط با خوشه‌های صنعتی شرکت کنند، افزود: تعداد خوشه‌های شناسایی شده در کشور ۴۲۹ مورد است که از این تعداد، خوشه‌های شناسایی شده در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۳ مورد است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۴۳ خوشه در سطح کشور در حال اجرا است، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز خوشه دست‌بافته‌ها در حال پیاده‌سازی بوده و کنسرسیوم صادراتی آن نیز تشکیل شده است.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0015.jpg
بنام بیان کرد: تاکنون اقداماتی از قبیل تشکیل بانک اطلاعاتی و تدوین سند راهبردی خوشه دست‌بافته‌های استان انجام شده و پورتال و سایت آن نیز راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی تاکنون نیم میلیارد تومان روی خوشه دست‌بافته‌های استان هزینه کرده، اظهار کرد: تاکنون در زمینه خوشه دست‌بافته‌های استان، ۳۸ دوره آموزشی تخصصی با شرکت ۱۰۵۰ نفر در سطح استان برگزار کرده‌ایم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از برنامه‌های اصلی در بحث اقتصاد مقاومتی تقویت خوشه‌های کسب و کار است که در این راستا ۶ برنامه را در سطح استان در دستور کار داریم.
در پایان این نشست با اهدا تندیس ویژه صادرکننده نمونه، از صادر کنندگان برتر استانی تجلیل به عمل آمد.
 
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0035.jpg
 
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0020.jpg
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0080.jpg
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0023.jpg
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0062.jpg
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0044.jpg
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0023.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1