تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب : ۳۲۵۷۰۲

۹۰ فعال قرآنی در یاسوج تجلیل شدند (+تصاویر)

۰
کبنا ؛آئین اختتامیه جشنواره‌های هفته قرآن و عترت استان با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مشاور معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و جمعی از فعالان قرآنی در یاسوج برگزار و از ۹۰ فعال قرآنی تجلیل شد.
به گزارش کبنا، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آئین اختتامیه جشنواره‌های هفته قرآن و عترت استان که با حضور مشاور معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و جمعی از فعالان قرآنی در یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم به عنوان قانون اساسی مسلمانان است و بدون شک عمل به قرآن موجب رفع بسیاری از مشکلات کشورهای اسلامی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بهترین زبان انتقال قرآن به نسل نو زبان هنر است و به طور قطع آشنایی جوانان و نوجوانان با قرآن کریم از انحراف آنها جلوگیری می‌کند.
وی با تاکید براینکه والدین در تربیت فرزندان خود از آموزه‌های قرآنی استفاده کنند، بیان کرد: قرآن کتابی برای تمامی اعصار است برای تمام اعصار است و بهترین الگوی برای جامعه بشری است.
احمدی با اشاره به اینکه قرآن موجب آرامش و شفای دل‌ها است، گفت: باید هرچه بیشتر با قرآن مأنوس شد و زبان قرآن را فرا گرفت.
 
حجت‌الاسلام عباس دانشی مشاور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات چشم‌گیری در حوزه قرآن و معارف دینی صورت گرفته است.
دانشی اظهار کرد: قرآن وسیله‌ای است که تمسک جستن به آن موجب رشد و بالندگی مسلمانان می‌شود.
مشاور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه معجزه قرآن جاودانه است، گفت: دشمنان اسلام و مسلمان به دلیل ناتوانی در مبارزه با قرآن اقدام به تشکیل گروه‌های تروریستی مختلف برای مبارزه با مسلمانان کردند.
وی عنوان کرد: اگر آیات و مفاهیم قرآن با هنر آمیخته و در قالب هنر بیان شود تاثیرگذار بوده و عظمت آن بیشتر آشکار می‌شود.
دانشی بیان کرد در دولت یازدهم و دوازدهم در عرصه فعالیت‌های قرآنی و ترویج معارف دینی اقدامات چشم‌گیری شده و جزء اولویت‌های وزارت ارشاد بوده است.
وی تصریح کرد: تلاش هنرمندان و فعالان قرآنی در این جشنواره افتخار بزرگی برای استان است و امید است زوی برسد که بر سر در یاسوج شهر حافظان قرآن نوشته شود.
 
 
 
 
رضا دهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین، گفت: این جشنواره با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی در شهرستان‌های ۸ گانه استان به مدت یک هفته در دو بخش خواهران و برادران و در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار شد.
وی بیان کرد: این جشنواره در ۱۲ رشته حفظ قرآن، تئاتر خیابانی، شعر، داستان، پایان نامه، عکس، آواها و نغمات، هنرهای تجسمی، نقاشی خط، نقاشی، خوشنویسی و طراحی پوستر برگزار شد.
دهبانی پور با بیان اینکه این جشنواره به همت اداره کل ارشاد و با همکاری سپاه، سازمان تبلیغات، شهرداری و شورای شهر اجرا شد، عنوان کرد: تعداد ۸۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: استعدادها و ظرفیت‌های مطلوبی در استان در زمینه امور قرانی وجود دارد که باید شکوفا شود.
به گزارش کبنا، این جشنواره در ۱۲ رشته حفظ قرآن، تئاتر خیابانی، شعر، داستان، پایان نامه، عکس، آواها و نغمات، هنرهای تجسمی، نقاشی خط، نقاشی، خوشنویسی و طراحی پوستر به همت اداره کل ارشاد و با همکاری سپاه، سازمان تبلیغات و شهرداری برگزار شد.
تعداد ۸۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.
در این آیین از ۹۰ برگزیده قرآنی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

جعفر زاده
Iran, Islamic Republic of
این برنامه ها همش . است-ببینید توی همین جلسه ۵ تا فعال قرآنی هست همش .
مخاطب کبنا
Iran, Islamic Republic of
لطفا تیتر رو تغییر بدین "برگزیدگان جشنواره" این عزیزان فعال قرآنی نیستند .
100
Iran, Islamic Republic of
سلام بزرگترین موسسه قرآنی استان جامعه القرآن کریم میباشد ولی در این جلسه خبری از آنها نیست
؟
کاش من هم جزفعالین قرآنی بودم
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1