تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۱
کد مطلب : ۳۲۵۳۱۱

تاکید استاندار به مدیران در خصوص نظارت بر بازار شب عید /۱۳۲۷ کلاس آماده پذیرایی از مسافران / نظارت ۱۶۴ بازرس بر بازارهای ایام نوروز / برپایی ۱۳ پایگاه امدادی

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظارت دقیق بر بازار شب عید مانع از افزایش قیمت کالا می‌شود.
علی محمد احمدی در نشست ستاد خدمات سفر با تاکید بر شناسایی نقاط حادثه خیز استان، اظهار داشت: نسبت به ایمن سازی این نقاط اقدام شود و اقدامات لازم جهت آگاهی مسافران نوروزی از این نقاط انجام شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تمهیدات لازم برای تأمین امنیت و رفاه مسافران نوروزی در حاشیه شهرها و شهرک ها اندیشیده شود و می‌طلبد نیروی انتظامی در این راستا نسبت به استقرار پاسگاه سیار پلیس اقدام کند.
وی بر لزوم ساماندهی تردد وانت بارها در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان تاکید کرد و گفت: وانت بارهای میوه فروش چهره شهرهای استان را نازیبا کرده اند.
احمدی با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت از بخش خصوصی در صنعت گردشگری می‌داند، گفت: بدون شک از بخش خصوصی برای ساخت هتل‌ها حمایت می‌شود.
وی بیان کرد: ادارت صرفا اجازه اسکان کارکنان خود را دارند و مدارس و کلاس‌های درس جهت پذیرایی از مسافران نوروزی فرهنگی آمادگی دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران خواستار فراهم ساختن بسترهای لازم جهت افزایش مدت اقامت مسافران نوروزی در استان شد و افزود: تیم های نظارتی برای کاهش مشکلات مردم و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها و چند قیمتی شدن کالا در روزهای پایانی سال و ایام نوروز باید نظارت خود بر بازار را تشدید کنند.
وی با تاکید بر اهمیت فعالیت عابر بانک در ایام نوروز، عنوان کرد: باید در کل استان بانک ها به شکل فعال پای کار باشند و خود پردازها با تمام توان به خدمات دهی بپردازند.
احمدی با اشاره به اهمیت نشاط بخشی در ایام نوروز، بیان کرد: با رعایت حرمت جانباختگان سانحه سقوط هواپیما به شکل متعارفی نشاط اجتماعی در جامعه ایجاد شود.
 
سخنگوی ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد تعیین شد
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سخنگوی ستاد خدمات سفر استان در ایام نوروز است و هر گونه اطلاع‌رسانی تنها از طریق سخنگوی ستاد صورت می‌گیرد.
 
 
عزیز فیلی عصر امروز در نشست ستاد خدمات سفر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ستاد اجرای خدمات سفر استان در قالب کمیته‌های ده‌گانه که هرکدام توسط یک مدیرکل اداره می‌شوند در تعطیلات نوروز فعالیت می‌کند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هدف از ایجاد این کمیته‌ها را ایجاد سفری ایمن و بانشاط برای مسافران نوروزی دانست و افزود: هرکدام از این کمیته‌ها از چند دستگاه اجرایی تشکیل‌شده و در شهرستان‌ها توسط فرمانداران هدایت می‌شوند.
فیلی از انتخاب مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان سخنگوی ستاد خدمات سفر در ایام نوروز خبر داد و گفت: این اقدام به منظور جلوگیری از ارائه آمارهای متفاوت انجام شده واطلاع‌رسانی در رابطه با مسائل مختلف نوروز ۹۷ اعم از جشنواره‌ها، تصادفات و غیره تنها توسط سخنگوی ستاد خدمات سفر انجام می‌شود.
وی بیان کرد: ساعت ۹ و ۳۰ فردا مانور آمادگی ستاد خدمات سفر استان با حضور همه اعضای این ستاد در بلوار عدل شهر یاسوج برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: ۱۱ هتل، ۱۰۰ خانه مسافر، چهار کمپینگ، چهار پارک اسکان و پارک‌های مربوط به شهرداری‌ها آمادگی اسکان مسافران و گردشگران نوروزی را در سطح استان دارند.
محمود باقری افزود: همچنین ۱۳۲۷ کلاس درس در قالب ۳۵۸ مدرسه در سطح استان آماده اسکان مسافران و گردشگران نوروزی هستند.
باقری بیان کرد: تجربه نشان داده است که پارک‌ها به‌ویژه در مناطق گرمسیری بیشتر مورد توجه گردشگران و مسافران نوروزی قرار می‌گیرند و ۷۰ درصد اسکان ما به شکل اسکان چادری است.
وی ابراز کرد: بالغ بر ۱۲۰ هزار اقلام تبلیغاتی اعم از کتابچه، سی‌ دی و بروشور در ورودی و خروجی شهرهای استان در بین گردشگران و مسافران نوروزی توزیع می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ایام نوروز ۱۲ جشن در قالب جشن‌های صدای بهار و نوروزگاه در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود.
 
۱۶۴ بازرس بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی مشارکت دارند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۶۴ بازرس بهداشت محیط در قالب ۳۵ گروه از ۱۵ اسفند تا ۱۷ فروردین در اجرای طرح سلامت نوروزی مشارکت داشته و بر مراکز عرضه مواد غذایی نظارت می‌کنند.
 
، اورنگ ایلامی در نشست ستاد خدمات سفر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ۹ پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری و دو پایگاه اورژانس هوایی به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمت به شهروندان و مسافران نوروزی هستند.
وی با بیان اینکه ۳۰۰ نیروی عملیاتی و ستادی دانشگاه علوم پزشکی به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند، افزود: ۱۰ چادر سلامت در نقاط پرتردد و گردشگرپذیر استان نسبت به درمان و ارائه داروی رایگان به مسافران و گردشگران نوروزی اقدام می‌کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آماده‌باش یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز استان، گفت: اورژانس‌ها و ۶ بیمارستان استان به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مردم و مسافران نوروزی هستند.
ایلامی با بیان اینکه امسال ۳۰ درصد بخش خصوصی را نیز موظف کردیم در ایام نوروز خدمات بهداشتی و درمانی به مسافران و گردشگران ارائه دهند، ابراز کرد: تلفن ۱۹۰ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شکایات مردم و مسافران است.
وی بیان کرد: ۲۳ مرکز بهداشتی و درمانی روستایی در ایام نوروز ۹۷ فعال و آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به گردشگران و مسافران نوروزی است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۶۴ بازرس بهداشت محیط در قالب ۳۵ گروه از ۱۵ اسفند تا ۱۷ فروردین در اجرای طرح سلامت نوروزی مشارکت دارند.
ایلامی عنوان کرد: هشت هزار و ۴۷۲ صنف تولید مواد غذایی در سطح استان فعال است که از این تعداد سه هزار و ۱۷۶ واحد با مواد غذایی حساس سر و کار دارند و در ایام عید نظارت می‌شوند.
وی بیان کرد: ۱۳۲۹ سامانه آبرسانی تأمین آب شرب موردنیاز مردم در ایام نوروز را به عهده دارند که نمونه‌برداری شیمیایی و میکروبی از آنها انجام و در ۶ آزمایشگاه بررسی می‌شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: معمولا بیشترین مراجعاتی که بعد از سفرهای نوروزی به مراکز درمانی وجود دارد ناشی از تصادفات و بیماری‌های گوارشی بوده که علت آن این است که در برخی پارک‌ها و کمپ‌های اسکان تفاوت لوله‌های آب آشامیدنی با آب آبیاری مشخص نیست.
 
۱۳ پایگاه امداد نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد برپا شد
مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳ پایگاه ثابت و سیار در قالب طرح امداد و نجات جاده‌ای در سطح استان برپا شده است.
 
سید امان‌الله جهانبین در نشست ستاد خدمات سفر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اجرای دو طرح «ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی» و «امداد و نجات جاده‌ای»با هدف کمک به سفری ایمن برای مسافران در ایام نوروز در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.
وی افزود: در طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، ۱۹ پایگاه ثابت و سیار در ورودی و خروجی شهرها و مکان‌های پرتردد برپا و در این پایگاه‌ها از ظرفیت ۶۰۷ نفر از جوانان جمعیت هلال احمر استفاده می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طرح امداد و نجات جاده‌ای، ۱۳ پایگاه ثابت و موقت در سطح استان داریم که تعداد زیادی نیروی امدادی در این پایگاه‌ها در حال خدمات‌رسانی هستند.
جهانبین بیان کرد: ۱۵ آمبولانس جمعیت هلال احمر و چهار دستگاه آمبولانس و یک بالگرد اورژانس در ایام نوروز آماده خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران هستند.
وی ابراز کرد: طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از ۲۸ اسفند شروع می‌شود و تا ۱۴ فروردین ادامه دارد و طرح امداد و نجات جاده‌ای نیز از ۱۵ اسفندماه شروع شده و تا ۱۶ فروردین ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1