تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۵۴
کد مطلب : ۳۲۵۰۷۴

طرح تفصیلی دیشموک و مارگون تصویب شد / از برخورد سلیقه ای پرهیز کنید / مر قانون اجرا شود/ بیمارستان سلمان یاسوج مشکل تجهیزات دارد / مردم از بی عدالتی‌ها نگران هستند

۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
برگزاری طرح آرامش بهاری در ۵۱ بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح آرامش بهاری در ۵۱ بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور در نشست شورای اداری اظهار کرد: همه ساله با نزدیک شدن به سال جدید طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه برگزار می‌شود که این طرح امسال از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در ۵۱ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ایام نوروز ۶۰ روحانی در بقاع متبرکه استان خدمات مشاوره‌ای، فرهنگی، خانواده و ... را ارائه می‌دهند.
وی تصریح کرد: همه ساله در ایام نورزو شاهد حضور مردم در بقاع متبرکه و امامزادگان خصوصا در شهرستان گچساران و حرم مطهر حضرت بی‌بی حکیمه خاتون(س) هستیم که نیاز است زیرساخت‌های جاده‌ای استان برای حضور مردم در بقاع متبرکه ایجاد شود.
 
نفتی‌‌های گچساران شهرداری بندرعباس را با شکست بدرقه کردند
در هفته سوم مرحله دوم لیگ دسته دو فوتبال کشور، نفتی‌‌های گچساران، شهرداری بندرعباس را با شکست بدرقه کردند.
در چارچوب هفته سوم مرحله دوم لیگ دسته دو فوتبال کشور مصاف دو تیم نفت و گاز گچساران با شهرداری بندرعباس به میزبانی گچساران بر گزار شد.
بر اساس این گزارش، این بازی امروز راس ساعت سه بعد از ظهر در ورزشگاه شهدای صنعت نفت گچساران برگزار شد.
در ادامه این گزارش، در نیمه اول این دیدار شاگردان بهمن فرازمند با گلزنی مرتضی حیدری در دقیقه ۴۱ به برتری رسیدند.
با شروع نیمه دوم و در دقیقه ۶۱ سعید بحرکاظمی برای بار دوم دروازه تیم شهرداری بندرعبارس را باز کرد.
در اواخر بازی علیرضا اسلامی بازیکن شهرداری بندرعباس در دقایق وقت اضافه تنها گل شهرداری بندرعباس را به ثمر رساند تا این دیدار حساس با حساب ۲ بر یک به سود نفت و گاز گچساران به پایان برسد.
در هفته سوم مرحله دوم لیگ دسته دو فوتبال کشور تیم نفت و گاز گچساران با برد مقابل شهرداری بندرعباس ۷ امتیازی شد.
 
 
بیش از ۳ هزار کیلومتر توپکرانی توسط شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در سالجاری
رئیس اداره خدمات عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: در سالجاری بیش از ۳۰۷۵ کیلومتر توپکرانی در خطوط لوله انتقال نفت و گاز از سایز ۴ تا ۴۸ اینچ صورت گرفته است.
بیژن آقایی رئیس اداره خدمات عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با اعلام این خبر افزود: در این مدت بالغ بر ۳۰۷۵ کیلومتر توپکرانی در خطوط لوله انتقال نفت و گاز از سایز ۴ تا ۴۸ اینچ صورت گرفته است.
وی ادامه داد : در این عملیات ۳۰۰ کیلومتر خط لوله به صورت توپکرانی هوشمند عیب یابی شد.
مهندس آقایی اظهار داشت: با انجام این پروژه ، حدود ۴۲۰ مورد توزیع مواد ضد خورندگی توأم با گازوئیل معادل بر ۸۷۰ هزار لیتر در مخازن تزریق شد تا از خوردگی خطوط لوله جلوگیری شود.
وی گفت: با توجه به موقعیت کوهستانی و صعب العبور منطقه که در چهار استان کهگیلویه وبویراحمد، خوزستان، فارس وبوشهر واقع شده است در برخی از موارد بازدیدها به علت فوریت توسط بالگرد صورت گرفته است.
گفتنی است، توپکرانی عملیات عبور دادن شی خارجی با فرآیندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است که با هد ف، تمیز کردن شریان‌های انتقال از رسوبات ایجاد شده، خارج ساختن مایعات، اندازه گیری قطر درونی خطوط لوله، پوشش دادن جدار لوله با مواد ضد خوردگی و بازدید درونی خطوط صورت می‌گیرد.
شرکت بهره برداری نفت وگازگچساران با در اختیار داشتن چند هزار کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت وگاز دارای یکی از طولانی ترین شبکه‌های خطوط لوله مناطق نفت‌خیز است که در حوزه چهار استان کشور گسترده شده است.
 
 
انجام ضخامت سنجی ۳۴ هزار نقطه خطوط لوله در سال ۹۶ در شرکت نفت گچساران
رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از انجام موفقیت آمیز ۳۴ هزار نقطه سنجی نقاط مستعد خوردگی و تشکیل کارگروه تخصیصی شناسایی نقاط جدید مستعد خوردگی با همکاری سایر ادارات ذی‌ربط در سیستم های لوله کشی تاسیسات این شرکت خبر داد.
رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در تشریح این اقدام اظهار کرد: بازرسی فنی از تأسیسات از مهمترین اقدامات بازدارنده از بروز حوادث است و فعالیت های بازرسی فنی، به مثابه معایناتی است که یک پزشک برای تشخیص بیماری و مخاطرات ناشی از آن انجام می دهد و در این صنعت با گستردگی و قدمت تاسیسات، تعدد و پیچیدگی ادوات و تجهیزات و خطرات بالقوه مواجهه با موادی نظیر نفت و گاز و مواد شیمیایی، اهمیت نقش و جایگاه بازرسی فنی کاملاً محسوس است.
مهندس عزیزاله طریقی نژاد افزود: با توجه به اینکه نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه یک سازمان مورد توجه است، کارکنان این اداره با آگاهی و دقت تمام ضمن آشنایی به فنون پیشرفته روز، با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده وظایف محوله را به خوبی انجام می‌دهند.
وی گفت: در این شرکت وجود ده‌ها کارخانه، تأسیسات و هزاران کیلومتر انواع خطوط لوله جریانی نفت و گاز و گستردگی و صعب العبور بودن منطقه اهمیت کار همکاران این اداره را به خوبی نشان می‌دهد.
طریقی نژاد افزود : کار سرکشی و بازرسی‌ها حسب روال معمول در حال اجراست اما از مهم‌ترین آن می‌توان به حدود ۵۵۰ مورد نظارت بر تعمیرات اساسی ایستگاه‌های تقویت فشار گاز بی بی حکیمه-۱ و ۲ و رگ سفید-۲ ، گچساران-۲ ، مجتمع پالایشگاهی گاز و گاز مایع ۱۳۰۰ ، واحدهای بهره برداری بی بی حکیمه-۲ ، رگ سفید-۲ و گچساران-۳ و ۴ و نرگسی ، کارخانجات نمک زدایی گچساران-۲ و بینک و تفکیک گرهای سرچاهی اشاره نمود که مانع از کار افتادگی تجهیزات و بروز حوادث احتمالی گردید.
وی در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از مهم‌ترین پروژه های اجرایی که در دستور کار این اداره قرار داده شده بود بررسی وضعیت خوردگی و نظارت بر ایمن سازی بخش هایی از خطوط لوله انتقال گاز بالادست ایستگاه تزریق گاز سیاهمکان، احداث لخته گیر جدید ورودی ایستگاه تزریق گاز سیاهمکان بود که به نحو مطلوب انجام گرفته و در ایمن سازی این تاسیسات مهم اثر بخش بوده است.
همچنین پیگیری و مشارکت در اجرای توپک رانی هوشمند خطوط لوله انتقال نفت صادراتی در بالادست و پایین دست تلمبه خانه گوره و خطوط لوله انتقال نفت دریایی که با انجام آنها پس از سالیان زیاد اطلاع دقیقی از وضعیت خطوط لوله مذکور بدست آمد از دیگر اقدامات با ارزشی بود که طی سال گذشته در حوزه بازرسی فنی خطوط لوله اتفاق افتاد.
طریقی نژاد، نظارت بر تمیزکاری و رنگ آمیزی تأسیسات نفت و گاز را اقدامی مهم در راستای زیباسازی و جلوگیری از بروز خوردگی دانست و گفت نظارت بر این کار نیز بخشی از فعالیت های این اداره می باشد که در سالجاری تمیزکاری و رنگ آمیزی تلمبه خانه گوره و واحدهای بهره برداری گچساران-۲ و بی بی حکیمه-۱ و در برنامه کاری بوده که همچنان ادامه دارند.
رئیس اداره بازرسی فنی وخوردگی فلزات گچساران ادامه داد: نقش بازرسی ها و نظارت مستمر بر سیستم‌های پایش و کنترل خوردگی شامل ضخامت سنجی ادوات و تأسیسات، مهمترین اقدام باز دارنده در بروز نشتی، رخداد حوادث و وقوع خسارات جانی و مالی است که کارکنان این اداره در حوزه گسترده ی عملیاتی شرکت با کنترل حدود ۳۴ هزار نقطه مستعد خوردگی در شرایط سخت منطقه انجام دادند.
طریقی نژاد خاطرنشان کرد: این اداره نیز مانند دیگر ادارات فنی و عملیاتی در سنگر تولید به دقت وظایف مشخص شده را در کنار سایر همکاران شریف و زحمتکش به بهترین شکل انجام خواهد داد.
 
هزینه ۱۲ میلیون تومانی آبرسانی به هر خانه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد از هزینه ۱۲ میلیون تومانی آبرسانی به هر خانه روستایی در این استان خبر داد.
فیض‌اله پاسره اظهار داشت: از ۱۶۴۱ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد، ۱۴۶۰ روستا از تاسیسات آب آشامیدنی برخوردارند.
پاسره گفت: با اتمام ۱۸ مجتمع بزرگ آبرسانی و همچنین پروژه‌های کوچکتر آبرسانی در روستاهای استان این رقم افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین اقدامات شرکت آب و فاضلاب روستایی در حدود ۵ سال اخیر افزود: اجرای پروژه‌های آبرسانی به صورت مجتمعی برای بهره‌مندی همه روستاها و به ویژه روستاهای زیر ۲۰ خانوار از آب شرب، برون سپاری خدمات برای تقویت بخش خصوصی، ایجاد و تجهیز بزرگترین آزمایشگاه آب روستایی در کشور، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرمایه‌های شرکت بخشی از مهم‌ترین اقدامات شرکت بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گفت: بدون شک توسعه و گسترش خدمات آبرسانی روستایی مستقیما بر جلوگیری از مهاجرت، افزایش تولیدات کشاورزی، بهبود اقتصاد روستا و در نهایت توسعه روستاها اثرگذار است و در همین راستا و با توجه به سیاست‌های دولت در سالهای اخیر توسعه و اصلاح شبکه‌های آبرسانی به صورت جدی در دستور کار بوده است.
پاسره با اعلام اینکه تنها در سال ۹۶ قریب به ۳۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال آب روستایی در استان عملیاتی شد، خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم در وظیفه خود یعنی آب‌رسانی سالم و باکیفیت به روستائیان و همچنین اصلاح و تعمیر شبکه‌های فرسوده لحظه‌ای تعلل نکنیم.
وی گفت: از طرفی از مردم تقاضا داریم مصرف خود را مدیریت کنند، تامین آب شرب برای هر خانوار روستایی استان ۱۲۰ میلیون ریال هزینه دارد، این آب برای شرب است نه مصارف دامداری، کشاورزی و باغداری، برای عبور بدون مشکل از فصل گرم سال باید این مهم مد نظر روستائیان عزیز کهگیلویه و بویراحمد باشد.
 
 
توزیع ۸۰هزار اقلام تبلیغاتی در بین مسافران و گردشگران نوروزی در گچساران
رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت: ۸۰ هزار اقلام تبلیغاتی و فرهنگی در قالب سی‌دی و کتابچه راهنما در بین مسافران و گردشگران شهرستان گچساران در ایام نوروز توزیع خواهد شد.
هومن عنایی اظهار کرد: هر ساله قبل از شروع آغاز سال جدید در دو مبدا ورودی شهرستان پایگاه‌هایی در جهت توزیع نقشه راهنمایی شهری در بین مسافران وگردشگران نوروزی برپا می‌شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، ،صنایع دستی و گردشگری گچساران با بیان اینکه هر ساله توزیع بروشو‌رها و راهنمایی نقشه شهری در ایام نوروز برعهده پایگاه‌های برپا شده هلال احمر و دیگر اعضاء ستاد تسهیلات نوروزی است، افزود: امسال با پیش‌بینی‌های صورت گرفته و با هماهنگی شرکت نفت در چاپ بروشور و نرم افزار سی دی در معرفی شهرستان و جاذبه‌های طبیعی آن تعداد ۸۰ هزار اقلام تبلیغاتی در بین مسافران و گردشگرانی که به این شهرستان سفر می‌کنند توزیع خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به وجود طبیعت بکرو بناهای تاریخی در این شهرستان گفت: شهرستان گچساران به دلیل اینکه دارای آب و هوای معتدلی است و در فصل بهار طبیعت زیبای آن دوچندان می‌شود در ایام نوروز این شهرستان میزبان میهمان‌های بسیاری از نقاط کشور است.
عنایی ادامه داد: همچنین این شهرستان به دلیل داشتن امامزادگان واجب التعظیم که می‌توان به مرقد مطهر بی‌بی حکیمه خاتون اشاره کرد که هر ساله در ایام نوروز میزبان بسیاری از میهمانان و زائران در این ایام است.
رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گچساران با اشاره به توزیع ۸۰ هزار اقلام تبلیغاتی در بین مسافران نوروزی عنوان کرد: در ایام نوروز از سوی پایگاه‌ها در دو مبدا وروردی شهرستان برای معرفی هر چه بیشتر، تعداد ۴۰ هزار کتابچه در زمینه معرفی جاذبه‌های گردشگری و تفریحی، چاپ بروشور متعلق به آثار شاخص شهرستان در ایام نوروز در بین مسافران نوروزی توزیع می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد ۴۰ هزار عدد لوح فشرده در قالب سی دی صوتی به معرفی جاذبه‌های طبیعی در بین مسافران وگردشگران توزیع خواهد شد.
 
 
توزیع اقلام مصرفی روزمره به جهت تنظیم بازار در گچساران
رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت: اقلام مصرفی روزمره به جهت تنظیم بازار و رفع نیاز شهروندان گچسارانی در حال عرضه است.
علی مرادی با اشاره به روزهای پایانی سال اظهار کرد: در این ایام درخواست برای عرضه محصولات و کالاهای روزمره زیاد می‌شود که در این زمینه جهاد کشاورزی و اعضای تنظیم ستاد بازار در زمینه رفع کمبود کالاهای اساسی و ضروری پایگاه‌هایی در زمینه توزیع اقلام خوراکی ایجاد می‌کند.
رئیس جهاد کشاورزی گچساران در ادامه افزود: امسال نیز به مانند سالهای گذشته برای تنظیم بازار شب عید اقلام و کالاهای اساسی روزمره از جمله، برنج، مرغ، گوشت، تخم مرغ و میوه‌هایی از نوع سیب و پرتقال در اختیار شهروندان گچسارانی قرار می‌گیرد.
وی در ادامه با اشاره به توزیع برنج، گوشت قرمز و سفید و تخم مرغ برای تنظیم بازار شب عید و جلوگیری از افزایش قیمت گفت: تا کنون هفت تن مرغ برای تنظیم بازار شب عید وارد و در بین شهروندان توزیع شده است.
مرادی با بیان اینکه عرضه اقلام مصرفی با قیمت تعاونی است، گفت: هم اکنون مرغ به قیمت هر کیلو ۶ هزار و ۴۰۰ تومان در این شهرستان عرضه شد.
رئیس جهاد کشاورزی گچساران عنوان کرد: در حال حاضر برای تنظیم بازار ۳ تن گوشت گوساله سردست با قیمت ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان در اختیار شهروندان گچسارانی قرار گرفت.
وی ادامه داد: همچنین برای تنظیم بازار شب عید ۴ تن برنج به قیمت هر کیسه‌ای ۱۰ کیلویی ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان برای تنظیم بازار از سوی عاملان فروش در بین شهروندان توزیع شد.
مرادی ابراز کرد: در حال حاضر ۱۰ تن دیگر برنج هندی هر کیسه‌ای ۱۰ کیلویی به قیمت ۵۶ هزار تومان در حال توزیع است.
رئیس جهاد کشاورزی گچساران خاطرنشان کرد: امسال نیز برای تنظیم بازار شب عید تا کنون ۲ تن تخم‌مرغ به قیمت هر کیلو ۶ هزار ۳۰۰ تومان از سوی عاملان فروش توزیع و یک تن دیگر در حال عرضه است.
.وی خاطرنشان کرد: محصولات دامی از جمله گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ بر اساس نیاز شهروندان تهیه و توزیع می‌شود.
مرادی در ادامه به توزیع میوه شب عید اشاره و تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود که ۱۸۰ تن میوه از نوع پرتقال و سیب درختی قرمز و زرد برای تنظیم بازار شب عید در چهار پایگاه‌های توزیع شود.
وی با بیان اینکه عرضه میوه شب عید از تاریخ ۲۵ اسفندماه شروع خواهد شد، گفت: امسال ۱۱۰ تن پرتقال و ۷۰ تن سیب درختی قرمز و زرد برای تعدیل قیمت در شب عید در پایگاه‌های مختلف این شهرستان توزیع می‌شود.
 
 
پیروزی پیایی تیم فوتبال امید نفت و گاز گچساران در مسابقات لیگ کشوری
تیم فوتبال امید نفت و گاز گچساران در دومین دیدار خود در مسابقات گروه ۵ لیگ کشوری فصل ۹۶/۹۷توانست حریفان خود را شکست دهد.
مسابقات گروه ۵ لیگ کشوری ۹۶/۹۷ به میزبانی شهر امیدیه در حال برگزاری است.
براساس این گزارش، تیم فوتبال امید نفت و گاز گچساران که روز جمعه ۱۸ اسفندماه برای شرکت در مسابقات گروه ۵ لیگ کشوری فصل ۹۶/۹۷ به شهرستان امیدیه اعزام شده بود در اولین دیدار خود در مقابل استقلال سوسنگرد که روز شنبه برگزار شده بود به برتری ۲ بر یک رسید و حریف خود را شکست داد.
گفتنی است، در این دیدار گل‌های تیم فوتبال امید نفت و گاز گچساران توسط سعید کریمی لیشتر بازیکن برجسته و ملی پوش به ثمر رسید.
در ادامه این مسابقات تیم فوتبال امید نفت و گاز گچساران در دومین دیدار خود مقابل تیم فوتبال امیدیه توانست حریف خود را در خانه شکست دهد.
به گزارش فارس، این دیدار در وقت قانونی با نتیجه تساوی ۱-۱ به پایان رسیده بود که در ضربات پنالتی تیم امید نفت و گاز گچساران با درخشش حسین امدادی دروازه بان مقتدر خود توانست تیم امید امیدیه را شکست دهد تا به دومین پیروزی خود در این مسابقات دست یابد.
 
رفع تصرف بیش از ۲۶هکتار از اراضی ملی در شهرستان گچساران
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد از رفع تصرف ۲۶/۵ هکتار از اراضی ملی در شهرستان گچساران از ابتدای سال ۹۶ تا بهمن ماه خبر داد.
محمدعلی علیمردانی از رفع تصرف ۲۶/۵ هکتار از اراضی ملی در شهرستان گچساران از ابتدای سال۹۶ تا بهمن ماه توسط راه و شهرسازی اشاره کرد.
وی افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری برای مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و به منظور صیانت، حفاظت از اراضی ملی و حفظ حقوق بیت المال باهمکاری یگان حفاظت این اداره کل و نیز مقام قضایی ۲۶/۵هکتار از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان از ابتدا سال ۹۶ تا بهمن ماه که در شهرستان گچساران توسط افراد سودجو به صورت غیرمجاز نسبت به تصرف اراضی ملی اقدام نموده بودند رفع تصرف و اعاده وضع به حال سابق شد.
 
تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات بند(و) به کهگیلویه و بویراحمد/پرداخت مطالبات نیروهای قراردادی در روزهای آینده
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام خبر تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات بند(و) و سایر عنوان کرد و گفت: این اعتبارات تخصیص و به استان ابلاغ شده است.
حسن نوروزی در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با اعلام خبر تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات بند(و) و سایر عنوان کرد و گفت: این اعتبارات تخصیص و به استان ابلاغ شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعتبارات بند (و) ۱۱۳ میلیارد و اعتبارات سایر ۶۴ میلیارد تومان است که ابلاغ و مصوب در اختیار دستگاه‌ها است.
وی در خصوص اعتبارات عمرانی گفت: تامین مطالبات نیروهای شاغل در طرح‌های عمرانی اولویت است که نقدینگی تامین شده است.
این مسوول با اشاره به اعتبارات جاری افزود: در تامین مطالبات نیروهای قراردادی، مانده مرخصی بازنشستگان و دیون پرسنلی با کسری مواجه هستیم که پاداش بازنشستگان تا پایان سال گذشته پرداخت شده است.
نوروزی تصریح کرد: سر جمع مانده مرخصی بازنشستگان ۷/۱ میلیارد تومان است که ۱/۶ میلیارد آن متعلق به سال ۹۴ و ۵/۴ برای سال ۹۶ است که برای تخصیص این میزان مبلغ در حال رایزنی هستیم.
وی از پرداخت مطالبات نیروهای قراردادی در روزهای آینده خبر داد و گفت: با پرداخت مطالبات نیروهای قراردادی مطالبات تمامی نیروها پرداخت شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعتبارات تملک دارایی و‌ بند(ز) مبلغ ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که تا شنبه هفته آینده تامین می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه تخصیص اعتبارات نسبت به متوسط کشوری وضعیت بهتری داریم.
 
 
ارتقاء ۵٫۵ درصدی شاخص برخوداری از آب شرب در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد از ارتقاء ۵٫۵ درصدی شاخص برخوداری از آب شرب در روستاهای استان خبر داد.
فیض‌الله پاسره اظهار کرد: شاخص برخورداری از آب شرب در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از رقم ۶۸ درصد سال ۹۲ به ۷۳٫۵ درصد در سال ۹۶ رسید.
وی با اعلام این خبر، اظهار داشت: از ۱۶۴۱ روستای استان، ۱۴۶۰ روستا از تاسیسات آب آشامیدنی برخوردارند.
پاسره گفت: با اتمام ۱۸ مجتمع بزرگ آبرسانی و همچنین پروژه‌های کوچک‌تر آبرسانی در روستاهای استان این رقم افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین اقدامات شرکت آب و فاضلاب روستایی در حدود ۵ سال اخیر، افزود: اجرای پروژه‌های آبرسانی به صورت مجتمعی برای بهره‌مندی همه روستاها و به ویژه روستاهای زیر ۲۰ خانوار از آب شرب، برون سپاری خدمات برای تقویت بخش خصوصی، ایجاد و تجهیز بزرگترین آزمایشگاه آب روستایی در کشور، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرمایه‌های شرکت بخشی از مهم ترین اقدامات شرکت بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گفت: بدون شک توسعه و گسترش خدمات آبرسانی روستایی مستقیما بر جلوگیری از مهاجرت، افزایش تولیدات کشاورزی، بهبود اقتصاد روستا و در نهایت توسعه روستاها اثرگذار است و در همین راستا و با توجه به سیاست‌های دولت در سال‌های اخیر توسعه و اصلاح شبکه‌های آبرسانی به صورت جدی در دستور کار بوده است.
پاسره با اعلام اینکه تنها در سال ۹۶ قریب به ۳۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال آب روستایی در استان عملیاتی شد، خاطرنشان کرد: ما سعی می‌کنیم در وظیفه خود یعنی آبرسانی سالم و با کیفیت به روستائیان عزیز و همچنین اصلاه و تعمیر شبکه‌های فرسوده لحظه‌ای تعلل نکنیم از طرفی از مردم تقاضا داریم مصرف خود را مدیریت کنند، تامین آب شرب برای هر خانوار روستایی استان ۱۲۰ میلیون ریال هزینه دارد، این برای شرب است نه مصارف دامداری، کشاورزی و باغداری، برای عبور بدون مشکل از فصل گرم سال باید این مهم مد نظر روستائیان عزیز کهگیلویه و بویراحمد باشد.
 


طرح جامع و تفصیلی شهرهای دیشموک و مارگون تصویب شد
طرح جامع و تفصیلی شهر دیشموک از توابع کهگیلویه و شهر مارگون از توابع شهرستان بویراحمد امروز دوشنبه در نشست کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به تصویب نهایی رسید.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، گفت: زمان تهیه و تدوین این ۲ طرح حدود یک سال و ۲ ماه طول کشید و افق اجرای آنها نیز ۱۰ ساله و تا سال ۱۴۰۵ خواهد بود.
عزیر فیلی اظهار داشت: این ۲ طرح در نشست های مختلف کمیته های زیرمجموعه شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد بررسی، کارشناسی و در مورد آنها بحث و تبادل نظر شده است.
وی افزود: نظر مدیران دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به همراه استعلام های لازم برای تهیه و تدوین این ۲ طرح گرفته شده است.
فیلی بیان کرد: مشاوران هر ۲ طرح برای تهیه و تدوین آنها تاکنون نشست های متعددی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرهای دیشموک و مارگون برگزار کرده و همکاری و تعامل مطلوبی نیز با یکدیگر داشته اند.
وی عنوان کرد: در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت طرح جامع و تفصیلی به طور جداگانه تهیه، تصویب و اجرا می شوند.
فیلی ابراز داشت: این در حالی است که در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت طرح جامع و تفصیلی به طور مشترک تهیه، تصویب و اجرا خواهند شد.
مشاوران طرح جامع و تفصیلی شهرهای دیشموک و مارگون در این نشست پس از ارائه توضیحات لازم به برخی پرسش ها و ابهامات اعضای شرکت کننده نیز پاسخ دادند.
شهر دیشموک مرکز بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه افزون بر پنج هزار نفر جمعیت دارد و در حدود ۲۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع است.
شهر مارگون مرکز بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد نیز دارای جمعیتی افزون بر چهار هزار نفر است و در حدود ۷۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
 
۴۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نام نویسی کردند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: نخستین گروه از دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بهمن ماه امسال پذیرش شدند و ۴۰ نفر دیگر برای مهرماه سال ۱۳۹۷ نام نویسی کرده‌اند.
 
اورنگ ایلامی با اشاره به راه اندازی بخش بین‌المللی پذیرش دانشجو و انعقاد تفاهم نامه با کشورهای خارجی که به‌تازگی از سوی این دانشگاه صورت گرفته، گفت: ایجاد دفتر اتباع خارجی در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.
وی عنوان کرد: تعامل دستگاه‌های اجرایی برای راه اندازی این دفتر در راستای انجام امور کنسولی و اقامت اتباع خارجی لازمه توسعه کهگیلویه و بویراحمد است.
وی به سفر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به کشور روسیه اشاره کرد و گفت: این سفر با هدف افزایش تبادل تجربیات و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی روسیه و یاسوج انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: براساس تفاهم نامه با دانشگاه‌های کشور روسیه ۲ استاد متخصص به مدت ۶ ماه در امور آموزشی، علمی و پژوهشی در دانشگاه یاسوج مستقر خواهد شد.
وی تصریح کرد: نخستین استاد با فوق تخصص جراحی عروق شهریور سال ۱۳۹۷ به یاسوج سفر می‌کند.
ایلامی بیان کرد: ۲ نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز برای انجام امور پژوهشی به روسیه اعزام خواهند شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ایجاد رشته‌های مشترک علوم پزشکی به‌خصوص در بخش‌های فوق تخصص با توجه به آب و هوای چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
وی برنامه ریزی برای توریست درمانی از دیگر چشم اندازهای تعریف شده دانشگاه علوم پزشکی ذکر کرد که ۱۰ درصد از تخت‌های بیمارستان ۲۸۰ تختی شهید جلیل به این امر اختصاص یافته است.
ایلامی گفت: افزایش روابط بین المللی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با دانشگاه‌های کشورهای کانادا، آرژانتین و حوزه خلیج فارس با توجه به ظرفیت‌های موجود و اولویت‌های وزارت خانه از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در آینده است.
ایلامی منجر شدن تحقیقات و پژوهش‌های استادان در بخش‌های مختلف از جمله دارو به ثروت و ارزش افزوده را از مهمترین اهداف توسعه روابط دانشگاه علوم پزشکی با کشورهای خارجی دانست.
هم اکنون ۲ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تحصیل می‌کنند.
این دانشگاه دارای پنج دانشکده پزشکی، بهداشت و علوم تغذیه، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و دندان پزشکی است.
افزایش طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ۱۴۵ طرح در سال ۱۳۹۴ به ۱۹۰ طرح در سال ۱۳۹۵ و افزایش تعداد مقاله‌های آی اس آی از ۴۲ مقاله در سال ۹۴ به ۱۰۲ مورد در سال ۹۵ از جمله موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است.
سرانه فضای علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ۴٫۲ متر مربع است.


خدمت بی‌منت بسیج جامعه پزشکی با راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم دیشموک
بسیج جامعه پزشکی شهرستان کهگیلویه در منطقه سرحدی غربی دیشموک جهت ارائه خدمات پزشکی اقدام به راه اندازی بیمارستان صحرایی کرد.

 بسیج جامعه پزشکی شهرستان کهگیلویه اقدام به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم در روستاهای سرحدی غربی دیشموک کرده است.

در این بیمارستان خدماتی از قبیل چشم‌پزشکی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، مامایی، مشاوره گروهی و فردی، مشاوره ازدواج و کلاس تنظیم خانواده ارائه داده می‌شود.


رضایی مسؤول بسیج جامعه پزشکی شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی شهرستان کهگیلویه در راستای خدمات‌رسانی طرح شهید رهنمون اقدام به ایجاد بیمارستان شهدای مدافع حرم در منطقه سرحدی غربی دیشموک نمود که در این بیمارستان خدماتی از قبیل، چشم‌پزشکی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، مامایی، مشاوره گروهی و مشاوره فردی، مشاوره ازدواج و کلاس تنظیم خانواده و بهداشت، پزشک اطفال و داخلی ارائه داده می‌شود.


وی گفت: این طرح به مدت ۳ سال در منطقه دیشموک ادامه دارد و طی این دو روز تا به حال ۷۵۰ بیمار در این بیمارستان ویزیت شد.

اسماعیل معزز گفت: سپاه پاسداران در حیطه خدمات رسانی به مناطق محروم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کند و اینبار در راستای محرومیت زدایی در قسمت حوزه غربی دیشموک قرار است که گروههای جهادی به مدت ۳ الی ۵ سال مستقر و خدماتی از قبیل، عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و پزشکی ارائه دهد.


فرمانده حوزه بسیج دیشموک گفت: یکسال است که بسیج سازندگی شهرستان کهگیلویه با همکاری بسیج دیشموک مناطقی را شناسایی و در قالب گروههای جهادی در  سال ۹۷ در قالب کارهای عمرانی، فرهنگی و پزشکی ارائه خدمت می‌کنند.


پزشک این بیمارستان که در ارائه خدمت به مناطق محروم ابراز خوشحالی می‌کرد عنوان کرد: بالغ بر ۳۰ درصد افراد از سوءتغذیه رنج می‌برند که نیاز است از لحاظ تغذیه‌ای و بهداشتی نظارت دقیق و صحیح انجام گیرد.

وی اذعان کرد: متاسفانه سوءتغذیه در رشد و وزن بچه‌ها در آینده تاثیر بسزایی دارد و توجه ویژه نیاز دارد و برخی مشکلات دیگر این مناطق بیماری‌های تنفسی است که علت عمده آن عدم وجود گازکشی مناسب و استفاده از چراغهای نفتی است.


خانم پزشک زنان هم که بسیار متاثر بود گفت: متاسفانه عمده مشکلات بیماری‌های زنان بر اثر سرمای شدید همراه با عفونت است که رعایت نکردن بهداشت از عمده مشکلات این مناطق است.


پزشک شنوایی سنجی هم در این بیمارستان از عمده مشکلات مردم این منطقه گفت: روزانه ۵۰ نفر بیمار ویزیت می‌شود و عمده مشکلات مردم در خصوص شنوایی‌سنجی بیماری‌های عفونی و کانال گوشی است که نیاز به خدمات اولیه دارند و آنهایی که نیاز به آزمایشات سطح بالاتر و درمان سطح بالاتر دارند با هماهنگی جامعه پزشکی به مراکز بهداشتی درمانی معرفی می‌شوند تا با در نظر گرفتن تخفیفات لازم نیازمندی‌های آنها در حد امکان برطرف شود.

مردم هم در گفت‌وگو با ما از این اقدام خداپسندانه سپاه و بسیج جامعه پزشکی  تقدیر و تشکر کردند و از خدمات سپاه در این نظام بسیار خرسند بودند.

به گزارش فارس، در بیمارستان صحرایی خدماتی از قبیل، چشم‌پزشکی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، مامایی، مشاوره گروهی و مشاوره فردی، مشاوره ازدواج و کلاس تنظیم خانواده و بهداشت، پزشک اطفال و داخلی ارائه داده می‌شود و این طرح تا سه سال آینده در منطقه دیشموک ادامه دارد.






وجود امنیت پایدار در کهگیلویه و بویراحمد / نیروی انتظامی با تجاوز به بیت المال مقابله کند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروی انتظامی با اقتدار از تعدی و تجاوز به بیت المال جلوگیری کند.
علی محمد احمدی در همایش فرماندهان و مدایران انتظامی استان ضمن تقدیر از زحمات نیروی انتظامی در یک سال اخیر در تأمین امنیت اجتماعی و آسایش مردم، اظهار داشت: بدون شک اقتدار نیروی انتظامی امنیت جامعه را افزایش می‌دهد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم در هر انقلابی یکی از ارکان اصلی آن محسوب می‌شوند، عنوان کرد: ایران به برکت بصیرت مردم قدرت برتر خاورمیانه است.
وی تاکید کرد: با تلاش‌های شبانه روزی نیروی انتظامی در استان امنیت خوبی حاکم است و جرائم بسیار بحرانی و چالش خاصی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.
احمدی بیان کرد: دشمن با مسلح کردن نیروهای ضد انقلاب و تولید گروه‌های انحرافی دنبال القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید بسترهای مناسب برای تولید و اشتغال متناسب با رشد جمعیت فراهم شود.
وی ابراز کرد: بدون شک رشد جمعیت بدون توجه به اشتغال‌زایی سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود و باید در راستای اشتغال پایدار در جامعه تلاش کرد.
احمدی گفت: هرچند که دولت سالانه یک هزار شغل ایجاد می‌کند ولی نرخ بیکاری اکنون بالا است زیرا جوانان و متقاضیان بازار کار به سرعت در حال افزایش هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نامگذاری سال جاری به اسم سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی راهکار خروج از مشکلات اقتصادی است.
احمدی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال یأس و ناامیدی در کشور است، گفت: باید با برنامه ریزی مدون نقشه های شوم دشمنان را خنثی کرد و با هدف خدمت به مردم در راستای پیشرفت و توسعه کشور گام برداشت.
وی با اشاره به حواث و اتفاقات تلخ سال ۹۶ و سانحه هوایی پرواز آسمان، تصریح کرد: این حادثه تلخ دل همه ملت را به درد آورد و ما باید با کسب تجربه از برخی کاستی ها بحران ها را به شکل مطلوب تری مدیریت کنیم.
احمدی گفت: مردم صاحب اصلی نظام و انقلاب هستند و در برهه‌های مختلف از آن دفاع کردند و آسایش و رفاه حق مردم است.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی مجری قانون است، گفت: مجری قانون مفسر قانون نباشد و از برخورد سلیقه ای پرهیز کند و مر قانون باید اجرا شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم از بی عدالتی‌ها و بی توجهی به قانون نگران هستند، عنوان کرد: برداشت ما نباید ملاک اجرای قانون باشد و مردم باید احساس کنند پاسداران امنیت و آسایش جامعه حافظ آنان هستند.
وی تاکید کرد: امنیت در سایه حاکمیت قانون امکان پذیر است و نیروی انتظامی امین و مورد اعتماد مردم است.
احمدی با بیان اینکه دنیا از اقتدار ایران آگاهی دارد، گفت: باید درون کشور نیز همچون قدرت بیرونی ما در عرصه بین المللی سرآمد باشد.
وی گفت: تمامی مسئولان باید کاری کنند که نشاط اجتماعی در جامعه حاکم شود.
وی با تاکید بر اینکه رحم به مفسد ظلم به مردم است، عنوان کرد: جامعه سالم نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نیروی انتظامی پاسدار خوبی برای ملت است و باید جلوی دست درازی ها به انفال و بیت المال گرفته شود و با اقتدار و در چارچوب قانون با مفاسد برخورد کرد.
وی افزود: قانون فصل الخطاب است و بدون شک سوء استفاده از مقام و موقعیت اداری جنبه کیفری دارد و با خاطیان به شدت برخورد می‌شود.

 
 
نهایی شدن مبحث حقوقی ایجاد نمایشگاه بین المللی یاسوج
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبحث حقوقی نمایشگاه بین المللی یاسوج نهایی شده است و در سال ۹۷ هدفگذاری و برنامه ریزی برای تحقق اهداف این حوزه انجام می شود.
علی محمد احمدی در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و تسهیلات مستقیم توسط بانک های استان پرداخت شده است.
احمدی با بیان اینکه تزریق هدفمند و دارای خروجی تسهیلات مورد تاکید است، ابراز داشت: برخی از بانک ها در پرداخت تسهیلات عملکرد مطلوبی داشته اند و برخی از بانک ها نیز آنگونه که باید اهداف مورد نظر را اجرایی نکرده اند.
احمدی تصریح کرد: امید است در آینده با بهبود ظرفیت کارآفرینان و سرمایه گذاران و عملکرد بهتر بانک ها، شاهد تخصیص و تزریق کامل اعتبارات و تسهیلات باشیم.
احمدی با اشاره به اینکه توسعه اشتغال را به وسیله مشاغل کوچک می توان شتاب داد، ابراز داشت: پیگیری جدی ثبت تسهیلات و طرح ها در سامانه، پیگیری وضعیت طرح کارورزی، توجه به مبحث اشتغال فراگیر و ارائه تسهیلات به طرح های دارای خروجی ضروری است.
استاندار با تاکید بر اینکه تسهیلات خوبی در حوزه اشتغال فراگیر در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بهره گیری کامل از این ظرفیت ها به جهش اقتصادی استان کمک می کند.
احمدی از رایزنی با سرمایه گذاران برای ورود به استان خبر داد و عنوان کرد: افزایش سرمایه گذاری در استان و توسعه طرح ها و واحد های تولیدی مورد تاکید است.
احمدی با اشاره به اینکه با محدودیت و مشکلات بانک ها آشنایی دارد، گفت: موضوع اشتغال در جامعه بسیار مهم است و دولت برنامه ریزی های مناسبی برای اشتغال زایی در سال ۹۷ دارد و همکاری بیش از پیش بانک ها در این بخش ضروری است.
احمدی از ابلاغ ۵۰ درصد از ۲۱۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به استان خبر داد و بیان کرد: جذب و بکارگیری این تسهیلات به اشتغال زایی مناسب در استان کمک می کند.
 

ضرورت احداث مجتمع توانبخشی ایثارگران در استان
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان که به مناسبت روز بزرگداشت شهدا و سالروز تأسیس این بنیاد صورت گرفت، گفت: بنیاد شهید به‌عنوان یکی از نخستین نهادهای انقلابی با فرمان امام خمینی (ره) در ۲۲ اسفندماه سال ۱۳۵۸ و با دو هدف اصلی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا تأسیس شد.
احمدی تاکید کرد: بنیاد شهید اکنون به یکی از نهال های پرثمر و پربار انقلاب تبدیل شده است.
وی عنوان کرد: نقش فرزندان شهدا در حفظ و ارتقای نظام بسیار اثرگذار است و کرامت خانواده های شهدا و ایثارگران باید حفظ شود.
احمدی اظهار داشت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس نسبت به جمعیت بیشترین حضور را در جبهه های جنگ به خود اختصاص دادند و باتوجه به تعداد ایثارگران استان باید بیش از پیش در حوزه خدمت رسانی به خانواده های ایثارگران اقدام کرد.
وی با تقدیر از زحمات کارکنان بنیاد شهید استان، گفت: بدون شک زحمات فراوانی جهت خدمات دهی مطلوب تر به جامعه ایثارگران انجام شده است ولی می طلبد زحمات نافع تر باشند.
احمدی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال۹۶ تا کنون مسئولان استانداری از تعداد ۵۵۶ خانواده معظم شهدا دیدار کردند که می طلبد سایر دستگاه های اجرایی نیز در این راستا بیش از گذشته تلاش کنند.
وی با تاکید بر اینکه خانواده های ایثارگران سرمایه های معنوی کشور و نظام هستند، اظهار داشت: احداث مجتمع توانبخشی ایثارگران برای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی ایثارگران ضروری است.
احمدی با اشاره به بازدید از بیمارستان سلمان یاسوج، عنوان کرد: فضای فیزیکی این بیمارستان مطلوب بود ولی از نظر کادردرمانی و تجهیزات مشکلات بسیاری دارد که باید برنامه ریزی و تمهیدات لازم جهت تجهیز آن اندیشیده شود.
 
جذب یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در رونق تولید قابل تقدیر است
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اگر جذب یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در رونق تولید و اشتغال استان در امسال شرایط نسبی ایجاد کرد و استان نوزدهم در کشور شدیم، جای تقدیر دارد اما برای مطلوب شدن در سال جدید باید تلاش ها بیشتر شود.
علی محمد احمدی در کارگروه اشتغال و شورای هماهنگی بانک های استان، افزود: اگر در بحث اشتغال روستائی و فراگیر یکهزار و ۷۰ میلیارد ریال معادل ۵۰ درصد از از دو هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال سهم استان جذب شده باید تلاش شود تا مابقی جذب و وارد چرخه اشتغال استان شود.
وی با تاکید به اینکه، باید روی طرح فراگیر که یکی از موضوعات چهار گانه دولت در ایحاد فرصت اشتغال است بیشتر کار شود، تصریح کرد: تمام دستگاه های اجرائی اطلاعات طرح های خود در این رابطه را در سامانه رصد ثبت نمایند.
استاندار تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه روی طرح فراگیر تاکید و تسهیلات خوبی با بهره کم در نظر گرفته شده است و مدیران در این رابطه برنامه ریزی لازم را برای سال آینده مدنظر داشته باشند.
احمدی گفت: ایحاد صنایع بزرگ از دیگر اولویت ها در رونق تولید و فرصت های اشتغال در استان است و در این خصوص طرح های بزرگی در دست اجرا داریم و طرح های بزرگ و مهم دیگری در سال آینده وارد اجرا خواهند شد.
وی با بیان اینکه، ۲۳ بانک دولتی و خصوصی در استان داریم که بار پرداخت تسهیلات بر دوش چهار بانک است، تاکید کرد: در تلاشیم تا سازوکاری اندیشیده شود و در سال آینده برای رونق تولید و اشتغال همه بانک ها وارد این عرصه مهم شوند.
وی، توسعه استان را در گرو همکاری همه دستگاه های اجرایی، بانک های استان و بخش خصوصی بیان کرد و افزود: در سال جاری تلاش های خوبی انجام گرفت و اگر در جلسات تلخی از ناحیه من بود به خاطر اینکه کارهای مردم بر زمین نماند و با شتاب به پیش بروند و با تلاش هایی که کردید، شیرینی آن رضایت مردم و خداوند متعال است.
وی تاکید کرد: باید در سال جدید با تلاش، تعامل و هماهنگی بیشتر، برنامه و سیاست ها، تدبیر و اندیشه جدید برای رفع مشکلات مردم و ایجاد اشتغال برای فرزندان این استان وارد عرصه خدمت و کار شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1