تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب : ۳۲۵۰۵۶

نگاهی به آمار حضور گردشگران در استان و چادرهای که فقط «آش دوغ» می‌فروشند

۱
۰
کبنا ؛ایام نوروز، مسافران و گردشگران زیادی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کنند، اما در این بین آمارهایی که از سوی مسوولان مربوطه ارائه می‌شود، جالب به نظر می‌رسد.
( ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳) محمود باقری مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که بیش از ۲۱۵ هزار نفر از مناطق گردشگری و طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.
باقری ادامه داد: طبق آمار، تا روز دوم فروردین سال ۱۳۹۷، ۶۶ هزار و ۵۲۴ نفر در استان اقامت کردند.
سخنگوی خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین ۱۰۱ هزار و ۶۶۰ نفر از مناطق طبیعی و گردشگری این استان بازدید کردند.
وی با اشاره به ۵۵ مورد بازدید نظارتی گفت: از ۲۸ اسفند تا امروز ۱۷۲ هزار و ۶۶۳ نفر در استان اقامت کردند، ضمن اینکه ۲۱۵ هزار و ۹۶۳ از مناطق استان دیدن کردند.
این مسؤول با اشاره به ۱۸۶ مورد بازدید نظارتی گفت: شاهد افزایش ۴ درصدی بازدیدهای نظارتی نسبت به سال گذشته هستیم.
 
(۰۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲) تسنیم از نقل محمود باقری مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد نوشت، از ابتدای شروع سفرهای نوروزی تا صبح امروز حدود ۲۱۶ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان اعم از مذهبی، طبیعی و تاریخی بازدید کردند.
وی گفت: از ۲۸ اسفندماه تا صبح امروز ۱۷۲ هزار و ۶۶۳ مسافر نوروزی در اماکن اقامتی استان اعم از هتل‌ها، مهمان‌سراها، مدارس و غیره اسکان یافته و ۲۱۵ هزار و ۹۶۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان اعم از مذهبی، طبیعی و تاریخی بازدید کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: روز گذشته ۶۶ هزار و ۵۲۴ گردشگر و مسافر نوروزی در استان اقامت کرده و ۱۰۱ هزار و ۶۶۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کردند.

(۱۶:۴۹ -۰۱ / ۰۱ / ۱۳۹۷) معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۵۰هزار و ۲۰۰ نفر از ۲۷ اسفند سال گذشته تا نخستین ساعات امروز اول فروردین ۱۳۹۷ در مناطق گرمسیری این استان اسکان یافته اند.
 
(۱۳:۵۸ -۰۲ / ۰۱ / ۱۳۹۷) مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ تاکنون ۱۵۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری این استان دیدن کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود پنج درصد افزایش نشان می دهد.
 
(۱۷:۳۸ -۰۲ / ۰۱ / ۱۳۹۷) مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد گفت: از ۲۷ اسفند سال گذشته تاکنون سه هزار و ۷۹۸ گردشگر نوروزی به پست‌های ثابت و سیار هلال احمر این استان مراجعه و خدمات لازم را دریافت کردند.
 

( ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳) فرماندار کهگیلویه از بازدید بیش از ۸۰ هزار گردشگر از جاذبه های دیدنی این شهرستان در ایام نوروز خبر داد.

علی پوزش اظهار داشت: از تاریخ ۲۷ اسفندماه ۹۶ تاکنون بیش از ۸۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های دیدنی این شهرستان بازدید به عمل آوردند.


( ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳) فرماندار گچساران گفت: تعداد ۶۹ هزار و ۲۶۷ مسافر و گردشگر برای گذراندن تعطیلات نوروزی در این شهرستان اقامت داشته‌اند.

عبدالرحیم رحیمی اظهار کرد: با فرا رسیدن سال جدید از تاریخ ۲۹ اسفند ماه لغایت ۲ فروردین ماه سالجاری  تعداد ۶۹ هزار و ۲۶۷ مسافر و گردشگر در این شهرستان برای گذراندن تعطیلات نوروزی و بازدید از اماکن زیارتی و سیاحتی اقامت گزیدند.

 فرماندار گچساران  با اشاره به چهارمین زیارت‌گاه شاخص در کشور گفت: در این ایام تعداد بیست هزار و ۴۷۱ نفر از بارگاه مطهر بی‌بی حکیمه زیارت  که از این تعداد بیش از ۱۰ هزار نفر  در روز دوم فروردین در این منطقه سکونت داشته‌اند.

 وی در ادامه با اشاره به مناطق تاریخی این شهرستان گفت: از تاریخ ۲۹ اسفندماه سال گذشته لغایت دوم فروردین ماه سالجاری تعداد ۶ هزار و ۹۲۱ نفر از مناطق تاریخی خیرآباد لیشتر بازدید به عمل آرودند که از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ نفر در روز دوم فروردین بازدید و اقامت داشته‌اند.

 رحیمی گفت: از دیگر مناطق تفریحی و گردشگری در شهرستان گچساران دشتک دیل است که هر ساله میزبان بسیاری از مسافران و گردشگران نوروزی است.

 فرماندار گچساران با بیان اینکه در این سه روز گذشته تعداد ۱۷ هزار و ۷۰۶ نفر از مناطق گردشگری در دشتک دیل و قلات گناوه اقامت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در روز گذشته تعداد ۹ هزار و ۲۰۰ نفر برای گذراندن تعطیلات نوروزی در منطقه دشتک دیل و قلات گناوه اقامت داشته‌اند.


 
حدود ۵۶۸ هزار مسافر از کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ تا ساعت ۲۴ روز چهارم فروردین امسال ۵۶۷ هزار و ۹۱۳ مسافر از مناطق بکر و طبیعی، تاریخی و گردشگری این استان دیدن کرده اند.
محمود باقری اظهار داشت: ۳۲۵ هزار و ۵۸۲ نفر از این تعداد به طور میانگین یک روز در کهگیلویه و بویراحمد اقامت داشتند.
وی افزود: در این مدت ۳۷۴ مورد بازرسی از مناطق گردشگری، ستادها و محل های اسکان مسافران نوروزی کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
باقری بیان کرد: تعداد گردشگران ورودی به کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز گذشته ۷۵ هزار و ۸۱۱ نفر است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بیش از ۷۱۳ هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده و با استان‌ های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.
این استان با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استقبال از مسافران نوروزی است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلالدان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه‌ های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
ایام تعطیلات نوروز سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون نفر از جاذبه‌ های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.
 
 
۱۳۵ هزار مسافر نوروزی در گچساران اقامت کردند
فرماندار گچساران گفت:۱۳۵هزار گردشگر در نیمه اول تعطیلات نوروزی از ۲۸ اسفند۹۶ تاکنون در این شهرستان اقامت کردند.
عبدالرحیم رحیمی افزود: از ۲۸ اسفند۹۶ تاکنون ۴۹هزار و ۵۰۶ مسافر نوروزی در منطقه گردشگری دشتک دیل و قلات گناوه شهرستان گچساران اقامت داشته اند.
وی بیان کرد: حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) با بیش از ۶۴ هزار و ۶۵۹زائر دارای بیشترین آمار اقامت گردشگران از ابتدای تعطیلات نوروز ۹۷ تاکنون در شهرستان گچساران بوده است.
رحیمی اظهار کرد: در این مدت بیش از ۱۴ هزار و ۹۲۱ مسافر نوروزی در منطقه خیرآباد گچساران که به عنوان بخشی از پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهرستان است اقامت کردند.
وی عنوان کرد: پل خیری محمدخان، چهارطاقی خیرآباد و کوشک گودنگون از آثار تاریخی برجسته دوره ساسانی در شهرستان گچساران قابلیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی را دارند.
رحیمی ابراز داشت: حرم بی بی حکیمه (س)، بارگاه امامزاده جعفر (ع)، باغ فردوس، دشتک دیل، قلات گناوه، آبشار کیوان لیشتر، سد کوثر، آبشار رودبال، آبشار هرجون و روستاهای موگ، کوشک گودنگون و مارین همه ساله میزبان هزاران نفر گردشگر نوروزی است.
یک میلیون مسافر نوروزی سال گذشته از جاذبه های دیدنی شهرستان گچساران بازدید کردند.
شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد در مسیر جاده ارتباطی بنادر جنوبی کشور و کاروان های راهیان نور قرار دارد.
دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در ۱۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع است.
رشد ۳ درصدی بازدید مسافران نوروزی از شهرستان بویراحمد
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد گفت:در پنج روز اخیر ۱۱۲هزار و ۱۳۲نفر از جاذبه های تاریخی، تفریحی و گردشگری این شهرستان بازدید داشته اند.
حسین زاده با بیان اینکه بیشترین مسافران نوروزی که به این شهرستان سفر کردند از استان ها و شهرهای اصفهان، خوزستان، بوشهر، فارس، تبریز، کرج و چهارمحال و بختیاری بودند افزود: ۶۴هزار و ۱۰۰نفر طی این مدت در این شهرستان اسکان داده شدند.
وی گفت: بیشترین اماکنی که از آنها در این چند روز بازدید شده آبشار یاسوج، پارک مهرورزی و ساحلی، تنگ تامرادی، تنگ مهریان، تنگ گنجه ای، امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده مختار(ع) و امامزاده قاسم(ع) بودند.
حسین زاده افزود:طی این مدت ۸۲مورد بازرسی از اماکن رفاهی،گردشگری و تفریحی شهرستان بویراحمد انجام گرفت.
 
اسکان بیش از ۲۹۰ هزار مسافر و گردشگر در گچساران
(۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹): فرماندار گچساران گفت: با آغاز تعطیلات نوروزی از تاریخ ۲۸ اسفندماه سال گذشته لغایت هشتم فروردین ماه تعداد ۲۹۰ هزار و ۱۵۴گردشگر و مسافر در شهرستان گچساران اسکان یافتند.
عبدالرحیم رحیمی اظهار کرد: با آغاز سفرهای نوروزی شهرستان گچساران تا کنون میزبان بیش از ۲۹۰ هزار گردشگر و مسافر بوده است.
فرماندار گچساران با بیان اینکه از روز ۲۸ اسفندماه سال گذشته لغایت هشتم فروردین ماه مرقد مطهر بی‌بی حکیمه خاتون میزبان بسیاری از زائران خارجی و داخلی کشور است، افزود: در این ایام تعداد ۱۲۲ هزار و ۲۵۷ زائر و گردشگر داخلی برای زیارت مرقد مطهربی‌بی حکیمه خاتون در این منطقه اسکان یافته‌‌اند.
رحیمی در ادامه با اشاره به مناطق گردشگری این شهرستان گفت: در این ایام تعطیلات نوروزی تعداد ۹۷ هزار و ۷۰۰ مسافر نوروزی در مناطق تفریحی و گردشگری دشتک دیل و قلات گناوه اسکان گزیدند.
 
 
فرماندار گچساران با بیان اینکه شهرستان گچساران دارای آثار تاریخی برجای مانده از گذشتگان دارد، خاطرنشان کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی الی هشتم فروردین تعداد ۳۴ هزار و ۸۲۱مسافر نوروزی از بناهای تاریخی منطقه خیرآباد لیشتر در گچساران بازدید و اقامت داشته‌اند.
به گزارش فارس، تعداد ۴۲ آموزشگاه در قالب ۳۵۰ اتاق با تجهیزات کامل و تعداد پنج پارک برای اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان پیش‌بینی شده است.
 
بیش از ۱۳۲ گردشگر از جاذبه‌های طبیعی و بناهای تاریخی گچساران بازدید کردند
(۱۳۹۷/۰۱/۰۹ - ۱۴:۵۴): رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت: در ایام نوروز بیش از ۱۳۲ هزار گردشگر از جاذبه‌های طبیعی ، گردشگری و بناهای تاریخی برجامانده از گذشتگان این شهرستان بازدید به عمل آوردند.
هومن عنایی اظهار کرد: با شروع سفرهای نوروزی در پایان اسفند ماه سال گذشته تا کنون شهرستان گچساران میزبان تعداد ۱۳۲ هزار و ۵۲۱گردشگر از نقاط مختلف کشور بوده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری در نقاط مختلف دارد که چشم هر بیننده را به خود خیره می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به مناطق گردشگری و بناهای تاریخی که از گذشته‌گان برجای مانده است، گفت: از جمله این مناطق می‌توان به دشتک دیل، قلات گناوه، آبشار کیوان، بارگاه امامزادگان، کمپ اسکان در بی‌بی حکیمه، باغ فردوس، سد کوثر، آبشار رودبال، آبشار هرجون و روستاهای موگ، کوشک گودنگون و روستای مارین اشاره کرد که هرساله در تمام فصولو در ایام نوروز میزبان مهمانان بسیاری از نقاط مختلف کشور به این نقاط است.
عنایی با اشاره به اسکان مسافران نوروزی در دشتک دیل و قلات گناوه گچساران گفت: در این ایام تعداد ۹۷ هزار و ۷۰۰ مسافر نوروزی در مناطق تفریحی و گردشگری دشتک دیل و قلات گناوه برای استراحت و گذراندن تعطیلات نوروزی و استفاده از طبیعت بکر این شهرستان اسکان یافتند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران در ادامه با اشاره به بناهای تاریخی این شهرستان خاطرنشان کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی الی هشتم فروردین تعداد ۳۴ هزار و ۸۲۱مسافر نوروزی از بناهای تاریخی منطقه خیرآباد لیشتر در گچساران بازدید و اقامت داشته‌اند.
امسال برای اطلاع رسانی در جهت تسهیل تردد برای مسافران و آگاهی یافتن مسافران از طبیعت بکر این شهرستان تعداد ۱۰۰ هزار اقلام تبلیغاتی در قالب کتابچه، سی‌دی، بروشور و راهنایی نقشه در بین این مسافران در حال توزیع است.
 

تعداد بازدیدکنندگان نوروزی از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از مرز یک میلیون نفر گذشت
(۱۳۹۷/۰۱/۰۹ - ۰۹:۵۹ ):
سخنگوی ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد ۱۰۱۹۹۶۳ مسافر از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.
محمود باقری در گفت‌وگو اظهار کرد: تا امروز ۸۵ هزار و ۴۷۷ مسافر در استان کهگیلویه و بویراحمد اقامت و همچنین ۱۲۲ هزار و ۵۵۰ مسافر از جاذبه‌های گردشگری بازدید کردند.
سخنگوی ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعداد بازدیدهای نظارتی گفت: در این مدت بازدید‌های نظارتی ۷۵ مورد بوده است.
باقری به آمار کلی اشاره کرد و افزود: از ۲۸ اسفند تا امروز ۶۷۳ هزار و ۷۹ نفر در استان اقامت و ۱۰۱۹۹۶۳ مسافر از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند و تعداد بازدید نظارتی ۷۲۵ مورد بوده است.
بررسی و تجزیه و تحلیل این آمارها باید در ظرف مناسب صورت گیرد، اما در صورت حقیقی بودن، این آمارها نشان می‌دهد که استان کهگیلویه و بویراحمد مورد استقبال مسافران زیادی قرار گرفته است که از این ظرفیت می‌توان برای رونق اقتصادی استان و همچنین معرفی هر چه بهتر آن بهره برد.
اگر چه در برخی از چادرهای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی تنها به فروختن آش و دوغ بسنده کرده بودند و هیچ خبری از انجام کارهای فرهنگی و معرفی هر چه بهتر آداب و سنن غنی و اصیل این مردم غیور نبود. از طرفی بعضی از کسانی که در این چادرها نیز حضور داشتند، فقط بروشورها و کاتالوگ‌های از قبل آماده را دست مسافران می‌دادند و خودشان از کمترین اطلاعات برخوردار بودند و هستند.
البته نباید تلاش نیروهای هلال‌احمر، اورژانس و خدمات سفر را نادیده گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

دکتر
India
ای کاش ده تا مدیر فعال مثل مدیر میراث فرهنگی بود،کسی‌که حداقل دلسوز باشه
دریغا
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1