تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب : ۳۲۴۸۳۵

جشنواره «فیلم کهگیلویه »جشنواره ای حرفه ای/فیلم های کوتاه حرف های بزرگ

۰
کبنا ؛نخستین جشنواره فیلم کوتاه کهگیلویه با محوریت «اعتیاد-خشونت » با گستره ۶ استان در دهدشت برگزار شد. در این جشنواره با معاونین مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان و رییس اداره فرهنگ و ارشاد گچساران به گفتگو نشستیم که در زیر می خوانید.
معاون هنری سینمایی اداره کل ارشاد استان درگفتگو با کبنا اظهار کرد:جای برگزاری چنین جشنواره هایی در استان ما خالی است و امیدواریم که با تدبیر و مشارکت همه جانبه دستگاه های فرهنگی هنری چنین رویدادهای هنری به مرور در طول سال رقم بخوردچرا که بازده آن به شدت در جامعه محسوس است.
محمدعلی پیر سبزی با بیان اینکه:چنین برنامه هایی باید در سبد نیازمندی مردم قرار گیرد تا علاوه بر همه مشکلاتی که دارند به سالن های نمایش فیلم بیایند تصریح کرد:چرا که حتما بازخورد این عمل  برای نسل جوان ما به خوبی  حس می شود.
پیر سبزی عنوان کرد:برگزاری جشنواره فیلم کوتاه که ره توشه پیمودن راه های بسیار طولانی اندیشمندان است که در قالب فیلم های کوتاه حرف های بزرگ می زنند تا  نیاز های جامعه را به تصویر بکشند.
وی در پایان  گفت:از ستاد برگزاری جشنواره منطقه ای «فیلم کوتاه کهگیلویه » که با تمام وجود خلا چنین برنامه هایی برای مبارزه با آسیب های اجتماعی را حس کردندو با دغدغه و تلاش  چنین چشنواره ای را برگزار کردند  قدردانی می کنم.
 
فیلم کوتاه رساترین زبان بیان آسیب های اجتماعی
معاون فرهنگی و مطبوعاتی  اداره کل ارشاد استان در گفتگو با کبنا اظهار کرد:یکی از مشکلاتی که جامعه امروز ما به آن دچار است آسیب های اجتماعی با محوریت اعتیاد است.

آزاد خردمند عنوان کرد: وجود معضلات اجتماعی برگزاری  این جشنواره  را می طلبید چرا که رساترین و ماندگارترین  ابزار و رسانه ای که بتواندبه نحو احسن  آسیب های اجتماعی را به تصویر بکشد فیلم کوتاه است.
خردمند با بیان اینکه امکانات در سطح شهرستان محدود است تصریح کرد:این جشنواره  فوق العاده و فراتر از امکانات موجود است که قابل تقدیر است.
وی ادامه داد:وجود چنین جشنواره هایی چنان اثر گذار و مفید می تواند باشد که در راس برنامه های ما قرار خواهد گرفت واستمرار خواهد داشت.
خردمند در پایان گفت:سعی می کنیم این آثار را در استان و دیگر شهرستان ها نیز در اختیار مردم قرار دهیم.
 
جشنواره فیلم کوتاه کهگیلویه، جشنواره ای حرفه ای
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد گچساران در گفتگو با کبنا اظهار کرد:در مواجه با اینکه که هر آنچه خانواده و جامعه ما را تهدید و اذیت می کند و ما از آن به عنوان یک ناهنجار و آسیب اجتماعی یاد می کنیم،دیگر وقت آن رسیده تا از کلی گویی فرار کنیم و دست به اقدامی بزنیم که به صورت تخصصی و ریز در تمام لایحه های جامعه نفوذ کنیم.
امیر حسین نوروزی  عنوان کرد:هنر به ویژه سینما ابزار مناسبی است که می تواند درد مشترک ما را به خوبی فریاد بزند، ما باید دست از تکرار روش هایی که دردی از ما دوا نمی کند برداریم.
نوروزی  با بیان اینکه راه های پرخطر و صعب العبور معمولا پر از تابلوهای هشدار دهنده است تصریح کرد:سینما ابزاری است که می تواند مجموعی از تابلوهای پرخطر و در یک  محیط به ما در مواجه با آسیب های وحشتناکی که امروز دارد همه چیز مارا تهدید می کند نشان دهد که می توان  به عنوان  ابزار کاربردی  از ان استفاده کرد.

وی ادامه داد:طراحی که در خلق فضا و نحوه برگزاری جشنواره فیلم کوتاه کهگیلویه است، نشان می دهد که استان ما توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد و این جشنواره می تواند پله اول برای فکر کردن به  شرایط وسیع تر و پرمخاطب تر در سطح ملی و بین المللی است که این جشنواره ثابت کرد می توان این اعتماد را به شهرستان کهگیلویه داشت.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد گچساران  گفت:در صورت حمایت بیشتر بخش خصوصی و دولتی از کارهای فرهنگی بدون شک کارهای بزرگ تری از کهگیلویه خواهیم دید.
نوروزی  افزود:اجرای ایده، شکل پرداختن به موضوع ،سامان دهی منظم دبیرخانه جشنواره  در حدیک جشنواره کاملا حرفه ای بوده است  گه  از فرماندار کهگیلویه و رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان  کهگیلویه به عنوان دبیر جشنواره برای برگزاری این جشنواره تقدیر و تشگر می کنم.
وی با بیان اینکه:آثار فیلم سازان گچساران که به نخستین  جشنواره فیلم کوتاه کهگیلویه  راه یافته اند،تولید ،تدوین و پخش توسط خود انجمن فیلم عکس گچساران و تجهیزات آن صورت گرفته است.
نوروزی  درپایان مطرح کرد:انجمن فیلم و عکس گچساران  مجهز به تجهیزات و وسایل  با بیش از ۱۵۰ میلیون تومان است که این مبلغ با همکاری اداره کل ارشاد و نماینده مردم گچساران و باشت تامین شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1