تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۵۷
کد مطلب : ۳۲۴۷۷۲

راه اوج‌گیری دوباره اصلاحات کهگیلویه‌وبویراحمد چیست؟

۱۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛متن ارسالی
اصلاحات و اصلاح طلبی عنوانی است که همیشه برای اصلاح امور، نجات از بحران و مدیریت کارآمد به کار گرفته می‌شود که لازمه داشتن چنین عنوانی، وجود افراد خوشفکر و ایده ال می‌باشد. با پیشینه و ادبیات اصلاحات فارغ از اینکه در سطح ملی چه کسانی این عنوان را شاخ و برگ می‌دهند و سرسبزی و طراوت اصلاح طلبی را مدیون آنان هستیم اما در بویراحمد و دنا در گذشته نه چندان دور افرادی با سوابقی درخشان بوده‌اند که تخم  اصلاحات را در دل‌های مردم کاشته و آنها را پروانیدند. اما در سال‌های اخیر اصلاح طلبان نوظهور و بی ریشه‌ای با حضور خود در میان مردم و جوانان بی تجربه از حضور سیاسی، باعث خشکاندن و کدر نمودن ریشه این ثمره بزرگ شده‌اند.
در بویراحمد و دنا سید باقر موسوی به عنوان اسطوره‌ای به یاد ماندنی درخت اصلاحات را تنومند نمود و با میدان دادن و حمایت از نیروهای جوان شاخ و برگ‌های آن را گستراند.
اما با کارشکنی‌های عده‌ای و کنار زدن  ایشان افرادی که ادعای مدیریت این تفکر و اندیشه را داشتند که در واقع به دنبال معرفی خود و کسب جایگاه و منافع بودند با سواستفاده از حضور جوانان کم تجربه این اندیشه را به ضلالت کشانده و فضا را برای تخریب توسط رقیبان فراهم نمودند.
جایگزین کردن تفکرات منافع طلبی به جای اصلاح طلبی در سال‌های اخیر باعث گردیده تا هیچگاه بزرگان و نخبگان این طیف سیاسی را در کنار هم نبینیم و هر کسی سازی برای خود بنوازد.
برخی جوانان اصلاح طلب با حضور خود در این مجامع و ناپختگی سیاسی آنان باعث شده تا رای آوری برخی منفعت طلبان در این مجامع اصلاح طلبی بالا برود و فضا برای سواستفاده آنان فراهم گردد. اما جوانان عزیز هیچگاه از این منفعت طلبان نپرسیده‌اند که سهم جوانان در تیم مدیریتی استان و شهرستان‌ها چه مقدار است و چه موقع اعتماد به آنان فرا می‌رسد.
سید باقر موسوی سالها پیش به جوانانی اعتماد کرد که برخی از آنان اکنون در سطح ملی انجام وظیفه می‌کنند. جوانی که در سال‌ها پیش در راس فرمانداری بویراحمد مورد اعتماد ایشان قرار گرفت که اگر چه مورد مخالفت و کارشکنی‌های عده‌ای معلوم الحال قرار گرفت اما با درایت و توانمدی خویش خوش درخشید و سپس پله‌های ترقی را در کمترین زمان ممکن طی نمود و مناصب بزرگ ملی را به تسخیر خود درآورد. غریب پور جوان که با اندیشه اعتماد به جوانان باعث افتخار قوم لر و استان کهگیلویه و بویراحمد شده است هیچگاه ریشه و اصالت خویش را فراموش نکرده و تاجایی که مقدور بوده تقویت نیروی انسانی، توجه به فرزندان استان در بدنه دولت و اشتغال جوانان جویای کار را در برنامه خود قرار داده و  آنها را مورد حمایت خویش قرار داده است.
حضور پررنگ وی در جمع سیاسیون، نخبگان، بزرگان و تصمیم گیرندگان امور مملکتی افتخاری بزرگ می‌باشد.
البته کم نیستند جوانانی که استعدادهای بالقوه‌ای دارند و می‌توانند پا جای پای غریب پورها بگذارند ولی متاسفانه عده‌ای فرصت طلب و منفت دوست فرصت اعتماد را به انها نمی‌دهند.
جوانانی که می‌توانند در عرصه‌های مدیریتی استان تحول و پیشرفت را رقم بزنند.
از طرفی اختلافات و شکاف‌ها بر سر منافع و معامله‌های درون حزبی باعث شد تا فرصت برای مخالفان این طیف سیاسی و ضربه زرن به جایگاه اصلی اطلاح طلبان فراهم گردد. فراموش نمی‌شود سناریویی که با طرح و برنامه اصول گرایان در دور گذشته انتخابات طراحی شد و با شکست کاندیدای نو اصلاح طلب حمله به اسطوره اصلاح طلبان به عنوان مقصر اصلی شکست پایه ریزی شد. در واقع ضربه اصلی به این طیف را کسانی زدند که سالها در بدنه آن به معامله می‌پرداخته‌اند و هیچگاه وفاداری محض خویش را ثابت نکرده بودند. از دیگر جوانان اصلاح طلب اصیل دکتر غلامحسین رهبر نیا جوانی پرانرژی، با جسارت  و خوشنام که افتخارات زیادی برای دیارش در کارنامه دارد، اگر چه در دور گذشته انتخابات شهرستان‌های بویراحمد و دنا وارد گود شد و موفق نشد به مجلس راه پیدا کند اما حضور فعال وی در تیم مشورتی بزرگان و اصلاح طلبان بنام کشور می‌تواند افتخاری برای آینده سیاسی استان و شهرستان‌های بویراحمد و دنا باشد که هر گاه ایشان را در کنار بزرگان اصلاحات دیده‌ام به خود بالیده‌ام.
با قاطعیت می‌توان گفت تنها کاندیدای اصلاح طلبی که در دور گذشته انتخابات در بویراحمد و دنا حضور داشت دکتر رهبرنیا بود که ایشان نیز در اوان کار اعلام نموده بود در صورتی که اسطوره اصلاحات سید باقرموسوی تایید گردد به احترام ایشان کنار خواهد رفت اما عده‌ای بازنشسته که مجمع را دکانی برای معامله قرار داده‌اند با حمایت از کاندیدای دیگری که کمترین سابقه اصلاح طلبی را داشت موجبات شکست و تضعیف این طیف سیاسی را رقم زدند.
ایشان می‌تواند با حمایت مخلصانه این طیف سیاسی آینده‌ای نیک را برای بویراحمد رقم بزند.
در پایان باید عرض نمود که اگر اصلاح طلبان بویراحمد و دنا اختلافات را کنار نگذارند و شکاف‌های موجود را با سیاست‌های آینده نگر و تقریب افکار درون سازمانی پر نکنند مجالی برای عرض اندام نخواهند داشت که منجر به نابودی آینده سیاسی جوانانی خواهد شد که می‌توانند تا سالها این طیف را در قدرت نگه دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

هماى رحمت
Iran, Islamic Republic of
برو جمع من .
حال ..
خوب
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخ
اسماری علی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه کسانی را بیش از اندازه و ظرفتشان بزرگ میکنیم این منطقی نیست ...
فردا
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک اصلاحاتی این می دانم که هرکس دنبال خویش قوم خود می باشد دیگر نامی از اصلاحات نمانده ان هم بیشتر داخل استان ما
یویراحمد
Iran, Islamic Republic of
سید باقر ب. رو ببینید چطوری ازش .
حکمتیان
Iran, Islamic Republic of
.نکنید خودتان را خیلی با این حرفها .
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
این پنج سال مطمین شدم که اصلاح طلبی فقط وفقط یعنی منافع مادی و شخصی
بویداحمد
Iran, Islamic Republic of
ماه موسوی چپه
Iran, Islamic Republic of
کارشکنی فقط فقط از خودش بود ‌با تکبر و غرور بیجا
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
بعدش واقعا عزت بویراحمد فقط دکتر هدایت خواه
معلم
Iran, Islamic Republic of
ککایلم اصلاحات با رفتن خاتمی در کشور و سید باقر در بویر رفت که رفت ..... بریم و بریت دنبال کار و زندگی تا بچیل وگسنی نمیرن....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1