تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۳۲۴۵۶۰

آغاز یک افول؛ پایان یک ابهت خویش ساخته(قسمت اول)

۴۹
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛متن ارسالی
نه در روزهای اخیر که آغاز افول یک الیگارشی از دو سال پیش کلید زده شد.
نه توسط جناح رقیب و منتقدین که توسط اتفاقاتی نشاَت گرفته از جریان حاکم.
من من های همیشگی، جنگ های زرگری، فرار از پاسخگویی و .... دلایل این افول از قبل پیش بینی شده هستند که در این مقال مفصلاً به آنها پرداخته و به مرور در دو سال آینده در اختیار رسانه های مستقل قرار خواهم داد.
پیروزی با رای قاطع و بالا همانقدر که میتواند پشتوانه قوی برای تاثیر گذاری در مجلس جهت حل و فصل امور مردم باشد در صورت بی توجهی و کم ظرفیتی میتواند زمینه زمین خوردن فرد شود که در این مورد اتفاق دوم در حال وقوع است.
پیروزی غلامرضا تاجگردون با رای بالا در انتخابات بدون رقیب گذشته که حاصل به هم ریختگی سیاسی جریان رقیب بود باعث شد توهم محبوبیت فردی به توهم محبوبیت خانوادگی تبدیل شود که این خود آغاز یک بحران اساسی بود.
دخالت برخی از نزدیکان در همه موارد حتی افتتاحیه ها و کلنگ زنی ها و همایشها موجب شکل گیری یک تفکر عمومی علیه این خود برتر پنداری مزمن شد.
استفاده از برخی مدیران ناکارآمد و ضعیف و بعضاً حرف خور باعث تقویت تفکر قدیمی انتصاب مدیران بله قربانگو از سوی تاجگردون ها در جامعه شد به طوری که چه شهروندان عادی و بعضا طرفدار نماینده چه افراد نزدیک به تفکر اصلاح طلبی نیز به این موضوع اذعان کرده اند.
نفوذ و اعمال قدرت تاجگردون و دخالت در امور ادارات و زیر سوال بردن استقلال مدیران ادارات  موجب نارضایتی و سرخوردگی  این افراد شده است به طوری که این نارضایتی به بدنه ادارات نیز سرایت کرده است که بدون شک در انتخابات آینده تاثیر گذار خواهد بود.
سیاست یکی به نعل یکی به میخ تاجگردون در مواجهه با اتفاقات برنامه ریزی شده مانند استعفای مرحوم خواجه زاده در دانشگاه آزاد و همینطور سیاست دوگانه در بحث استعفای زینل زاده شهردار موفق گچساران موجب بدبینی جامعه به این سیاست نخ نما شد.(مدیون کردن افراد )
استفاده از نام بهرام تاجگردون فرزند بهمن و سرمایه اجتماعی چپ های گچساران و پیش گرفتن سیاستی مغایر با آرمانهای آنها موجب اختلاف بسیار عمیق در این جریان شده و سران چپ را از این موضوع عصبانی و ناراحت کرده است.
تعامل بیش از اندازه با همه گروه ها(معامله گری بر سر منافع) آن چیزی نیست که خوشایند بهرام تاجگردون و دوستان همفکرش باشد.
وضعیت اسفناک اشتغال در حوزه گچساران و باشت و بیکار شدن های پی در پی و اخراج های مکرر و تعویق حقوق ها و عدم تزریق بودجه به پروژه های قدیمی باعث زیر سوال رفتن جایگاه فردی شده است که لافهایش درباره رشد بودجه و رونق عمرانی شهرستان گوش فلک را کر کرده است.
مردم هرچه از فضای احساسی انتخابات دورتر شدند بیشتر متوجه عدم تحقق وعده های شش ساله آقای نماینده شدند. وعده هایی که نه در عمل حتی در حرف هم دیگر بیان نمیشود.
قصه تکراری برگزاری پر سر و صدای همایشها و جشن ها و مراسمات در اوج نارضایتی های عمومی برای خفه کردن صدای ملت و خاموش کردن فوران آتش اعتراض نیز دردیست که بیش از همه قشر ضعیف و مطالبه گر گچساران و باشت را آزار میدهد.
به طور مثال جنجال آفرینی عمدی در جلسه ای که ظاهرا برای گزارش عملکرد چند ساله و عملا برای حمله به رقبای احتمالی و رقیب تراشی تعمدی برگزار شده بود موجب شد تا کسی نتواند در سالگرد وعده ها چیزی درباره تحقق آنها بپرسد.
آنچه که این روزها بسیار ملموس دیده میشود آغاز مجدد سیاست انگلیسی تفرقه بینداز و حکومت کن از سوی  نماینده ایست که پیروزی قاطع خود را مدیون همین سیاست است.
تکرار بازی ترک و لر دور قبل در لوای باوی و بویراحمد در روزهای اخیر نشان میدهد سیاس داستان ما سعی در تفرقه افکنی برای تجدید حکومت دارد.
اما آنچه از دید وی پنهان است هوشیاری مردمیست که از یک سوراخ دو بار گزیده نخواهند شد.
عصبانیت و نگاه های شرر بار تاجگردونِ همیشه آرام گویای ترس از شکست و عدم تکرار آن پیروزی افسانه ای و در نتیجه پایان عصر تاجگردونیسم است ، بحران محبوبیت و هوشیاری مردم آن چیزی نبود که تاجگردون آرزو داشت.
در سطح بالاتر مطالبه افراد تحصیل کرده و با سواد از تاجگردون نه انتصاب مدیران ناکارآمد و نه جشنواره های تبلیغاتی مشک و ملار و پیمانکاری های فامیلی بلکه پاسخگویی درباره وظایف و عملکرد گذشته آقای وکیل است.
انتظار پاسخگویی درباره برجام بد فرجامی که تاجگردون را زمانی نه به عنوان  عضو کمیسیون نظارت که به عنوان مدافعی سرسخت به خود دیده و از آن چماقی برای کوبیدن منتقدین برجام تحمیلی استفاده کرده بود بدترین کابوس این روزهای تاجگردون در برابر قشر باسواد است.
از آنجا که تاجگردون با القاب خود ساخته و دهان پر کن امیر کبیر و معمار و میرشکال اقتصاد ایران انتظارات را از خود افزایش داده است باید پاسخ دهد در چه حد در فضاحت کنونی شرایط اقتصادی کشور با نوبخت و سیف و طیب نیا شریک است و اگر نیست این القاب برای چیست؟
برگزاری مراسمات پر زرق و برق و تجملاتی در شهری که نانواهای محله سادات و رادک و لبنان و بنگرو و رادک و ... دیگر نان نسیه هم به مشتریان بدهکار نمیدهند چه توجیه منطقی میتواند داشته باشد جز خوی تجمل پرستی و اشرافیگری ؟
عدم درک صحیح شرایط معیشت مردم و نگاه از بالا به ملت آزار دهنده ترین حرف معمول جامعه متوسط و ضعیف گچساران و باشت است.
خستگی مردم از منم منم های بی حد و حصر یک مهاجر شهرستانی بی شک بلای جان نماینده خواهد شد.
رفتار دوگانه تاجگردون برابر فتنه نیز از نگاه مردم خصوصا سیاسیون پنهان نیست به گونه ای که هر دو طیف سیاسی این دوگانگی را تقبیح میکنند.
رفتارهای سراسیمه تاجگردون تا آنجا پیش رفت که سیاسیون حضور بی ربط ایشان در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حضور مقام معظم رهبری را نوعی ترس از گرفتار شدن در عملکرد گذشته خود تحلیل کرده اند.
اینکه یک فرد سرزنشِ گروه سیاسی خویش را میپذیرد و پیه همه چیز را به خود میمالد و در جایی حضور پیدا میکند که آیت الله احمد جنتی را بر مسند ریاست میبیند بی شک جز مصداق کارد به استخوان رسیدن نمیتواند باشد.
واکنش های  جنجالی روزهای اخیر تاجگردون ریشه در عملکرد گذشته وی و الیگارشی چند دهه دارد.
در آینده و هرچه به انتخابات نزدیک تر شویم بیشتر شاهد این واکنش ها و منزوی تر شدن ایشان در جامعه خواهیم بود که دیگر هشتگ زدنهای عده معدود و متنفع و جنگهای زرگری رسانه ای چاره ساز نخواهد بود.
------------------------------------------
سید جواد فدائی- فعال سیاسی
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد سرافراز
Iran, Islamic Republic of
فعال سیاسی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سخن گویا
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این سید جوان و اگاه مثل همیشه عالی کاش می توانستم چون امیر المومنین سخن حق را بگویم اما چه کنم که سکوت همراه من شده و هزاران سخن ناگفته ها در دل انباشته دارم خدایا صبوری تا کی
امین
Iran, Islamic Republic of
برو فکر نانتو کن که خربزه اب ..تاجگردون تا نفس در سینه داره نماینده گچساران باشت به کوری چشم حسودان مثل تو
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
درود بر فدایی ..مهاجر را خوب اومدی..درود بر غیرتت وشجاعتت
گچساران
Austria
چی شده دوباره به ....... افتادین؟؟؟
اگر خدا روزت کرد یبار دیگه سر پوز همت ایزنیم
گچساران
Austria
اگر زمانی ایران، استان و شهرستان توانست از شر امثال شما خلاص شود، بدون شک به توسعه دست خواهد یافت
درود بر تاجگردون، خار چشم بدخوهان مردم اصیل گچساران و باشت
شاید شما چون اصالتا گچسارانی نیستی یک ..... بیش نباشی. نمیشه ازت ایرادی گرفت
گچساران
Austria
کجایند کسانی که از تاجگردون فقط پست گرفتنش را بلدند؟ کجایید که بیایید از تاجگردون دفاع کنید؟ خوش بحال کسانی که پستی گرفته اند و تاجگردون باید چوبش را بخورد و بعد از تاجگردون هم هر کس دیگری امد فوری زنده باد زنده باد میکنن و میرن با اون یکی دیگه
هر کسی که به واسطه تاجگردون رشدی کرده و الان به میدان نیاید و در مقابل اهریمنان منطقه ایستادگی نکند ....کرده است
همانطور که جریان کاسبکار و تخریب گر ساخت یافته برای زمین زدن تاجگردون به میدان امده اند، همه نیروهای تاجگردون باید به میدان بیایند
حمید احمدپوری
United Arab Emirates
بهترین و کاملترین تحلیل سیاسی که تو این چند سال خوندم.بیش از پیش شیفته این قلم شیوا و توانا شدم و آرزومند دیدار این جوان خوش آتیه
علیحسین
Iran, Islamic Republic of
هر الف ..... خودش را فعال سیاسی میداند
حبرون
Iran, Islamic Republic of
تند رفتی برادر.خیلی تند رفتی
مام
بسیار جالب بود
حسن
Iran, Islamic Republic of
حقایقی تبین گردیده که قابل تحسین است
پابرهنگان جامعه
Iran, Islamic Republic of
درود بر قلم زیبا و انقلابی این جوان عزیز
باگ
Iran, Islamic Republic of
یه سوال .آدم قحطی است .همه اش ....تاجگردن یا موحد و یا لاهوتی و منطقیان .با اینها چه پیشرفتی تاکنون حاصل شد.طرف ۱۰ دور داره شکست می خورد روز بعد تندتر می دود .طرف چند دور نماینده بود یا خودش و یا خانواده اش ولی با همه عدم کارایی زبون ... شده
همشهری
Iran, Islamic Republic of
احسنت شیر مادرت حلالت با این نگارش واقع بینانه و حقیقت داشتن مطالبی که ذکر شد.
گچساران
شما عادت دارین هر چهار سال یک بار طعم شکست رو بچشید چه اصراری دارید که تحلیل های بچگانه عده ای //// رو چاپ کنید
حاضرم شرط ببندم که تاجگردون نه تنها پیروز خواهد شد بلکه با رای بالا هم پیروز میشه ، عده ای ... در یاسوج مگر به خواب دیده باشن که غیر از این بشه
ناشناس
تاجگردون باید گچساران رو از این استان جدا کنه، حالا دیگه باید خوب فهمیده باشه که مار در استین پرورش میداده، هر چه برای این استان کرد کسی قدر ندونست الا همین مردم گچساران و در گچساران هم اگر کسی علیه او حرف زده یا کسی بوده که از پست و مقامی دور بوده و یا اصالتا گچسارانی نبوده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ای بابا خدا پدر و مادت را رحمت کند چه زیبا نگاشتی و برملا کردی سر این بازیگر .. را
ناشناس
ارزو بر جوانان عیب نیست. حالا شما هی بیا ارزو ها ت رو در ده قسمت اینجا بنویس ولی در واقعیت تغییری ایجاد نمیکنه. بنویس بلکه انشات بهتر بشه. بنویس
ناشناس
تاجگردون پیروزه
ناشناس
بی صبرانه منتظر چرندیات قسمتهای بعدیم
اصیل
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
درکت میکنم، ولی این حرفات فایده نداره. خخخ
جالبه که همه به جای مردم حرف میزنن در حالی که واقعیت اینه که بالای هفتاد درصد مردم بهش رای دادن
ملکزاده
Netherlands
هرکس میخاد یه زره به چشم بیاد یه متنی و انتقادی در مورد افراد شایسته مینویسه.آقا واسه دیده شدن دنبال یه راه دیگه بگردید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
احسنت
گچساران
Iran, Islamic Republic of
به خدا من موندم این جواد فدایی چیه که شما مطالبشو نشر میدید. بابا اینا دارن از درون آتیش میگرن. حیف و صد حیف حاج غلام که جواد فدایی بخواهد عملکردشو نقد کنه.
mohsen
شده جریان سر پیاز و ته پیاز هر کی میرسه مطلب مینویسه کبنا هم به خاطر جذب مخاطب میزنه تو سایت.
دانشگاه آزاد گچساران
صدای شکستن استخوانهای ........ می آید. دیگر عربده کشان و متملقان نمی توانند ناجی اش شوند. خود کرده را تدبیر نیست جناب تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
........ اون جامعه ای که تو فعال سیاسیش هستی، واقعاً برای کبنا متاسفم که به خاطر پول حاضر چرت و پرت های هر.... رو به خورد جامعه بده، همین آقا زمان انتخابات اسم خودش رو گذاشته فعال سیاسی خارج از کشور، یه گزارش نوشته بود و تمام قد حمایت کرده بود از تاجگردون، حالا نمی دونم چی شده که اومده داره این چرت و پرت ها رو میگه، تحلیلت رو بزار لب کوزه آبش رو بخور، نه تحلیلت زمان انخاباتت به درد بخور بود و نه الآن
عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
احسنت سید جان گل گفتی اما نباید از انتخابات ۹۸(جنگ ثروت) را نادیده گرفت
عظیمی فر
Iran, Islamic Republic of
غلام تاجگردون ستاره بی بدیل سیاست ورزی در استان بوده و خواهد بود
.
Iran, Islamic Republic of
به جای فعال سیاسی باید مینوشتی :
ورشکستگان سیاسی
پیمان
Iran, Islamic Republic of
احسنت احسنت احسنت به این متن زیبا..ب خدا چند مرتبه خوندمش....بسیار شیوا و ب حق
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
حرف من از منتقدین تاجگردون اینه که اگر تاجگردون نباشه کی میخواد جایگزینش باشه؟دوس دارید نمایندگان استان در نبود تاجگردون در مجلس منزوی تر بشن؟دلیل انتقادات از تاجگردون چیه؟همه ی ما شاهدیم که گچساران قبل و بعد از تاجگردون چه شکلی بوده،خواهشا اجازه بدید تاجگردون کار خودشو انجام بده
واقع بین
. بکردی بهتر بی تا ای متن چون به راحتی ایتری بفهم. و یه طرفه نوشتیه
دنا
Iran, Islamic Republic of
اخه شماها که اینقد بلدین چرا خودتون نمیاید کاندید شید نماینده بشید ، اخه شماهارو چه به تاجگردون ، همه نقد پرداز شدن، والا جناب تاجگردون خیلی صبورن که تو ای شهر موندن هنوز با ای مردم
محمد حسینی نیک
Iran, Islamic Republic of
. جون توراجلومی .ودشونوپ. میکنندچرا. ونسنجیده حرف میزنی هروقت تاجکردن بیادمردم هم اورامیخواهندالبته توده مردم نه کسانیکه خودر. میدانند
ایران
Iran, Islamic Republic of
قربون خدا برم که نماینده های قبلی خیلی جوابگو بودن..خخخخخ
آخه قبلی ها چکار کردن که این نکرده...
دیگه. رو درآوردی.فقط بلدید حرف. بزنید!!
ایران
Iran, Islamic Republic of
تازه این قسمت اولشه!!!خخخخخ
بی ریا
Italy
تا . نخواهد شد تو این سالها مزه دهن همه رو میدونه .سیاس تر از ای ..ندیدمه .یک عده هم که ه..
بویراحمد گرمسیر
United Kingdom
امیدوارم که کبنا نظر منو نمایش بده چون که واقعا نظرات مخالف تاجگردون و نمایش نمیده چندین بار خودم نظر دادم.میخواستم از این جوان نترس به خاطر قلم شیوا و صراحت کلامش تشکر کنم.ما در سخنرانی های تاجگردون و همچنین نوشته هایش جز غرور و تکرار من و من و من چیزی مشاهده نمیکنیم.مردم آگاه شدن و گول تبلیغات الکی رو نمیخورن شما ببینید چه به روز استان آوردن استخوام های بی ضابطه در استان بیداد میکنه انگار استان را میراث .. خود می دانند.یه کلام فقط باید گفت صد رحمت به دوران خان و خان بازی.چماق داران این آقا آنقدر پر رو و بی آب و چشم هستند که به یه جانباز حمله میونند امیدوارم این اتفاقات پایانی باشد بر دیکتاتوری آقایان و در سال ۹۸ شاهد رد صلاحیت آقایان باشیم
ناشناس
United Kingdom
جناب آقای سردار خورشیدی سلام علیکم
دیشیب خبری را خواندم که گویا خیلی نارحت شدید و دلیلش را هم عنوان نمودید که به مادرشهید تاج گردون بی احترامی شده است .
سردا عزیز خواستم از نارحتی شما را در بی آورم چون بنده هم در آن جمع بودم و شاهد ماجرا اصلا چنین چیزی صحت ندارد ،سرهنگ فاطمی تنها جمله ای که گفتند این بود که چرا دروغ می گویید آقای تاجگردون خانواده شهدا و جانبازان را بازیچه خود کرده اید چرا سکوت کردید خانواده شهدا و جانبازان این آقا ما را اهرم خود کرده است فقط این تنها کلمات جانباز سر افرازمان سرهنگ فاطمی بود حال کجاش توهین به مادر شهید تاجگردون بود نمیدانم .
واما جناب سردار خورشیدی سوالی از شما دارم شماچطور مصاحبه سرهنگ فاطمی را باور نکردیدکه گفته است هیچ وقت نه بنده نه هیچ پاسداری به خودش اجازه نمیدهد به مادر شهیدی توهین کند ولی شما جناب سردار چرا فقط ۳ حرف اقای تاجگردون را باور کردید ؟
سردار عزیز حالا از شما به عنوان یکی بسیجی که همیشه به شما افتخار کرده است انتظار دارم از آقای تاجگردون سوال کنید آیا در نشست با خانواده شهدا و جنانبازان احساس امنیت نکرده است که با خود بادیگارد و محافظ اورده است چون چند شب است این سوال در ذهنم وجود دارد.
در آخر جناب سردار خورشیدی سرهنگ فاطمی فرمانده گردانتان مورد حمله بادیگارد های نماینده گچساران قرار گرفته است بدنیست چند دقیقه هم برای فرمانده گردانت هم نارحت شوید که مظلومانه کتک خورده است ودر خانه بستری است .
Iran, Islamic Republic of
افول همیشگی مال شما و هم حزبیهای شماست اقای فدایی که چنان شیفته قدرت و شهرت هستین که به هر وسیله ای که شده خواهان رسیدن به ان هستین ،محبوبیت اقای تاجگردون به خاطر خدمت گذار بودن و مردمی بودن و تواناییهای خاص ایشون در توسعه دادن منطقه هستش
گچسارانی
آقای_ سیاسی_ فعال ! شما متولد کدوم شهر و دیار هستی ؟ شما حرمت هیچکسی را رعایت نمیکنید . آقایان حاج بهرام و حاج غلامرضا را با لفظ فرزند بهمن و فرزند ظفر خطاب قرار داده اید . شما هیچ گناهی ندارید .گناه شما به گردن آقای میلاد کرمی گرامی است که ساعتها با شما نشست و برخاست کرد و به شما ادب و پاکنویسی را یاد نداد.
ضمنآ فعال_ سیاسی_نورسیده ،دفعه دیگه حتمآ یک کپی از شناسنامه و یا کارت ملی تان را ضمیمه دستنویستان کنید .
نفتي
Spain
احسنت بر سید
دیگخ زمان .ر رو تمام شد
منتظر واکنش.جوانان انقلابی باش اقای .
باشتی
Iran, Islamic Republic of
اقای فدائی نمی دانم کی هستی وچکاره هستی اما پرواضح است نقدت کاملا امیخته بابغض وکینه است ای کاش ذره ای هم به خدمات تاجگردون اشاره می کردی امروز تاجگردون بعنوان یکی از صادق ترین ومحبوب ترین سیاست مداران ایران است تو هم ب رو نقدی به عملکردی احمدی نژاد بزن شاید مردم یادش بیاد چه کسی بنزین ۱۰۰تومانی رابه ۱۰۰۰ تومان ونان ۲۰تومتنی رابه۲۰۰تومان رساند واقعا چه کسی عامل بد بختی ایران بود
منصورابادی
Netherlands
فدایی ها اصالتا بویراحمدی و تلمویزی می شینند
پس بیش از این از امثال اینها انتظاری نیست
........
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1