تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۳۲۴۴۶۱

در حزب اعتدال و توسعه کهگیلویه و بویراحمد چه می‌گذرد؟ / بین حزب اعتدال و نماینده بویراحمد فاصله افتاد / ریشه اختلافات کجاست؟

۱۲
۰
کبنا ؛
 هدایت اکبری و حزب اعتدال و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد حمایت‌های ویژه‌ای از غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در انتخابات مجلس کذشته کردند. اکبری که این روزها به خوبی توانسته است جایگاه حزب اعتدال و توسعه را در استان کهگیلویه و بویراحمد تثبیت نماید و نقش مهمی را در مسائل شهر یاسوج و شهرستان بویرامد ایفا نمایند، اکنون برخی از جوانان همراه او، از او فاصله گرفته‌‎اند و استعفا داده‌اند. اگر چه در بیانیه استعفای دو نفر از اعضای حزب به برخی از مسائل اشاره شده، اما گویا آنها از انتقادهای هدایت اکبری نسبت به غلام‌محمد زارعی نگران شده‌اند.
سید عمار و سید یاسر نوروزی دو برادری هستند که همیشه در فعالیت‌های سیاسی کنار هم هستند، سید یاسر برادر سید عمار بواسطه حمایت‌های زارعی به دانشگاه یاسوج رفت و بابک حاتمی هم منتظر است تا زارعی به وعده‌هایش نسبت به خود عمل کند.

اختلاف حزب اعتدال و توسعه در استان با نماینده بویراحمد و دنا و حامیان وی علنی شده است.
حزب اعتدال که با حمایت ویژه دولتمردان تدبیر و امید همراه است چندسالی است که در استان فعال شده است و در انتخابات مجلس اسفند ۹۴ و ریاست جمهوری ۹۶ نقش ایفا کرد.
مسئولیت این حزب در استان کهگیلویه و بویراحمد بر عهده هدایت اکبری عضو شورای شهر یاسوج است که در انتخابات مجلس از حامیان زارعی بود و تنها حزب حامی دولت در استان بود که بیانیه ای در حمایت از نامزدی مجدد زارعی در انتخابات بویراحمدودنا صادر کرد.
هدایت اکبری که در برخی گمانه زنی ها از وی به عنوان گزینه معاونت عمرانی استانداری نام برده می شد، روز گذشته، نماینده بویراحمد را به باد انتقاد گرفت و عملکرد وی را زیر سوال برد.
وی در جلسه شورای شهر یاسوج گفت: برخی نمایندگان استان در مجلس آرزویشان عکس انداختن با وزیر است، نماینده مجلس باید پاشنه در وزیر را بکند زیرا استانی که ۲۵ درصد نفت و گاز کشور را تولید می‌کنند هنوز فرودگاه و هواپیمای درست و حسابی ندارد.
وی با انتقاد از یکی نمایندگان مردم در مجلس که گفته بود مشکلی نیست و هواپیما بیمه است، گفت: حضور در محل سقوط هواپیما و انداختن عکس سلفی هیچ دردی را از مردم دوا نمی‌کند و هیچ بیمه‌ای دیگر نمی‌تواند التیام درد خانواده جانباختگان همچون دکتر دانشی باشد.(کلیک کنید)
پیش از این، «عنایت نصیری جهان آباد» معاون حزب اعتدال در استان با انتشار یادداشتی در رسانه‌های استان در هیئت یک خیرخواه(به گواه نوشته‌اش) از زارعی خواسته بود که مثل بزرگواری درایت کرده و میدان را به شایستگان دهد.(کلیک کنید)
اعضای این حزب از حامیان اصلی نماینده بویراحمد بوده و اکنون که این اختلاف حزب اعتدال با زارعی علنی شده است باید در روزهای آتی شاهد برخی حواشی دیگر پیرامون این ائتلاف شکننده و یا اختلاف یا انشقاق داخلی در این حزب باشیم.


پس از انتقادهای تند رئیس حزب اعتدال و توسعه کهگیلویه و بویراحمد به عملکرد نماینده بویراحمد و دنا در مجلس، دو عضو شورای مرکزی این حزب استعفا دادند.
سید عمار نوروزی معاون سازمان‌ها وکانون های حزب اعتدال وتوسعه استان کهگیلویه وبویراحمد و بابک حاتمی رئیس کمیته دانشجویی و معاون سیاسی سازمان جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد با انتشار بیانیه‌ای از عضویت در این حزب استعفا دادند.
این دو نفر که از اعضای فعال حزب در فضای مجازی و حقیقی بودند در استعفای مشترک خود، گفته‌اند فضا در حزب اعتدال و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد شبیه فضای استاد شاگردی هست و در چنین فضایی منیت حکم فرماست که خود به نوعی خودکامگی و فارغ از حس عدالت خواهی و خرد گرایی جمعی محسوب می‌گردد.
به نظر می‌رسد نوروزی و حاتمی که از حامیان فعال نماینده بویراحمد و دنا در مجلس در انتخابات سال ۹۴ بودند در حمایت از زارعی و اختلاف به وجود آمده با حزب اعتدال استعفا داده باشد.
 
بسمه تعالی
«هو الذی ایدک بنصره و بالمومنین و الّف بین قلوبهم لو انفقت…
او (خدای تو) کسی است که تو را به یاری خویش و یاری مؤمنان تائید کرد و دلهای (مؤمنان) را به یکدیگر مهربان ساخت، که اگر تو تمامی آنچه در روی زمین است انفاق می‌کردی، نمی‌توانستی دلهای آنان را به یکدیگر نزدیک کنی و…» آیه ۶۳ سوره مبارکه انفال
و یاران انقلاب نشان دادند که نه در سر سودای سود دارند و نه در دل، غم بود و نبود. از من و ما گذشته‌اند و به او پیوسته‌اند. و این، اصلی‌ترین رمز پیروزی است.
برادر گرامی جناب آقای سید هدایت اکبری
رئیس محترم حزب اعتدال و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد
سلام علیکم
ضمن عرض احترام به استحضار می‌رسانیم، در نخستین ماههای حضور در حزب اعتدال و توسعه شاهد جلسات بی جهت و سفره گسترانی های شخصی توجهمان را مبنی بر تغییر فضای ارزشی حزب جلب نموده بود و در اندیشه خود احساسمان بر این باور بود که شاید روزی اصلاح شوید. اصلاح نشدید که هیچ بلکه در ساز منفعت خواهی هم روز به روز نواختید.
همانطور که خودتان مستحضرید، بدترین نوع نقد در هر فضایی نقد عاری از انصاف هست که متاسفانه این روش در افکار شما متداول شده است که جای تاسف فراوان دارد.
اینجانبان بیش از چهار مرتبه به دلیل شرایط فوق از جنابعالی تقاضا کردیم که اشخاصی را به جای اینجانبان منصوب نمایید که بتواند خواسته‌های مدیریتی حضرتعالی را جامه‌ی عمل بپوشاند.
 
می دانیم که انتقاد صریح از جنابعالی برایتان غیر قابل تحمل است ولی بر خود لازم دانستیم به‌عنوان برادران کوچک و مشاوران کم تجربه به عرض برسانیم:
شاخصه انتخاب شما به عنوان رئیس حزب ضربه‌ای اساسی به حزب تحت مدیریت شما وارد کرده است.
جناب آقای اکبری، دوست می‌داریم که شما بدانید که علت انتقادات و اِعمال چیزی جز سعی در ادای تکلیف نبوده است.
فضا در حزب اعتدال و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد شبیه فضای استاد شاگردی هست و در چنین فضایی منیت حکم فرماست که خود به نوعی خودکامگی و فارغ از حس عدالت خواهی و خرد گرایی جمعی محسوب می‌گردد.
ما هرگز نمی‌پذیریم چنین حزبی اساس بی عدالتی و ایجاد فضای تبعیض در منطقه کهگیلویه و بویراحمد را فراهم آورد.
از دلایل استعفای اینجانبان “دخالت‌ها و تصمیمات احساسی برخی از اعضاء که فارغ از شم سیاسی و دارای وجدانی دو پهلو در هر تصمیم گیری نابجا بوده” را می‌توان عامل اصلی این اقدام اعلام کرد.
حزبی که تمایل زیادی برای مطرح نمودن شخص در جامعه را داشته باشد و شخص در سیستم مغزی و عصبی خود بگنجاند که من صاحب حزبی سیاسی هستم و می‌توانم توسط نام حزب و اعضاء محترم شورای مرکزی نردبانی جهت ترقی تهیه نمایم خیالی خام و ناپخته قلمداد می‌شود و بهتراست بگوییم زهی خیال باطل.
حزب می‌تواند به عنوان بازوی توسعه و بالندگی باشد البته به شرط‌ها و شروط‌ها و به طور کل فارغ از منفعت طلبی و خود کامگی می‌تواند سیر صعودی توسعه و نقش آفرینی حماسی را در هر رویدادی به ارمغان آورد.
از اینکه دولت محترم صاحب روشی چون توسعه و اعتدال هست خرسندیم اما دریغا که در نصب و انتصاب رئوس حزبش سهل انگاری نموده و به راحتی نمایندگی منطقه‌ای را به هر شخصی جهت گذراندن امورات واگذار نماید.
درپایان برای شما بهترین‌ها را از درگاه ایزد منان مسئلت می‌کنیم و همانگونه که مستحضرید یکی ار نامهای روز قیامت که در قرآن موجود است”یوم التغابن” است، دعا می‌کنیم که در آن روز شرمنده و گرفتار نباشیم.
 
هدایت اکبری که ریاست شورای اسلامی شهر یاسوج را نیز بر عهده دارد، نشان داده که در کار تشکیلاتی شگرد و توانایی‌های خاص خودش را دارد و به خوبی از پس مشکلات بر می‌آید. اکبری که برای آینده سیاسی و کاری خود برنامه‌های بلند مدتی را طراحی کرده به هیچ وجه حالا حالاها عقب‌نشینی نخواهد کرد و او به انتخابات آینده مجلس نیز چشم دوخته و شاید برگ دیگر رو کند و با حمایت یکی از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب همه چیز را به نفع خود به پایان ببرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تامرادی
Iran, Islamic Republic of
آخ تا قیومت که. معاونت عمرانی به. و از این طرف در شورای شهر آقایان احمدی و آشنا با سیاست .
جهرم
Romania
ریشه اختلاف .ار که به . نشون به والله جز این هیچی نیست ،،همه رای که برات جمع کردم .
یا صاحب صبر
Iran, Islamic Republic of
. دنبال کار ایگشتن نه فعالیت حزبی!
همه .زی وابیه
داع
Iran, Islamic Republic of
ازرییس دانشگاه وبازرسی میخوام این .ی راازاین دانشگاه پاک کننده. آقا ی ..چطوری رفته سرکار
وا
Iran, Islamic Republic of
بابا کی..ارع التحصیل آزاد میده
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارعی. جناب اکبری کاش بهت رای نمیدادم
محسن
Iran, Islamic Republic of
. یک ورشکسته سیاسی است
بهتره از سپهر سیاست یاسوج کنار بره
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
.انشگاه آزاد صرفا بخاطر امتیازاتی که .متیازاتیو بابت ساخت وساز گرفته بود انتخاب شد حالاهم که .درمیاد همین روزا سازمان .
لازم
Iran, Islamic Republic of
. از معاونت تو یه . قدیم میومد صب تا ظهر. داشت چطور رفته شده معاون همینجوری شده که دانش هم اگر بجای ثریا دم در باشه کسی سراغشو .
ناشناس
United Kingdom
اعضای حزب همشون بیکارن. بخاطر اینکه شغلی پیدا کنند عضو حزب شدند.خخخخخخخههه
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس اکبری شجاع باصداقت یک انسان به تمام معنا زارع کارش تمومه
غریبه
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر اکبری که راه خود را از ناتوانان جدا کرد در ضمن آقای ..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1