تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۳۲۴۴۴۹

همه مقصریم (به قلم‌ ایمان محمدپور)

۷
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ایمان محمدپور فتح
محضر مبارک امام جمعه محترم و معزز شهرستان گچساران
با سلام و احترام
نامه خود را با سخن زیبایی از حضرت علی (ع) آغاز می‌کنم، که فرمودند؛ «از مشورت دادن و حق گفتن با من دریغ نکنید که من برتر و عاری از خطا نیستم»
سرور گرامی
در رسانه‌ها خواندم که در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گچساران، ضمن خطاب قرار دادن نماینده مردم شریف گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، نسبت به بی‌احترامی به یکی از شهروندان دوگنبدانی در برنامه دیدار ایشان با خانواده‌های محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران معترض شده‌اید و با لحن بسیار تند و خشنی به ایشان حمله کرده‌اید. حتی به صورت مستقیم از برادران محترم نیروی انتظامی و سپاه پاسداران خواسته‌اید که جلوی این حرکات بیاستند..!!.
در مورد قسمت اول (بی احترامی به شهروند دوگنبدانی)، حقیر هم بعد از شنیدن این خبر بسیار ناراحت شدم و حتی به عنوان یک همشهری از خواهرزاده ایشان که از دوستان نزدیکم می‌باشد، عذرخواهی کردم.
چون تفکر ما برگرفته از گفتمانی است که معتقد به گفت‌وگوی تمدن‌ها بود، چه رسد به گفت‌وگوی شهروندان. طبیعتاً در لوای همچون گفتمانی، خشونت و خشونت ورزی جایگاهی نداشته و ندارد و پایبند به شعار «زنده باد مخالف من» بوده و هستیم و هر گونه خشونت ورزی از نظر ما مردود است، حال می‌خواهد خشونت کلامی جناب آقای فاطمی نسبت به علی هوشیار یا دکتر تاجگردون باشد یا خشونت رفتاری آن جوان نسبت به آقای فاطمی.
می‌خواهد خشونت کلامی شما نسبت به دکتر تاجگردون باشد و یا بر عکس.. اما شاید بپرسید، شما چرا عذرخواهی کردید؟ مگر شما هم در این بی احترامی دخیل بودید؟
سرور معظم؛
نه تنها حقیر در این ماجرا مقصر هستم، بلکه با کمال احترام، شما هم مقصرید، همین طور جناب دکتر تاجگردون و دیگر مسئولین و کنش گران اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مقصر هستند و باید از این شهروند و دیگر شهروندانی که در این شهر مورد بی احترامی شهروند دیگری قرار می‌گیرند، عذرخواهی کنید.
حتماً می‌پرسید چرا؟
آیا اطلاع دارید که مردم ایران بر اساس پژوهشی که موسسه مطالعاتی گالوپ انجام داده است، عصبانی‌ترین مردم جهان با ۵۰ درصد مردم عصبانی شناخته شده‌اند؟
آیا دلیل این عصبانی بودن مردم را می دانید؟ آیا در این عصبانی بودن مردم، سهم داشته‌اید یا خیر؟
امام جمعه محترم گچساران؛
مردم عزیز ایران، به چند دلیل از دیدگاه جامعه شناسان، عصبانی هستند؛
اولین و شاید مهمترین دلیل، ریشه در فقدان فهم مشترک ایرانیان به دلیل عدم گفت‌وگو در تمامی سطوح نظام سیاسی و نیز جامعه دارد
نام شما

آدرس ايميل شما

شاهین
Iran, Islamic Republic of
چه زیبا و مختصر و آموزنده بود. آفرین به تو کر خوب
گچساران
Iran, Islamic Republic of
جناب محمدپور گرامی :
نوشته اید موسسه گالوپ
جمعه اینده در سخنرانی گفته میشود که امار و اطلاعات خودشان را .د !!!!!!
مردم
Iran, Islamic Republic of
اقای محمدپور در تی قضیه اول به مادر شهید تاجگردون.د با همه تفاصیل اقای تاج گردون دلداری داد وبه. شد که مادر همه شهدا وپاسداران .بدون تحقیق در جایگاه عبادی سیاسی .
Iran, Islamic Republic of
دلیلی نداره که هر کسی از جانباز بودنش استفاده کنه و هر طور که دلش میخاد صحبت کنه
همشهری
United States
. میخواد بگه من هم هستم در صورتی که در این دعوادعوای زرگریست
گچساران
Iran, Islamic Republic of
هدف اینها به حاشیه کشاندن تاجگردون و اینکه تلاش کنند تاجگردون را برا دوره اتی انتخابات رد صلاحیت کنند چون توانایی مقابله رو در رو با ایشان را ندارند .
هر کاری بگی از .
نیما
Iran, Islamic Republic of
محمد پور .
تو از سیاست . جمع کن خودتو و آمار .
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1