تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۳۲۴۳۷۴

شکایت از منتشر کنندگان «کلیپ» حاشیه‌ساز علیه آموزش و پرورش / اسکان شبانه در آبشار یاسوج ممنوع شد / تشدید نظارت بر بازار / انتصاب دو مدیر جدید در گچساران

۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد

۱۰ تیم برای جست و جو جانباختگان سانحه هوایی آماده هستند
فرماندار شهرستان دنا گفت: ۱۰ گروه عملیاتی در قالب ۵۰ نفر از نیروهای امدادی و تیم‌های کوهستان با آمادگی کامل در منطقه حضور دارند و در صورت مساعد شدن شرایط آب و هوایی به محل سقوط هواپیما اعزام خواهند شد.
عباس بهشتی اظهار داشت: ۲ فروند بالگرد نیز هم اینک در محل ورزشگاه شهر سی سخت مستقر است و به محض مساعد شدن شرایط هوا به ارتفاعات پازن پیر اعزام خواهند شد.
وی تصریح کرد: شرایط نامساعد جوی امروز، اجازه اعزام نیروهای امدادی به منطقه سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا و انجام عملیات جست و جو برای یافتن پیکرهای جانباختگان این سانحه را نداده است.
وی ابراز داشت: یک بالگرد صبح امروز به منطقه اعزام شد ولی به دلیل وزش باد شدید و مه غلیظ امکان فرود آمدن نداشت.
بهشتی عنوان کرد: هم اینک و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده ۱۰ چادر کوهنوردی (ارتفاع) تهیه شده است و در اسرع وقت در محل سقوط هواپیما نصب خواهیم کرد.
وی بیان کرد: چادرهای ارتفاع به دلیل امکانات و تجهیزات پیشرفته کوهنوردی شرایط را برای ماندن تیم‌های امدادی و اعزامی در منطقه حتی در شرایط نامساعد جوی آسان خواهند کرد.
بهشتی اظهار داشت: همچنین ۲ جانپناه با همه امکانات و تجهیزات پیشرفته کوهنوردی در حال ساخت است که ظرف ۴۸ ساعت آینده در ارتفاعات دنا و نزدیک به محل سقوط هواپیما نصب خواهند شد.
۳ روز گذشته نیز عملیات جست و جوی پیکر قربانیان سانحه هوایی تهران به یاسوج به دلیل شرایط نامساعد جوی ناتمام مانده بود.
ارتفاع برف در کوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج حدود سه متر گزارش شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد پنجشنبه به ایرنا گفته بود: شرایط نامناسب جوی و وزش متوسط و شدید باد در ارتفاعات دنا، منطقه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج روزهای آینده ادامه خواهد داشت.
فرمان فرامین افزود: سرعت وزش باد در روز شنبه نوزدهم اسفند تا ۷۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.
وی بیان کرد: ناپایداری هوا و بارش برف برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در منطقه دنا پیش بینی می‌شود.
 
۹۹ درصداز اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد سند مالکیت دارد
معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ۹۹ درصد از اراضی ملی این استان تاکنون سند به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.
زمان خوب در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره ثبت اسناد و املاک گچساران افزود: برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و تجاوز به اراضی ملی برای این اراضی سند مالکیت تک برگ صادر شده است.
وی بیان کرد:۸۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون در سامانه بانک اطلاعات جامع زمین جانمایی شده است.
خوب اظهار داشت: ۱۴۱هزار سند مالکیت کاداستری(تک برگ) از سوی ادارات ثبت اسناد و املاک این استان تاکنون صادر شده که ۲۵هزار و ۸۳۶ جلد در سالجاری بوده است.
وی تصریح کرد: امسال ۲۴۹میلیارد ریال از مطالبات بانک ها و موسسات مالی اعتباری در استان وصول شده است.
خوب اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۵۶۳ مورد معاملات غیرمنقول اشخاص حقیقی و حقوقی در ۵۸ دفترخانه اسناد رسمی کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است.
وی گفت: اجرای طرح شمیم(شبکه مدیریت یکپارچه ملک) که گام بزرگی در راستای تهیه نقشه های ارتفاعی با سرعت بالاست، هم اکنون در استان اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: با اجرای طرح شمیم تثبیت موقعیت املاک در کاداستر دقیق تر و صحیح تر انجام و باعث جلوگیری از تداخل و تعارض املاک می شود و در عمل نیز استقرار پلاکهای ثبتی در موقعیت جهانی صحیح تر انجام می شود.
وی اظهار داشت: از دیگر مزیت‌های راه اندازی سامانه شمیم جلوگیری از هرج و مرج‌های مالکیتی پس از حوادث غیرمترقبه است و چنانچه از این پس با وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، حدود املاک از بین برود شبکه شمیم از بروز بسیاری از مشکلات ها در این حوزه جلوگیری می کند.
 
اسکان شبانه مسافران نوروزی در آبشار یاسوج ممنوع است
- فرماندار بویراحمد گفت: در راستای حفظ امنیت مسافران و گردشگران اسکان شبانه آن ها در محل آبشار یاسوج در تعطیلات نوروزی ممنوع بوده و از این امر جلوگیری می شود.
شاهرخ کناری در نشست ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ۸۶ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در شهر یاسوج در نظر گرفته شده است.
وی افزود: همچنین چندین پارک اسکان در شهر یاسوج پیش بینی شده است.
کناری بیان کرد: دستگاه های خدمات رسان مکلف به اتمام فعالیت های عمرانی خود در شهر یاسوج تا ۲۵ اسفند سال جاری هستند.
وی عنوان کرد: ستاد خدمات سفر این شهرستان ۳۹ مصوبه داشته که به تمامی جوانب در راستای خدمات دهی مطلوب توجه شده است.
فرماندار بویراحمد بر نصب علائم هشدار دهنده در کنار رودخانه های عمیق با احتمال غرق شدگی برای ایمن سازی آن ها تاکید کرد.
وی گفت: توزیع بروشورهای اطلاع رسانی برای آگاهی بیشتر گردشگران از ابنیه های تاریخی و مکان های گردشگری شهرستان بویراحمد ضروری است.
فرماندار بویراحمد تصریح کرد: سوئیت های اجاره ای بدون مجوز در شهر یاسوج با کمک نیروی انتظامی شهرستان ساماندهی می شوند.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده است.
 
پرداخت بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد
قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان در زمینه مسکن، وام اشتغالزایی، کارگشایی، بخش فرهنگی ، سلامت و دریافت مستمری افراد تحت پوشش این نهاد در استان هزینه شده است.
مراسم تودیع و معارفه روسای ادارات گچساران با حضور فرماندار، قائم مقامان ادارات و روسای ادارات شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
ارسلان جلال‌فر در این مراسم با بیان اینکه نهاد کمیته امداد گچساران به فرمان امام راحل در سال ۵۷ در کشور تاسیس شد، اظهار کرد: نهاد کمیته امداد ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان معمار کبیر انقلاب برای دستگیری از نیازمندان، زنان بی‌سرپرست و در جهت رفع محرومیت‌زدایی تاسیس شده است.
قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: نهاد کمیته امداد به فرمان امام در زمانی تاسیس شد که این انقلاب تازه به پیروزی رسیده بود و این کشور در آن زمان با مشکلات فراوانی روبرو بود.
وی با اشاره به اینکه در آن زمان امام راحل ماموریت تاسیس نهاد کمیته امداد و دستگیری از نیازمندان را به نزدیکان خود ماموریت داده بود، افزود: با توجه به اهمیت موضوع این ماموریت را به آنها داده شد.
جلالی‌فر عنوان کرد: در آن زمان که نهادی هنوز تاسیس نشده بود امام راحل تنها دارای خود که به مبلغ ۸۰۰ تومان است در اختیار این افراد قرار داده تا برای شناسایی و دستگیری از محرومان جامعه کار خود را آغاز کنند.
وی عنوان کرد: خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که کمک کمیته امدا د در دورترین نقاط کشور در روستاهای محروم و صعب العبور کشور رسیده است.
قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به جشن نیکوکاری و کمک خیرین و مردم نوع دوست افزود: در جشن نیکوکاری امسال تا کنون با کمک خیرین و مردم نوع دوست مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی پایگاه‌های شهری و خیرین جمع آوری شده است.
جلالی‌فر در ادامه با اشاره به عملکرد یک ساله کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ساخت، خرید، تعمیرات کلی و جزئی مسکن مدد جویان تحت پوشش استان گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد یک هزار و ۷۶۱ مورد مسکن با اعتباری به مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی افزود: همچنین در زمینه اشتغال‌زایی و خودکفایی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های مهم و ضروری نهاد کمیته امداد استان ایجاد اشتغالزایی و به جهت خروج از وابستگی از این نهاد در طول یک سال تعداد سه هزار و ۲۹۲ طرح با اعتباری به مبلغ ۵۴ میلیارد تومان برای خانواده‌های تحت پوشش این استان اجرایی شده است.
قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به زمینه آموزش خانواده‌های تحت پوشش در جهت ایجاد اشتغالزایی گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد ۴۳۰ نفر آموزش در جهت ترویج و آموزش مشاغل صورت گرفته است.
جلالی‌فر به تخصیص وام کارگشایی به افراد تحت پوشش این نهاد اشاره و اذعان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد پنج هزار و ۸۸۵ فقره وام کارگشایی به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان اختصاص داده شد.
وی در ادامه به بخش فرهنگی نهاد کمیته امداد برگزاری اردوهای دانش آموزی، دانشجویی و زیارت ‌های سیاحتی و زیارتی برای افراد تحت پوشش نهاد کمیته امداد استان اشاره و تصریح کرد: بیش از یک میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان در بخش فرهنگی این نهاد هزینه شده است.
جلالی‌فر ادامه داد: همچنین در بخش سلامت افراد تحت پوشش این نهاد که دارای بیماری‌های صعب العلاج هستند از ابتدای سالجاری تا کنون مبلغ ۶ میلیارد تومان هزینه شده است.
قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به دریافت حقوق مستمری افراد تحت پوشش ابن نهاد خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون مبلغ ۲۲ میلیارد تومان از سوی این نهاد به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.
وی به افزایش حقوق مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد اشاره و اذعان کرد: در دو ماه اخیر مبلغ ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به خانواده‌های تحت پوشش تزریق شده است.
جلالی فر ادامه داد: یکی از اولویت‌های نهاد کمیته امداد توانمند سازی افراد و خروج از وابستگی خانواده‌ها به این نهاد است.
به گزارش فارس در این مراسم از قباد قربانی رئیس سابق کمیته امداد گچساران تقدیر و آقای محمد خادمی به عنوان رئیس جدید کمیته امداد گچساران معارفه شد.
 
ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها جهت خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی
رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه خواستار همکاری همه دستگاه‌ها جهت خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی شد.
دومین نشست کمیته ستاد خدمات سفر این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت برگزار شد.
سیاوش زمان در این نشست از اخلاق به عنوان مهم‌ترین «هویت» برای یک جامعه یاد کرد و با بیان اینکه با گردشگری است که می‌توان اطلاعات یک منطقه را به دست آورد، اظهار داشت: در برخورد با گردشگران، هویت خود را به بهترین شکل ممکن نشان دهیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه، جلسات خدمات ستاد سفر را یکی از مهم‌ترین جلسات جهت تعامل و هماهنگی هر چه بهتر دستگاه‌ها برای خدمات‌دهی به گردشگران نوروزی دانست و تصریح کرد: متأسفانه جلسه امروز مورد بی‌مهری تعدادی از مدیران قرار گرفته و حضور نیافتند.
وی مصوبات نشست قبلی را یادآور شد و با بیان اینکه برخی از این مصوبات زمان‌بر و برخی کوتاه‌مدت بودند، عنوان کرد: متأسفانه تاکنون هیچ دستگاهی عملکرد خود را به دبیرخانه ستاد خدمات سفر ارائه نداده است.
زمان، ورود احشام به بافت تاریخی را یادآور شد و با توجه به اینکه در چندین جلسه این مورد را مطرح نمودیم، گفت: باز هم متأسفانه تاکنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته و شهرداری باید احشام در دسطح شهر را شناسایی و به شبکه بهداشت تحویل دهد، شبکه بهداشت از طریق مراجع قضایی تحویل نیرو انتظامی دهد، که کار تا مرحله شهرداری پیش می‌رود و بعد از آن زمین می‌خورد و همچنان شاهد ورود احشام به بافت تاریخی این شهرستان هستیم.
وی خواستار نصب تابلوی اعلام خطر در مناطق حادثه‌خیز در مسیرهای پرتردد گردشگری از متولیان امر شد.
این مسوول هم‌چنین خواستار برپایی سیاه‌چادر از امور عشایر، جمع‌آوری آگهی‌های ترحیم در ورودی شهرستان و تسطیح جاده‌های مناطق گردشگری از راه و شهرسازی شد.
رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه با بیان اینکه هرچه داریم مدیون خون شهداست، خواستار کاشت ۴۱۹ نهال به یاد ۴۱۹ شهید این شهرستان در تپه نورالشهدا شد.
 
از منتشرکنندگان کلیپ توزیع بسته توسط آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد شکایت می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلیپ منتشر شده در فضای مجازی و البسه ای که در آن بسته نشان داده شده هیچ گونه ارتباطی با آموزش و پرورش ندارد.
هادی زارع پور افزود: این بسته توسط گروه مردم نهاد نهضت سبز زاگرس که یک گروه مردم نهاد زیست محیطی است و در کنار کارهای زیست محیطی اقدامات خیری از جمله توزیع البسه بین خانواده های بی بضاعت در مناطق محروم استان و بعضا مدارس روستاهای محروم داشته اند بوده که دبیر اجرایی این تشکل مردمی نیز این موضع را اعلام کردند.
وی اظهار کرد: دبیر این تشکل گفته بسته ای که در اختیار مدرسه مورد اشاره گذاشته شده در کلیپ گرفته شده توسط این تشکل انجام شده بنابراین با توجه به اینکه این کلیپ در سطح بسیار گسترده ای در فضای مجازی استان، کشور و خارج کشور منتشر شده و با آبروی آموزش و پرورش، استان و در سطح فراتر نظام مقدس جمهوری اسلامی بازی شده و با توجه به اینکه محتوای منتشر شده در کلیپ از مصادیق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به قصد ضرر رساندن به اشخاص حقیقی و حقوقی بود قطعا از طریق پلیس فتا و دستگاه قضایی و هیئت رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش پیگیری های قانونی لازم صورت خواهد گرفت تا جلوی این اقدامات کاملا غیراخلاقی در استان از این به بعد گرفته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: انتظار داریم با توجه به مطالبات مکرر فرهنگیان دستگاه محترم قضایی و سایر مجاری ذیربط از جمله پلیس فتا موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری نمایند.
زارع پور اضافه کرد: این بسته البسه که از سوی تشکلی مردم نهاد در اسفند ماه سال ۹۵ توزیع شده و کلیپ ان در این مقطع منتشر شده جای سوال دارد.
 
اعلام تاریخ ثبت‌نام، شرایط و ضوابط شرکت در آزمون استخدام پیمانی آموزش و پرورش در سال۱۳۹۷
رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات تاریخ ثبت‌نام، شرایط و ضوابط شرکت در آزمون استخدام پیمانی آموزش و پرورش در سال۱۳۹۷ را اعلام کرد.
اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات در خصوص جذب و استخدام پیمانی در مشاغل آموزشی، آموزش و پرورش از طریق آزمون در سال ۱۳۹۷ اعلام کرد که در آزمون استخدامی سال۱۳۹۷ بر اساس نیاز مناطق آموزشی برای حدود ۷۰ خوشه شغلی مربوط به مشاغل آموزشی، تعداد ۱۷۳۶۸ نفر، با رعایت ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمت کشور و در نظر گرفتن سهمیه های قانونی، بعد از طی مراحل آزمون به شرط گذراندن پودمان اول دوره مهارت آموزی، از تاریخ ۱/۷/۱۳۹۷ جذب آموزش و پرورش خواهند شد.
وی در ادامه افزود: پذیرفته شدگان نهایی مکلفند که مابقی دوره شایستگی معلمی را، همزمان با اشتغال درم دارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بگذرانند.
چهاربند با اشاره نحوه ثبت‌نام داوطلبان گفت: ثبت‌نام از داوطلبان متقاضی در آزمون استخدامی پیمانی سال ۱۳۹۷ پس از تکمیل، اخذ و تأیید اطلاعات، از سوی مراجع ذیصلاح، از اواخر اسفندماه سال جاری و یا نیمه اول فروردین سال ۱۳۹۷ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات در مورد تاریخ برگزاری آزمون گفت: آزمون استخدامی در نیمه دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ برگزار و نتایج اولیه آزمون، حداکثر تا اواخر خرداد ۱۳۹۷ از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد پذیرفته شدگان نهایی پس از طی مراحل مصاحبه تخصصی ، معاینات پزشکی و بررسی صلاحیت‌های عمومی ازمیان معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت، انتخاب و به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی جهت گذراندن دوره مهارت آموزی معرفی شوند.
 
اردوهای راهیان نور سنت ترویج فرهنگ عاشورایی را در جامعه تداعی می‌کند
امام جمعه لنده با اشاره به ضرورت تداوم برنامه اردوهای راهیان نور گفت: اردوهای راهیان نور سنت ترویج فرهنگ عاشورایی را در جامعه تداعی می‌کند.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل  در جمع مردم شهرستان لنده با اشاره به ضرورت پایبندی به اخلاقیات گفت: پایبندی به ارزش‌های اسلامی و انقلاب که بهترین یادگار امام و شهدا بوده از ضروریات امروز جامعه اسلامی است.
وی در اداه با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) افزود: حضرت زهرا(س) در مقطعی ازتاریخ چشم به جهان کشود که تفکر جاهلی زنده‌ به گور کردن دختران بر سرزمین حجاز حکم‌فرما بود و زن و دختر به عنوان موجودی بی ارزش و مایه خجالت و سرافکندگی به حساب می‌آمدند.
امام جمعه لنده با اشاره به تلاش پیامبر برای مبارزه با چنین تفکر جاهلی تصریح کرد: پیامبر وقتی خبر تولد حضرت زهرا(س) را شنیدند آن را خیر کثیر خواندند و هرگاه در مجلسی وارد می‌شدند پیامبر به احترام آن حضرت تمام قد می‌ایستادند و گاهی هم عمداً بر دستان فاطمه زهرا(س) بوسه می‌زدند، علیرغم اینکه رسم اسم است فرزندان دست پدر و مادر را ببوسند.
محمودی‌اصل با بیان اینکه پسر در احادیث نعمت و دختران رحمت الهی خوانده شده‌اند یادآور شد: طبق احادیث هر خانه‌ای که سه دختر و بیشتر در آن باشد از رحمت خداوند سرشار خواهد بود، تربیت، آموزش و تحصیل و فراهم نمودن زمینه و بستر آن برای دختران سپری برای پدران در مقابل آتش دوزخ خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه(س) مصداق انسان کامل و الگو تمام عیار برای همه بشریت در عرصه عبادت، شجاعت، سخاوت، اطاعت، ولایتمداری و ... بوده و درس‌های بسیاری از زندگی این بانوی با عظمت در زندگی می‌توان جاری و ساری کرد.
امام جمعه لنده ادامه داد: حجاب و عفاف فاطمی بهترین یادگار برای امت رسول الله بوده، سالهاست دشمنان در حال تلاش برای سست کردن بنیان خانواده هستند چراکه تربیت و تفکر دینی و اسلامی در خانواده محقق می‌شود.
محمودی‌اصل در ادامه گفت: امروز نه تنها دشمنان که برخی خواص داخلی به بهانه‌های مختلف از جمله حقوق زن و مرد، آزادی و استدلال اینکه حجاب اجباری فایده‌ای ندارد زمینه‌ساز بی حجابی و بی عفتی زنان و دختران در جامعه می‌شوند.
وی افزود: نظریه حجاب اجباری یک نظریه شیطانی بوده، بزرگ و تکیهگاه فکری ما مقام معظم رهبری ضمن گلایه از مطرح کنندگان این نظریه فرمودند« آنچه بنده را حساس کرده این بوده که این نظریه از دهان گروهی از خواص مطرح شده، این معنایش این بوده که آنها خطی را دنبال می‌کنند که دشمن سال‌ها روی آن کار و هزینه کرده و به نتیجه نرسیده‌اند و امروز برخی عوامل داخلی و رسانه‌ها و روشنفکران جاده صاف کن این جریان برای دشمنان باشند».
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده ادامه داد: مقام معظم رهبری در ادامه فرمودند« منطق کسانی که فریاد می‌زنند اجازه بدهید مردم خودشان انتخاب کنند که حجاب می‌خواهند یا نه یک منطق شیطانی بوده، پس بر این اساس برای همه گناهان و مسائل بزرگ اجتماعی باید این کار را انجام داد، برای فروش شراب هم باید اینکار را انجام دهیم و اگر مردم گفتند اشکالی ندارد اجازه دهیم منکرات رواج پیدا کند».
محمودی‌اصل افزود: از رحمت خدا به دور است که به جای ترویج شعائر اسلامی به دنبال بی دینی جامعه می‌گردند، خداوند تکلیف را مشخص کرده ، حکومت اسلامی مکلف است که مانع از رواج فعل حرام شود و جلوی گناه را بگیرد و ما هم موظف به اجرای احکام الهی‌ هستیم.
وی راه نجات بشریت را تمسک به مکتب قرآنی حضرت زهرا(س) دانست و خاطرنشان کرد: همه کسانی که این حرف‌ها می زنند از مکتب فاطمه(س) و قرآن فاصله داشته و باید بدانند اگر بخواهند با حکم خدا بازی کنند متدینین سیلی محکمی بر آنها خواهند زد.
محمودی‌اصل ۲۰ اسفند روز راهیان نور را یادآور شد و گفت: در طول دو دهه شروع این حرکت در کشور، تلاش قابل توجهی از سوی دستگاهها و نهادهایی همچون سپاه و آموزش و پرورش برای آشنایی نسل جوان با آرمانهای امام و شهدا انجام شده است.
وی با اشاره به ایام تعطیلات و آغاز مسافرتهای نوروزی افزود: حضور پر شور مردم در یادمانهای شهدا خود راهکار مناسبی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.
امام جمعه لنده ادامه داد: اردوی راهیان نور عمل به سنت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در عرصه روایتگری فرهنگ عاشورایی است.
وی به ۲۲ اسفند و روز شهدا اشاره و گفت: ادای احترام به مقام شامخ شهدا و تکریم خانواده شهدا در این ایام نباید فراموش شود.
محمودی‌اصل به کمک به فقرا و مستمندان را یادآور شد و افزود: در روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به ایام نوروز با کمک به صندوق‌های کمیته امداد و نهادهای حمایتی شادیهایمان را با همنوعان خود تقسیم کنیم.
 
جانمایی ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد در سامانه بانک اطلاعات جامع زمین در کهگیلویه و بویراحمد
قائم مقام ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد در سامانه بانک اطلاعات جامع زمین در کهگیلویه و بویراحمد جانمایی شد.
مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید و سابق اداره ثبت اسناد و املاک گچساران با حضور قائم مقام اداره ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار ودیگر روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
در این مراسم زمان خوب اظهار کرد: وظایف اداره ثبت اسناد و املاک به دو بخش ثبت اسناد و ثبت املاک در تثبت مالکیت صورت می‌گیرد.
قائم مقام ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه صدور سند تک برگ (کاداستیر) از سال ۱۳۷۴ در کشور در اداره ثبت اسناد و املک کشور شروع به کار کرده است، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد دو سال بعد از اجرایی این طرح در کشور فعالیت خود را در زمینه صدور سند تک برگ آغاز کرد.
خوب در ادامه با بیان اینکه از ابتدای اجرای این طرح تا کنون تعداد ۱۴۱ هزار سند مالکیت تک برگ (کاداستری) از سوی این اداره برای اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است، افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد ۲۵ هزار و ۸۳۶ سند تک برگ برای اراضی ملی این استان از سوی این اداره به ثبت و صادر شده است.
قائم مقام اداره ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد در ادامه عنوان کرد: در زمینه سامانه بانک اطلاعات جامع زمین( کاداس) ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون جانمایی شده است.
وی در ادامه به و وصول مطالبات بانکی و موسسات مالی اعتباری اشاره و اذعان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون مبلغ ۲۴۹میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری در استان وصول شده است.
خوب با بیان اینکه تعداد ۵۸ دفاتر خانه ثبت اسناد و املاک در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد گفت: تا کنون تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۳ مورد معاملات غیر منقول اشخاص حقیقی و حقوقی در این دفاتر به ثبت رسیده است.
قائم مقام اداره ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به اجرای طرح شمیم(شبکه مدیریت یکپارچه ملک) در استان اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح در جهت ثبیت موقعیت املاک در کاداستر دقیق‌تر و صحیح تر انجام و موجب جلوگیری از تداخل و تعارض املاک می‌شود و در عمل نیز استقرار پلاکهای ثبتی در موقعیت جهانی صحیح‌تر خواهد شد که هم اکنون این طرح در استان اجرا شده است.
وی افزود: از دیگر مزیت‌های راه اندازی سامانه شمیم جلوگیری از هرج و مرج‌های مالکیتی پس از حوادث غیرمترقبه است و چنانچه از این پس با وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، حدود املاک از بین برود شبکه شمیم از بسیاری از نابهنجاری ها در این حوزه جلوگیری می‌کند.
در این مراسم، از زحمات فرخی تقدیر و محمد زمانی به عنوان رئیس جدید اداره ثبت اسناد و املاک گچساران معرفی شد.
 
پرداخت بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد
قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان در زمینه مسکن، وام اشتغالزایی، کارگشایی، بخش فرهنگی ، سلامت و دریافت مستمری افراد تحت پوشش این نهاد در استان هزینه شده است.
مراسم تودیع و معارفه روسای ادارات گچساران با حضور فرماندار، قائم مقامان ادارات و روسای ادارات شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
ارسلان جلال‌فر در این مراسم با بیان اینکه نهاد کمیته امداد گچساران به فرمان امام راحل در سال ۵۷ در کشور تاسیس شد، اظهار کرد: نهاد کمیته امداد ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان معمار کبیر انقلاب برای دستگیری از نیازمندان، زنان بی‌سرپرست و در جهت رفع محرومیت‌زدایی تاسیس شده است.
قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: نهاد کمیته امداد به فرمان امام در زمانی تاسیس شد که این انقلاب تازه به پیروزی رسیده بود و این کشور در آن زمان با مشکلات فراوانی روبرو بود.
وی با اشاره به اینکه در آن زمان امام راحل ماموریت تاسیس نهاد کمیته امداد و دستگیری از نیازمندان را به نزدیکان خود ماموریت داده بود، افزود: با توجه به اهمیت موضوع این ماموریت را به آنها داده شد.
جلالی‌فر عنوان کرد: در آن زمان که نهادی هنوز تاسیس نشده بود امام راحل تنها دارای خود که به مبلغ ۸۰۰ تومان است در اختیار این افراد قرار داده تا برای شناسایی و دستگیری از محرومان جامعه کار خود را آغاز کنند.
وی عنوان کرد: خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که کمک کمیته امدا د در دورترین نقاط کشور در روستاهای محروم و صعب العبور کشور رسیده است.
قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به جشن نیکوکاری و کمک خیرین و مردم نوع دوست افزود: در جشن نیکوکاری امسال تا کنون با کمک خیرین و مردم نوع دوست مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی پایگاه‌های شهری و خیرین جمع آوری شده است.
جلالی‌فر در ادامه با اشاره به عملکرد یک ساله کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ساخت، خرید، تعمیرات کلی و جزئی مسکن مدد جویان تحت پوشش استان گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد یک هزار و ۷۶۱ مورد مسکن با اعتباری به مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی افزود: همچنین در زمینه اشتغال‌زایی و خودکفایی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های مهم و ضروری نهاد کمیته امداد استان ایجاد اشتغالزایی و به جهت خروج از وابستگی از این نهاد در طول یک سال تعداد سه هزار و ۲۹۲ طرح با اعتباری به مبلغ ۵۴ میلیارد تومان برای خانواده‌های تحت پوشش این استان اجرایی شده است.
قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به زمینه آموزش خانواده‌های تحت پوشش در جهت ایجاد اشتغالزایی گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد ۴۳۰ نفر آموزش در جهت ترویج و آموزش مشاغل صورت گرفته است.
جلالی‌فر به تخصیص وام کارگشایی به افراد تحت پوشش این نهاد اشاره و اذعان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد پنج هزار و ۸۸۵ فقره وام کارگشایی به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان اختصاص داده شد.
وی در ادامه به بخش فرهنگی نهاد کمیته امداد برگزاری اردوهای دانش آموزی، دانشجویی و زیارت ‌های سیاحتی و زیارتی برای افراد تحت پوشش نهاد کمیته امداد استان اشاره و تصریح کرد: بیش از یک میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان در بخش فرهنگی این نهاد هزینه شده است.
جلالی‌فر ادامه داد: همچنین در بخش سلامت افراد تحت پوشش این نهاد که دارای بیماری‌های صعب العلاج هستند از ابتدای سالجاری تا کنون مبلغ ۶ میلیارد تومان هزینه شده است.
قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به دریافت حقوق مستمری افراد تحت پوشش ابن نهاد خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون مبلغ ۲۲ میلیارد تومان از سوی این نهاد به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.
وی به افزایش حقوق مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد اشاره و اذعان کرد: در دو ماه اخیر مبلغ ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به خانواده‌های تحت پوشش تزریق شده است.
جلالی فر ادامه داد: یکی از اولویت‌های نهاد کمیته امداد توانمند سازی افراد و خروج از وابستگی خانواده‌ها به این نهاد است.
به گزارش فارس در این مراسم از قباد قربانی رئیس سابق کمیته امداد گچساران تقدیر و آقای محمد خادمی به عنوان رئیس جدید کمیته امداد گچساران معارفه شد.
 
تشدید نظارت بر بازار در ایام نوروز/ بنرهای ترحیم طی ۲۴ ساعت آینده جمع‌آوری شوند
معاون فرماندار کهگیلویه با توجه به آشفتگی بازار خواستار نظارت بر بازار در ایام عید شد.
دومین نشست کمیته ستاد خدمات سفر این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت برگزار شد.
اسلام خسروی در این نشست نکات ضروری مربوط به هر دستگاهی را یادآور شد و ضمن همکاری همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در این ایام گفت: دیگر نیازی نباشد به فلان مدیر برای انجام کاری که به آن محول شده تماس بگیریم، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر مدیری وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهد.
معاون فرماندار کهگیلویه آشفتگی بازار را یادآور شد و خواستار حل این مهم از متولیان امر شد.
وی خواستار گشت تیم‌های مشترک فرمانداری، شبکه بهداشت، اتاق اصناف و صنعت معدن به جهت نظارت بر بازار در ایام عید شد.
خسروی هم‌چنین خواستار نظارت بر نانوایی‌‌ها به جهت عرضه نمودن نان با کیفیت شد.
معاون فرماندار کهگیلویه بنرها و آگهی‌های ترحیم در ورودی و سطح شهرستان را یادآور شد و خواستار جمع‌آوری این بنرها تا ۲۴ ساعت آینده از نهادهای ذیربط شد.
 
 
ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها جهت خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی
رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه خواستار همکاری همه دستگاه‌ها جهت خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی شد.
دومین نشست کمیته ستاد خدمات سفر این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت برگزار شد.
سیاوش زمان در این نشست از اخلاق به عنوان مهم‌ترین «هویت» برای یک جامعه یاد کرد و با بیان اینکه با گردشگری است که می‌توان اطلاعات یک منطقه را به دست آورد، اظهار داشت: در برخورد با گردشگران، هویت خود را به بهترین شکل ممکن نشان دهیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه، جلسات خدمات ستاد سفر را یکی از مهم‌ترین جلسات جهت تعامل و هماهنگی هر چه بهتر دستگاه‌ها برای خدمات‌دهی به گردشگران نوروزی دانست و تصریح کرد: متأسفانه جلسه امروز مورد بی‌مهری تعدادی از مدیران قرار گرفته و حضور نیافتند.
وی مصوبات نشست قبلی را یادآور شد و با بیان اینکه برخی از این مصوبات زمان‌بر و برخی کوتاه‌مدت بودند، عنوان کرد: متأسفانه تاکنون هیچ دستگاهی عملکرد خود را به دبیرخانه ستاد خدمات سفر ارائه نداده است.
زمان، ورود احشام به بافت تاریخی را یادآور شد و با توجه به اینکه در چندین جلسه این مورد را مطرح نمودیم، گفت: باز هم متأسفانه تاکنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته و شهرداری باید احشام در دسطح شهر را شناسایی و به شبکه بهداشت تحویل دهد، شبکه بهداشت از طریق مراجع قضایی تحویل نیرو انتظامی دهد، که کار تا مرحله شهرداری پیش می‌رود و بعد از آن زمین می‌خورد و همچنان شاهد ورود احشام به بافت تاریخی این شهرستان هستیم.
وی خواستار نصب تابلوی اعلام خطر در مناطق حادثه‌خیز در مسیرهای پرتردد گردشگری از متولیان امر شد.
این مسوول هم‌چنین خواستار برپایی سیاه‌چادر از امور عشایر، جمع‌آوری آگهی‌های ترحیم در ورودی شهرستان و تسطیح جاده‌های مناطق گردشگری از راه و شهرسازی شد.
رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه با بیان اینکه هرچه داریم مدیون خون شهداست، خواستار کاشت ۴۱۹ نهال به یاد ۴۱۹ شهید این شهرستان در تپه نورالشهدا شد.
 



تودیع و معارفه روسای کمیته امداد امام و اداره ثبت و اسناد و املاک گچساران (+تصاویر)
مراسم تودیع و معارفه روسای کمیته امداد امام و اداره ثبت اسناد و املاک گچساران با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در گچساران برگزار شد.


 مراسم تکریم و معارفه  رئیس کمیته امداد و رئیس ثبت اسناد و املاک گچساران با حضور فرماندار، قائم مقامان نهاد کمیته امداد و اداره ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد و  روسای ادارات این شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

  در این مراسم  عبدالرحیم رحیمی  در ابتدا با اشاره به  بازنشستگی رئیس سابق کمیته امداد گچساران گفت: خدمات نهاد کمیته امداد در زمینه دستگیری از نیازمندان در جامعه  و خدمت به مردم به ویژه قشر نیازمند  و محروم جامعه یک عبادت است  که این عبادت توفیقی است برای مدیران کمیته امداد.

وی با بیان اینکه نهاد کمیته امداد با دستور امام راحل  در سال ۵۷ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در روز ۱۴ اسفندماه تاسیس شد، افزود: این امر نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

 فرماندار گچساران افزود: از ابتدای تاسیس این نهاد تا کنون در جهت شناسایی و خدمات رساندن به افراد محروم جامعه حتی در مناطق صعب العبور و روستاهای محروم کشور رسیده است.

 وی در ادامه با اشاره به توانمند سازی افراد تحت پوشش این نهاد و خروج خانواده از این نهاد گفت: از مهمترین وظایف کمیته امداد توانمند سازی  خانوداه‌های تحت حمایت و رفع محرومیت زدایی  قرار داده است.

 در ادامه با اشاره به تکریم و معارفه رئیس سابق و جدید ثبت اسناد و املاک شهرستان گچساران اظهار کرد: خدمات خوبی در بخش‌های مختلف اعم از اسناد قولنامه ای، حوزه املاک،  صدور سند تک برگی و کاداستر و صدور اسناد برای منابع طبیعی و تثبیت املاک ملی  در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان گچساران صورت گرفته است.

در این مراسم از زحمات رئیس سابق کمیته امداد قباد قربانی تقدیر و محمد خادمی به عنوان رئیس کمیته امداد گچساران معرفی شد.

 همچنین در این مراسم از زحمات  فرخی رئیس سابق اداره ثبت و اسناد و املاک گچساران تقدیر و  محمد زمانی به عنوان رئیس جدید اداره ثبت اسناد و املاک گچساران معرفی شد.

 گفتنی است، فرخی  با ابلاغ  و پیشنهاد رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به عنوان رئیس  ناحیه یک در کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

 






۹۹ درصداز اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد سند مالکیت دارد
معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ۹۹ درصد از اراضی ملی این استان تاکنون سند به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

زمان خوب در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره ثبت اسناد و املاک گچساران افزود: برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و تجاوز به اراضی ملی برای این اراضی سند مالکیت تک برگ صادر شده است.
وی بیان کرد:۸۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون در سامانه بانک اطلاعات جامع زمین جانمایی شده است.
خوب اظهار داشت: ۱۴۱هزار سند مالکیت کاداستری(تک برگ) از سوی ادارات ثبت اسناد و املاک این استان تاکنون صادر شده که ۲۵هزار و ۸۳۶ جلد در سالجاری بوده است.
وی تصریح کرد: امسال ۲۴۹میلیارد ریال از مطالبات بانک ها و موسسات مالی اعتباری در استان وصول شده است.
خوب اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۵۶۳ مورد معاملات غیرمنقول اشخاص حقیقی و حقوقی در ۵۸ دفترخانه اسناد رسمی کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است.
وی گفت: اجرای طرح شمیم(شبکه مدیریت یکپارچه ملک) که گام بزرگی در راستای تهیه نقشه های ارتفاعی با سرعت بالاست، هم اکنون در استان اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: با اجرای طرح شمیم تثبیت موقعیت املاک در کاداستر دقیق تر و صحیح تر انجام و باعث جلوگیری از تداخل و تعارض املاک می شود و در عمل نیز استقرار پلاکهای ثبتی در موقعیت جهانی صحیح تر انجام می شود.
وی اظهار داشت: از دیگر مزیت‌های راه اندازی سامانه شمیم جلوگیری از هرج و مرج‌های مالکیتی پس از حوادث غیرمترقبه است و چنانچه از این پس با وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، حدود املاک از بین برود شبکه شمیم از بروز بسیاری از مشکلات ها در این حوزه جلوگیری می کند.
در این آیین از زحمات حسین فرخی تقدیر و محمد زمانی به عنوان رییس اداره ثبت اسناد و املاک گچساران معرفی شد.

نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1