تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۳۲۴۳۵۸

مشکل کمبود سوخت در کهگیلویه و بویراحمد نداریم / میوه و گوشت داریم، هیچ مشکلی نیست / جاده گچساران به چهارراه بی‌بی حکیمه مسدود شد /استفاده از کالای خارجی در شهرداری یاسوج ممنوع شد

۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
جاده باشت- چرام رویایی‌ترین جاده بهاری در سرزمین چهارفصل ایران
جاده باشت- چرام در کهگیلویه و بویراحمد از رویایی‌ترین جاده بهاری در سرزمین چهارفصل ایران است.


استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات نوروزی مقصد گردشگری بسیاری از مردم ایران به خصوص از مناطق جنوبی کشور است.

این استان برگرفته از دو منطقه اقلیمی و جغرافیایی گرمسیری و سردسیری است که هر دو منطقه در فصل بهار زیبایی خاص خود را دارند.

مناطق سردسیری شامل دو شهرستان بویراحمد و دنا و مناطق گرمسیری نیز از شش شهرستان باشت، چرام، لنده، بهمئی، کهگیلویه و گچساران است.


هر یک از این مناطق خود مناطقی زیبا و منحصر به فرد دارند که یکی از این مناطق جاده‌ای زیبا و سحرانگیز است که دو شهرستان باشت و چرام را در منطقه گرمسیری استان به یکدیگر متصل می‌کند.

جاده‌ای رویایی که دل هر بیننده‌ای را می‌برد و دل کندن از این جاده سحرانگیز کار آسانی برای مسافران و مهمانان نوروزی نیست.


این جاده که در طول آن روستاهای بسیار واقع شده یکپارچه مخمل سبزی است که از روستای آبدهگاه در منطقه باوی بالای باشت آغاز می‌شود و در انتها به روستای شاه‌برام و شادگان منتهی می‌شود.

توصیه به میهمانان و گردشگران نوروزی این است که حتما از این جاده رؤیایی دیدن کرده و شبی را در کنار روستانشینان این جاده سحرانگیز سپری کنند چرا که مردمانی مهمان‌نواز و با غیرت و دوست‌ داشتنی دارد.



آرامش نوروزی را میان جنگل‌های بلوط جاده قدیم یاسوج- شیراز جست‌وجو کنید
روستای وزگ و جاده یاسوج به شیراز در دل کوه‌ها و جنگل‌های بلوط منطقه‌ای آرام و بی سر و صدا و زیبا برای سپری کردن این ایام است.

استان کهگیلویه و بویراحمد از دو اقلیم آب و هوایی سردسیری و گرمسیری تشکیل شده است که هر یک زیبایی‌های خاص خود را دارند.

منطقه سردسیری شامل دو شهرستان بویراحمد به مرکزیت شهر یاسوج و شهرستان دنا به مرکزیت شهر سی‌سخت است که هم طبیعت زمستانی و هم طبیعت بهاری زیبایی دارند.

شهرستان بویراحمد خود دارای مناطقی بکر و زیبا برای آرامش نوروزی و به سر کردن تعطیلات اول سال است که روستای وزگ و جاده یاسوج به شیراز در دل کوه‌ها و جنگل‌های بلوط منطقه‌ای آرام و بی سر و صدا و زیبا برای سپری کردن این ایام است.

روستای وزگ مردمانی سخت‌کوش و پرتلاش دارد که این روزها پرورش کبک به عنوان یکی از فعالیت‌های آن‌ها در چارچوب طرح‌های اقتصاد مقاومتی زبانزد است.

شما هم می‌توانید با سفر به این منطقه در ۱۵ کیلومتری شهر یاسوج روزی خوب و به یاد ماندنی با غذای لذیذ کباب کبک ارگانیک را تجربه کنید.





 ۳۰ نوع صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تولید ۳۰ نوع صنایع دستی در این استان، گفت: صنایع دستی یکی از تولیدات داخلی است که می‌تواند نقش بسزایی در حوزه تولید و ایجاد اشتغال داشته باشد.
محمود باقری در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "حمایت از کالای ایرانی"، اظهار داشت: همه ما مسئولان باید برای حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی تلاش کنیم و صنایع دستی یکی از تولیدات داخلی است که می‌تواند نقش بسزایی در حوزه تولید و ایجاد اشتغال داشته باشد.
وی با بیان اینکه کشور ایران از لحاظ تولیدات صنایع دستی جز سه کشور برتر جهان است، افزود: در کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ نوع صنایع دستی تولید می‌شود که مهم ترین آنها گلیم، جاجیم و چرم دوزی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالغ بر ۱۴ هزار هنرمند آموزش دیده صنایع دستی در استان وجود دارد که سه هزار و ۸۰۰ نفر از آنها در خط تولید صنایع دستی هستند.
باقری با اشاره به اهمیت نقش صنایع دستی در اشتعال‌زایی، عنوان کرد: با توجه به اینکه در حوزه صنایع دستی به ازای هر ۲۰ میلیون تومان می‌توان یک شغل ایجاد کرد، حمایت از این حوزه می‌تواند به کاهش نرخ بیکاری کمک کند.
وی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی همه مراحل تولید در استان انجام می شود، گفت: آموزش بهبافی و معرفی هنرمندان برای استفاده از تسهیلات از برنامه‌های حوزه صنایع دستی استان در سال ۹۷ است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: معمولا برای پایداری اشتغال باید بعد از مرحله تولید، بازارایابی و فروش مدنظر قرار گیرد و ما به دنبال بازار فروش برای تولیدات صنایع دستی با هدف اشتغال پایدار هستیم.
باقری صادارت صنایع دستی را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در سال جدید عنوان و بیان کرد: خرید محصولات صنایع دستی استان برابر با بقای سه هزار و ۸۰۰ نفر تولیدکننده این حوزه است.
 
نگرانی برای تامین میوه و گوشت در بازار کهگیلویه و بویراحمد نداریم
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمینه تامین میوه و گوشت مورد نیاز هم استانی‌‎ها، گردشگران و مسافران نوروزی هیچ نگرانی وجود ندارد.
 
علیرضا رستگار  اظهار داشت: عرضه مرغ منجمد و گوشت منجمد، تخم مرغ در روز نخست سال و در هفته اول اجرای طرح تنظیم بازار، ادامه دارد و نگرانی از بابت ذخیره، تامین و توزیع کالاهای ضروری بازار وجود ندارد.
وی با بیان اینکه توزیع کالاهای مورد نیاز مردم تا تنظیم، تعادل و تامین نیاز بازار ادامه دارد، عنوان کرد: قیمت‌ها به گونه‌ای مصوب شدند که در کنار کیفیت قابل قبول محصولات، انگیزه و مطلوبیت لازم برای مصرف کننده را دارند.
رستگار با تاکید بر اینکه بازار را به لحاظ تامین و توزیع کالاهای ضروری رها نمی‌کنیم، بیان کرد: روزانه بالغ بر ۳۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع می‌شود.
رستگار همچنین از توزیع حدود ۲۱۰ تن سیب و پرتقال تا پایان وقت یکم فروردین ۹۶ خبر داد و افزود: حدود ۱۰۱ تن سیب درختی و ۱۱۱ تن پرتقال والنسیا در حدود ۵۸ غرفه سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تاکنون در قالب این طرح ۲۴۰ تن برنج و ۴۵ تن تخم مرغ توزیع شده است، ادامه داد: از نظر ذخیره مرغ منجمد هیچ مشکلی وجود ندارد و به هر میزان که بازار کشش داشته باشد، وارد شبکه توزیع می‌شود.
به گزارش تسنیم، طرح تنظیم بازار و توزیع برخی کالاهای پرمصرف از ۲۵ اسفند در بازار کهگیلویه و بویراحمد شروع شده است.
 
 استقبال از میوه شب عید ستاد تنطیم بازار در کهگیلویه و بویراحمد
با شروع طرح توزیع میوه شب عید در کهگیلویه و بویراحمد مردم استقبال قابل توجهی از آن داشتند.
در کمیته راهبری میوه شب عید ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم سیب ۲ هزار و ۳۰۰ و هر کیلوگرم پرتقال والنسیا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان تبیین شد.
در این جلسه که قبل از شروع طرح توزیع میوه شب عید برگذار شد قیمت تمام شد. محصول، قیمت در شهرهای همجوار، قیمت میوه در بازار استان و حاشیه آن قدرت خرید مردم، حاشیه سود عوامل فروشی، آسیب ندیدن بازار ، وضعیت تولید درون استان و مسائلی از این دست مبنای این قیمت گذاری بوده است.
براین اساس مقرر شد مثبت میوه شب عید در همه نقاط استان و همه غرفه‌های توزیع یکسان باشد و خرده فروشی نیز انجام شود، پرتقال عرضه شده در این غرفه‌ها می‌بایست پرتقال والنسیا باشد و هیچ میوه درگیری در غرفه‌ها تنظیم بازار توزیع نشود. همچنین مقرر شد همه خودروهای حمل میوه تنظیم بازار با بنر برای مردم قابل شناسایی باشد.
نظارت مستمر بر توزیع میوه از نکات دیگری بود که مصوب شد تا جلوی انحراف در توزیع و بارگیری آن به سایر استان‌ها گرفته شود، در این ستاد مصوب شد تا متناسب با کشش بازار در صورت نیاز، تصمیمات جدید اتخاذ شود.
علی طاهری مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی بویراحمد که مسئولیت عملیات توزیع میوه شب عید را به اتفاق همکارانش برعهده دارد در روز دوم توزیع، از استقبال قابل توجه مردم از این میوه خبر داد و گفت: کیفیت میوه در این طرح بسیار خوب بوده و نظارت خوبی بر روند توزیع آن شده‌ است.
 
استفاده از کالای خارجی در شهرداری یاسوج ممنوع شد
شهردار یاسوج با تاکید بر اینکه معتقدیم بدون همکاری و مشارکت مردم امکان ساخت و توسعه شهر وجود ندارد، گفت: استفاده از کالای خارجی در شهرداری یاسوج ممنوع شد.
 
 
نستهن مقدم اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی امروز ایجاب می‌کند تا شهروندان به عنوان یک مسئول وارد میدان شوند و در خصوص مسائل شهری در حوزه‌های ترافیکی، زیست محیطی و صیانت از اموال عمومی و فضای سبز شهری دغدغه مندتر از گذشته عمل کنند و نسبت به معدود شهروندانی که در قبال شهر و محیط زندگی مشترک ما مسئولیت پذیر نبوده در کمال ادب و متانت آنان را به انجام کار درست راهنمایی کنند.
وی عنوان کرد: بی شک مهمترین رکن ساخت و توسعه هر شهری، مشارکت اجتماعی بوده و بر همین اصل شهروندان هر شهر شایسته و بایسته است در کنار به نقد و چالش کشیدن مسئولان که برای آن‌ها چه کرده‌اند، از خود نیز بپرسند که خود برای شهرشان و محیط زندگیشان چه کرده‌اند!؟
مقدم با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ توسط مقام معظم رهبری "حمایت از کالای داخلی" ابراز کرد: شهرداری یاسوج در سال ۹۷ فقط از کالای ایرانی استفاده می‌کند و خود را موظف می‌داند تا از کالاهای با کیفیت ایرانی حمایت کند و انشالله با درایت تدبیر شاهد رونق کسب و کار و اشتغال جوانان شایسته ایرانی باشیم.
شهردار یاسوج تاکید کرد: طی ۶ ماهه دوم سال ۹۶ شهرداری یاسوج تلاش کرد تا کیفیت خدمات به را آنگونه که در خور و شایسته شهروندان و مسافران این شهر زیباست، ارتقا دهد و مراتب رضایتمندی شهروندان را فراهم سازد و در این راه تلاش‌های زیادی صورت گرفت.
مقدم تصریح کرد: آغاز عملیات اجرای بزرگ‌ترین خیابان شهر یاسوج به طول ۵ کیلومتر، از سرگیری فعالیت پل چهارم بشار پس از یک وقفه طولانی، ایجاد چالش شهر پاک در راستای جلب مشارکت شهروندان در قالب سوال پژوهشی، بهره برداری از پارک پرواز و یادمان مسافران سانحه هوایی، زیباسازی، پاکسازی و بهسازی فضای شهری با تفاوت ملموس نسبت به سالیان پیش، اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی بخشی از تلاش‌های انجام شده توسط این نهاد مردمی در نیمه دو سال ۹۶ بوده است.
وی افزود: در مدت ۶ ماهه با وجود تنگناها و مشکلات مالی برجای مانده از گذشته، شاهد رضایت نسبی شهروندان فهیم و قدردان بوده‌ایم و البته نیک می‌دانیم این رضایت دائمی نیست و نیاز تلاش روزانه و پیوسته است.
مقدم ابراز کرد: در سال ۹۷ کارکنان شهرداری یاسوج عزم خود را جزم کرده‌اند تا با کار تیمی و جلب مشارکت شهروندان طی برنامه‌ای مدون شاخص‌های زندگی شهری در یاسوج را ارتقا داده و توسعه شهری را در همه ابعاد و کالبدهای شهری رقم بزنند.
 
 مشکل کمبود سوخت در کهگیلویه و بویراحمد نداریم
مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ایام نوروز امسال هیچ گونه مشکلی در زمینه کمبود سوخت نداریم.
 
لطف الله مسعودی  اظهار داشت: قبل از تعطیلات نوروز تدابیر لازم در زمینه ذخیره سازی سوخت مورد نیاز مسافران، گردشگران و مردم استان از جمله بنزین، گازوئیل و نفت سفید اندیشیده شد.
وی با تاکید بر اینکه جایگاه‌داران سوخت موظف به ارائه خدمات به بهرترین شکل ممکن به مسافران و گردشگران هستند، عنوان کرد: هم اکنون ۵ ملیون لیتر بنزین، ۷ میلیون لیتر گازوئیل و ۲ میلیون لیتر نفت سفید ذخیره سازی شده است.
مسعودی از ساماندهی و بهسازی نمازخانه جایگاه‌های سوخت بنزین و سی.ان.جی در شهرها و بین جاده‌ها خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده تمامی جایگاه‌ها سوخت در استان به نماز خانه مناسب مجهز شدند.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: نظارت بر ارائه خدمات در جایگاه‌های سوخت در ایام تعطیلات نوروز به صورت مستمر انجام می‌شود و هیچ گونه کم کاری از طرف جایگاه داران پذیرفتنی نیست.
 
 ۲۳ پاسگاه سیار در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد
جانشین فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از استقرار ۲۳ پاسگاه سیار نوروزی با هدف تامین امنیت و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی در نقاط مختلف استان خبر داد.
 
 
کیقباد مصطفایی اظهار داشت: طرح نوروزی پلیس قبل از تحویل سال جدید آغاز و تا پایان تعطیلات ادامه دارد و در این مدت به صورت شبانه روزی پلیس در حال ارائه خدمت به مسافران و هم وطنان عزیز است.
وی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال ۵۱ گشت موتوری و ۱۱۳ گشت انتظامی تشکیل شده است، عنوان کرد: همچنین در این مدت ۳۸ گشت پلیس راه و ۲۶ گشت درون شهری برای رسیدگی به وضعیت و امور ترافیکی فعال هستند.
مصطفایی با بیان اینکه اسباب‌کشی در ایام تعطیلات نوروز بدون مجوز کلانتری محل ممنوع است، ادامه داد: برابر تصمیمات اتخاذ شده برای طرح نوروزی اسباب کشی و حمل اثاث در تعطیلات نوروزی در سراسر این استان ممنوع بوده و همشهریان باید از کلانتری محل مجوز کسب کنند.
جانشین فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد خواستار رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان در ایام نوروز شد و افزود: انتظار می‌رود مردم عزیز در این ایام با پلیس نهایت همکاری را داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در کمترین زمان ممکن به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.
 
 جاده گچساران به چهارراه بی‌بی حکیمه مسدود شد
فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده ارتباطی گچساران به چهارراه بی‌بی حکیمه(س) به دلیل ساخت محور اصلی تا اطلاع ثانوی مسدود است.
سرهنگ بهنام ویسی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رانندگانی که قصد تردد در این مسیر ارتباطی را دارند می‌توانند در این مدت از محور جایگزین گچساران سه راهی پازنان_زیدون و سپس چهار راه بی‌بی حکیمه(س) استفاده کنند.
فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد افزود: رانندگانی که قصد عبور از این مسیر را دارند می‌توانند در محور جایگزین گچساران_چمشیر_تنگه دروه و بابا کلان تردد کنند.
 
 
برخورد با استخدام‌های بدون ضابطه در کهگیلویه و بویراحمد تشدید می‌شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخورد با استخدام‌های بدون ضابطه و فامیلی توسط دستگاه‎های اجرایی استان در سال جدید تشدید می‌شود.
 
 
علی محمد احمدی اظهار داشت: به طور حتم در سال ۹۷ رصد ما روی استخدام‌های بدون ضابطه و طایفه‌ای نسبت به گذشته بیشتر و در این زمینه برخوردها نیز شدیدتر می‌شود.
وی تاکید کرد: هیچ ظلمی بالاتر از این نیست در زمینه استخدام نیروهای مورد نیاز به هر طریق ممکن اعم از قراردادی، حجمی و یا شرکتی فضا را برای نخبگان تنگ کنیم تا بلکه بتوانیم یکی از هم طایفه‌ای و یا بستگان خود را بکار بگیریم.
احمدی با بیان اینکه نباید نخبگان و استعدادهای فوق العاده را به خاطر بکارگیری بستگان و فامیل خود به حاشیه ببریم، ادامه داد: به طور حتم عدم استفاده از نخبگان در سیستم اداری و بکار گیری افراد ضعیف از نظر علمی، در توسعه نیافتگی نقش بسزایی دارد.
نمایند ه عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا برای تحقق عدالت اجتماعی از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند زیرا گام برداشتن در این زمینه نیک بوده و برای همیشه ماندگار است.
وی خواستار مسئولیت شناسی مدیران دستگاه‌های اجرایی و مردم شد و گفت: اینکه افراد قبل از حضور در ادارات برای انجام کاری قانونی و به حق باید دنبال یک نفر آشنا باشند تا زودتر راه بیفتد باید جمع شود و مدیران نیز مطابق با قانون بدون هیچ گونه نگاهی گره از مشکلات مردم باز کنند.
 
 
امدادرسانی اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد به ۲۹۴ مصدوم تصادف درون و برون شهری/مراجعه ۳۶۳ نفر به چادرهای سلامت
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از امدادرسانی اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد به ۲۹۴ مصدوم تصادف درون و برون شهری خبر داد.
جلال پوران‌فر اظهار کرد: از روز ۲۵ اسفند ماه تا به امروز دوم فروردین ماه آمار تصادفات اعم از برون شهری و درون شهری در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۵۱ فقره تصادف بوده است.
رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تعداد مصدومین ما در این تعداد تصادف ۲۹۴ مصدوم بوده که خوشبختانه به امروز و این ساعت فوتی نداشته‌ایم.
پوران‌فر به تعداد ماموریت اورژانس هوایی استان در طول این چند روز اشاره کرد و گفت: دو ماموریت اورژانس هوایی داشته‌ایم و همچنین تعداد مسمومیت‌ها با گاز منوکسید کربن تاکنون ۴ نفر بوده است.
وی به آمار مراجعه به چادرهای سلامت اورژانس در سطح استان در این بازه زمانی اشاره کرد و گفت: در تعداد ۱۰ چادری که بر پا کرده‌ایم ۳۶۳ مراجعه کننده داشته‌ایم و تعداد ماموریت‌هایی که داشته‌ایم ۵۴۵ ماموریت بوده است.
 
نگرانی از بابت ذخیره، تامین و توزیع کالاهای ضروری در بازار کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نگرانی از بابت ذخیره، تامین و توزیع کالاهای ضروری در بازار کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عرضه مرغ منجمد و گوشت منجمد، تخم مرغ در روز نخست سال و در هفته اول اجرای طرح تنظیم بازار، ادامه دارد و نگرانی از بابت ذخیره، تامین و توزیع کالاهای ضروری بازار وجود ندارد.
علیرضا رستگار گفت: توزیع کالاهای مورد نیاز مردم تا تنظیم، تعادل و تامین نیاز بازار ادامه خواهد داشت.
وی افزود: قیمت‌ها به گونه‌ای مصوب شدند که در کنار کیفیت قابل قبول محصولات، انگیزه و مطلوبیت لازم برای مصرف کننده را دارند.
رستگار با تاکید بر اینکه بازار را به لحاظ تامین و توزیع کالاهای ضروری رها نمی‌کنیم، بیان کرد: روزانه بالغ بر ۳۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع می‌شود.
وی همچنین از توزیع حدود ۲۱۰ تن سیب و پرتقال تا پایان وقت امروز یکم فروردین ۹۶ خبر داد.
رستگار از توزیع حدود ۱۰۱ تن سیب درختی و ۱۱۱ تن پرتقال والنسیا در حدود ۵۸ غرفه سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تاکنون در قالب این طرح ۲۴۰ تن برنج و ۴۵ تن تخم مرغ توزیع شده است.
رستگار همچنین تصریح کرد: از نظر ذخیره مرغ منجمد هیچ مشکلی وجود ندارد و به هر میزان که بازار کشش داشته باشد، وارد شبکه توزیع می‌شود.
وی افزود: طرح تنظیم بازار و توزیع برخی کالاهای پرمصرف از ۲۵ اسفند در بازار کهگیلویه و بویراحمد شروع شده است.
 
 
 
بیش از ۳ هزار هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی در خط تولید صنایع دستی
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالغ بر ۱۴ هزار هنرمند آموزش دیده صنایع دستی در استان وجود دارد که سه هزار و ۸۰۰ نفر از آنها در خط تولید صنایع دستی هستند.
محمود باقری در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "حمایت از کالای ایرانی"، گفت: همه ما مسئولان باید برای حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی تلاش کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: صنایع دستی یکی از تولیدات داخلی است که می تواند نقش بسزایی در حوزه تولید و ایجاد اشتغال داشته باشد.
وی با بیان اینکه کشور ایران از لحاظ تولیدات صنایع دستی جز سه کشور برتر جهان است، افزود: در کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ نوع صنایع دستی تولید می‌شود که مهم‌ترین آنها گلیم، جاجیم و چرم دوزی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالغ بر ۱۴ هزار هنرمند آموزش دیده صنایع دستی در استان وجود دارد که سه هزار و ۸۰۰ نفر از آنها در خط تولید صنایع دستی هستند.
باقری با اشاره به اهمیت نقش صنایع دستی در اشتعال‌زایی، عنوان کرد: در حوزه صنایع دستی به ازای هر ۲۰ میلیون تومان می‌توان یک شغل ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی همه مراحل تولید در استان انجام می‌شود، گفت: حمایت از صنایع دستی می‌تواند به کاهش نرخ بیکاری کمک کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد آموزش بهبافی و معرفی هنرمندان برای استفاده از تسهیلات را از برنامه‌های حوزه صنایع دستی در سال ۹۷ عنوان و بیان کرد: معمولا برای پایداری اشتغال باید بعد از مرحله تولید، بازارایابی و فروش مدنظر قرار گیرد.
باقری با تاکید بر اینکه به دنبال بازار فروش برای تولیدات صنایع دستی با هدف اشتغال پایدار هستیم، گفت: صادرات صنایع دستی از دیگر برنامه‌های این اداره کل در سال جدید است.
وی عنوان کرد: خرید محصولات صنایع دستی استان برابر با بقای سه هزار و ۸۰۰ نفر تولید کننده صنایع دستی است.

نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1