تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۶
کد مطلب : ۳۲۴۳۴۴

ورزش کهگیلویه و بویراحمد را دریابید

۷
۰
کبنا ؛آیت الله پوش
ورزش را دریابید!!
خدا نکنه قبل از اینکه از بیرون بمیرید، از درون بمیرید...
زیرا:
«بمیریم بنام و نمانیم به ننگ»
وقاحت و نجابت در ذات آدم‌هاست. بیمار تواضع، متانت، منش و فرهنگ باشیم.
جز از نیک نامی و فرهنگ و داد
ز کردار گیتی، مگیرید یاد
مینوی خرد فردوسی
جناب آقای علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد
کردار اخلاقی در موضعاتی مانند ورزش حرفه ای، مدیریت قانونی، رسیدگی به امور کارکنان، مدیریت منابع و مسئولیت‌های اجتماعی باید به صورتی منطقی توجه و دقت شود. برای تضمین یکپارچگی و همبستگی در مدیریت ورزش، تصمیم‌های منطقی مدیرکل، در راس و به‌عنوان رهبر و مجری اهداف کلی سازمان، بر اساس منشور اخلاقی بایسته است. من به عنوان عضو هیات، و زیر مجموعه مدیریت ورزش، پیشکسوت و فعال مدنی ورزشی، خواهان رعایت قانون و اخلاق در مدیریت جنابعالی هستم.
با نگاه جامعه شناختی و بر حسب نقش مدنی و ورزشی که دارم، همت گماشتم و دست به قلم بردم تا منطقی و منصفانه، باورم را اینگونه بنگارم. آموخته‌ام که نهادهای دولتی و اجتماعی مردم نهاد، در صورتی در نقش و جایگاه خویش به تبیین و تدوین اهداف کلی نظام می‌رسند که، نهادهای زیر مجموعه با رویکردی تحول گرا و در راستای اصلاح ساختاری، جهت برآورده شدن اهداف کلی و منشور اخلاقی نظام ورزش، رفتار و کرداری متعهدانه داشته باشند. من ورزش را در کوچه و خیابان‌های دهدشت و از سال ۵۹، سپس به عنوان کشتی گیر، از سال ۶۰ و در باشگاه شهید دشمن زیاری شروع کردم و تا سال ۷۹ در این رشته به‌عنوان ورزشکار، مربی و رئیس هئیت کشتی فعالیت داشتم. از سال ۸۰ تاکنون به عنوان رئیس هیئت‌های کشتی، فوتبال، ورزش همگانی و نجات غریق و غواصی را بر عهده داشته‌ام و در سن میانسالی رو به تحصیلات دانشگاهی آوردم و اکنون در مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی مشغول به تحصیل هستم. در جهت اصلاح فرایند ورزس و بهبود در شرایط حاکم بر مدیریت ورزش استان، همواره در تلاش و تکاپو بوده‌ام و همت گماشته‌ام تا بتوانم نقش موثر و مفیدی ایفا نموده تا شاهد شکوفایی ورزش استان باشیم. با جدیت، تلاش خستگی ناپذیر و متعهدانه از راه‌های مختلف در صدد دگرگونی، تحول و تغییر در ورزش بوده و هستم. لذا آنچه تاکنون استنتاج کرده‌ام این است که مدیریت ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد در همه‌ی زمینه‌ها مشکل ساختاری، مدیریتی و بنیادی دارد.
- مصادره‌ی یک میلیارد تومان اعتبار فصل ۵ به سه یا چهار هیئت و واریز ۷۰ میلیون تومان به حساب یکی از هیئت‌های فوتبال در یکی از شهرستان‌های استان. لطفاً اسناد این اعتبارات اگر درست و منطقی هزینه گردید، ارائه دهید.
- خرید ماشین پژو پارس با پول هیئت‌ها و بدون هماهنگی با سازمان مرکزی ... تسریعا و به دستور جنابعالی، خودروی فوق الذکر، به نام هیئت سند زده می‌شود ولی همچنان... از آن استفاده می‌نمایند.
- اختصاص و مصادره‌ی یک میلیارد تومان از اعتبارات فصل ۵ طی چند روز گذشته، که مبلغی از آن به اعضای هیئت‌های ورزشی پرداخت و مابقی آن مشخص نیست در کجا هزینه شده است.
لطفاً به افکار عمومی معمولاً خاموش بگویید که این مبالغ را با چه تدبیری و چرا واریز کردی و با چه ادله‌ی حقوقی و مالی آن را هزینه کردی؟
- مصلحت اماکن بدون مجوز کمیسیون ماده ۲۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، واگذار شده است؟
- علیرغم تاکید دولت مبنی بر اعتماد به بخشهای اقتصادی بومی، چرا باید برای کف پوش سالن‌های ورزشی، پیمانکاران کفپوش قزوینی، که شما در آنجا مسئول بودید، بدون از کمترین ملاحظه قانونی و ضوابط واگذاری، مجری طرح شدند؟
جناب أقای علوی؛
البته نحوه‌ی واگذاری استخر لیکک و قضیه‌ی سالن ورزشی سرفاریاب، دوتا از مهم‌ترین شاهکارهای است که با کمترین معیارهای انسانی، مدیریتی و قانونی هم انطباق ندارد. نمی‌دانم چگونه با بی تدبیری محض، اعتبار موضوعی این پروژه، محل أحداث جابجا شده و به ایمان و هدف و فهم جامعه‌ی بزرگی از مردمی که بدترین نامهربانی‌ها و و سخت‌ترین آزمون‌ها را در بیخردی مسئولان و تنگ نطری برخی مدیران خود دیده‌اند، به سخره گرفته شدند.
- ماجرای سریالی استخر سوق که دیگه تأسف بار است. واگذاری استخر کوثر و سالن چند منظوره ۹ دی به .... ریاست محترم سه گانه ... وخانم ... و همچنین واگذاری پروژه‌های عمرانی بدون مناقصه و به‌صورت ترک تشریفات به افراد سفارش شده از طرف مدیرکل اسبق، که رابطه‌ی مراد و مریدی دارند و همکاره و همچنین واگذاری سکان مدیریت بعضی از هیئت‌های ورزشی استان و شهرستان به بستگان درجه یک یا افراد سفارش شده از سوی نزدیکان که هیچکدام صلاحیت و جایگاه اجتماعی ندارند جای بسی تامل و البته تاسف است. نتیجه قانون گریزی، تشدید بد اخلاقی‌های مدیریتی و هرج و مرج در هیئت‌های ورزشی و افسار گسیتخگی ورزش استان شده است. البته موارد مستند و تخلفات تاثیر گذار دیگری وجود دارد که بیان آن‌ها نه به نفع ورزش است و نه درشان مردم استان، که مستندات آن‌ها در مراجع بالاتر و یا دستگاه‌های نظارتی استان در وقت مقتضی طرح خواهند شد.
ضمن اینکه از مراجع ذیصلاح، به‌ویژه استاندار محترم استان که صدای وااسفایش بر مدیران استان، گوش فلک را کر کرده بود، انتظار داریم که مصلحت اندیشی نکنید و بدانید که این قبری که ورزشکارن استان به نام ورزش و جوانان بر آن گریه می‌کنند هیچ مرده ای در آن نیست. وظیفه، نقش، تعهدو پاسخ گویی نمایندگان به موکلینشان؟!
جای تاسف دارد، فردی که در اداره‌ی بک هیات درشهر سوق عاجز و ناتوان بود با شاهکارهای،  مدیریت اداره‌ی ورزش و جوانان شهرستان لنده و شهر سوق را همزمان عهده دار است، جناب سردار هاشمی عزیز، فرمانداران محترم شهرستان کهگیلویه و لنده چه پاسخی دار ید برای جوانان؟ اختصاص بودجه وفرصتها درسطح استان وامصیبت است.
تأسف آور و مصیبت بار است که جوانان فرهیخته، خلاق و نستوه ی تحصیل کرده‌ی حتی دکترای ورزش و بومی در استان فراوانند، اما مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیریت عالی استان در انتخاب مدیریت ورزش و جوانان شایسته و بایسته عمل نمی‌کنند.
ژست تیمور گرفتند کسانی که فقط
پای لنگ از دو جهان قسمت دنیاشان شد
تا که یک شیر زمین خورد و شغالی خندید
لاشخورها همه یک مرتبه پیداشان شد
خیانتکار و بیدادگر کسی است که در جایگاه اجتماعی به مصادره و حیف و میل منابع و فرصت ها بپردازد و درمانده و بی چاره مردمی است که نسبت به سرنوشت خودبی تفاوت و خموشند در چنین فضای ماتم زده و فلک زده ای هیج أذری بر افروخته نمی‌شود.
روز قیامت باید جوابگوی این مردم باشید. نمی‌بخشیم و نخواهیم بخشید.
پس مکن بی گنه بر تن من ستم
که گیتی سپند است با باد و دم
نام شما

آدرس ايميل شما

ورزشکار
Iran, Islamic Republic of
ورزش را در یابید ‌‌‌ تا کسانی به خاطر نرسیدن به اهدافشان که . است پس از نرسیدن به اهدافشان دست به این افشاگری ها می زنند و با استفاده از روابط خود و همراه کردن کسانی که خود نمی دانند به چه راهی می روند ایراد به این نوشته ها می کنند هر مدیر کلی که بیاید یااو را .د یا این طور با ان برخورد می کنند خدا از سر تقصیرات .د و انشاالله در این دنیا .تا بفهمید و عبرتی باشد برای دیگران دنیا دار مکافات است دیر یا زود می بینید .غریب نوازی رسم مردان است خوشا به غیرتان و مردانگیتان.
اشنا
Iran, Islamic Republic of
از سازمان بازرسی استان و وزارتخانه مسرانه خواهش دارم تا با بررسی موضوعات مطرح شده جوابیه ان را در همین سایت ارائه نماید تا .
اشنا
Iran, Islamic Republic of
الا ای طوطی گویای اسرار

مبادا خالیت شکر ز منقار

سرت سبز و دلت خوش باد جاوید

که خوش نقشی نمودی از خط یار

سخن سربسته گفتی با حریفان

خدا را زین معما پرده بردار

به روی ما زن از ساغر گلابی

که خواب آلوده‌ایم ای بخت بیدار

چه ره بود این که زد در پرده مطرب

که می‌رقصند با هم مست و هشیار

از آن افیون که ساقی در می افکند

حریفان را نه سر ماند نه دستار

سکندر را نمی‌بخشند آبی

به زور و زر میسر نیست این کار

بیا و حال اهل درد بشنو

به لفظ اندک و معنی بسیار

بت چینی عدوی دین و دل‌هاست

خداوندا دل و دینم نگه دار

به مستوران مگو اسرار مستی

حدیث جان مگو با نقش دیوار

به یمن دولت منصور شاهی

علم شد حافظ اندر نظم اشعار

خداوندی به جای بندگان کرد

خداوندا ز آفاتش نگه دار

 
یک لر از تبار اریوبرزن
Iran, Islamic Republic of
شمایی که می گویید نیروی بومی استان را بیاورید مگر مدیران قبلی از جمله حاج افتخاری و حاج دامیده و کیانفر مدیر بومی استان نبودند با انها چه بلایی اوردید ایا برادر همشهری خود را.نکردید وای بر شما که قوم لوط و بنی اسرائیل هم چنین افرادی در ان نبودند
ورزشکار
Iran, Islamic Republic of
ایبشون دنبال ..ندادند داره این مطالب را میگوید اگه برسی کنیم ایشون با تمام مدیران مشکل داشت با این وجود. نه از مدیران
نه ورزشكار
Iran, Islamic Republic of
ایزد‌پور، مدیری فرا‌تر از مدیریت استان

https://www.kebnanews.ir/216308/
مدبر
Iran, Islamic Republic of
سواد از طریق خواندن بدست نمی آید
بلکه
بر اثر #اندیشیدن به آنچه مطالعه کرده ایم حاصل میشود.
"کارل هیلت???????
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1