تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۳۲۴۳۲۹

پاسخی به مطلب کبنانیوز؛ رسالت برخی دستگاه‌ها فرار از پاسخ دادن

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛امیدعلی حسن‌زاده
بعد از انتشار مطلبی با عنوان «جناب استاندار؛ لطفاً طبل نباشد و صرفاً شعار ندهید!/ مدیران شما را جدی نمی‌گیرند/ این ۶ ماه به آن ۶ ماه!»[کلیک کنید] یکی از خوانندگان به آن پاسخی داده که از نظر شما مخاطبان گرامی می‌گذرد:
سخنان استاندار در نشست ستاد تنظیم بازار در نقد عملکرد شهرداری یاسوج را می‌توان یک تلنگر بر رکود و انفعال کم سابقه شهرداری یاسوج دانست انتقادی که رگه‌هایی عمیقی از واقعیت در درون خود داشت. انتقادی که البته به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد و در کمتر از ۲۴ ساعت واکنش در پی داشت. (کاش کارهای مردم و مکشلات شهری نیز در یک بازه زمانی اینچنینی حل و رفع می‌شد). رویه ای که چند سالی است در استان مد شده است و کوچک‌ترین نقدو ایراد فنی و تخصصی بر دستگاه‌ها موجی از واکنش‌های انتقامی در فضای رسانه ای را در پی دارد.
متاسفانه اکثر مدیران به جای تمرکز بر انجام وظایف خود و تعریف درست از مشاور، افرادی را صرفاً برای کم نیاوردن در این مواقع در کنار خود به کار گرفته‌اند و به جای پاسخ دادن و پیگیری و رفع و رجوع مشکلات دنبال توجیه و حتی طلبکار جلوه دادن مدیر هستند.
نکته قابل تامل در این مورد جدید یعنی پاسخ به انتقادات استاندار آنهم نه در جلسه ای که این انتقادات مطرح شده است بلکه در فضای رسانه ای استان ادعای نگارنده یا نگارندگان مطلبی است که در آن گفته شده است استاندار حق ندارد به شهرداری انتقاد کند چرا که شهرداری مستقل از دولت است.
لاجرم وقتی کسی اهل پاسخ گویی نباشد و صرفاً در پی توجیه باشد می‌تواند هزاران دلیل برای خود داشته باشد و کلی دلیل بافی فرضی کند و به همه گیر دهد و برای هر چیزی تبصره و یا ماده ای خلق کند.
اینکه قانون در این مورد چه صراحتی را بیان کرده است نیاز به گفتن ندارد و این استقلال قطعاً یا بد برداشت شده است و یا نفع آقایان در تفسیر مطابق رای خودشان است.
در مورد وضعیت شهری شهر یاسوج افکار عمومی بهترین داور خواهند بود و عملکرد خوب یا بد استاندار و به رخ کشیدن آن هیچ تاثیری بر قضاوت در مورد عملکرد شهرداری نخواهد داشت. این مطلب در مقام پاسخ گویی به همه اظهارات و موارد مطروحه در مقاله توجیهی فضای رسانه ای استان نیست و در پی دفاع از استاندار و پاسخ دادن به ایرادات به ظن نگارنده آن در مورد استاندار نیست و تنها تاکید بر باطل بودن ادعایی است که مدعی است شهرداری مستقل است و استاندار حق ندارد به آن انتقاد کند که در این صورت پس باید پرسید این موضوع دو حالت دارد یا کل بودجه شهرداری را مردم پرداخت می‌کنند پس شهرداری باید به مردم پاسخ دهد و نمی‌دهد و یا از دولت بودجه میگرد که در هر دو صورت شهرداری باید پاسخ گو باشد و اتفاقاً بخش عظیمی از بودجه شهرداری از همان منابع حمایتی دولت است که آخرین آن در استان بودجه تخصیص داده شده از سوی سازمان مالیاتی کشور است که در اختیار این نهادها گذاشته شده است و انتظار می‌رود مابه ازای آن کار در شهر انجام گیرد و کل شهرداری در پرتابل نامه‌های یکی دو تن از اعضای شورا خلاصه نشود.
 
پاسخ دادن منطقی به انتقادات و تنویر افکار عمومی از جمله وظایف روابط عمومی و مشاورین رسانه ای است که کاش به جای اینهمه مشاور رسانه ای در استان مشاورین اجرایی و پیگیری مطالبات نیز به کار گرفته می‌شد. اما گویا رسالت دستگاه‌ها صرفاً خلاصه شده است در کم نیاوردن و سینه سپر کردن و عیب دیگران را جستن و فرار از پاسخ دادن. مشاورین رسانه ای بهتر است کارهای واقعی را منعکس کنند و از سرک کشیدن در زندگی خانوادگی مردم دست بردارند و بدانند که سیاست زدگی و تاکید بر آن هیچ کمکی به بهتر شدن وضع پارک‌ها و خیابان‌ها نخواهد کرد و مردم به جای سیاست زدگی دنبال نشاط و یک شهر سالم و پاک هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1