تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۳۲۴۳۰۸

به داد استان برسید، کهگیلویه و بویراحمد با بودجه ۱۰ سال پیش اداره نمی‌شود

۵
۰
کبنا ؛ 
 
احسان کریمی زاده
مردمان استان کهگیلویه و بویراحمد زحمات زیادی کشیدند و مردان زیادی را طلایه دار لشکر خود کردند تا توانستند این استان را از زیر فرمان سایر استان‌ها بیرون بکشند. چه زحمت‌ها و رشادت‌های مردمان ایلیاتی که برای استقلال این استان به عرصه ظهور گذاشته شد. استان کهگیلویه و بویراحمد شاید یکی از معود استان‌های کشور باشد که اگر از لحاظ اقتصادی و دخل و خرج مستقل باشد توانایی رقابت با بسیاری از کشورهای دنیا را خواهد داشت و از لحاظ رفاهی با بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس در رقابت خواهد بود.
ولی متاسفانه از آن همه رشادت‌ها و این همه منابع هیچ سودی عاید مردمان این استان نشده است!
بسیاری از نهادهای دولتی این استان ورشکسته ش

ده‌اند! و روسای این ادارات به ناچار تنها فکرشان این است آخر هر ماه به وزارت خانه مربوطه برای گرفتن حقوق کارمندان مراجعه کنند و با هزار خواهش و تمنا یک صدم مبلغ مورد نیاز نهاد مربوطه خود را تامین کرده و حقوق این ماه را بدهند و تا ماه بعدی خدا کریم است!
این یک حقیقت تلخ است که ممکن است حتی توسط خیلی از همین مسئولین تکذیب شود ولی اگر هر کدام از ما کمی به ادارات و نهادهای دولتی که خود در آن مشغول به کار هستیم دقیق نگاه کنیم می‌بینیم سرتاپای ادارات ما را بدهی فراگرفته است! نیروهای قراردادی و پیمانی در بهترین حالت حقوقشان را فصلی دریافت می‌کنند.
دانشگاه علوم پزشکی میلیاردها تومان حقوق و کارآنه کارمند و پرسنل کادر بهداشت و درمان بدهکار است!
مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد سال‌هاست که ورشکسته است و در حال زیان دهی است! و هرچه دارد می‌فروشد ولی آخرش به هیچ جا نمی‌رسد.
صنعت و معدن که مدت‌هاست رنگ بودجه‌های تولیدی صنعتی را به خود ندیده است!
شرکت نفت با همه دبدبه و کبکبه مدام در حال تعدیل نیروست!
ورزش که اصلاً برای این استان در سطح کشوری معنای واقعی ندارد.
اداره راه و شهرسازی از اسم هرچه پیمانکار است فراری است!
و سایر ادارات و شرکت‌ها نیز وضعیت بهتر از این ادارات ندارند.
وقتی دلیل این امر را پیگیری می‌کنید به این جواب بر می‌خورید که بودجه برای استان کهگیلویه و بویراحمد ما صحیح و مناسب تعریف نشده است!
یعنی چه؟ مگر می‌شود؟ چرا باید برای یک استان با این همه منابع بودجه کافی و لازم دیده نشود؟
جواب روشن است...
یک زمان میرشکارهای ما به دنبال این بودند از شهرهای همجوار همچون شهرضا و بهبهان و سپیدان و ... برای مردم خود و به اقتضای آن روزگار بودجه خود را اینگونه تامین می‌کردند!
ولی الان وضعیت فرق کرده است میرشکارهای ما تمام چشم طمع خود را به شهرستان‌های دیگر استان معطوف  کرده‌اند! تمام فکرشان این است حق یک شهر را به شهر دیگر دهند. به فکر این هستند نیروی خود در راس امور قرار گیرد و بر مسند قدرت تکیه دهد. اصلاً برایشان مهم نیست در استان‌های دیگری که یک پنجم این استان منبع درامدی برای کشور ندارند چه بودجه‌های سرازیر می‌شود.
متاسفانه قدرت گرفتن نماینده‌های ما در سطح کشوری و همچنین قبولی هم استانی‌های ما به عنوان نماینده شهر بزرگی همچون تهران به هیچ کار مردم و استان نیامد و چراغ‌هایی که با کسب موفقیت‌های آنان در دل این مردمان روشن شد خاموش شدند!
استان ما چه کم از استان فارس و خوزستان و اصفهان و ... دارد که آن‌ها اینهمه بودجه را با خود ببرند و ما همیشه هشتمان گرو نُهمان باشد؟
به کجا رفته‌ایم که حتی وقتی برای حادثه سقوط هواپیما اعلام عزای عمومی کشوری نشد صدایمان در نیامد.
البته از بقیه چه انتظاری داریم وقتی میرشکارهایمان هم بر سر این مسئله با هم اتحاد نداشتند و یک صدا خواسته مردم را فریاد نزدند و هرکس به طریقی سعی داشت در فضای رسانه ای گوی سبقت را از دیگری ربوده و بیشتر خود را حاضر در صحنه نشان دهد ولی هیچ اقدام قاطع و متحدی از سوی هیچ کدام صورت نگرفت و حتی با هم بر سر این مسئله که کاملاً مرتبط با استان بود دعوایشان گرفت! و شروع به تخریب هم کردند!
کاش به جای اینکه از هر وزیر برای یک پست در استان چانه زنی کنیم، سعی کنیم آن‌ها را یک به یک به استان آورده تا با تمام مشکلاتمان از نزدیک آشنا شوند و با سعی نداشتن در نشان دادن وضعیت استان به صورت گل و بلبل و صحنه سازی بتوانیم آن‌ها را متقاعد کنیم که این استان در طی این ده سال اخیر رشد جمعیتی به سزایی داشته داشته است و به تبع آن در تمام زمینه‌ها نیاز به افزایش بودجه افزایش امکانات  و نیروی کار داریم  و به وزرا و دولت بفهمانیم این استان با بودجه ده سال پیش نمی‌چرخد! شاید با روبرو شدن مسئولین با واقعیت استان کهگیلویه و بویراحمد، دلشان کمی به حال مردمان بسوزد و پول بیشتری در اختیار نهادها و ادارات این استان قرار دهند. و دست مسئولین برای انجام امور و وظایف محوله به آن‌ها باز تر شود و به مردمان خود بیشتر خدمت رسانی کنند.
ولی اگر میرشکارهای ما ترس از لرزان شدن وضعیت خود به دنبال نشان دادن واقعیت‌های این استان دارند اجازه دهند یک بار دیگر تمام ادارات این استان زیر نظر استان فارس و اصفهان و خوزستان و ... بروند و به صورت زیر شاخه سایر استان‌ها از لحاظ اداری باشیم تا شاید لااقل به واسطه میرغضب‌های غیر بومی بودجه ای برایمان تصویب شود و به عمران و آبادی برسیم.
هرچند وقتی خودی به داد خودی نمیرسه غیر خودی هیچوقت اهمیت هم نخواهد داد!
از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم      مرحمت فرموده ما را مِس کنید
نام شما

آدرس ايميل شما

عدالت در نفت
Iran, Islamic Republic of
میرشکار. برنامه بودجه خوب میزنه
Iran, Islamic Republic of
درود برا دکتر کریمی زاده ی عزیز
واقعا حق استان ما خورده شده..
دنیای بی مروت
Iran, Islamic Republic of
طرحی که سالهاست محسن رضایی پیشنهاد داده دقیقا خواسته ی بحق زاگرس نشینان هست. اینجوری به هیچ جا نمیریسیم، استان ما روز به روز فقیرتر میشه
طرفدار
Iran, Islamic Republic of
اقای محترم شماکه تحلیل می کنید امار بودجه چهار سال پیش از بر نامه وبودجه استان بگیرید وبودجه امسال مقایسه وبه ما خواننده تحلیل شما اطلاع پیدا کنیم کجای استان هستی ورییس کمیسیون چه وارد استان کرده
از نسل آریوبرزن
United States
چرا نظر من رو تایید نمی کنید؟
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1