تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : ۳۲۴۱۹۰

دیدار کارکنان منابع طبیعی با امام جمعه باشت / عبودی: بدون تعارف با متخلفین برخورد شود (+تصاویر)

۳
۰
کبنا ؛به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری رئیس و کارکنان اداره منابع طبیعی شهرستان باشت با امام جمعه دیدار کردند.
به گزارش کبنا از باشت، امام جمعه شهر باشت در این دیدار با تبریک هفته منابع طبیعی، عمل به وظیفه را نوعی عبادت دانست و با بیان چند نکته در حوزه منابع طبیعی، گفت: جدای از بحث قانون، منابع طبیعی بهترین نعمت است و زمانی خلاء آن را احساس می کنیم که گرفتار ریزگردها می شویم.
حجت الاسلام عبودی افزود: اگر در حفظ منابع طبیعی و درخت کوشا باشیم دیگر شاهد پدید ریزگردها نیستیم و نعمت درخت به قیمت جان انسان است.
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد جلوگیری از قطع درختان، ابراز داشت: معتقدیم در سطح کشور بی تفاوتی در انجام ماور محوله زیاد است و خوب حرف زده می شود اما در عمل آنچنان که باید کاری صورت نمی گیرد.
امام جمعه باشت وضعیت جنگل های کهگیلویه و بویراحمد را مطلوب ندانست و خواستار تصمیم جدی در تأمین نیروهای حفاظت منابع طبیعی شد.
حجت الاسلام عبودی تصریح کرد: اگر بخواهیم موانع برطرف و جنگل ها حفظ شود نیروها را اضافه کنند.
وی افزود: استاندار به عنوان مسئول ارشد استان و نمایندگان باید به فکر تأمین نیروهای منابع طبیعی باشند زیرا وسعت جنگل های استان زیاد است و با این تعداد نیرو نمی توان وظیفه را به نحو احسن انجام داد خصوصاً در شهرستان باشت نیز وجود تعدادی نیروی فعال در کنار سایر نیورهای منابع طبیعی است.
امام جمعه باشت با بیان اینکه در بحث برخورد با متعرضین به منابع طبیعی معتقد به اهرم قدرت و قانون هستم، ابراز داشت: باید بدون تعارف و سفارش با متخلفین برخورد جدی شود در غیراینصورت شاهد نابودی جنگل ها هستیم.
حجت الاسلام عبودی در بحث تشکیل پرونده ها نیز گفت: باید دقت شود که برخی اوقات صدمه به منابع طبیعی بصورت سهوی است و در این موارد باید با شدت کمتری برخورد شود و ما نیز در برخورد با بی قانونی ها حمایت می کنیم ، اما باید مواظب باشید تا ناخواسته به کسی ظلم نشود.
وی در مورد شکایت برخی از مردم روستایی نسبت به منابع اعلام شدن زمین های کشاورزی آنان نیز گفت: در برخی موارد شاهدیم که زمینی که به صورت دیم در حال کشت است به عنوان منابع طبیعی اعلام می شود که باید در این موارد نیز با دقت بیشتری عمل شود.
امام جمعه باشت مدیر منابع طبیعی باشت را مردمدار و قاطع در اجرای قانون خواند و افزود: کارکنان منابع طبیعی نیز توانسته اند با برخورد مناسب با ارباب رجوع ها از وجهه خوبی در بین مردم برخوردار شوند.
در ابتدای این دیدارنیز سامان گرجی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت با بیان عملکرد یکساله منابه طبیعی باشت ابراز داشت: در بخش حفاظت منابع طبیعی تعداد ۸۰ فقره پرونده تخلف تشکیل شده که ۶۰ درصد از آنها منجر به صدور رأی و مابقی نیز در دست اقدام است.
وی توقیف و کشف و ضبط بیش از ۲۰ خودرو حمل چوب قاچاق و همچنین کشف و ضبط ۷ دستگاه اره برقی از متخلفین و افراد سودجو را از دیگر اقدامات این اداره در جهت حفاظت از منابع طبیعی برشمرد و ادامه داد: این افراد سودجو توسط یگان حفاظت و نیروهای انتظامی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت از توزیع ۳۸ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق روستایی و جنگل نشین نیز خبر داد و این کار را در راستای ترویج استفاده از انرژی خورشیدی و پرهیز از سوخت های فسیلی اعلام کرد.
گرجی کنترل و اطفاء ده ها مورد حریق را از عملکردهای این نهاد در حمایت از منابع طبیعی اعلام کرد و افزود:در این زمینه برخی از متخلفین دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
وی پرداخت عوارض ماده ۱۲ به مبلغ ۵۰۰ میلیون توامن در بخش بهره برداری را از فعالیت های دیگر منابع طبیعی اعلام کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت از تولید ۵ هزار اصله نهال در نهالستانها و ۳ هزار اصله نهال در گلخانه های بخش خصوصی خبر داد و افزود: از این تعداد و برای نخستین بار تعداد ۱۸۰۰ اصله نهال کنار به منابع طبیعی دیلم جهت تثبیت شن های روان اهدا شد.
گرجی بیان داشت: غنی سازی مراتع با بذور بادام در ۲۰ هکتار با حضور مردم و دامداران، تمدید ۱۱ فقره پروانه چرا، توزیع ۲۵۰ اصله نهال سرو کاج نیز مهمترین اقدامات در بحث ترویج فرهنگ نگهداری و حفظ طبیعت است.
وی با اشاره به اهم فعالیت ها در بحث ممیزی اراضی گفت: پیگیری کمیسیون ماده واحده در حدود ۱۰۶ هکتار در پلاک بادخون و پیگیری ۱۸ پلاک جهت پیگیری ماده ۵۴ و تعداد ۱۱ پلاک جهت اجرای کاداستر از مهمترنسی فعالیت ها در بخش ممیزی اراضی است.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت بیان داشت: پاسخ به ۴۰۰ مورد استعلام، اجرای قانون و تهیه نقشه  باقیمانده  پلاک مله برفی و واگذاری دهها هکتار منابع ملی برای اجرای باغات دیم نیز جزء اقدامات منابع طبیعی است.
وی هزینه ۶ میلیارد تومانی در اجرای پروژه های آبخیزداری از سال ۸۴ را از اقدامات مهم این اداره در بخش آبخیزداری دانست و ادامه داد: امسال نیز با اعتبارات استانی در فاز نخست مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه پیچاب هزینه و در حال اجراست که یا پیشرفت ۴۰ درصدی روبروست و تا دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید.
گرجی ادامه داد: مناقصه پروژه های آبخیزداری در حوزه آبدهگاه باراعتبار ۱۵ میلیارد ریالی در حال اجراست و در آینده نزدیک کلنگ زنی آن آغاز می شود.
خبرنگار فتح الله پوران پور
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد حسینی نیک
Iran, Islamic Republic of
هفته منابع طبیعه امادیدارهابرعکسه
گرجی اهواز
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب گرجی و سلام به امام جمعه محترم شهرم
پیچاب
Iran, Islamic Republic of
خدا شاهده مشکل اصلی نداشتن قاطعیت خود منابع طبیعی هست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1