تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب : ۳۲۴۱۴۲

تکلیف وانت‌بارهای دردسرساز یاسوج چه شد / ارسال ۱۷۱ اثر هنری به جشنواره فیلم کوتاه دهدشت / مخالفت با ساخت رستوران در تنگ مهریان

۰
کبنا ؛

خبرهای کهگیلویه و بویراحمد:
۲ قطعه زمین برای ساماندهی وانت بارهای میوه فروش یاسوج تعیین شد
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ قطعه زمین در مبادی ورودی و خروجی یاسوج با هماهنگی شهرداری این شهر و پلیس راهور استان برای ساماندهی وانت بارهای دوره گرد میوه فروش تعیین شده است.
عزیز فیلی اظهار داشت: این وانت بارها شناسنامه دار می شوند و صاحبان آنها نیز باید تعهداتی برای فعالیت نکردن در مبادی ورودی یا خروجی یاسوج به شهرداری بدهند.
وی افزود: وجود وانت بارهای دوره گرد میوه فروش در مبادی ورودی و خروجی یاسوج سبب نازیبایی چهره این شهر و ایجاد گره ترافیکی در آن به ویژه عصرها و هنگام شب می شود و لازم است که هر چه سریعتر ساماندهی شوند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: افرادی که اقدام به دستفروشی در پیاده روهای یاسوج در آستانه تعطیلات عید نوروز کنند جمع آوری خواهند شد زیرا خارج از مقررات ترافیکی است و چهره گردشگری این شهر را نیز خدشه دار می کند.
فیلی عنوان کرد: کیوسک های بدون مجوز موجود در یاسوج جمع آوری می شوند و کیوسک های دارای مجوز این شهر که در مکان مناسبی قرار ندارند نیز به مکان بهتری منتقل خواهند شد.
وی خواستار دقت بیشتر مسئولان شهرداری و اعضای شورای اسلامی یاسوج و دیگر متولیان امر برای واگذاری و نصب کیوسک در این شهر شد.
فیلی ابراز داشت: در این صورت سال های آینده گره ترافیکی و یا دیگر مشکلات در شهر یاسوج ایجاد نمی شود.


جشن ازدواج ۱۴ زوج جوان دهدشتی در روز ولادت حضرت زهرا (س)
به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) مراسم جشن ۱۴ زوج جوان در شهر دهدشت برگزار شد.
در این مراسم ۱۴ زوج جوان با برپایی مراسم جشنی در روز ولادت حضرت زهرا (س) ساده زندگی خود را آغاز کردند.
خانم افراشته، مسئول موسسه خیریه آبشار عاطفه های دهدشت گفت: با هدف ترویج ازدواج آسان مراسم جشن این زوج ها برگزار و به هر یک از نوعروسان جهیزیه ای به ارزش ۷۰ میلیون ریال اعطا شد.
در این مراسم از بسیجیان خواهر و خانواده های شهدا نیز تجلیل شد.
ارسال ۱۷۱ اثر هنری به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه در کهگیلویه
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان گفت: یکی  ازمهمترین آسیب های اجتماعی که در اولویت شورای فرهنگ عمومی کشور قرار دارد اعتیاد است.
رضا دهبانی‌پور افزود: اعتیاد تهدیدی جدی برای جامعه و جوانان است که باید همه دستگاه های مختلف در سطح کشور و استان ها برای مقابله با این آسیب اجتماعی با جدیت بیشتری تلاش کنند.
وی گفت: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین راستا جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه کهگیلویه با محوریت «اعتیاد و آسیب های اجتماعی» را در شهرستان کهگیلویه با بهره گرفتن از زبان گویای هنر و سینما برای آگاهی بخشی جوانان و نوجوانان از این معضلات و پیشگیری از این آسیب‌ها برگزار می‌کند.
دهبانی‌پور عنوان کرد: فراخوان و پوستر جشنواره به سینما‌های جوان استان های فارس، خوزستان، بوشهر، چهارمحال بختیاری ،اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد ارسال و هنرمندان این استان‌ها ۱۷۱ اثر هنری در قالب مستند و داستان به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که از این تعداد ۱۴ اثرمستند و ۲۲ اثر داستانی با نظر هیئت باز بین به جشنواره راه یافته است.
وی افزود: این جشنواره از ۱۹ تا ۲۱ اسفند ماه در شهرستان کهگیلویه اجرا و در ۲ روز اول آثار ارسالی اکران و اختتامیه جشنواره نیز روز سوم در سالن شهید آوینی دهدشت برگزار می‌شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان به رضایت بخش بودن فعالیت‌های هیت اجرایی جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه اشاره کرد و گفت: طرح قرار گرفتن این برنامه در تقویم اجرایی اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه با موضوع آسیب های اجتماعی در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح می‌شود تا برای سال‌های آتی در این خصوص اعتبار سنجی شود.
وی افزود: در تفاهم نامه ای که با ریاست سازمان سینمای جوان انجام گرفت نمایندگی سینمای جوان شهر دهدشت در حاشیه این جشنواره افتتاح می شود.
جستجوی بی وقفه درمحل سانحه هوایی تهران ـ یاسوج
جستجوی بی وقفه در محل سانحه هوایی تهران ـ یاسوج برای پیدا کردن پیکر قربانیان ادامه دارد.
جستجو توسط امدادگران در محل سقوط حادثه در ارتفاعات ۴ هزار و ۵۰ متری درحالی ادامه دارد که ارتفاع برف در این منطقه به بیش از ۴ متر و دمای هوا به حدود منفی ۲۵ درجه می رسد.
براساس این گزارش ۱۸ نفر از کوهنوردان شب گذشته را در محل سقوط حادثه سپری کردند و صبح امروز هم ۲۱ کوهنورد با ۶ سورتی پرواز برای ادامه عملیات جستجو به آنان ملحق شدند.
بعد از ظهر امروز بقایای جدیدی از مسافران جانباخته این سانحه به شهر سی ـ سخت منتقل شد.
گفتنی است همچنان تلاش بی وقفه برای جستجوی بقایای پیکر قربانیان در محل سقوط سانحه ادامه دارد.
 
کاشت بذر بلوط در ارتفاعات دیشموک
به مناسبت هفته منابع طبیعی ۹۶ بذر بلوط در ارتفاعات و گلزار شهدای شهر دیشموک کاشته شد.
با حضور مردم و مسئولان شورای اداری شهر دیشموک ۹۶ بذر بلوط در ارتفاعات و محوطه گلزار شهدای دیشموک کاشته شد که از این تعداد ۶۵ بذر در ارتفاعات خرسک دیشموک به یاد قربانیان سانحه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج و ۳۱ بذر هم در محوطه گلزار شهدا به یاد شهدای این شهر کاشته شد.
 
برگزاری همایش پیاده روی خانواده در یاسوج
به مناسب گرامیداشت روز شهید، سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و همچنین روز درختکاری و هفته منابع طبیعی همایش پیاده روی خانواده در یاسوج برگزار شد.
در این همایش شرکت کنندگان مسیر ابتدای پارک جنگلی تا تپه نورالشهدای این شهر را پیاده طی کردند.
در پایان این همایش به قید قرعه به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.
 
برگزاری همایش پباده روی خانوادگی در دهدشت
صبح امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و سالروز تاسیس بنیاد شهید همایش پیاده‌روی خانوادگی از جلوی استادیوم آزادی دهدشت تا تپه نورالشهدا برگزار شد.
همایش پیاده‌روی خانوادگی با حضور گروه های مختلف مردم از مقابل استادیوم آزادی دهدشت آغاز و شرکت کنندگان این مسیر را به سمت میدان مرکزی و خیابان شریعتی پیاده روی کردند و با گردهمایی در تپه نورالشهدا مراسم اختتامیه برگزار شد.
این همایش با همکاری اداره ورزش و جوانان،اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و بنیاد شهید شهرستان کهگیلویه برگزار و در پایان به ۵۰ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد.
 
برپایی نمایشگاه کتاب در شهر لیکک
به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ۱۷ اسفند ماه نمایشگاه کتاب در شهر لیکک برپا شد.
 
حسین کریمی رییس کتابخانه عمومی شهرستان بهمئی گفت:به مناسبت این روز، برگزاری نمایشگاه کتاب، پذیرش عضو رایگان،تشکیل نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان ،برگزاری مسابقان نقاشی کودکان و نوجوانان و تقدیر از اعضا فعال کودک و نوجوان از اهم فعالیت های کتابخانه عمومی شهرستان است.
 
سکان سازمان نظام مهندسی بهمئی در دست یک خانم
لیلا جاودان زاده سکان ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بهمئی را به دست گرفت.
با حضور مردم و جمعی از مسئولان شهرستانی  مهندس هومان نژاد رئیس پیشین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بهمئی جای خود را به خانم مهندس لیلا جاودان زاده داد.
معاون سازمان نظام مهندسی استان گفت:سازمان نظام مهندسی تنها مرجع صدور پروانه های تاسیس و بهره برداری در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی هست.
اکبری تبار وجود دفتر سازمان نظام مهندسی در شهرستانها را از مهمترین برنامه ها برای حذف هزینه های ایاب و ذهاب ارباب رجوع به مرکز استان اعلام کرد.
وی در ادامه به وظیفه خظیر سازمان نظام مهندسی در استان اشاره کرد و آموزش ترویجی را از مهترین اهداف این سازمان به فعالان عرصه اقتصاد کشاورزی دانست.
در پایان این جلسه با حضور حجت الاسلام افروغی امام جمعه شهر لیکک حکم خانم جاودان زاده تحویل و از زحمات مهندس هومان نژاد تقدیر شد.
 
بررسی مشکلات ترافیکی شهر یاسوج
 
در نشست شورای ترافیک استان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: در این جلسه مسائل و گره های ترافیکی شهر یاسوج مطرح و راهکارهای لازم با هماهنگی دفتر فنی استانداری و شهرداری یاسوج پس از مطالعه و ارزیابی برای رفع ارائه می شود.
فیلی با بیان اینکه گره های ترافیکی شهر یاسوج که نیاز به مطالعه تخصصی دارد در قالب طرح جامع حمل و نقل اداره ترافیک این شهر بررسی می شود افزود: در این نشست با ساخت رستوران در تنگه مهریان به دلیل نامناسب بودن مکان ساخت و نزدیک بودن آن به تقاطع غیر هم سطح مخالفت شد.
وی یکی از عومل ایجاد گره های ترافیکی در شهر یاسوج به ویژه بلوار امام خمینی (۶۰ متری) را وجود وانت بارهای میوه فروش دانست و افزود: برای رفع این مشکل دو منطقه هم در ورودی و هم در خروجی شهر جانمایی و با صاحبان خصوصی این دو مکان توافق شده که به زودی این وانت بارها به این دو منطقه انتقال داده می شوند.
 
 
 
 


ناامید کردن مردم از دولت و نظام، دوری از مسیر شهداست
معاون فرماندار کهگیلویه گفت: ناامید کردن مردم از نظام و دولت، باعث دوری از مسیر شهدا خواهد شد.

 به همت اداره بنیاد شهید این شهرستان اجلاسیه ۴۱۹ شهرستان کهگیلویه با حضور مسوولان، خانواده‌های شهدا و عموم مردم در حسینیه شهدا در دهدشت برگزار شد.

اسلام خسروی در این مراسم اظهار داشت: تمامیت ارزی و استقلال کشور ما مدیون رشادت‌های شهدا و همراهی و تربیت خانواده این عزیزان است.

معاون فرماندار کهگیلویه با بیان اینک دین ما نسبت به شهدا صرفاً به خاطر جان دادن در راه انقلاب و وطن نیست، گفت: دین ما نسبت به شهدا به این خاطر است که شهدا با الگوگرفتن از سرور شهیدان حضرت امام حسین(ع) فرهنگ ایثار و شهادت را ضمیمه هویت جغرافیای این ملت نمودند.

وی انقلاب اسلامی را برگرفته از فرهنگ عاشورایی و متفاوت با سایر انقلاب‌های دنیا عنوان و افزود: فرهنگ عاشورایی بود که باعث شد ما در جنگ هشت ساله همچنان محکم در مقابل استکبار بایستیم و سر فرود نیاوریم.

خسروی خواستار رویکرد واقع‌بینانه در چنین یادواره‌هایی شد و تصریح کرد: ما باید با انگیزه بیشتر رشادت‌های شهدا را برای جامعه، خصوصاً نسل جوان تبیین نماییم.

وی خدمت و احترام به خانواده شهدا را باعث افتخار برای همه مردم جامعه و مسوولان عنوان کرد.

معاون فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه اصل انقلاب از مسیر توسعه می‌گذرد، خواستار حرکت به سمت اهداف شهدا شد و اظهار داشت: همه باید دست به دست هم دهیم و گره از مشکلات مردم بگشاییم، ناامید کردن مردم از دولت و نظام، دوری از مسیر شهدا است.



اجلاسیه ۴۱۹ شهید شهرستان کهگیلویه برگزار شد
با حضور مسوولان و خانواده شهدا، اجلاسیه ۴۱۹ شهید شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

 به همت اداره بنیاد شهید این شهرستان اجلاسیه ۴۱۹ شهرستان کهگیلویه با حضور مسوولان، خانواده‌های شهدا و عموم مردم در حسینیه شهدا در دهدشت برگزار شد.

سید کمال‌الدین دولتخواه در این مراسم از این اجلاسیه به عنوان یک رخداد معنوی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یاد کرد و اظهار داشت: برگزاری چنین یادواره‌هایی نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس را در پی خواهد داشت.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: ۴۱۹ شهید این شهرستان برای رسیدن به آرمان‌های والای الهی و دفاع از فضائل بشریت قیام کردند و شربت شهادت نوشیدند.

وی از فرهنگ «اسلام» به عنوان فرهنگ اصیل ایرانی عنوان و با بیان اینکه فرهنگ هویت ایثار و شهادت، انقلاب شکوهمند ایرانی را به افتخار رساند، گفت: شهدا جان خود را دادند تا در جامعه برابری، صداقت و عدالت ظهور و بروز نماید.

دولتخواه، امنیت کنونی ایران اسلامی را مرهون خون پاک شهدا دانست و بیان کرد: شهدا راه را برای ما هموار نمودند و ما باید بر خود ببالیم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش دهیم.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مهم‌ترین راهکار‌ها جهت جلوگیری از آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها را در پی دارد.

۹۳ پایگاه آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی در کهگیلویه و بویراحمد
۹۳ پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد در روز جشن نیکوکاری کمک‌های مردم نوع‌دوست استان را جمع‌آوری کردند.
مراسم نمادین جشن نیکوکاری صبح امروز پنج‌شنبه ۱۷ اسفندماه در پایگاه مرکزی کمیته امداد واقع در چهارراه طالقانی یاسوج با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، بابیان اینکه۹۳ پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد، مساجد، مراکز نیکوکاری و بسیج به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی در استان برپاشده است، گفت: کمک به نیازمندان و محرومان افتخار بزرگی است که خداوند نصیب ما کرده است.
وی با اشاره به اینکه مردم استان در عرصه‌های مختلف همواره یاریگر نیازمندان بوده‌اند یادآور شد: جشن نیکوکاری از روز چهارشنبه ۱۶ اسفند در ۴۲۰ مدرسه استان آغاز شد و پنج‌شنبه ۱۷ اسفند در پایگاه‌های کمیته امداد و جمعه ۱۸ اسفند در مصلاهای نماز جمعه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی ادامه می‌یابد.
محبی به مشارکت آموزش‌وپرورش، انجمن اولیاء و مربیان، صداوسیما و بسیج در برگزاری جشن نیکوکاری اشاره و اظهار کرد: مبالغ جمع‌آوری‌شده در مدارس استان با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌گرفته بین دانش آموزان نیازمند همان مدارس و مبالغ پایگاه‌ها نیز در کمترین فاصله زمانی تا قبل از آغاز سال نو به دست نیازمندان و محرومان خواهد رسید.
وی بابیان اینکه هدف از برگزاری جشن نیکوکاری تنها جمع‌آوری کمک برای نیازمندان نیست، خاطرنشان کرد: هدف اصلی برگزاری این جشن نهادینه کردن فرهنگ و روحیه انفاق، احسان، نیکوکاری و کمک به هم نوع در جامعه است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری اینکه سه هزار یتیم تحت حمایت این نهاد است گفت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد در کنار برگزاری جشن نیکوکاری ثبت‌نام از حامیان نیکوکار و حامی یابی برای ایتام و فرزندان محسنین است.
وی با یادآوری اینکه در جشن نیکوکاری سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان به‌صورت نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری شد، بیان کرد: امید است با مشارکت پرشور و حضور حداکثری مردم نوع‌دوست استان شاهد افزایش این مبلغ در جشن امسال باشیم.
محبی تأکید کرد: خیران و نیکوکاران نوع‌دوست می‌توانند با شماره‌گیری#۴*۵*۰۷۴*۸۸۷۷* در جشن نیکوکاری مشارکت کنند و یا کمک‌های نقدی خود را به شماره‌حساب ۰۱۰۲۲۲۹۰۵۶۰۰۹ بانک صادرات شعبه جمهوری واریز کنند.
در ادامه محمدکاظم نظری معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم ضمن تبریک هفته احسان و نیکوکاری گفت: جشن نیکوکاری فرصت مناسبی است تا در آستانه سال نو به فکر نیازمندان باشیم و در حد توان دست آنان را بگیریم.
وی به استقبال خوب مردم کهگیلویه و بویراحمد جشن نیکوکاری اشاره کرد و افزود: امید است که شاهد افزایش روزافزون کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی در زمینه یاری‌رساندن به نیازمندان نهادهای حمایتی باشیم.

 
بیکاری ۳ هزار و ۱۰۰ نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران در کهگیلویه و بویراحمد
معاون بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳ هزار و ۱۰۰ نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران در کهگیلویه و بویراحمد بیکار هستند.
منوچهر فتاحیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳ هزار و ۱۰۰ نفر از فرزندان جانباز و ایثارگر و شهدا در کهگیلویه و بویراحمد بیکار و نیازمند اشتغال هستند.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اشتغال دغدغه اصلی مسؤولان استانی و کشوری است، افزود: طرح اشتغال ۱۰۰ نفر از فرزندان جانباز، شهدا و ایثارگر طی سال‌های گذشته مصوب شد اما به دلیل عدم تامین اعتبار اجرایی نشد.
وی عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته استارت جذب ۱۰۰ نفر از فرزندان شهدا زده شد و با تامین اعتبار توسط بنیاد شهید، این ۱۰۰ نفر به صورت کارورز جذب شدند.
 
خروج پروژه پل سوم بشار از رکود، اقدامی ارزنده در حوزه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد
در سال‌های اخیر به دلیل مشکلاتی مانند نبود اعتبارات و کم کاری پیمانکار عملا این پروژه به حالت رکود درآمده بود که در اولین روزهای مدیریت علی محمد احمدی استاندار کنونی کهگیلویه و بویراحمد تصمیمی جدی برای از سرگیری روند ساخت آن گرفته شد و اکنون این پروژه با سرعت خوبی در حال تکمیل است.
یکی از پروژه‌های عمرانی شهر یاسوج که چندین سال راکد مانده بود و مردم مرکز استان تقریبا از ساخت و تکمیل آن ناامید شده بودند پروژه پل سوم بشار بود.
این پل یکی از پل‌های دسترسی یاسوج است که بار ترافیک از روی پل‌های اول و دوم را کم می‌کند و رفت و آمد مردم شهر یاسوج آسانتر می‌شود و بار ترافیکی را کاهش می‌دهد.
متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل مشکلاتی مانند نبود اعتبارات و کم کاری پیمانکار عملا این پروژه به حالت رکود درآمده بود که در اولین روزهای مدیریت علی محمد احمدی استاندار کنونی کهگیلویه و بویراحمد تصمیمی جدی برای از سرگیری روند ساخت آن گرفته شد و اکنون این پروژه با سرعت خوبی در حال تکمیل است.
از دلخوری‌ها و نگرانی‌های مردم وعده‌های بی‌سرانجامی بود که در مورد این پروژه توسط مسؤولان داده شد به نحوی که یکی از مدیران کل وعده ساخت آن را در ۷۵ روز داد اما با گذشت بیش از دو سال از آن وعده باز هم پروژه راکد ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1