تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب : ۳۲۳۶۴۱

جزئیات بازخوانی جعبه سیاه ای.تی.آر ۷۲/ دلیل سقوط مشخص نیست

۰
کبنا ؛جست و جوی پیکر جانباختگان سانحه هوایی از سرگرفته شد
مسئول گروه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر گفت: نوزدهمین روز عملیات جست و جو و انتقال بقایای پیکر جانباختگان سانحه هواپیمایی تهران -یاسوج با بهبود شرایط جوی آغاز شد.
محمدحسین کبادی روز پنجشنبه افزود: نخستین گروه امدادگران صبح امروز با بالگرد به منطقه سقوط هواپیما اعزام شدند.
وی اظهار کرد: ۱۵ گروه سه نفره از استان‌های اصفهان، البرز و کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون آماده انجام عملیات هستند تا در صورت مساعد شدن هوا به منطقه اعزام شوند.
مسئول گروه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: روز گذشته به دلیل وزش شدید باد عملیات جست و جو در منطقه سانحه هوایی پرواز تهران یاسوج نیمه تمام ماند.
معاون عمرانی استاندار و جانشین ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه عملیات جست جوی پیکرهای باقی مانده در اعماق سه متری برف باید صورت گیرد گفت: کار کشف اجساد و وسایل مسافران در روی زمین پایان یافته است.
عزیز فیلی افزود: به همین دلیل کار جست و جو به شرایط سخت‌تری رسیده است.
وی اظهار کرد: امروز پیکر ۲ تن از مسافران پرواز تهران یاسوج به خانواده آنان در استان مازندران تحویل داده شد و ۶ پیکر دیگر امروز به زادگاهشان منتقل خواهد شد.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرایط نامناسب جوی و وزش متوسط و شدید باد در ارتفاعات دنا، منطقه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج روزهای آینده ادامه خواهد داشت.
فرمان فرامین افزود: سرعت وزش باد در روز شنبه نوزدهم اسفند تا ۷۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.
وی بیان کرد: ناپایداری هوا و بارش برف برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در منطقه دنا پیش بینی می‌شود.
هجدهمین روز عملیات جست و جوی پیکر قربانیان سانحه هوایی تهران به یاسوج در روز شنبه به دلیل شرایط نامساعد جوی ناتمام ماند.
ارتفاع برف در کوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج حدود سه متر گزارش شده است.
پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمای آسمان با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه پروازی ساعت ۸ صبح یکشنبه ۲۹ بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر ۷۲ پس از ۵۵ دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج شد و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد و لاشه آن ۴۸ ساعت پس از سقوط پیدا شد.
تاکنون پیکر هشت جانباخته این سانحه احراز هویت شده است.
 
ادامه شرایط نامناسب جوی در منطقه سانحه هوایی
شرایط نامناسب جوی و وزش متوسط و شدید باد در منطقه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در ارتفاعات دنا برای روزهای آینده هم ادامه دارد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان گفت: شرایط نامناسب جوی و وزش متوسط و شدید باد در منطقه سقوط هواپیمای تهران_ یاسوج در ارتفاعات دنا طی روزهای آینده ادامه دارد.
فرمان فرامین با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در روز شنبه نوزدهم اسفند تا ۷۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود افزود: ناپایداری هوا و بارش برف برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در منطقه دنا پیش بینی می‌شود.
ارتفاع برف در کوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج حدود سه متر گزارش شده است.
مسئول گروه امداد و نجات کوهستان سازمان جمعیت هلال احمر کشور هم گفت: ۲ تیم تازه نفس از پادنا و استان البرز برای کمک به امدادگران هم اکنون به منطقه رسیده‌اند.
محمدحسین کبادی افزود: بقیه تیم‌ها نیز آماده هستند تا در صورت مساعد بودن هوا به منطقه اعزام شوند.
در روزهای گذشته در چند مرحله بقایایی از پیکرجانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج کشف و برای احراز هویت به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شدند.
پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان با ۵۹ مسافر و ۶ خدمه پروازی ساعت ۸ صبح یکشنبه ۲۹ بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک و پس از ۵۵ دقیقه در ارتفاعات دنا سقوط کرد.
 
پرواز بالگردها بر فراز ارتفاعات دنا
فرمانده عملیات امداد و نجات کوهستان گفت: بالگردهای امدادی از دقایقی پیش به مقصد ارتفاعات دنا به پرواز درآمدند.
پرواز بالگردها بر فراز ارتفاعات دنابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، فرمانده عملیات امداد و نجات کوهستان سازمان امداد و نجات کشور گفت: با توجه به وزش باد شدید دیروز چهارشنبه عملیات جستجوی اجساد امکان پذیر نبود و از امروز صبح نیروهای امدادی و بالگردها به سمت ارتفاعات اعزام شدند.
کبادی افزود: به دلیل ادامه وزش باد شدید بالگردها امکان پرواز بر فراز نقطه حادثه سقوط هواپیما را ندارند و تاجایی که امکان پرواز باشد نیروهای امدادی را هلی برن می‌کنند.
وی گفت: در صورتی که بالگردها نتوانند امدادگران را هلی برن کنند نیروهای امدادی پیاده به محل سقوط هواپیما اعزام می‌شوند.
فرمانده عملیات امداد و نجات کوهستان سازمان امداد و نجات کشور ادامه داد: ۱۵ تیم ۳ نفره تازه نفس از استان‌های البرز، کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان سمیرم به همراه یک فروند بالگرد در منطقه مستقر شده‌اند که به محض مساعد شدن وضعیت جوی عملیات جستجو را آغاز می‌کنند.
 
دلیل سقوط مشخص نیست
مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هر دو جعبه سیاه هواپیمای ای.تی.آر ۷۲ در فرانسه با موفقیت بازخوانی شد.
حسن رضایی‌فر اظهار داشت: هردو جعبه سیاه هواپیمای ای.تی.آر ۷۲ "تهران-یاسوج" با موفقیت بازخوانیی شد و مشغول مرتب کردن اطلاعات هستیم.
وی افزود: هم اکنون در زمینه دلیل سقوط مشغول بحث هستیم.
رضایی‌فر گفت: انشالله اگر کارمان تمام شود روز شنبه باز می‌گردیم.
مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در پاسخ به این سؤال که محتمل‌ترین گزینه برای دلیل سقوط چیست؟ ابراز کرد: هنوز قطعی نشده و دو کشور باید توافق کنند و مابین نمایندگان دو کشور جلسات ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1