تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۳۲۳۲۲۳

نظر معاون سیاسی استاندار در خصوص آتش‌بازی چهارشنبه سوری و فضای این روزهای استان

۰
کبنا ؛معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: برنامه‌های فرهنگی در روزهای پایانی سال و ایام نوروز در راستای نشاط بخشی به جامعه و کاهش آلام مردم غم دیده استان باشد.
سیدمحمد کاظم نظری در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: برنامه ریزان فرهنگی استان در این کارگروه عضو هستند و انتظار می‌رود در ارایه برنامه‌های خود خلاقیت، نوآوری و پویائی داشته باشند.

وی با بیان اینکه، استان کهگیلویه و بویراحمد در روزهای اخیر دو سانحه غم انگیز سقوط هواپیما و تصادف اتوبوس را پشت سر گذاشته و فضای غم و اندوه بر استان حاکم است، افزود: برنامه ریزی می‌بایست متناسب با شرایط روز و مشکلات جامعه و در راستای تلطیف فضای جامعه و کاهش آلام خانواده‌های داغدار و همه مردم استان باشد.
نظری با بیان اینکه اجرای برنامه‌های ارایه شده توسط دستگاه‌ها  لازمند اما از خلاقیت و پویائی برخوردار نیستند، خاطر نشان کرد: از مدیران فرهنگی انتظار بیشتری می‌رود و می‌بایست فضای استان کهگیلویه و بویراحمد به سمت نوروزی شدن و شاد بودن برود.
معاون سیاسی و امنیتی تاکید کرد: در این ایام که ازدحام جمعیت بیشتر می‌شود و مردم به فضاهای مذهبی مراجعه دارند شرایط استفاده مردم از فضاها فراهم شود.
نظری با بیان اینکه، طرح آرامش بهاری در سطح استان برگزار می‌شود، گفت: در مراکز بخش‌ها و شهرستان‌ها نیز برنامه‌ها متناسب با فضای جامعه و در راستای ایجاد فضای شاد و بانشاط اجرا شوند.
وی به برنامه کتاب گردی و بازدید از کتابخانه‌ها در روز هفدهم اسفندماه اشاره کرد و گفت: مدیران در این برنامه حضور داشته باشند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی به موضوع چهارشنبه سوری که یکی از دستور کارهای نشست بود اشاره کرد و گفت: به موضوع چهارشنبه سوری می‌بایست از دیدگاه فرهنگی نگاه و در این راستا برنامه ریزی شود و برنامه‌هایی که نیاز جامعه را تامین نماید و عوارضی نداشته باشد اجرایی  شوند.
نظری با بیان اینکه، حضور مردم و به ویژه جوانان در آتش بازی چهارشنبه سوری همیشه نهی شده است در حالیکه برنامه جایگزینی برای آن ارایه نشده است، افزود: وظیفه دستگاه‌های فرهنگی است که برنامه‌های جایگزین متناسب با سنت و دین و شرایط جامعه و با هدف کاهش آسیب و خطر برای جوانان پیش بینی کنند و اجرایی سازند.
وی به لزوم تهیه یک گزارش جامع از وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان به ویژه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌ها گزارش خود را به بهترین نحو و به صورت مستند با نگاه به آسیب‌های اجتماعی  جهت ارایه توسط استاندار به رئیس جمهوری آماده کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1