تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۳۲۲۹۷۲

عصبیت، تاجگردون، زارع

۲۶
۰
کبنا ؛سعید رشیدی
غلامرضا تاجگردون سطحی فراتر از استان دارد و عصبیت‌ها و تخریب‌ها نمی‌تواند خدشه‌ای به جایگاه ایشان در بین مردم حوزه انتخابیه‌اش و کشور داشته باشد.
چندی پیش آقای دکتر تاجگردون به نشانه قدردانی از مردم حوزه انتخابیه خود و در سالروز انتخابش به‌عنوان وکیل مردم، جشنی برگزار کردند که ایشان با آگاهی از کارشکنی‌ها و قشون کشی‌های انتخاباتی بعضی از افرادی که انتظار دارند همیشه رئیس و مدیر باشند و از الان، ادعای کاندیدا شدن برای دور آتی مجلس شورای اسلامی را دارند، اظهار داشتند که بگذارید مردم به ما به چهره خادمی نگاه کنند و بگذارید این قوم گرایی که در بین لر، ترک و به اوی در این چند ساله در این شهرستان راه افتاده از بین برود.
ایشان همچنین با توجه به کارهای عمرانی و توسعه‌ای که در شهرستان‌های باشت و گچسارن صورت گرفته و یا شروع شده، ضمن اعتقاد به اینکه عامه مردم شهرستان‌های گچساران و باشت قدردان کارهای صورت گرفته هستند، برای اینکه به افرادی که قدردان این فعالیت‌ها نیستند بفهماند که مردم هر منطقه‌ای از جمله بویراحمد برای فعالیت‌ها و کارهای عمرانی صورت گرفته ارزش قائل هستند و به واسطه این ارزش حتی اگر در بویراحمد کاندیدا شود، مردم به ایشان رأی خواهند داد، طرح کاندیدا شدنش در حوزه بویراحمد، را که صرفاً یک مقایسه بود، مطرح کردند. چرا که قدر زر را زرگر شناسد و قدر گوهر را گوهری می‌داند.
جناب دکتر تاجگردون هم تا جایی که ما اطلاع داریم رفاقت و صمیمیت خیلی خوبی با نماینده محترم و فعلی شهرستان‌های بویراحمد و دنا یعنی جناب حاج زارعی دارند و کاندیدا شدندش در این حوزه که صرفاً یک مقایسه و مثال بوده است را با کسب اجازه از ایشان را طرح کرده‌اند و هدف دخالت نبوده است چرا که در مثل محل مناقشه نیست.
حال طرح این موضوع از طرف دکتر تاجگردون سبب شد تا کسانی که تشنه و شیفته قدرت هستند و در انتخابات مجلس شورای اسلامی گذشته در حوزه بویراحمد و دنا، با وجود برگزاری انتخاباتی سالم توسط مجریان و ناظران مورد تأیید نظام، با نافرمانی مدنی و اعتراضات خیابانی به هر صورت ممکن سعی کردند خود را به مردم تحمیل کنند، به‌عنوان نویسنده در یکی از سایت‌های استانی با توهین به نماینده منتخب همین مردم بویراحمد و دنا، هنوز خود را بر برحق می‌دانند و از هر فرصتی برای تخریب این چهره خدمتگذار مردم دریغ نمی‌کنند و به صراحت بیان می‌دارد که نماینده فعلی بویراحمد در تمام سالهای گذشته در خور و درشان مردم شریف منطقه عمل نکرده و خود را نشان نداده است، دریغ از اینکه به این اشاره کند در هشت سالی که خودشان نماینده مجلس بوده‌اند و همه کاره کشور و استان بوده‌اند، چه کارهای شاخصی را توانسته‌اند برای حوزه انتخابیه خود و استان انجام دهند! دریغ از اینکه اشاره کند با وجود هشت سال حضور در مجلس و وکیل الدوله بودن، چه افتخاری بالاتر از سخنگوی یک کمیسیون را توانسته‌اند کسب کنند که اینطور رقیب خود را تخریب می‌کنند.
به نظر بنده به‌عنوان نگارنده این متن و خیلی از کسانی که منصف هستند، یکی از پیگیرترین نمایندگان استان که به‌صورت خستگی ناپذیر برای شهروندان و حوزه انتخابیه‌اش در تلاش و تعامل با دیگر نمایندگان و مسئولین کشور است همین نماینده فعلی بویراحمد جناب آقای حاج زارع است که تشنگان قدرت اغلب سعی در نادیده گرفتن و به زیر سوال بردن زحمات و تلاش‌های این مرد خستگی ناپذیر را داشته‌اند و دارند. از طرفی این نویسنده باز با توهین به نماینده محترم و منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا جناب حاج زارعی، ایشان را به واسطه عملکرد مثبت تاجگردون در حوزه انتخابیه‌اش، در خور نمایندگی برای بویراحمد و دنا نمی‌داند و عملکرد دکتر تاجگردون در دوران نمایندگی‌اش را که بیشتر در راستای توسعه حوزه انتخابیه‌اش بوده، معادل تحقیر بویراحمد و مردمش دانسته است!!!
از این قسمت متن این نویسنده و صحبت‌های اخیر تاجگردون که گفته بود اگر یک ریال از حق بقیه مناطق کهگیلویه و بویراحمد بخواهیم صرف توسعه گچساران و باشت کنیم حراممان باشد، به‌خوبی متوجه می‌شویم که این فرد و همفکرانش حتی چشم دیدن توسعه گچساران و باشت را با منابع و بودجه‌های ملی که همیشه بوده و است و اغلب نصیب استان‌های برخوردار می‌شده و می‌شود و در هشت سالی که خود همه کاره بوده‌اند، توان استفاده از آن را نداشته‌اند، را نیز ندارند!!!.
حال اسمش را حسادت بگذاریم یا احساس حقارت! این بهانه‌ای شده است برای عقده گشایی و تخریب نماینده خدوم مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی توسط افرادی که شیفته مطرح کردن نام خود به هر قیمتی هستند!.
همچنین این نویسنده طرح کاندیداتوری دکتر تاجگردون در حوزه بویراحمد (همانطور که قبلاً اشاره کردم صرفاً یک مثال و مقایسه بوده) را در برهه کنونی، پر رنگ کردن دوقطبی بویراحمد-گچساران برای موج سورای دکتر تاجگردون دانسته و آورده است که تاجگردون تمایل به ماندن این دو قطبی دارد و باز آنچه درونش را اذیت می‌کرده، یعنی یکه تازی تاجگردون در اخذ بودجه‌های ملی و آمد و شد مسئولین به شهرتان گچساران را نتوانسته قائم کند، که در این خصوص لازم است خدمت این نویسنده محترمه عرض کنم خدماتی را که تاجگردون به شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه انجام داده است، کمتر از حوزه انتخابیه خودش نبوده است تا آنجا که قسم جلاله یاد می‌کنند که «والله» همان طوری که برای گچساران کار می‌کنم، برای بویراحمد و کهگیلویه کار می‌کنم، البته اگر نمایندگان این حوزه‌ها منصف باشند و خودشان به این کمک‌ها هم اقرار کنند.
تاجگردون بانی و باعث اتحاد بویراحمد و به اوی یا بویراحمد و گچساران بوده است و وضعیت الان به هیچ وجه قابل مقایسه با قبل از تاجگردون نیست و اگر دو قطبی هم در بین این مناطق وجود داشته و دارد ساخته و پرداخته ذهن و عملکرد افراد ضعیفی است که هنر و تخصصی برای جلب کردن نظر مردم این مناطق به خود را ندارند، نه تاجگردونی که تنها رقیبش عملکرد و تخصصش است و نیازی به این موج سواری‌ها ندارد.
ای کاش این نویسنده محترمه و دیگر کسانی که احساس می‌کنند توسعه یک منطقه از زیرمجموعه استان با اتکا به توانمندی نماینده و خواست مردمش، معادل تحقیر و بی عزتی بقیه نقاط استان از جمله مرکز استان است، یاد بگیرند که دنیا سخاوتمندتر از آن است که موفقیت فردی، راه موفقیت فرد دیگری را تنگ کند و همین طور توسعه یک منطقه راه توسعه دیگر مناطق را ببندد. گچساران یکی از شهرهای نفت خیز ایران است و همانطور که رئیس جمهور و وزیر و وزرا هرگاه لازم باشد به عسلویه استان بوشهر مستقیماً سفر می‌کنند و از همان جا هم به تهران بر می‌گردند، تابحال ما نشنیده‌ایم که هیچ بوشهری فریاد وامصیبتا سر دهد که عزت بوشهر زیر سوال رفته چون رئیس جمهور یا فلان وزیر اول نیامده بوشهر و بعد به عسلویه برود، چون برای آنان این مسأله حل و پذیرفته شده و در آنجا کسی به دنبال ماهیگیری از آب گل آلود نیست، حال طرح این مباحث در استان ما از طرف افرادی که ادعای روشنفکری دارند، جز برای تخریب رقیب و با نیت رسیدن خود به قدرت، انگیزه دیگری نمی‌تواند داشته باشد.
همچنین نویسنده دیگری در روزهای اخیر و پس از طرح تمثیلی کاندیداتوری دکتر تاجگردون در بویراحمد، حضور و بروز تاجگردون در حوزه گچساران را به زعم خودش، نتیجه غیبت رقیبان قدر و دارای وزنی می‌داند که عمده‌ترین هنر بارزترین آنها در هشت سال حضور در مجلس سخنگوی یک کمیسیون بودن، بوده است. آری این فرد چون شناختی از حوزه انتخابیه باشت و گچساران ندارد، تنها سطرهایی را سیاه کرده تا بلکه صفحه‌ای پر کرده باشد بدون آنکه به محتوای کلام خود اندیشیده باشد. چرا که حوزه انتخابیه باشت و گچساران به اذعان اغلب تحلیلگران با وجود اقوام ترک، لر به اوی، لر بویراحمد گرمسیر، بهبهانی‌ها، بختیاری‌ها و غیره از یک طرف و از طرف دیگر وجود دو تفکر اصلاح طلب و اصولگرا، یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین حوزه‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارد، (با وجود شیطنت‌های کسانی که در سالهای اخیر با تبلیغات منفی، کاندیدسازی و ایجاد اختلافات ساختگی قومی بین مردم این حوزه انتخابیه سعی کرده‌اند نگذارند فردی قوی و توانمند از این حوزه انتخاب شود که بتواند در مقابل آنان "نه" بگوید) به‌جز غلامرضا تاجگردون که در بین حوزه‌های انتخابیه کل کشور توانست به نسبت جمعیت یکی از بالاترین رأی‌ها را از این جمع نقیضین به دست بیاورد، چه کسی می‌توانست این هنر را برای به وجود آوردن این همگرایی با وجود ناهمگونی‌هایی که وجود داشت، داشته باشد؟
از طرفی کسانی را که این نویسنده نام برده همانطور که عرض شد، شاخص‌ترین آنها کسی بوده که با وجود هشت سال سابقه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، بالاترین افتخارش سخنگوی یک کمیسیون نه چندان مطرح مجلس بوده است!! حال چطور این نویسنده به خود اجازه می‌دهد غلامرضا تاجگردون را که الان یکی از موثرترین نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، با افرادی مقایسه نماید که ضمن احترام به همگی آنان، ولی هیچکدام نتوانسته‌اند، به اندازه دکتر تاجگردون در جایگاه خود درخشش داشته باشند؟؟!! آیا جز این است که نویسنده عقده‌های فروخورده خود از نماینده محترم شهرستان‌های گچساران و باشت را با عصبیت این طور بیان می‌کند؟؟!! تا جایی که به خود اجازه می‌دهد با توجه به ذهنت منفی خود نسبت به زنان، که از نظر این نویسنده، زن جنس پست‌تر به حساب می‌آیند، به نماینده محترم مردم شهرستان‌های گچساران در این خصوص توهین می‌کند و می‌گوید حتی شما توانایی رقابت با یک زن را در این حوزه ندارید!!!
همانطور که همگان می‌دانند کمیسیون تلفیق مجلس عصاره و تلفیقی از متخصص‌ترین و مقبول‌ترین نمایندگان کشور هستند که با رأی گیری در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به این کمیسیون معرفی می‌شوند و کسی که می‌تواند در این کمیسیون به‌عنوان رئیس انتخاب شود در واقع در یک سطح کلان‌تر توانسته با نمایندگان بقیه مناطق کشور هم رقابت کند و ضمن توانمندی، مقبولیت بالایی داشته است که در چند سال متوالی و هم در مجلس قبلی و هم مجلس فعلی توانسته در این کمیسیون به‌عنوان رئیس انتخاب شود، پس در اینجا ثابت می‌شود غلامرضا تاجگردون سطحی فراتر از استان و نام‌های ذکر شده دارد و عصبیت و تخریب امثال این نویسنده، نمی‌تواند خدشه‌ای به جایگاه دکتر تاجگردون، این نماینده توانمند در بین مردم حوزه انتخابیه‌اش و در کشور داشته باشد.
آنان که نسبت به مسائل حوزه گچساران و باشت اطلاع دارند، می‌دانند که جناب تاجگردون در دور اول با وجود بودن کاندیداهایی از طیف‌های مختلف با اقتدار توانست پیروز عرصه شود چون مردم این حوزه از تحقیر، از درجه چندم بودن، از ضایع شدن حق و حقوق خود خسته شده بودند و با امید به تغییر این وضعیت و اینکه تنها به حق و حقوق خود برسند نه بالاتر! به جناب غلامرضا تاجگردون رأی دادند و خوشبختانه دکتر تاجگردون توانست گام به گام خواسته‌های مردم گچساران و باشت را تحقق ببخشد و حقوق از دست رفته خودشان را به دست بیاورند. در دور دوم انتخابات هم تنها رقیب دکتر تاجگردون عملکردش بود که با وجود اجماع سیاسی و قومیتی در حمایت از رقیب دکتر تاجگردون، رأی بالای مردم قدرشناس حوزه انتخابیه به دکتر تاجگردون، نشان داد که مردم این حوزه انتخابیه به جریان سومی که جریان توسعه و سازندگی بود فارغ از هر گونه قوم گرایی و جناحی رأی داده‌اند و مردم این حوزه انتخابیه مثل مردم فهیم شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه که همواره با شعور بالای خود به دنبال توسعه و سازندگی بوده‌اند و هستند در دورهای آتی هم به سرداران سازندگی حوزه خود برای پیشبرد اموراتشان رأی خواهند داد نه به کسانی که فقط حرف می‌زنند و شعار می‌دهند.
طبیعی است که در این بین آنانی که سالها با تمامیت خواهی حق و حقوق مردم گچساران و باشت را به انحاء مختلف تضییع کرده بودند و احساس مستعمره بودن، نسبت به این حوزه انتخابیه داشته‌اند و دارند برایشان امروز سخت است که می‌بینند فردی بنام غلامرضا تاجگردون اینطور در راستای توسعه شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود و عزت مردمانش تلاش می‌کند. حال سوال این است چرا در این بین بعضی افراد به توسعه زیرساخت‌های شهرستان‌های گچساران و باشت از منابع ملی که اغلب نصیب بقیه استان‌های برخوردار شده و می‌شوند، احساس حسادت و حقارت می‌کنند؟! چرا توسعه این حوزه را مترادف با از دست رفتن عزت خود می‌دانند؟!
بنده ضمن دعوت همگان به صبر و دعوت همگان جهت کمک به نمایندگان حوزه‌های انتخابیه خود برای داشتن آرامش خیال، از کسانی که احساس می‌کنند حرف و برنامه‌ای برای گفتن دارند، از افرادی که صاحب نفوذ در سطح منطقه‌ای تا ملی هستند می‌خواهم با ایجاد ارتباط نزدیک با نمایندگان حوزه‌های انتخابیه خود و مسئولین اجرایی، سعی کنند این افراد خدمتگذار را با دادن طرح و برنامه، با ایجاد کانال‌های ارتباطی جدید در سطح منطقه‌ای و ملی یاری کنند و کمک کنند تا همگرائی بین نمایندگان و مسئولین اجرایی استان در جهت توسعه مناطق مختلف استان بیشتر شود. از کسانی که تا کنون شأن و منزلت نمایندگان محترم بخصوص نماینده محترم بویراحمد و دنا را رعایت نکرده‌اند و قواعد دموکراتیک را رعایت نمی‌کنند و بجای یاری این فرد خدوم، سعی در سنگ اندازی در مسیر حرکت ایشان و دیگر نمایندگان استان را دارند، می‌خواهم یکبار هم که شده منیت های خودشان را کنار بگذارند و دست یاری به نمایندگان خدوم خود بدهند، که در این صورت هم خیر دنیا و هم آخرت در آن خواهد بود.
 
* روزنامه‌نگار و مدیر مسئول آوای گچساران
نام شما

آدرس ايميل شما

نحخو
Iran, Islamic Republic of
اقای رشیدی آخر خودت موضع سیاسیت کدام طرفه درصمن نماینده شجاع بویراحمد چکار مفیدی کرده
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
به خدا همش مقصر تاج الکی هر چند وقت یه بار حاشیه درست میکنه همه هم میدونیم که زارع اهل حاشیه و این حرفا نیست
کارشناس ارشد حقوق ارتباطات دانشگاه علامه
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی از نویسنده محترم تشکر می کنم که پاسخ خوب و به موقع در دفاع از نمایندگان محترم بعمل اوردند .ازموده را ازمودن خطاست عملکرد دکتر تاجگردون برای تمام مردم حوزه انتخابیه روشن است مخالفان مجبورند حق را نادیده بگیرند. با تشکر
bo
Iran, Islamic Republic of
رشیدی تو که ...
احسان
Iran, Islamic Republic of
دست مریزاد به شما آقای رشیدی روشنفکر .قلمتان سبز.
ای خدا
Iran, Islamic Republic of
طوری از زارعی تعریف کرده که انگار چکار کرده. البته برای .
خطاب به بصیر
Iran, Islamic Republic of
احسنت بسیار تحلیل دقیق و زیبا و به جایی بود .


یزدان شناس
اقایی که به اسم بویراحمد کامنت گذاشتی تو اصلا متن رو تا اخر خوندی؟ داره در مورد یکی دیگه صحبت میکنه تو میگی زارع
( دولت آباد )
Iran, Islamic Republic of
خدمات حاج زارع در حوزه انتخابیه اصلا قابل مقایسه با دوران ۸ ساله قبل از ایشان نمی باشد. حیف که هیچ کس حریف تخریب چیان و بی انصافی برخی از بازندگان انتخاباتی و قلم فروشان در بویراحمد و دنا نمی‌شود. گستردکی حوزه انتخابیه و وضیعت خاص جغرافیایی و کوهستانهای صعب العبور بویراحمد و دنا بر هیچ کس پوشیده نیست و خدمات حاج زارعی در حوزه مربوطه برای هیچ آدم منصف و بی طرفی قابل کتمان نمی باشد.
آقای تاجگردون هم بهتر است قدر رفاقت - صداقت و ارتباط دوستانه حاج زارعی با خودش را بیشتر بداند و از حاشیه های بیهوده و مخرب دوری کنند و اینقدر بهانه به بدخواهان و منتقدین مغرض ندهند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
.. که بدنبوده وواقعا هم..انهاشده انگارکه به .. شده بابا۳۰سال سرنوشت گچساران وباشت . غیراز عده خاصی بقیه روز به رو..
امیر
Iran, Islamic Republic of
با سلام وخسته نباشید خدمت اقای رشیدی ممنون از اطلاع رسانی خوبتون والا مردم هم زیادی حسود شدن حالا یکی هم که پیدا شده داره واسه شهرمون کار انجام میده اینقد حرف وحدیث می زنن که طرف از کار خودش پشیمون میشه
بیدار
Iran, Islamic Republic of
.. در متن موج می زند ؛حد شما مدیر مسئول .ت ؛ مشخص است در.. می نمایید.
87
Iran, Islamic Republic of
یه جوری . فکر می کنه فیلسوف قرنه. ادمایی مثل .می رسن
همشهری
Iran, Islamic Republic of
به نظرم تاجگردون و نمایندگان اول باید کلاس . هر روز توسایت ها به . به نظرم فقط ضعف هست و فرار روبه جلو درمقابل مرذم
اصلاحات بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس رشیدی با این جواب دندان شکن به.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بخدا نمیدونم چى گفتى،خود تاجگردون اومده حرفشو صراحتاًگفته بعد تو میخواى .
جهرم
United States
. بوبراحمد وکهگیلویه دارد تا بحال هیچ کاری برای این دیار نکرده وحتی . . می کند تو هم برای خودت وتعریف وتحریف نوشتی
کاکانی
Iran, Islamic Republic of
با سلام نه تاج ونه زارع ونه ..
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
شمس ا . یا سعید رشیدی نوسنده مطلب نام نویسنده را اشتباه زدین این نفر شمس ا است نه سعید نمی دانم شاید هم برادر شمس ا است
ص س
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس رشیدی عزیز،کاش به مدیران همچون جنابعالی بیش تر میدان میدادند
هر چندکه مدیران صادق در جامعه امروز ما جایگاهی ندارند وبیشتر مدیرانی را موفق میدانند که دروغ گو ودو دره باز باشند
فردا
Iran, Islamic Republic of
اجگردون فردی کارامد وتوانمند بوده برای کشور
صادق
Austria
احسن بر شما که هم پاسخ دندان شکنی به بعضی که عشق مطرح شدن دارند دادید و هم مردم را به وحدت و سازندگی دعوت کردی
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
.. حد وحسابی دارد حداقل چند .ی نه چند صفحه
کارشناس ارشد حقوق ارتباطات دانشگاه علامه
Iran, Islamic Republic of
اقای کمایی نظرات رابنویس
علی
Iran, Islamic Republic of
زارع کارش چیه فقط .
ازباشت
Iran, Islamic Republic of
آقای رشیدی با نگاهی اجمالی به افراد درون کمیسیون تلفیق متوجه میشوید نمایندگان شاخص مجلس در اون حضور ندارند
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1