تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۳۲۲۹۵۶

سوءتغذیه ۲۵۰۰ کودک در کهگیلویه و بویراحمد/ ۵۱ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند

۰
کبنا ؛مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ کودک سوءتغذیه تحت پوشش کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، فرید محبی ظهر امروز به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جشن نیکوکاری با شعار «جوانه لبخند» از روز چهارشنبه ۱۶ اسفند در مدارس، روز پنجشنبه ۱۷ اسفند در میدان‌های شهر و روز جمعه در پایگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود که ۵۱۳ پایگاه آماده جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی است.
محبی بابیان اینکه توجه به مشکلات حاشیه‌نشینی شهر یاسوج و زمینه حضور خیرین خارج از استان یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان است، افزود: شاخص و محور اصلی فعالیت کمیته امداد در سطح استان، توانمندسازی فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت پوشش این سازمان است، و همچنین خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و حمایت از خانواده‌های نیازمند می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه برای احداث و بهسازی مسکن در مناطق محروم همچون دهستان زیلایی اعتبارات بسیاری لازم است، اظهار داشت: مسکن بیش از ۷۰ درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد مناسب نیست، و مسکن مابقی مددجویان نیاز به بهسازی و نوسازی دارد.
وی با اشاره به طرح سند کاهش فقر در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: کمیته امداد امام خمینی استان با ۲۰ دستگاه اجرایی استان تفاهم‌نامه اجرای طرح سند کاهش فقر در استان منعقد کرد، تا با استفاده از ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی این دستگاه‌ها گام مؤثری برای کاهش فقر در استان برداریم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بیان داشت: درگذشته ۱۴ درصد جمعیت استان تحت حمایت امداد بودند، اما با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و توانمندسازی هم‌اکنون جمعیت تحت پوشش ۹ درصد است، و ۳۲ هزار خانوار با جمعیت ۷۸ هزار نفر تحت حمایت امداد هستند.
وی بابیان اینکه ۲ هزار خانوار در نوبت حمایت امداد هستند، گفت: بیشترین جمعیت تحت پوشش امداد در شهرستان بهمئی با ۱۸ درصد، و کمترین جمعیت مربوط به شهرستان گچساران با ۳ درصد است.
وی تصریح کرد: کمیته امداد از ۸ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو و ۱۸۰ طلبه حمایت می‌کند.
این مسئول بابیان اینکه ۵۳ درصد جمعیت تحت پوشش امداد در مناطق محروم ساکن هستند، افزود: کمیته امداد هزینه درمانی هزار و ۲۰۰ بیمار صعب‌العلاج، خاص و زمین‌گیر را پرداخت می‌کند، و ۲ هزار و ۶۰۰ فرزند محسنین و ایتام تحت پوشش کمیته امداد است.
وی افزود: همچنین بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ یتیم تحت پوشش امداد است، که ۴ هزار و ۴۰۰ نفر حامی از این ایتام حمایت می‌کنند.
محبی بابیان اینکه بیش از ۴ میلیارد و ۸۷۴ میلیون تومان در طرح ایتام و محسنین به مددجویان کمک شده است، گفت: ۹۸۹ مورد جهیزیه بااعتبار ۳ میلیارد تومان به نوعروس و داماد اهدا شد، و همچنین بیش از ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون تومان از سوی صدقات برای خرید جهیزیه و مسکن پرداخت شد.
وی بابیان اینکه این سازمان با ۸۲ مرکز درمانی قرارداد منعقد کرده است، گفت: بیش از ۱۸ هزار و ۲۰۲ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در ضریب محرومیت بالا زندگی می‌کنند، و همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ کودک سوءتغذیه از خدمات کمیته امداد برخوردار هستند، که یک میلیارد و ۱۱۴ میلیون تومان سبد غذایی برای این کودکان خریداری شد.
وی بابیان اینکه ۲۷۷ دانش‌آموز دختر و پسر مراکز محروم در ۵ واحد خوابگاه شبانه‌روزی مستقر هستند، اظهار داشت: بیش از ۴۲۰ میلیون تومان برای شهریه دانشجویان و ۸۳۰ میلیون تومان برای ثبت‌نام دانش‌آموزان هزینه شد.
وی بیان داشت: هزار و ۷۳۰ مورد عملیات عمرانی بااعتبار ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای بهسازی، ساخت‌وساز، تعمیرات، احداث سرویس‌های بهداشتی و خرید مسکن هزینه شده است.
این مسئول بابیان اینکه بیش از ۱۸ میلیارد تومان مستمری به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شد، افزود: هزار و ۷۰۰ خانوار تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند، و همچنین ۱۱ هزار و ۳۰۰ مددجو در شهرهای بالای ۲۰ هزار جمعیت از بیمه درمانی کمیته امداد برخوردار هستند.
وی بابیان اینکه علل افزایش زنان سرپرست خانوار، فوت همسر، طلاق، ازکارافتادگی همسر، ترک همسر، حاشیه‌نشینی و سربازی است، گفت: ۵۱ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.
محبی با اشاره به خودکفایی برخی از مددجویان کمیته امداد، اظهار داشت: بیش از ۳ هزار  و ۲۹۳ طرح اشتغال کشاورزی، دامداری، صنفی و صنعتی بااعتبار بالغ‌بر ۵۴ میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان از صندوق ولایت به مددجویان پرداخت شد، که امسال ۹۰۰ خانوار با وام اشتغال خودکفا شدند.
وی بابیان اینکه ۳ هزار و ۶۰۰ مددجو در برنامه‌های آموزشی و حرفه‌ای شرکت کردند، و ۲ هزار و ۳۷۱ مددجو بااعتبار ۷۲۰ میلیون تومان در اردوهای سیاحتی زیارتی شرکت کردند، گفت: یک میلیارد و ۵۸۳ میلیون تومان برای بیمه هزار و ۷۰۷ مددجو  به سازمان تأمین اجتماعی استان پرداخت‌شده، و همچنین ۹۶۳ میلیون تومان اعتبار در ۱۰ ماهه سال جاری برای بیمه‌های درمانی مددجویان پرداخت‌شده است.
وی تصریح کرد: ۵ هزار و ۳۹۶ مورد تسهیلات بااعتبار ۱۵ میلیارد و ۹۸۷ میلیون تومان از صندوق کمیته امداد و ولایت به مددجویان پرداخت شد.
وی اظهار داشت: بیش از یک میلیارد تومان از جشن عاطفه‌ها، بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از زکات مردمی و بیش از ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از بخش‌ کمک‌های مردمی به مددجویان کمیته امداد پرداخت شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1