تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۳۲۲۹۵۳

نامه دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد به وزیر ارشاد؛ لزوم برخورد با برخی هنرمندان

۲
۰
کبنا ؛متن ارسالی
در پی انتشار صحبت‌های اهانت آمیز برخی از هنرمندان در فضای مجازی به شهدای مدافع حرم، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی خواستار رسیدگی مسئولان و برخورد شایسته با چنین کسانی که هم مایه‌ی شرمساری جامعه فرهیخه هنرمندان و هم باعث جریحه دار شدن قلب ملت ایران شده‌اند هستند.
خطاب به هنرمندانی که هویت خویش را گم کرده‌اند
وَ إِنَّ مِنْکُمْ لَمَنْ لَیبَطِّئَنَّ فَإِنْ أَصابَتْکُمْ مُصیبَهٌ قالَ قَدْ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَی إِذْ لَمْ أَکُنْ مَعَهُمْ شَهیداً
در میان شما، افرادی هستند، که (هم خودشان سست می‌باشند، و هم) دیگران را به سستی می‌کشانند؛ اگر مصیبتی به شما برسد، می‌گویند: «خدا به ما نعمت داد که با مجاهدان نبودیم، تا شاهد (آن مصیبت) باشیم!»
سوره مبارکه نساء آیه ۷۲٫
شهدا سنگرهای ایمان را با بدن‌های خاکی خود نگه داشته‌اند، و در برابر دشمنی به وسعت تمام زمین، ایران عزیزمان را سربلند نگه می‌دارند ایمان آن‌ها دل‌های آماده را همچون زمینی حاصل خیز بارور خواهد کرد و درختی تنومند از ایمان در آن رشد خواهد داد.
امروز که جنگ از مرزهای خاکی به مرزهای عقیدتی آمده است، دشمن بار دیگر خنجر زهر آلود خود را آماده کرده است و این بار این خنجر خون آلود را در دست کسانی قرار داده است که دنیا طلبی و وسوسه شهرت آن‌ها را از دیدن واقعیت‌ها دور کرده است، بعضی از افراد به عنوان هنرمند تنها راه دیده شدن را در مخالفت با کشور و فرهنگ خود می‌دانند و در این بین شهدا و شهادت طلبی را مورد حمله خود قرار داده‌اند.
اینکه درجامعه ای اسلامی عده ای از جنس هنرمند جسورانه والبته وقیحانه به صاحبان و محافظان اصلی این مرز و بوم اهانت کنند، بس عجیب و حیرت اور است. سلبریتی هایی که به ظاهر الگوی جمعی از جوانان کشور هستند، اما با اظهارات سخیف خود در مورد شهیدان "این قهرمانان و الگوهای به معنای واقعی کلمه "، جامعه فرهیخته هنرمندان را نیز به چالش کشیده‌اند
به یقین این‌ها ازفضایی که جمهوری اسلامی برای اظهار سلیقه‌های مختلف باز گذاشته، عامدانه حداکثر سوء برداشت و استفاده را برده‌اند.
گویا این افراد نام ونشانی کسانی که به پشتوانه فدکاری و ایثار آنان می‌توانند امروز درجامعه اظهارنظر وتوجه عموم را به خود جلب کنند را از خاطر برده‌اند، و نمی‌دانند و یا نمی‌خواهند بدانند امنیتی که دارند از صدقه سری همین شهیدان عزیز مدافع حرم است که کیلومترها آن طرف تر، درعین گمنامی ومظلومیت با خون خود رقم زده‌اند.
ما جوانان و دانشجویان به عنوان پاسداران و شهریاران این انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به هتاکان به عرصه شهادت، هشدار می‌دهیم به خاطر دیده شدن راهی دیگر بیابید که اگر با تمام دنیایتان به جنگ ما بیایید با تمام ایمانمان به جنگ شما می‌آییم که قطعاً روسیاهی و سرافکندگی برای شماست. و همچنین از مسئولین حوزه سینما و هنر و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار واکنش شایسته با این افرادیم تا مبادا قبح اینچنین بی حرمتی‌ها شکسته و به جایگاه رفیع شهادت خدشه وارد شود.
کسانی که با روشنفکری سعی در محو فرهنگ شهید و شهادت دارند، مثل کسی هستند که شمعی در دست گرفته و با آن می‌خواهد آفتابی تابان را بی فروغ نماید
گاهی رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهید از خود شهادت کمتر نیست
امام خامنه ای (ارواحنا فداه)
 
جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

جوان
United States
اگر مو جز دانشجویانم،چنین متنینه قبول ندارم
فرهادی
Iran, Islamic Republic of
شما برید درستونو بخونید م.د اعتراض به هنرمندان پیشکش تون! شما که اطلاع ندارید که وزیر فرهنگ و ارشاد.د با هنرمندان را ندارد چطوری خود را . می دانید؟ هر انسانی برای خودش توان اظهار ظرر دارد. اگر کسی جرمی مرتکب شد قوه قضاییه رسیدگی می کند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1