تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۳۲۲۸۰۲

ایجاد بیش از هزار و ۷۰۰ شغل در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
کبنا ؛مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۶۲۰ شغل به صورت مستقیم و هزار و ۱۰۰ شغل به صورت غیرمستقیم در روستاهای استان ایجاد شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، «فرج‌اله راد» اظهار کرد: ۸۰ کارآموز در چهار دوره آموزشی استاندارد تابلو فرش در محروم‌ترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد آموزش می‌بینند.
«راد» با بیان اینکه کارآموزان بعد از مهارت‌های لازم دار و مواد اولیه را از سوی فنی و حرفه‌ای استان تحویل می‌گیرند، بیان داشت: هر طرح نقشه و مواد اولیه یک تابلو فرش با ارزش ۱۰۰ هزار تومان به کارآموزان تحویل داده می‌شود، که حداقل سود فروش هر تابلو یک‌میلیون و سیصد هزار تومان است.
وی با اشاره به اینکه برای بافت یک تابلو فرش حداقل ده روز زمان می‌برد، که میانگین دریافتی هر کارآموز بیش از دو میلیون تومان است، افزود: بالغ بر ۵ تا ۸ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی پرداخت می‌شود.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اظهار داشت: پرداخت تسهیلات به مددجویان فنی و حرفه‌ای سبب افزایش اشتغال افراد تحت پوشش شد، و این افراد با آموزش‌های لازم خودکفا شدند.
وی  تصریح کرد: بیش از ۶۲۰ شغل به صورت مستقیم و هزار و ۱۰۰ شغل به صورت غیرمستقیم در روستاهای استان ایجاد شد، که تمامی تولیدات کارآموزان در نمایشگاه‌ها به فروش می‌رسد.
«راد» با بیان اینکه همچنین برخی از کارآموزان فنی و حرفه‌ای استان بیمه می‌باشند، گفت: مدیر آموزشگاه تابلو فرش در سال ۹۲ به‌عنوان کارآفرین برتر استان، سال ۹۴ به عنوان کارآفرین برتر ملی و در سال ۹۶ رتبه اول جشنواره والی مهر را در کشور کسب کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کامران
Iran, Islamic Republic of
ش.
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1