تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۳۲۲۴۳۳

آیا «معاون استاندار» در ارتفاعات دنا حضور دارد و جعبه سیاه را دیده که مصاحبه می‌دهد / خطر ریزش بهمن امدادگران را تهدید می‌کند

۱
۰
کبنا ؛مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قطعاتی از لاشه هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج پیدا شد که کارشناسان در حال بررسی هستند که آیا این جعبه سیاه هواپیما در این قطعات هست یا خیر.
به گزارش کبنا، در چهاردهمین روز از عملیات جست‌وجو و انتقال اجساد جانباختگان، قطعاتی از لاشه هواپیمای ATR شرکت آسمان و همچنین بخش‌های از پیکرهای جانباختگان این هواپیما پیدا شد.
سید امان‌الله جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با موج با بیان اینکه دو تیم امدادی صبح امروز به محل حادثه اعزام شدند، اظهار کرد: قطعاتی از لاشه هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج پیدا شد که کارشناسان در حال بررسی هستند که آیا این جعبه سیاه هواپیما در این قطعات هست یا خیر.

جهانبین اضافه کرد: تجهیزات لازم برای ماندن اعضا و کوهنوردان در شب مهیا است و تلاش می‌کنیم با توجه به مساعد بودن هوا از حداکثر زمان برای انتقال اجساد استفاده کنیم.
وی افزود: شناسایی و انتقال اجساد مسافران هواپیمای ATR از سر گرفته شد.
جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور نیز در این رابطه اظهار کرد: برخی قطعات هواپیمای ای. تی. آر در ارتفاعات دنا توسط کوهنوردان و تکاوران ارتش پیدا شده که هم اکنون در حال انتقال به پایین است و احتمال دارد جعبه سیاه هواپیما نیز به همراه این محموله باشد.
وی گفت: تا زمان مشاهده قطعه یا عکس آن، خبر پیدا شدن جعبه سیاه را نمی توانیم تائید کنیم.
جعفرزاده افزود: درخواست کردیم در اولین فرصت از قطعات عکس بگیرند عکس را که مشاهده کنیم، می گوییم جعبه سیاه هست یا نیست.
هواپیما
 
 
خطر ریزش بهمن در کوه دنا امدادگران را تهدید می‌کند
مسئول تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر کشور و سرتیم امدادگران گفت: با وجود آفتابی بودن هوا، شرایط نقطه سقوط هواپیمای تهران یاسوج بسیار سخت است و خطر ریزش بهمن امدادگران را در این منطقه تهدید می‌کند.
محمد کبادی روز شنبه در جمع خبرنگاران در سی سخت افزود: یک کمپ پشتیبانی و عملیاتی متشکل از نیروهای زبده برای امداد و نجات جست و جوگران در صورت آسیب احتمالی در ارتفاع سه هزار و ۱۰۰ متری ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: به دلیل شرایط سخت جغرافیایی و آب و هوایی برای حفظ جان امدادگران با احتیاط عمل می‌کنیم.
مسئول تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: ساعت ۶ بامداد امدادگران متخصص ارتش و هلال احمر با بالگرد به نقطه سقوط حادثه تهران یاسوج اعزام شده و هم اکنون در حال انجام عملیات جست و جو هستند.
کبادی ابراز داشت: عملیات جست و جوی پیکر جانباختگان سانحه هوایی به شدت تابع شرایط آب و هوایی است و نمی‌توان زمانی برای پایان آن ذکر کرد.
 
سازمان هواپیمایی: هنوز جعبه‌سیاهی ندیده‌ایم‌
مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری که در منطقه وقوع سانحه مستقر هستند اعلام کردند که هنوز قطعات هواپیما که در کنار پیکر جان‌باختگان یافتت شده پایین نیامده است، بنابراین مشخص نیست آیا جعبه‌سیاه در بین این قطعات وجود دارد یا خیر.
وی افزود: من نمی‌دانم رییس کمیسیون اصل ۹۰ و یا معاون استاندار کهکیلویه و بویراحمد آیا در بالای کوه و سایت سانحه قرار دارند و می‌توانند جعبه سیاه را بین قطعاتی که یافته شده است تشخیص دهند یا خیر؟ و اینکه چرا در مصاحبه‌‌های خود اعلام می‌کنند این جعبه‌سیاه یافت شده است. اینگونه اظهارات جای تأمل دارد زیرا موضوع در حیطه اختیارات سازمان هواپیمایی کشوری است.
 
 
 خبری از جعبه سیاه هواپیما نیست
مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه فعلاً خبری از پیداشدن جعبه سیاه نشده است، گفت: تیم فرانسوی به‌دلیل سخت‌گذر بودن امکان حضور در ارتفاعات دنا را نداشتند و بعد از یک هفته اقامت برگشتند.
 
حسن رضایی‌فر اظهار داشت: امکان حضور تیم سازمان هواپیمایی و کارشناسان فرانسوی برای یافتن جعبه سیاه به ارتفاعات دنا به‌دلیل سخت‌گذر بودن وجود ندارد.
وی با تأکید بر اینکه تنها کوهنوردان حرفه‌ای امکان حضور در ارتفاعات دنا را دارند، عنوان کرد: آموزش‌های لازم به کوهنوردان در این زمینه که در کدام محل می‌توانند دنبال جعبه سیاه هواپیما باشند، ارائه شده است.
رضایی‌فر با اشاره به اینکه جعبه سیاه یا از لاشه جدا نشده و یا اطراف لاشه وجود دارد، ادامه داد: البته باید ببینیم سایت سانحه چه می‌گوید ولی احتمال می‌دهیم جعبه سیاه سر جای خودش باشد.
مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: به‌دلیل بارش شدید برف در محل سقوط هواپیما امکان پیدا کردن جعبه سیاه به‌راحتی وجود ندارد و باید برای آب شدن برف‌ها صبر کرد.
رضایی‌فر از برگشت تیم فرانسوی بعد از یک هفته اقامت خبر داد و گفت: تحقیقات لازم توسط این تیم انجام شده و در صورت پیدا شدن جعبه سیاه برای آنان ارسال می‌شود و اگر نیازی به حضور آنان بود مجدداً بازمی‌گردند.
وی بیان کرد: اولویت اول جست‌وجو و انتقال پیکرها بوده و بعد از آن پیدا شدن جعبه سیاه در اولویت است.
 
 
 
قطعات فنی هواپیمای یاسوج پیدا شد/تأیید جعبه سیاه نیازمند کارشناسی
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیدا شدن قطعات فنی هواپیمای یاسوج، گفت: طبق اطلاعاتی که کوهنوردان ارائه داده اند قطعه ای شبیه جعبه نیز پیدا شده است.
عزیز فیلی افزود: در جستجوی امروز کوهنوردان در محل لاشه هواپیما قطعات فنی هواپیما پیدا شده است.
وی بیان داشت: قطعات برای کارشناسی به پایین کوه منتقل می شوند.
 
 
 
دومین مرحله انتقال پیکر جانباختگان پرواز۳۷۰۴به پایین قله انجام شد
دومین مرحله انتقال پیکرها جانباختگان سقوط هواپیمای تهران - یاسوج به پایین قله انجام شد.
اعزامی به منطقه عملیات، در چهاردهمین روز از عملیات جستجوی پیکرهای جانباختگان پرواز ۳۷۰۴، تا کنون در دو مرحله انتقال پیکرها انجام شده است.
پیکرها به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده می شود.
 
به گزارش کبنا، این در حالی است که برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها از پیدا شدن جعبه سیاه خبر داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

قوام
United Kingdom
سازمان هواپیمایی کشوری اصرار دارد که قطعه پیدا شده جعبه سیاه نیست. رضایی فر معاون سازمان هواپیمایی موضع عجیبی در مقابل مسوولین کهگیلویه بویراحمد گرفته که باید پرسید دلیل انکار و به نوعی دستپاچگی مسوولین این سازمان چیست؟!
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
1