تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۳۲۲۱۸۱

حادثه «سقوط هواپیما» و باز شدن زخم کهنه قومیت! / سخن تاجگردون، پیشنهادی جدی یا تحقیر رقیب؟!

۱۵
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛مهدی مرادی
شب گذشته غلامرضا تاج‌گردون در مراسم از پیش اعلام شده‌ای در میان مردم حوزه‌ی انتخابیه خود در گچساران حاضر و و به ارائه گزارش عملکرد خود پرداخت. اما این گزارش عملکرد حواشی داشت که از متن پررنگ‌تر بود و از همه مهمتر نشان داد که اختلافات نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد تا چه میزان بالا است و حادثه‌ای که می‌توانست به یک همگرایی استانی برای مدیریت و کسب امتیازات بیشتر در سطح ملی باشد به همین راحتی و با عدم کنترل در گفتار و عمل نمایندگان خصوصاً تاجگردون و زارعی به سرباز کردن زخم کهنه قومیتگرایی این دو حوزه‌ی سردسیری و گرمسیری تبدیل شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، هفته گذشته بود که غلام محمد زارعی در محافل رسمی و غیر رسمی گاهی با شفافیت و گاهی هم با کنایه از بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی انتقاد کرد و این کار را که به نظر مخاطب مستقیم وی تاجگردون بود را، عوام فریبی نامید و گفت: بحث استیضاح قصاص قبل از جنایت است.
اما غلام رضا تاجگردون در گزارش عملکرد شب گذشته خود، شمشیر را از رو بست و با یک کنایه معنی دار پیشنهاد حضور خود را در حوزه بویراحمد و دنا مطرح کرد! این سخن تاجگردون آنقدر صریح و جدی در جلسه مطرح شد تا نشان دهد که اگر هدف آماده سازی برای حضور در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا نباشد، هدفی جزء تحقیر نماینده بویراحمد و دنا ندارد!
وی در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: اصولاً اعتقاد ندارم برای خدمت به مردم مرز اصلاح‌طلبی یا اصواگرایی قائل شویم که مردم ناراحت شوند این مسائل را کنار بگذاریم.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: یک هواپیما سقوط کرده و بعضی خواص نارحت هستند که تاج‌گردون دارد چکار می‌کند اما مردم بویراحمد خوشحال هستند اگر استیضاح توسط تاج‌گردون انجام نمی‌شد الان چه هجمه‌ای علیه تاج‌گردون انجام می‌شد.
تاج‌گردون در ادامه با اشاره به جایگاه خود در میان مردم بویراحمد گفت: اگر مردم گچساران اجازه بدهند، اگر نماینده خوب و محترم بویراحمد اجازه دهند دور بعد برای نمایندگی مجلس در بویراحمد ثبت‌نام کنم، مردم بویراحمد حتماً مرا انتخاب می‌کنند.
تاج‌گردون در ادامه با اشاره به سانحه هوایی تهران به یاسوج و موضوع نامه علیه وزیران را ه وشهرسازی و کار و رفاه اجتماعی گفت: این نامه را تعمداً با دستخط خود منتشر کردم دو وزیری که هم آنها مرا به اسم کوچک صدا می‌کنند و هم من انها را به اسم کوچک صدا می‌زنم و همه تعجب کردند که چرا استیضاح را من نوشتم و امضا کردم.
نماینده مردم گچساران و باشت گفت: برخی‌ها نامه استیضاح وزیر را نقدکرده اند. بعضی‌ها در استان انگار حالشون خوش نیست. من یکسال پیش از جناب آخوندی دفاع کردم و دلیل دفاع من عذرخواهی وزیر بود. در اتفاق اخیر باید عذرخواهی کند. میگن تاجگردون ازاستیضاح به دنبال معامله است. اتفاقاً دیگران باید در خصوص بودجه به دنبال معامله با من باشند من اهل معامله با وزیر نیستم وزیر باید با من معامله کند. تا آخر پای استیضاح می‌مانم. وزیر راه و کار تماسی با من ندارند چون می‌دانند کسی نیستم بر سر حقوق مردم کوتاه بیایم.
تاج‌گردون گفت: نه آنها چنین انسان‌های کوته‌نظری هستند و ما هم این‌قدر دست و پابسته نیستیم که از وجود ملتمان بگذریم وقیحانه بگویند استیضاح معامله است.
به نظر می‌رسد یکبار دیگر باید شاهد حملات تند سیاسیون و یادداشت نویسان و البته رسانه‌های قومگرای این دو حوزه ظرف چند روز آینده باشیم که امیدواریم حداقل از طرف رسانه‌ها هیزمی بر آتش این موضوع ریخته نشود.
 
*روزنامه‌نگار
نام شما

آدرس ايميل شما

رامین
Iran, Islamic Republic of
احسنت درود بر تاج واقعا متاسف شدم برای رای که به.
Iran, Islamic Republic of
اکراقای تاجگردون . برای دوربعددربویراحمدثبت نام کن اگرهم .
ايل بايار
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون هر جایى که برود ، پیروز انتخابات است. کاش ما چرامى ها هم جزء باشت و گچساران بودیم
خالی بند
Iran, Islamic Republic of
غلام آبادانی
علی یاسوج
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارعی باصداقت .
محمد
Iran, Islamic Republic of
کاش میومدی تا بهت ثابت میشد چندم خواهی شد.
زهی خیال باطل
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاجگردون.
علی
United States
درود به شرفتان ای مرد بزرگ خواهشا فرمان رابپیتن وبیا کهگیلویه ثبتنام کن وببین مردم برای شما چه کار میکنند تورو خدا بیا . راجم کن
اگر در یاسوج ثبت نام کنه بیشتر از،چیزی که مردم گچساران رای دادن بهش رای میدن
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
این استان تا به حال نماینده ای با این توانایی نداشته و نخواهد داشت


خودکشی را کنار بگذارید و پشت دکتر باشید
صیدالی
Iran, Islamic Republic of
والا توی یاسوج هم رای میاره. بعد از سید باقر بویراحمد دیگه نماینده نداشته
مسخره
Iran, Islamic Republic of
فقط شعار خالی
محمد
Iran, Islamic Republic of
ای کاش ایشان برای کهگیلویه بزرگ ثبت نام می کردند تا خلاء این چند ساله را پر می کردند ومردم کهگیلویه باسربلندی به ایشان افتخار می کردند
گچساران
Iran, Islamic Republic of
گبنا رسالت خبری رو رعایت کن خیلی ضایع داری از افراد دفاع میکنی توی روزای اول فقط کامنتای موافق رو تایید میکنی وقتی آب ها از آسیاب افتاد کامنتای مخالفو تایید میکنی اون موقع هم اصلا این خبر رفته صفحه بعدی کسی نمیخونش واقعا که
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تاج کردون در یاسوج اول در گچساران اول درکهگیلویه هم اول بی. را بپای تاج گردون ننویس نویسنده
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1