تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۳۲۱۹۸۱

لزوم رسیدگی بیشتر به حادثه هوایی یاسوج / مسئولان کم‌کار از مردم عذرخواهی کنند / ضرورت برخورد جدی با زمین‌خواری در استان

۰
کبنا ؛
خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد

دشمنان به هیچ اصلی پایبند نیستند / می‌خواهند نظام اسلامی بر چیده شود



امام جمعه دهدشت گفت: دشمنان اسلام به هیچ اصل انسانی پایبند نیستند، هدف آنها برچیده شدن نظام جمهوری اسلامی ایران است.



حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه شهر دهدشت با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: احسان و نیکوکاری یکی از ویژگی‌های انسان مومن برای رسیدن به کمال و باری تعالی است.
امام جمعه دهدشت  با بیان اینکه برطرف کردن نیاز مسلمان سبب آمرزش گناهان می‌شود، بیان کرد: روز وحشتناک قیامت که همه از هم فرار می کنند، انسان‌های مومن در سایه احسانی که انجام داده اند در آرامش هستند
وی با بیان اینکه احسان آرامش دنیوی را هم در پی دارد، گفت: انسان‌ها در همین دنیا هم در سایه عبادت و احسان به دیگران، زندگی همراه با آرامش خواهند داشت.
خطیب جمعه دهدشت افزود: درختکاری از جمله کارهای خیر و صدقات جاریه است که بعد از مرگ انسان، هم به او خیر خواهد رسید.
وی سخت‌گیری در امر ازدواج را یادآور شد و با بیان اینکه اکثر مفاسد مربوط به عدم ازدواج است، خواستار آسان‌گیری در امر ازدواج به جهت جلوگیری از مفاسد در جامعه شد.
مسوولان باید امنیت لازم را برای مسافرت کردن در زمین و آسمان فراهم نمایند
حجت‌الاسلام حسینی ضمن تسلیت وفات حضرت ام‌البنین(س) از این روز به عنوان تکریم مادران و همسران شهدا یاد و اظهار داشت: اگر مادران شهدا نبودند که این فرزندان را این‌گونه تربیت کنند ما هم چنین افتخاری نصیبمان نمی‌شد.
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه هر ایرانی باید به خانواده شهدا افتخار کند، گفت: شهدا انسان‌هایی بودند که با تمام وجود به میدان جنگ رفتند و در مقابل دشمن ایستادند و جان خود را برای حفاظت و حراست ملت دادند.
نماز جمعه
وی ضمن تسلیت سانحه هوایی تهران- یاسوج گفت: عدم دست‌یابی به اجساد غم و اندوه را دوچندان کرده، صبورانه تسلیم امر پروردگار باشیم.
امام جمعه دهدشت ضمن تشکر از تلاش همه مسوولان در پیدا کردن اجساد گفت: دست‌یابی به اجساد بسیار سخت خواهد بود، چرا که نزدیک به پنج متر برف آن‌جا خوابیده، باید در این شرایط مادران شهدایی که سالها منتظر فرزندان خود هستند را درک کنیم.
وی افزود: مسوولان باید امنیت لازم را برای مسافرت کردن در زمین و آسمان فراهم نمایند.
حجت الاسلام حسینی یکی از اهداف برجام را برچیده شدن ناوگان فرسوده عنوان و با بیان اینکه دشمن حیله‌گر و پایبند نیست،گفت: اگر بر خود تکیه نکنیم و نگاهمان به غرب باشد هم به خود و همه ملت خیانت کرده‌‌ایم.
امام جمعه دهدشت صحبت‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هسته‌ای بهانه است و هدف، مقابله با نظام جمهوری اسلامی است را یادآور شد و تصریح کرد: نمی‌گوییم مسوولان ما کار نمی‌کنند، مسوولان ما صادق هستند، اما دشمن حیله‌گر است و به هیچ اصل انسانی پایبند نیست.
وی گفت: هدف دشمن برچیده شدن نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است، باید حواسمان جمع باشد،  آنان روزی مسائل هسته‌ای را بهانه می‌کنند، بعد از آن موشک و چندی بعد می‌گوید سپاه نباشد.

مردم نیازمندان را فراموش نکنند
امام جمعه یاسوج با اشاره به هفته نیکوکاری گفت: مردم نیازمندان را فراموش نکنند.
حجت‌الاسلام سید علی اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با تسلیت جانباختگان سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، اظهار کرد: حقیقتاً این حادثه دلخراش بود و برای همیشه در ذهن مردم این استان می‌ماند.
امام جمعه یاسوج در ادامه از ادارات مختلف استان، بسیج، سپاه، ارتش، نیروهای امدادی، کوهنوردان، جمعیت هلال‌احمر و به ویژه مردم مناطق پادنا و سی‌سخت که در این روزها تلاش‌های زیادی برای انجام عملیات جست‌وجو و انتقال اجساد جانباختگان متحمل شدند، تشکر و قدردانی کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که با بهبود شرایط آب و هوای در ارتفاعات دنا، پیکرهای جان‌باختگان هر چه سریعتر تحویل خانواده‌های داغدار شود.
امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود به هفته نیکوکاری اشاره کرد و گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمندان را فراموش نکنند و تا جایی که می‌توانند به آنها کمک کنند.
حجت‌الاسلام حسینی به وفات ام‌البنین(س) اشاره کرد و گفت: آن حضرت مظهر صبر و مقاومت بود که چهار فرزند خود را در واقعه کربلا از دست داد که بیانگر ولایتمداری آن حضرت بود و به همین خاطر این روز را روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری کرده‌اند.
حسینی به روز ۱۵ اسفند، روز درختکاری اشاره کرد و افزود: باید فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی در سطح جامعه ترویج داده شود چرا که درخت مظهر حیات و رویش است.
 
حکام خائن سعودی پروژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کنند
خطیب جمعه چرام گفت: دشمنان اسلام می‌خواهند در این میان، حکام خائنی مثل سعودی پروژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را دنبال کنند.
حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه تقوا محدودیت نمی‌آورد و انسان را آزاد می‌کند، اظهار کرد: امام علی تقوا را علت و موجب بزرگ آزادی می‌شمارد.
امام جمعه چرام افزود: تقوا در درجه اول و به طور مستقیم از ناحیه اخلاقی و معنوی به انسان آزادی می‌دهد و او را از قید بندگی هوا و هوس آزاد می‌کند، رشته حرص، طمع، حسد، شهوت و خشم را از گردنش برمی‌دارد.
وی در ادامه در خطبه دوم نماز سیاسی، عبادی این هفته گفت: بسیاری از کارشناسان معتقدند مطرح کردن مسائلی از جمله حمایت موشکی ایران به این دلیل است که آمریکایی‌ها افکار عمومی بین‌المللی را متوجه موشک‌های ایران کنند تا به این وسیله ایران پای میز مذاکره بیاید و بتوانند برجام دیگری را بر ایران تحمیل کنند و یکی از نمادهای قدرت دفاعی ایران اسلامی یعنی موشک را از ما بگیرند.
حجت‌الاسلام افشار ادامه داد: علت دوم مطرح کردن بحث موشکی ایران، این است که آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا ایران را به عنوان عامل اصلی ناامنی در منطقه معرفی کنند و اسرائیل را از متن تحولات امنیتی منطقه خارج کنند و ایران را به عنوان مشکل اول منطقه اعلام دارند.
خطیب جمعه چرام اضافه کرد: می‌خواهند در این میان،کشورهای خائنی مثل سعودی پروژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را دنبال کنند.
وی با بیان اینکه در این میان تقسیم کاری بین اروپا و آمریکا هم صورت گرفته است،گفت: با ایران هراسی که آمریکا و خانم هیلی در سازمان ملل انجام می‌دهد، اروپا مامور پیش نویس قطعنامه علیه ایران شود که با وتوی روسیه طرح آمریکا علیه ایران ناتمام ماند.
حجت الاسلام افشار با اشاره به دومین تقسیم کار بین اروپا و آمریکا در این هفته ابراز کرد: شرکت‌های آلمانی به هواپیمای وزیر خارجه ایران در آلمان بنزین ندادند، حرکتی زشت و سخیف که خلاف عرف و روابط دیپلماتیک است.
وی، افزود: این قضایا به ما می‌فهماند آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند، در لیبی وقتی قذافی همه هسته‌ای خود و امکانات را تحویل داد، اروپایی‌ها که نقش دوست قذافی را بازی می‌کردند در چرخش ۱۸۰ درجه کنار آمریکا قرار گرفتند و دولت قذافی را سرنگون کردند.
 
 
مسوولان رسیدگی بیشتری به حادثه هواپیمایی تهران یاسوج داشته باشند
امام جمعه موقت گچساران گفت: انتظار ما این است مسوولان رسیدگی بیشتری به حادثه هواپیمایی تهران یاسوج داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت الاسلام علیرضا صفایی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه عبادی و سیاسی شهرستان گچساران با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: در ابتدا خود و سپس شما نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت می‌کنم.
امام جمعه موقت گچساران ادامه داد: خدای عالم دو هزار و ۴۳۶ بار در قرآن از کلمه تقوا نام برده است و این به این معنی است که آن چیزی که در این دنیا و آن دنیا انسان را سربلند می‌کند تقوای الهی است.
وی با عرض تسلیت به مناسبت وفات مادر بزرگ پرچمدار کربلا، ام البنین گفت: این بانوی بزرگ هر چهار پسرش را تقدیم راه خدا، اسلام، ولایت و امام حسین (ع) کرد.
صفایی اذعان کرد: همسر ام البنین هم شهید است آن هم شهید نماز و همچنان مادر شهیدان است و از این رو روز وفات ان بانوی بزرگوار را به عنوان روز تکریم از مادران و پدران شهدا نامگذاری کرده‌اند.
امام جمعه موقت گچساران با اشاره به مناسبت‌های این هفته عنوان کرد: مادران و همسران شهیدان در جامعه ما فراوان هستند و برای جامعه ما عزیز هستند، این افتخار بزرگی است که شامل هر کسی نشده است.
صفایی گفت: در جمهوری اسلامی خانواده این شهدا ماندگار شدند و لذا بنیانگذار جمهوری اسلامی فرمودند، خانواده‌های شهداچشم و چراغ این مملکت هستند.
وی با اشاره به روز تاسیس نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال ۵۷ به دستور امام راحل، تصریح کرد: یکی از کارهای بزرگ در نظام جمهوری اسلامی تشکیل کمیته امداد است که از ابتدا تا کنون اقدامات بزرگی در زمینه محرومیت‌زدایی انجام داده است.
صفایی ابراز کرد: این کمک‌ها به مساعدت شما مردم صورت گرفته و از طریق همین صندوق‌های صدقات برنامه‌ریزی خوبی برای کمک به نیازمندان و فقرا صورت می‌گیرد.
امام جمعه موقت گچساران در ادامه با اشاره به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بیان کرد: درخت و فضای سبز مانند خیلی چیزهای دیگر از ضروریات زندگی روزمره است.
وی در ادامه به دو سانحه‌ای که برای مردم گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده اشاره و بیان کرد: هر دو حادثه واژگونی اتوبوس زائر اولی‌ها به مشهد مقدس و سقوط هواپیمایی تهران – یاسوج حادثه‌ای تلخی بود که ضمن تسلیت به خانواده‌های داغ دیده طلب صبر برای بازماندگان آن جانباختگان داریم و امیدواریم مسوولان رسیدگی بیشتری به این حادثه داشته باشند.
صفایی با بیان اینکه، می‌دانیم وضعیت جوی هوا در این روزها در منطقه خوب نبوده است و چندین بار برف و باران را ازطریق صداوسیما مشاهده کرده‌ایم تصریح کرد: همچنین از امدادگرانی که در این روزها شبانه روزی تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر دارم.
وی با اشاره به پیام‌ها و تصاویر جانباختگان در حادثه هواپیمایی در فضای مجازی اینروزها اظهار کرد: فراموش نکنیم خانواده‌های آن عزیزان داغدار هستند و در انتظار پس دقت کنیم در فضای مجازی مطالبی منتشر نکنیم که موجب نگرانی خانواده‌های جانباختگان شویم.
امام جمعه موقت گچساران در ادامه با اشاره به دیدارمقام معظم رهبری با مسوولان اوقاف سوریه خاطرنشان کرد: ایشان در این دیدار فرمودند، به زودی در قدس نماز جماعت خواهیم خواند و این روز فرا خواهد رسید.
وی تاکید کرد: به امید خدا با رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری با نابودی اسرائیل و آمریکا پرچم پرافتخار اسلام بر تمام عالم برافراشته خواهد شد.

مسئولان در زمینه کم کاری در اجرای عدالت از خدا و مردم عذرخواهی کنند
 
کیانی‌اصل امام جمعه شهر سوق در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به مناسبت‌های این هفته پرداخت و با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین روز تکریم مادران و همسران شهدا، اظهار کرد: این روز را که نشان ایثار، فداکاری، صبر و پایداری مادران و همسران شهیدان هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت است را گرامی می‌داریم مادران و همسران شهدایی که حماسه‌های جاویدی ساخته‌اند که قلم توانایی نوشتن آن را ندارد و تاریخ همیشه از آن یاد خواهد کرد.
وی افزود: آنان با صبر و استقامت خود دشواریها را تحمل کردند و هم اکنون نیز در تمام عرصه‌های مختلف کشور حضوری پررنگ دارند همسرانی که با تربیت یادگاران همسران خود انها رابرای انقلاب و دوران شکوفایی این سرزمین آماده می‌کنند اگر ایثار، شجاعت، شهامت، صبر و استقامت این شیرزنان نبود خدا می‌دانست که بر سر نهال نوپای انقلاب اسلامی چه می‌آمد، این دلاور زنانی بودند که فرزندان خود رو را برای خط مقدم جبهه آماده می‌کردند و برای دفاع از ولایت سینه سپر می‌کردند و امروز همه ما مدیون خانواده‌های شهدا هستیم.
 
امام جمعه شهر سوق گفت: باید ازخانواده‌های شهدا و مادران شهدا و همسران شهدا تکریم بیشتر و بهتری به عمل بیاوریم همان‌هایی که امروز آزادی و امنیت و آسایش ما مدیون صبر و ایثار انها هست چون آنها بهترین عزیزانشان را در راه امنیت آسایش و آزادی ما دادند و درود می‌فرستیم بر مادران شهدا و همسران شهدای که به عزیزانشان پیوستند و طول عمر با عزت و با برکت برای مادران و همسران شهدای که در قید حیات هستند آرزو داریم.
حجت‌السلام کیانی‌اصل به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی و  آغاز هفته احسان نیکوکاری اشاره کرد و گفت: از دست‌اندرکاران کمیته امداد امام خمینی و تقدیر و تشکر می‌کنیم، از کسانی که به محرومین و مستضعفین خدمت کرده و می‌کنند بنیانگذار کبیر انقلاب فرمودند، گمان نمی‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومان وجود داشته باشد در آستانه جشن نیکوکاری هستیم سعی کنیم در این ایام که داریم به ایام عید نزدیک می‌شویم فقرا و محرومین را فراموش نکنیم کسانی که کمک به آنها طبق فرمایشات قرآن و روایات ثواب فراوانی را برای ما در پی دارد.
وی به روز درختکاری گریزی زد و افزود: برای اینکه ما به محیط زیست احترام بگذاریم و آن را احیا کنیم و یا با دقت بیشتری نگهداری کنیم و به این جهت که درخت مظهرحیات رویش و زایش و از نعمات خداوند است، سعی کنیم با با کاشتن یک درخت کشوری زیبا و آباد برای خودمان و نسل آینده‌مان مهیا کنیم که قطعاً کار پسندیده‌ای است پیامبر گرامی اسلام فرمودند: هر که درختی را بکارد تا به ثمر برسد خداوند در عوض آن درختی را در بهشت به او اختصاص می‌دهد.
امام جمعه سوق گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان فرمودند اگر انقلاب به آفاتی چون اشرافی گری، دل سپردن به طبقات مرفه و زیاده خواه به جای توجه به طبقه ضعیف، تکیه و امید بستن به خارجی‌ها به جای تکیه بر مردم مبتلا شود به حرکت در سمت ارتجاع دچار شده است.
وی افزود: ارتجاع یعنی کاسته شدن از سرعت سیر به سوی آرمان‌ها و بعد توقف در آرمان‌ها و در نهایت عقبگرد به شرایط پیش از انقلاب، در این فضا ظاهر قضیه این است که انقلابیون در مصادر امور قرار دارند ولی سمت و سوی برخی از آنها برخلاف خط و خطوط انقلاب بوده شناخت ضعف‌ها و آسیب‌ها قطعی و احتمالی می‌تواند مقدمه‌ای برای چاره اندیشی و علاج باشد و آسیب شناسی انقلاب از این حیث نه تنها امری منفی و مضر نیست بلکه مفید و ضروری به شمار می‌آید. یکی از ضعف‌های در حوزه عدالت بوده است و ضعف در فتح قله عدالت مشهود است تا جایی که رهبر معظم انقلاب از خدا و مردم عذرخواهی کردند هرچند که باید مسئولان اجرایی تقنینی و قضایی هم باید عذرخواهی کنند و هم باید در صدد برطرف کردن فقر و فساد و تبعیض باشند و راهکارهای را برای اجرای عدالت در نظر بگیرند امروز همچنان مولفه‌های سه‌گانه فقر و فساد و تبعیض در جامعه عرض اندام می‌کنند و شعار عدالت را به چالش می‌کشند پیشرفت بدون عدالت نه تنها مطلوب و منطبق با آرمانهای انقلاب اسلامی نیست بلکه هیچ گاه مد نظر مردم و رهبری هم نبوده است.
حجت‌الاسلام کیانی‌اصل بخش مهمی از رفع فقر، نیازمند فعالیتها برای رونق اقتصادی و توجه به اقتصاد مقاومتی است. ودر زمینه اجرای عدالت، طرحی دو فوریتی (بررسی اموال نامشروع مسئولان) در آستانه بررسی در مجلس شورای اسلامی است که تصویب این طرح می‌تواند بخش زیادی از عقب ماندگی‌ها در تحقق شعارهای عدالت طلبانه انقلاب اسلامی را جبران نماید. این طرح اولاً برای همه دولت‌هاست و فراجناحی است.
دوماً این طرح اولویت بررسی اموال را به مسئولان درجه یک کشور تخصیص داده، ثالثاً مقرر شده منابع حاصل از بازپس‌گیری اموال نامشروع احتمالی صرف رفع محرومیت و کاهش تبعیض اقتصادی شود که انتظار داریم نمایندگان محترم مجلس با برطرف کردن نقاط ضعفان را تصویب کنند تا حداقل گامی رادر جهت اجرای عدالت بردارند.
وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با استاندار محترم داشتیم جهت حل مشکلات شهر سوق قول مساعد دادند که هم در جهت راه ارتباطی و هم در جهت آبرسانی به حومه غربی بهداشت و هم در جهت حل مشکلات شهری به شهر سوق و مردم کمک کنند از حسن نیت استاندار محترم تقدیر و تشکر می‌کنیم البته ما منتظر عمل به وعده‌های ایشان هم هستیم، از نماینده محترم مجلس که دغدغه فراوانی برای حل این مشکلات داشتند و خدمات زیادی را انجام دادند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.
 

تلاش امدادگران در انتقال پیکرهای جانباختگان سانحه هواپیمای مسیر تهران یاسوج ستودنی است
امام جمعه کبگیان با تسلیت حادثه غمناک سانحه هوائی تهران یاسوج گفت: تلاش امدادگران در انتقال پیکرهای جانباختگان سانحه هواپیمای مسیر تهران یاسوج ستودنی است.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه کبگیان در خطبه‌های نماز عباددی سیاسی امروز چیتاب با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه گفت: در گذر عمر مراقب تقوای نفس و جسم باشید.

وحدانی‌فر در ادامه خصایص انسان مومن گفت: قناعت در رزق از برکت زندگی انسان مومن است که با کار کردن عبادت بزرگی در بدست آوردن روزی حلال می‌کند و افزایش رزق در گرو، اهمیت دادن به نماز اول وقت و رضایت والدین در گرو دعای خیر آنان در دنیا وآخرت است.

امام جمعه کبگیان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در۲۹بهمن ماه گفت: تحقق عدالت مقابله با ظلم دفاع از مظلوم از خصیصه‌های انقلاب اسلامی و اهداف امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و هست اما خدا نیارد آن روزی که سیاست مسئولان پشت کردن به محرومین و روآوردن به اغنیا را سرلوحه خط مشی خود قرار دهند.

وحدانی‌فر با اشاره به جبهه‌گیری های متمادی دشمن در ضربه زدن به انقلاب گفت: پروژه دشمن برای نا امیدسازی و مهار ایران در دامن زدن به زمینه‌های پرخاشگری و گسترش اعتراضات اجتماعی با ایجاد حس بی تفاوتی و ایجاد تقابل مردم با اصل نظام و ناامید سازی ملل مسلمان جهان بویژه نیروهای جبهه مقاومت از پیروزی انقلاب  اسلامی بدنبال براندازی انقلاب و ریشه کن کردن اصل اسلام است.

این خطیب جمعه تصریح کرد: با از بین رفتن تبعیض و اشرافیگری و شرط فسادستیزی و مردم محوری اقتصاد جامعه اسلامی موفق تراست زیرا "یَدُالله مَعَ الجَماعه" و تجربه نشان داده است، هر جا مردم می‌آیند دست خدا هم هست پس مراقب باشیم که کم بها دادن به مردم در اقتصاد باعث نگرش متفاوت مردم در بی‌تفاوتی به اصل نظام می‌شود و حق دموکراسی ملی در سایه برابری است.

علی وحدانی با اشاره به امضای طرح دو فوریتی اعاده اموال نامشروع مسؤولان در مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح با بیش از ۱۰۰ امضا در آستانه بررسی در مجلس است که تصویب آن به شرط رفع برخی ابهامات و دقت نظر در اجرا می‌تواند بخش زیادی از عقب ماندگی کشور در تحقق شعارهای عدالت طلبانه انقلاب را جبران کند زیرا مسئله خوی اشرافی‌گری و فساد نگران کننده است چون به فرموده رهبر عزیزمان
می‌شُد بهتر کار کرد اما توجه نشد.

دکتر وحدانی‌فر با تبریک روز احسان و نیکوکاری،گفت:خارج از بحث فشار و فقر مالی آنچه در چنته دارید علی وار و فاطمه مسلک در طبق اخلاص بگذارید و به فقرا کمک کنید تا آه دلشان با رضایت از شما،دعای خیر دنیا و سعادت اُخرایتان باشد.

خطیب جمعه کبگیان با اشاره به ۱۵ اسفندماه روز درختکاری گفت: همانطور که ایمان دارید شکستن شاخه درخت مانند شکستن بال ملائک و در عوض کاشتن نهال و بذر ثوابش مانند صدقه می‌باشد پس کاری کنید تا آیندگان با تمام وجود برایمان طلب آمرزش کنند.

 وحدانی‌فر با اشاره به ثبت‌نام برای حوزه علمیه گفت: این حوزه مرکز پذیرش افراد مستعد باتوان علمی بالاست لذا بادقت کامل در گزینش و فرستادن فرزندانتان هدفمند باشید تا فرزندانتان در میان راه به مشکل عدم ادامه در ناتوانی برخورد نکنند.

این خطیب جمعه با تسلیت وفات بانو ام‌البنین،ع گفت: این بانوی بزرگ واسطه فیض الهی با سفارش به دفاع از ولایت و پاسداری از مکتب عاشورا را به جگر گوشه‌های خود یاد داد و آنان را در کربلاء با خلوص نیت و بدون ذره‌ای تبعیض فدای حسین فاطمه کرد.

امام جمعه کبگیان با تسلیت حادثه غمناک سانحه هوائی تهران یاسوج گفت: تلاش در بر گرداندن جنازه عزیزانمان در گرو فداکاری ورزشکاران کوهنورد کوه شکنان و سپاه و ارتش مقتدر کشور در سایه همت بلند مردم عزیزمان با ستاد بحران استان ستودنی است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با اشاره به گلایه بازاریان بخش و شهر چیتاب نسبت به عدم خرید مردم درون بخشی گفت: صفت اخلاقی حسنه خرید از بازاریان منطقه خودتان است و مگر نوسان قیمت در چه درجه ایست که قرض خود اینجا و نقدتان در بیرون بخش انجام می‌دهید.

وحدانی‌فر تصریح کرد: از فرزندان خودتان با خلوص نیت و اتحاد کامل درون بخشی خرید کنید تا با شکل گیری بازار نیمه جانتان به کارکرد و پویائی شان جان تازه و امید بیشتری ببخشید تا باتوان افزائی آنان در زنده نگهداشتن بازار درون بخشی جلوی مهاجرت بی رویه به مرکز استان گرفته شود.



ضرورت برخورد جدی با زمین‌خواری در استان/حفاظت منابع طبیعی فجایع زیست محیطی را کاهش می دهد
امام جمعه لنده با اشاره به پدیده زمین‌خواری گفت: این مهم نه تنها در شهرهای بزرگ بلکه در سطح روستاها نیز وجود داشته و باید دستگاه قضایی با جدیت با آن برخورد کند.


حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر لنده، با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی‌ اظهار داشت: رعایت تقوا باید در همه مراحل زندگی و اداره و آبادانی مورد توجه قرار گیرد و بدانیم که تقوا یعنی حساب بردن و اجرای دستوارات حضرت حق.

وی در ادامه با اشاره به وقایع اخیر در برخی خیابان‌های تهران افزود: برداشتن حجاب در خیابان‌های تهران همان کاری است که که غرب و استکبار با فاصله انداختن میان ملت و دین به دنبال آن هستند.

امام جمعه لنده در ادامه به سانحه سقوط هواپیمای تهران یاسوج اشاره و تصریح کرد: این سانحه کام ملت ایران را تلخ کرده و تلاش اکیپ‌های مختلف برای یافتن اجساد و کم کردن دلنگرانی و دغدغه خانواده‌های داغدیده قابل تقدیر بوده و امیدواریم در سریعترین زمان ممکن شاهد پیدا شدن جانباختگان و انتقال آن به مراکز مربوطه باشیم.

محمودی‌اصل با اشاره به سخنرانی ۲۹ بهمن رهبر معظم انقلاب یادآور شد: مردم و مسؤولان مطالب و تأکیدات مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و بدانند اگر آفتهای مطرح شده توط معظم له دامن‌گیر جامعه شود ارتجاع به معنای واقعی کلمه صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تمام تحلیلگران منظومه فکری مقام معظم رهبری بر حساسیت و جدیت سخنرانی مقام معظم رهبری تأکید داشته و بر این باورند که آسیب‌شناسی نظام اسلامی ایران ضروری بوده و اشرافیگیر، دل‌سپردن به طبقات مرفه و پولدار و تکیه بر غرب به جای تکیه بر توان داخلی همان آفتهای اصلی نظام هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده ادامه داد: تعارفی وجود ندارد، دشمنان نظام و انقلاب از هیچ اقدامی برای تقویت آفت‌ها و ایجاد موانع دستیابی به اهداف انقلاب دریغ نخواهند ورزید، وظیفه دوستداران نظام و انقلاب شناخت و برطرف کردن این آفت‌ها بوده است.

محمودی‌اصل گفت: بازگشت به ضدارزش‌ها، پرهیز از ساده‌زیستی و اشرافیگیری محصول تفکر برخی عوامل داخلی هم بوده، تکلیف افراد انقلابی روشنگری و ایستادگی تمام قدر در برابر چنین تفکراتی خواهد بود.

وی در ادامه به سالروز وفات حضرت ام البنین(س) اشاره و افزود: این روز را روز تکریم از مقام مادران و همسران شهدا نامیدند چرا که این قشر از زنان جامعه ما با تأسی از روحیه ولایتمداری این بزرگ بانو فرزندان خود را برای دفاع و همراهی از ولی زمان خود به میدان نبر فرستادند.

خطیب نماز جمعه امروز لنده خاطرنشان کرد: تکریم خانواده شهدا از وظایف اصلی همه می باشد و در این زمینه باید یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم.

محمودی‌اصل به ۱۴ اسفند روز تأسیس کمیته امداد اشاره و گفت: آغاز هفته احسان و نیکوکاری را باید جدی بگیریم و در طول سال از نیازمندان و فقرا دستگیری کنیم.

وی ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی را یادآور شد و افزود: حفاظت از منابع طبیعی بدون مشارکت و همراهی مردم امکان‌پذیر نخواهد بود، انفال متعلق به امام زمان(عج) بوده و باید جلوی سو استفاده از آن را بگیریم.

امام جمعه لنده ادامه داد: از مصادیق اصلی سو استفاده از منابع طبیعی زمین‌خواری بوده که نه تنها در شهرهای بزرگ بلکه در دورافتاده‌ترین روستاها هم صورت می پذیرد و این امر باید جدی گرفته شود.

محمودی‌اصل به ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با زمین‌خواری اشاره و افزود: با جلوگیری از آسیب‌های منابع طبیعی از فجایع زیست محیطی باید جلوگیری کرد.


 
هدف از اغتشاشات اخیر ناامیدی مردم و القای ناکارآمدی نظام است
امام جمعه دیشموک گفت: وقتی دشمنان ناکام شدند به برنامه‌ریزی نقشه‌ کشیدن تخریب در داخل ایران دست زدند و هدفشان تخریب ایران است و از طریق سیاست‌های رسانه‌ای‌شان و تبلیغات‌شان حتی مواضع صریح آنها دامن زدن به آشوب‌ها و اغتشاشات در داخل ایران بود و هست که اهداف آنها تبلیغ ناکارآمدی نظام و نا امید کردن مردم از آینده نظام اسلامی است.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه مردم به تقوای الهی اظهار کرد: جامعه‌ای به سعادت می‌رسد که تقوای الهی پیشه کند.
وی در ادامه به دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۱۴ هزار شهید جامعه کارگری کشور در روزهای اخیر با رهبر معظم انقلاب داشت و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند یکی از ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی حضور تمام اقشار جامعه، از متخصصین گرفته تا کارگر و انواع رشته‌ها، چه جوان و پیر، زن و مرد و همه در این انقلاب سهم داشتند و حضوری فعال داشته و دارند و باعث پیروزی انقلاب اسلامی شدند.
امام جمعه دیشموک گفت: از جمله اقشاری که دوشادوش انقلاب و ملت ایران در برابر طاغوت زمان ایستادند قشر خوب و به پا خواسته کارگران در صنوف مختلف بود.
وی با بیان اینکه کارگران در طول این سالها همیشه مقاوم بودند و با بصیرت دست دشمن را رد کردند عنوان کرد: مسؤولان نظام اسلامی در برابر زحمات این قشر کارگری باید پیگیر مطالبات این قشر زحمت‌کش باشند و در عمل به اثبات برسانند که نظام اسلامی نیز قدردان این قشر زحمت‌کش و جامعه کارگری هستند.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: دشمنان اسلام در ماههای اخیر برای کشور نقشه‌هایی داشتند و اغتشاشاتی را تدارک دیدند و بر اثر ناکامی‌هایی که از طرف ملت ایران دیدند نتوانستند در برابر اقتدار ایران که یک اقتدار جهانی است و در منطقه اقتدار ایران زبانزد عام و خاص شد در سوریه و عراق و در همه جا پیروز این مبارزات بود به نقشه‌های خود دست یابند و دست به چنین کارهایی در ایران می‌زنند.
راوند تصریح کرد: وقتی دشمنان ناکام شدند به برنامه‌ریزی نقشه‌ کشیدن تخریب در داخل ایران دست زدند و هدفشان تخریب ایران است و از طریق سیاست‌های رسانه‌ای‌شان و تبلیغات‌شان حتی مواضع صریح آنها دامن زدن به آشوب‌ها و اغتشاشات در داخل ایران بود و هست که اهداف آنها تبلیغ ناکارآمدی نظام و ناامید کردن مردم از آینده نظام اسلامی است که همه مردم و مسؤولان باید متوجه این مسئله مهم باشند و نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کنند.
وی به سالروز وفات حضرت ام‌البنین اشاره کرد و ضمن تسلیت گفت: امروز سالروز وفات ام‌البنین است و به خصوصیات بارز حضرت ام‌البنین پرداخت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک گفت: حضرت ام‌البنین همسر حضرت علی(ع) اولین شهید محراب و مادر ۴ شهید گرانقدر است و این روز به روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.
وی به روز ۱۴ اسفند اشاره‌ای داشت و گفت: ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری است که از سال ۹۶ در آستانه عید نوروز مردم مهربان و نیکوکار ایران اسلامی همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در سرتاسر این کشور عزیزمان برای یاری خانواده‌های بی‌بضاعت و کودکان نیازمند به صحنه می‌آیند و حماسه می‌آفرینند.
راوند بیان کرد: حضور در جشن احسان و نیکوکاری مورد تاکید دین اسلام است و هر کس یتیمی را سرپرستی کند تا بی‌نیاز شود خداوند به خاطر این کار حسنه بهشت را بر او واجب می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم شهر دیشموک در روزهایی که از طرف کمیته امداد جهت کمک اعلام می‌شود کمک‌های خود را در جهت کمک به افراد نیازمند به کمیته امداد امام خمینی(ره) تحویل دهند.
راوند با بیان اینکه ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی است ضمن تقدیر و تشکر از زحمت کشان در منابع طبیعی عنوان کرد: از این عزیزان می‌خواهم که به اهمیت درختکاری و آثار و برکات آن برای مردم فرهنگ سازی کنند.
وی با بیان اینکه محیط زیست ما در آستانه نابودی است عنوان کرد: مردم باید به امر درختکاری و حفظ منابع طبیعی و انبوه درختکاری در این کشور اهمیت دهند.
امام جمعه دیشموک گفت: دین اسلام به این امر مهم توجه ویژه‌ای داشته و دارد و اگر کسی درختی بکارد صدقه‌ای جاریه طبق حدیث پیامبر برای خود ثبت کرده است.
وی متذکر شد: اگر کسی شاخه‌ای از درختی را قطع کند مثل این است که بال فرشتگان را شکسته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1