تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۳۲۱۷۲۶

خبرهای کهگیلویه و بویراحمد؛ از حضور گردشگران خارجی تا فیلمی از صعود کوهنوردان به دنا

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد

امکان اعزام امدادگران به محل سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج وجود ندارد‌
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به علت هوای مه‌آلود و ابری در دنا، امکان اعزام امدادگران به محل سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج وجود ندارد.
عزیز فیلی با بیان اینکه هم‌اکنون دنا مه‌آلود است، اظهار داشت: به دلیل نامناسب بودن هوا عملیات جستجوی پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران ـ یاسوج باید به صورت ترکیبی انجام شود یعنی بالگرد و نیروهای زمینی باید باهم اعزام شوند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم‌اکنون هوا در دنا برای انجام عملیات امدادرسانی نامناسب بوده و مه‌ شدیدی در منطقه سقوط هواپیما وجود دارد.
فیلی بیان کرد: منتظر هستیم هوا بهتر شود و اگر تا ظهر امروز پنجشنبه هوا بهتر نشد ادامه عملیات به فردا صبح موکول می‌شود.
وی با بیان اینکه تیم‌های امدادی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند، گفت: چهار بالگرد از سمت سی‌سخت و دو بالگرد از سمت پادنا و در مجموع ۶ بالگرد آماده انجام عملیات امدادرسانی است.
 شرایط نامساعد جوی عملیات جستجوی پیکر جانباختگان سانحه هوایی را متوقف کرد
ابری بودن هوا و شرایط نامساعد جوی در محل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، عملیات جستجو را در دوازدهمین روز از وقوع این سانحه هوایی متوقف کرد.
 
دوازده روز از سانحه سقوط هواپیمای ATR72 تهران-یاسوج می‌گذرد اما هنوز تلاش برای یافتن پیکر جانباختگان این سانحه هوایی ادامه دارد.
بارش برف و بوران، مه غلیظ، وزش باد شدید، بهمن، پرتگاه و ...در چند روز گذشته اجازه هرگونه عملیات را از تکاوران ارتش جمهوری اسلامی و کوهنوردان حرفه‌ای هلال احمر گرفته بود تا همچنان خانواده‌های جانباختگان در دامنه‌های دنا چشم انتظار پیکر عزیزان‌شان بمانند.
اما در حالی قرار بود جستجوی پیکر جانباختگان مجددا از صبح امروز شروع شود که به علت نامساعد بودن هوا در محل سقوط هواپیما عملیات متوقف شد، با این حال تیم‌های امدادی در جمعیت هلال‌احمر و تکاوران ارتش و سایر نیروها به حالت آماده‌باش قرار گرفتند تا در صورت مساعد شدن هوا عملیات جستجو را شروع کنند.
اداره هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز رطوبت در ارتفاعات دنا را ۸۰ درصد، دمای هوا را سه درجه و دید افقی در ارتفاعات دنا به علت وجود مه غلیظ را کمتر از سه متر اعلام کرد.
از ظهر امروز از شدت مه‌آلودگی در ارتفاعات دنا کاسته شد، با این وجود عملیات جستجو همچنان به علت ابری و نامساعد بودن هوا در ارتفاعات دنا متوقف است.
آنگونه که مدیرعامل هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: صبح امروز قرار بود ۹ تیم سه نفره با بالگرد در محل سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا هلی‌برن شوند که به علت شرایط نامساعد جوی عملیات متوقف شد.
امان‌الله جهان‌بین از ادامه جستجوی پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج در صورت مساعد شدن هوا خبر می‌دهد.
فرماندار شهرستان دنا هم می‌گوید: گروه‌‌های امداد و نجات در قالب تیم‌های جستجو و انتقال اجساد، در صورت مساعد شدن هوا به محل سقوط هواپیما اعزام می‌شوند.
عباس بهشتی‌روی می‌افزاید: تجهیزات موردنیاز جهت صعود آماده هست و تیم‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر، تکاوران ارتش و سپاه به حال آماده‌باش هستند.
 
 
استفاده از جاده فرعی دیگر برای زیارت بارگاه مطهر بی‌بی حکیمه خاتون در ایام نوروز ۹۷
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران گفت: مسافران و زائرانی که قصد زیارت مرقد مطهر بی‌بی حکیمه خاتون را دارند، می‌تواند از جاده فرعی دیگر جاده سد چم شیر عبور و مرور داشته باشند.
دومین نشست ستاد تسهیلات نوروزی با حضور روسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
در این نشست جعفر برکتی اظهار کرد: برای رفاه حال مسافران نوروزی که به این شهرستان سفر می‌کنند سامانه ۱۴۱ راهداری برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها و جاده‌ها در خدمت این مسافران قرار خواهد گرفت.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران در ادامه با اشاره به تعریض و بهسازی مسیر بی‌‌بی حکیمه خاتون به روستای بابا کلان گفت : مسافران و زائرانی که قصد زیارت مرقد مطهر بی‌بی حکیمه خاتون را دارند، می‌تواند از جاده فرعی دیگر جاده سد چم شیر عبور و مرور داشته باشند.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های این جاده از جمله تعریض و خاکریزی انجام گرفته است، عنوان کرد: جاده فرعی دسترسی به مرقد مطهر بی‌بی حکیمه خاتون تا پایان سال برای رفاه حال مسافران نوروزی که قصد زیارت دارند آسفالت خواهد شد.
برکتی با بیان اینکه در دیگر جاده‌ها و راه‌های موصلاتی این شهرستان مشکل تردد و بهسازی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دو جاده گچساران به باشت و جاده گچساران به بهبهان که جاده گچساران و بهبهان هم اکنون به طول ۲۵ کیلومتر دو باند شده است برای تسهیل در تردد و رفت و آمد خودروها قرار گرفته است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران با بیان اینکه تعریض و بهسازی محورهای مواصلاتی و ایجاد محورهای دوباند موجب کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای می‌شود، خاطرنشان کرد: با ایجاد مسیرهای بی‌خطر موجب افزایش ایمنی و سلامت جانی برای مسافران در هنگام سفر می‌شود.
وی افزود: در ایام نوروز گشت‌های راهداری به صورت شبانه روزی فعال هستند.
 
 
آغاز اجرای طرح همیار آب در مدارس ابتدایی شهر سرفاریاب
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری سرفاریاب از آغاز اجرای طرح همیار آب در مدارس ابتدایی این شهر خبر داد.
غلامحسین موسوی‌کیا عصر امروز در جمع خبرنگاران از آغاز اجرای طرح همیار آب در مدارس ابتدایی شهر سرفاریاب خبر داد.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری سرفاریاب با اشاره به اینکه این طرح در مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه شهر سرفاریاب انجام خواهد شد، اظهار کرد: این طرح با حضور حجت‌الاسلام عبدالی از روحانیون مبلغ شهرستان چرام در سطح مدارس ابتدایی سرفاریاب انجام می‌گیرد.
موسوی‌کیا با اشاره به اینکه در طرح همیار آب مباحث مربوط به مصرف بهینه آب و راه‌های صرفه‌جویی در مصرف این کالای با ارزش برای دانش‌آموزان بیان می شود، توضیح داد: اجرای برنامه‌های مختف فرهنگی، اجرای مسابقه و نمایش های مرتبط با موضوع آب از جمله برنامه‌های اجرایی در طرح همیار آب مدارس سرفاریاب خواهد بود.
وی با بیان اینکه اداره آب و فاضلاب شهری از ادارت تازه تاسیس این شهر نوپا است، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی نقش بسزایی در همراهی شهروندان در اجرای برنامه‌های آب و فاضلاب و ساماندهی مشترکین آب این شهر دارد.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری سرفاریاب با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب بین دانش‌آموزان افزود: طرح همیار آب از جمله برنامه‌های موفق و موثر در زمینه ترویج مصرف بهنیه آب است.

اجازه نمی دهیم جان امدادگران برای جستجوی لاشه هواپیما به خطربیفتد
معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: اجازه نمی دهیم ریسک و فشاری باعث شود خطری امدادگران را در حادثه جستجوی اجساد هواپیما تهدید کند.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: پس از وقوع سانحه سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا، جلسات متعددی را در تهران و یاسوج با حضور افراد شاخص عملیات کوهستان از ارتش، هلال احمر و فدراسیون کوهنوردی برگزار کردیم تا استاندارد عملیات مشخص شود. همچنین افراد هیمالیا نورد در تیم ها و جلسات بکارگیری شدند.
فتحی‌با اعلام اینکه اجازه نمی دهیم ریسک و اصرار باعث ایجاد خطر برای امدادگران شود، تاکید کرد: اگر بهمن در دهلیزی که لاشه وجود دارد رخ بدهد، لاشه هواپیما، اجساد و امدادگران را با خود به داخل دره برده و دیگر نمی توانیم به آنها دسترسی داشته باشیم.
وی در پایان گفت: عملیات متوقف است و هیچ زمانی برای انجام دوباره آن درنظر نگرفته ایم. نمی توانیم بدون در نظر گرفتن خطرات برای نیروهای امدادی ارتش، هلال احمر و کوهنوردان دست به عملیات بزنیم.
 
ورودکمیسیون اصل ۹۰مجلس به موضوع سانحه هواپیمای تهران- یاسوج
تعدادی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰مجلس شورای اسلامی امروزبا حضور درفرودگاه یاسوج و نشست هم اندیشی با مسئولان اجرایی کهگیلویه وبویراحمد بربررسی دقیق و نظارت کامل کارشناسان این کمیسیون بر مراحل استخراج داده های اطلاعاتی جعبه سیاه درسانحه هواپیمای تهران- یاسوج تاکید کردند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: تعدادی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه برای بررسی آخرین وضعیت سانحه هواپیمای ATR شرکت آسمان وارد یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد شدند و علاوه بر بازدید از منطقه و نشست هم اندیشی با مسئولان و متولیان امر با برخی خانواده های جان باخته نیز دیدار کردند.
عزیز فیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس علاوه بر جلسات تخصصی با کارشناسان و مسئولان شرکت آسمان و سازمان هواپیمایی در تهران امروز نیز به منظور بررسی بیشتر از عمق این سانحه دلخراش به یاسوج سفر کرده اند.
وی تصریح کرد: این کمیسیون درخواست تسریع و شتاب بخشی در یافتن جعبه سیاه هواپیما را داشتند.
فیلی یاداور شد: اعضای این کمیسیون نظارتی مجلس معتقد بودند که تا زمان پیدانکردن جعبه سیاه هواپیما هرگونه اظهارنظر و قضاوت زودهنگام خود زمینه ساز بروز شایعه ها می شود و پی بردن به اصل حادثه را نیز به حاشیه می کشاند.
وی تصریح کرد: آنان همچنین معتقد بودند که چنانچه قصور و کوتاهی از سوی هر نهاد و سازمان متولی انجام شده باشد باید با آنها برخورد قاطع صورت گیرد تا شاهد بروز جنین حوادث دلخراشی در کشور نباشیم.
وی یادآور شد: اعضای کمیسیون اصل ۹۰ نیز اصرار داشتند که پرونده این سانحه دلخراش به محض پیدا شدن جعبه سیاه به دقت و ظرافت و البته با نظارت کارشناسان این کمیسیون از زمان پیدایش تا زمان استخراج داده ها مورد بررسی قرار گیرد.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هیات اعزامی از سوی کمیسیون اصل ۹۰ با برخی از خانواده‌های داغدار در سانحه دلخراش سقوط هواپیما دیدار و از آنان دلجویی کردند.
فیلی افزود: اجرای عملیات جست و جو با تمام توان و ظرفیت ملی و حتی بین المللی برای یافتن پیکر جان باختان سانحه هوایی از دیگر انتظارات و خواسته های جدی نمایندگان اعزمی اصل کمیسیون ۹۰ مجلس شورای اسلامی در سفر به یاسوج بود.
 
۱۹۴۰ گردشگر خارجی از کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هزار و ۹۴۰ گردشگر خارجی از فروردین امسال تاکنون از مناظر طبیعی، تاریخی و مذهبی در این استان دیدن کرده‌اند.
محمود باقری اظهار داشت: ورود این تعداد گردشگران خارجی به استان در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: بر اساس سند چشم انداز و طرح آمایش سرزمینی کهگیلویه و بویراحمد شمار گردشگران خارجی در استان تا سال ۱۴۰۰ حدود چهار هزار نفر پیش بینی شده است.
باقری شمار گردشگران داخلی که از اوایل سال جاری تاکنون از مناظر طبیعی و تاریخی این استان نیز دیدن کرده‌اند را افزون بر ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر ذکر کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس افق چشم انداز و طرح آمایش سرزمینی تا سال ۱۴۰۰ شمار گردشگران داخلی در این استان نیز باید به بیش از پنج میلیون گردشگر برسد.
وی ادامه داد: میزان افزایش شمار گردشگران داخلی برای هر سال حدود ۱۵ درصد پیش بینی شده است.
باقری با بیان اینکه امکانات و زیرساخت‌ها جوابگوی نیاز خیل عظیم گردشگران نیست، تصریح کرد: هم اینک هشت هتل ۲ ستاره، ۲ هتل چهار ستاره و یک مجتمع جهانگردی در استان وجود دارد.
وی ابراز داشت: شمار تخت‌های اسکان در هتل‌های موجود و در حال اجرا در استان برای سال ۱۴۰۰ نیز یک هزار و ۱۵۲ تخت پیش بینی شده است.
وی با اشاره به طرح هتل چهار ستاره و پارک آبی یاسوج نیز گفت: با بهره برداری از این طرح ۱۰۰ تخت به تعداد تخت‌های رسمی گردشگر پذیر و هتل‌های چهار ستاره‌ای در سطح استان اضافه خواهد شد.
باقری میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را افزون بر ۶۰ درصد ذکر کرد و گفت: حدود ۱۱۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای شتاب بخشی آن تخصیص یافته است.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سل است.
افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومترمربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.
 
خدمت رسانی به ایثارگران در دولت تدبیر و امید افزایش چشمگیری یافت
نماینده مردم رشت و عضو فراکسیون ایثارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات دولت تدبیر وامید برای بهبود وضعیت جامعه ایثارگری گفت: خدمت رسانی به ایثارگران و خانواده شاهد در این دولت افزایش چشمگیری یافته است.
غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی چهارشنبه شب در جمع خانواده‌های شاهد و ایثارگر گچساران افزود: خدمت رسانی به جانبازان زیر ۲۵ درصد برای نخستین بار یکی از مهمترین اقدام‌های چهار سال گذشته به جامعه ایثارگران است.
وی بیان کرد: والدین شهدا برای نخستین بار در این دولت از خدمات پرستار بهره مند شدند.
عضو فراکسیون ایثارگری مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: گنجاندن خدمات مسکن ایثارگران پس از ۲ سال وقفه در لایحه بودجه از دیگر فعالیت‌های ماندگار در چهار سال اخیر به ایثارگران بوده است.
وی ابراز داشت: رژیم بعثی عراق ۴۸۶ بار به خاک کشورمان تجاوز کرد و با ایثارگری فرزندان این آب و خاک حتی نتوانست یک وجب از سرزمین ما را تصاحب کند.
جعفرزاده ایمن آبادی بیان کرد: ایران اسلامی ۲۳۰ هزار شهید و ۵۰۰ هزار جانباز و آزاده دارد.
وی تصریح کرد: تحقق اشتغال پایدار از مهمترین خواسته‌های جامعه ایثارگری است که با توجه به جمعیت جامعه هدف نیازمند همت مضاعف مسئولان است.
عضو فراکسیون ایثارگری مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: خدمت به ایثارگران و خانواده شاهد وظیفه مسئولان نظام جمهوری اسلامی است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: نگاه عادلانه و به دور از تبعیض به ایثارگران و خانواده شهدا از اولویت‌های مسئولان است.
غلامرضا تاجگردون افزود: ارائه خدمات مطلوب به ایثارگران باید با سرعت و ذقت بیشتری انجام گیرد.
وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از والدین شهدای دنیای فانی را وداع گفته‌اند و بقیه سالمند هستند تصریح کرد: مسئولان فرصت زیادی برای خدمت به پدر و مادران شهدا ندارند.
در این آئین نمایندگان ایثارگران و خانواده شاهد تحقق سهمیه اشتغال ایثارگران را به‌عنوان خواسته اصلی خود مطرح کردند.
شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶۰۰ جانباز بالای ۲۵ درصد و ۳۵۹ شهید و بیش از ۱۰۰ آزاده در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی و میهن کرده است.
 
تلاش دوم امدادگران در روز دوازدهم سانحه سقوط هواپیما بی‌نتیجه ماند
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش عوامل و نیروهای امدادی برای اعزام به ارتفاعات دنا و آغاز عملیات جست و جو پیکر جانباختگان سانحه هواپیمای تهران- یاسوج در دوازدهمین روز از بروز این حادثه برای بار دوم و به دلیل شرایط نامساعد جوی بی‌نتیجه ماند.
 
صبح امروز نیروها و عوامل امدادی اعم از هوایی و زمینی نیز آماده اعزام به منطقه سقوط هواپیما در ارتفاعات قله پازن پیر بودند که شرایط نامساعد جوی مانع این مهم شد.
عزیز فیلی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک فروند بالگرد حامل نیروهای امدادی هلال احمر و تکاوران ارتش ساعتی پیش به ارتفاعات دنا اعزام شد که تراکم ابر، مه غلیظ و وزش باد شدید اجازه فرود آمدن حتی تا ارتفاع سه هزار متری را نداد.
وی تصریح کرد: ۹ تیم سه نفره امدادی متشکل از تکاوران ارتش و هلال احمر آماده انجام عملیات جست و جو در صورت بهبود شرایط هستند.
معاون عمرانی استاندار و جانشین ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته گفته بود که عملیات جست و جو برای یافتن پیکرهای جان باختگان و همچنین جعبه سیاه هواپیما تهران- یاسوج پس از وقفه‌ای ۲ روزه به دلیل شرایط نامساعد جوی، فردا پنجشنبه از سر گرفته می‌شود.
پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه پروازی ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر ۷۲ پس از ۵۵ دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به‌طور میانگین ۵۰ تا ۶۰ مسافر حمل می‌کرد.
اگرچه لاشه هواپیما ۴۸ ساعت پس از سقوط، پیدا شد اما به دلیل شرایط نامناسب هوا عملیات جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان ناتمام مانده است.
 
تلاش دوم امدادگران در روز دوازدهم سانحه سقوط هواپیما بی‌نتیجه ماند
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش عوامل و نیروهای امدادی برای اعزام به ارتفاعات دنا و آغاز عملیات جست و جو پیکر جانباختگان سانحه هواپیمای تهران- یاسوج در دوازدهمین روز از بروز این حادثه برای بار دوم و به دلیل شرایط نامساعد جوی بی‌نتیجه ماند.
صبح امروز نیروها و عوامل امدادی اعم از هوایی و زمینی نیز آماده اعزام به منطقه سقوط هواپیما در ارتفاعات قله پازن پیر بودند که شرایط نامساعد جوی مانع این مهم شد.
عزیز فیلی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک فروند بالگرد حامل نیروهای امدادی هلال احمر و تکاوران ارتش ساعتی پیش به ارتفاعات دنا اعزام شد که تراکم ابر، مه غلیظ و وزش باد شدید اجازه فرود آمدن حتی تا ارتفاع سه هزار متری را نداد.
وی تصریح کرد: ۹ تیم سه نفره امدادی متشکل از تکاوران ارتش و هلال احمر آماده انجام عملیات جست و جو در صورت بهبود شرایط هستند.
معاون عمرانی استاندار و جانشین ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته گفته بود که عملیات جست و جو برای یافتن پیکرهای جان باختگان و همچنین جعبه سیاه هواپیما تهران- یاسوج پس از وقفه‌ای ۲ روزه به دلیل شرایط نامساعد جوی، فردا پنجشنبه از سر گرفته می‌شود.
پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه پروازی ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر ۷۲ پس از ۵۵ دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به‌طور میانگین ۵۰ تا ۶۰ مسافر حمل می‌کرد.
اگرچه لاشه هواپیما ۴۸ ساعت پس از سقوط، پیدا شد اما به دلیل شرایط نامناسب هوا عملیات جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان ناتمام مانده است.
 
مادران و پدران شهدا فرشتگانی بر روی زمین هستند
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مادران و پدران شهدا فرشتگانی بر روی زمین هستند که باید وجود آنها را درمیان خود غنیمت دانست.
غلامرضا تاجگردون در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران گچساران افزود: خدماتی که از سوی نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی برای خانواده های جانبازان و ایثارگران صورت گرفته بی بدیل است.
وی بیان کرد: خانو اده شهدا و ایثارگران دارای مشکلاتی هستند که مهمترین آنها اشتغال فرزندان آنان است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: ما نباید بین ایثارگران دیوار ایجاد کرده و انقلاب را از آنها جدا کنیم.
تاجگردون عنوان کرد: ایران اسلامی و مردم ما هرچه دارند از انقلاب اسلامی و شهدا و ایثارگران جان برکف است.
وی گفت: مادران و پدران شهدا فرشتگانی بر روی زمین هستند که باید وجود آنها را درمیان خود غنیمت دانست.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: دعای خیر این عزیزان باعث گشایش مشکلات ما می شود.
تاجگردون بیان کرد: امنیت، اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهدا و از خود گذشتگی ایثارگران است.
وی افزود: حضور درجمع خانواده شهدا و ایثارگران خود یک افتخار بسیار بزرگ برای ما مسئولان است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: فرزندان شهدا با درد بزرگ انتظار سالهای زیادی را سر کرده و جانبازان نیز با درد از دست دادن عضوی از بدن خود و حتی فقطع نخاع شدن دست و پنجه نرم می کنند.
تاجگردون اضافه کرد: این سختی های عزیزان نشان دهنده این است که نمی توان تفاوتی بین شهداء و جانبازان قائل شد.
وی گفت: نباید بین ایثارگران این وری و آنطرفی حصار کشید بلکه باید به از خود گذشتگی آنها احترام گذاشته و سعی در برطرف کردن مشکلات آنها داشت.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: دردناک ترین حرف برای من این است که مشکل اشتغال فرزند شهید و یا جانبازان حل نشده است.
به گزارش ایسنا، دیدار خانواده شهدا و ایثارگران با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس و برخی از مسئولان در تلار محیا گچساران برگزار شد.
 
اشتغال جوانان مشکل خانواده شهدا و ایثارگران و مردم گچساران است
فرماندار گچساران گفت: بیشتر مشکلات مردم گچساران این بام نفتی ایران و خانواده شهدا و ایثارگران این شهرستان اشتغال جوانان است.
عبدالرحیم رحیمی در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران گچساران افزود: شهرستان گچساران ۳۶۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
وی بیان کرد: بیشتر مشکلات مردم گچساران این بام نفتی ایران و خانواده شهدا و ایثارگران این شهرستان اشتغال جوانان است.
فرماندار گچساران تصریح کرد: قوانین خوبی جهت اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران در حال تصویب است.
رحیمی عنوان کرد: در این شهرستان ۱۶۰۰ جانباز ۵ تا ۷۰ درصد، ۱۰۰ نفر آزاده و ۲۶۰ فرزند شهید وجود دارد.
وی گفت: در گچساران تعداد ۳۰ نفر از والدین شهدا که در قید حیات هستند نیز زندگی می کنند.
فرماندار گچساران خاطر نشان کرد: این شهرستان بارها ولایتمداری خود را در صحنه های مختلف انقلاب ثابت کرده است.
رحیمی بیان کرد: صنعت نفت گچساران همواره پا به پای دیگر مردم کشور در عرصه های انقلاب و پیروزی آن نقش مهمی را ایفا کرده است.
وی افزود: امید می رود تا با تلاش مسئولان مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران حل شود.
 
هیچ مسئول و وزیری نمی تواند از استخدام فرزندان شاهد خود داری کند
نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ مدیر و مسئول و وزیری نمی تواند بهانه بیاورد و از به کار گیری فرزندان شهید سر باز زند.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران گچساران افزود: ۳۹ سال از پیروزی با شکوه انقلاب اسلامی گذشته انقلابی که تنها ۱۶ روز از روزهای خوش خود را سپری کرده بود که مورد حمله رژیم بعث عراق قرار گرفت.
وی بیان کرد: ازاولین روز تا شروع جنگ ۴۸۶ بار تجاوز صدام به خاک ایران در سازمان ملل به ثبت رسیده است.
نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران اسلامی تمام تلاش خود را کرد تا با صدام وارد جنگ نشود.
جعفرزاده ایمن آبادی عنوان کرد: از دست ندادن یک وجب از خاک ایران اسلامی در جنگ هشت سال دفاع مقدس افتخاری بزرگ و ماندگار است که با ۲۳۰ هزار شهید و ۵۰۰ هزار جانباز و ایثارگر به دست آمده است.
وی گفت: در طول دویست سال گذشته این تنها جنگی بود که دشمنان نتوانستند حتی یک ذره از خاک ایران را تصاحب کنند.
نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: باید هوشیار بود این کشور اسلامی مفت و ساده به دست نیامده و دشمنان بدانند که همه ما تابع ولی فقیه هستیم.
جعفرزاده ایمن آبادی بیان کرد: سربازولایت بودن افتخار جامعه ایثارگران است.
وی افزود: کارهایی برای خانواده شهدا و جامعه ایثارگران انجام شده که کافی نیست و باید برای این عزیزان بیشتر تلاش شود.
نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید مشکل بیکاری فرزندان شاهد و ایثارگر گچساران با اولویت بررسی شود چون نرخ بیکاری آنها بالا است.
جعفرزاده ایمن آبادی اضافه کرد: در چهار سال پیش جانبازان زیر ۲۵ درصد جزو آمار محسوب نمی شدند و مزایایی به آنها تعلق نمی گرفت.
وی گفت: در حال حاضر این قشر از جانبازان هم جزو آمار محسوب شده و هم به آنها به نوبت مزایایی تعلق می گیرد.
نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در لایحه ارائه شده به مجلس بحث مسکن ایثارگران ارائه نمی شد آنها در حال حاضر دچار مشکل می شدند.
جعفرزاده ایمن آبادی عنوان کرد: ما اعتقاد داریم که جامعه ایثارگری با خداوند معامله کرده وطلبی از کسی ندارند.
وی افزود: ولی خدمات به این عزیزان و حل مشکلات آنها وظیفه ما محسوب می شود.
نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما نباید فرزند شهید بیکار داشته باشیم، برای حل مشکل آنها در گچساران و دیگر شهرستانها تلاش خواهیم کرد.
جعفرزاده ایمن آبادی بیان کرد: هیچ مدیر و مسئول و وزیری نمی تواند بهانه بیاورد و از به کار گیری فرزندان شهید سر باز زند.
وی اضافه کرد: اگر امروز آرامش و آسایشی در کشور وجود دارد آن را مدیون ایثارگری ها و خون شهدا می دانیم.
به گزارش ایسنا، دیدار خانواده شهدا و ایثارگران گچساران با حضور نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم گچساران و باشت در دوگنبدان برگزارشد.
 
عملیات جستجوی پیکر جانباختگان پرواز تهران- یاسوج با وقفه مواجه شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات جستجوی پیکر جانباختگان پرواز تهران - یاسوج بعلت مه غلیط با وقفه مواجه شده است.
عزیز فیلی افزود: تیم‌های عملیاتی آماده اعزام به محل سقوط هواپیمای تهران- یاسوج هستند که به محض مساعد شدن وضعیت جوی با ۶ فروند بالگرد ارتش، هلال احمر و اورژانس به محل حادثه منتقل می شوند.
وی با بیان اینکه ۱۳ تیم سه نفره به محل حادثه اعزام خواهند شد، اظهارکرد: از این تعداد ۴ تیم از هلال احمر، ۲ تیم از کوهنوردان، ۳ تیم از سپاه پاسداران، دو تیم از ارتش و ۲ تیم از نیروهای مجهز و آموزش دیده محلی اعزام می شود.
به گزارش ایسنا، طبق گزارش هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد رطوبت در ارتفاعات دنا ۸۰ درصد اعلام شده و با وجود مه غلیظ در ارتفاعات دنا دید افقی کمتر از سه متر است.
همچنین در ارتفاعات دنا وزش باد ملایم و دمای هوا ۳ درجه است. وجود مه غلیظ تا ظهر امروز در ارتفاعات دنا ادامه دارد .
به گزارش ایسنا، پرواز شماره ۳۷۰۴ شرکت هواپیمایی آسمان با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه پروازی ساعت ۸ صبح روز یکشنبه، ۲۹ بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان از رادار خارج و سقوط کرد.
 

صعود کوهنوردان سی سختی به ارتفاعات پازن پیر در منطقه دنا

 

 طی روزهای اخیر یک گروه کوهنوردان سی سختی با طی کردن مسیر سخت گذر به ارتفاعات پازن پیر صعود کردند.

 این گروه کوهنوردی که متشکل از چند محیطبان و کوهنورد بومی منطقه سی سخت بودند، روز دوشنبه به ارتفاعات پازن پیر صعود کرده و موفق به انتقال بخش هایی از پیکر جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای پرواز تهران- یاسوج به پایین قله شدند.
ویدیوی مهر سختی مسیر رسیدن این کوهنوردان به ارتفاعات پازن پیر را نشان می دهد.
 

[embed]https://media.mehrnews.com/d/2018/03/01/0/2729674.mp4[/embed]
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1