تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۳۲۱۶۹۶

تعیین تکلیف مدیران پروازی باشت / ادارات اختلافات را برای ارائه خدمات بهتر کنار بگذارند

۴
۰
کبنا ؛جلسه ستاد خدمات سفر نوروزی با حضور فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی در محل فرمانداری شهرستان باشت برگزار شد.
در این نشست با تبیین وظایف کمیته های مختلف، بر لزوم اجرای برنامه های فرهنگی و رفاهی در جهت استقبال از مهمانان نوروزی تأکید شد.
به گزارش کبنا از باشت، فرهاد محمدی معاون فرماندار و دبیر جلسه در این نشست گفت: بحث سفر نوروزی و خدمات سفر هر ساله برگزار می شود و هدف از این جلسه استقبال از مسافران نوروزی و کمک به رونق صنعت گردشگری و شناسایی نکات مثبت و ظرفیت های شهرستان باشت است.
وی بیان داشت: شهرستان باشت با داشتن مردمان خونگرم و مهمان نواز و همچنین اماکن تاریخی و مذهبی، گردشگری و آب و هوای دلپذیر به عنوان نگین سبز هر ساله میهمانان زیادی از سراسر کشور و شهرستان های دیگر را در خود جای می دهد.
محمدی تصریح کرد: مسئولان و خصوصاً اعضای عضو ستاد خبر باید با آمادگی کامل این منطقه زیبا و جایگاه بکر را به مردم ایران معرفی کنند و در رونق گردشگری استان کمک نمایند.
معاون فرماندار باشت با اشاره به اینکه با تبلیغات خوب و به موقع و استفاده از فضای مجازی می توان به نعوی این منطقه کمک کرد، ادامه داد: در هفته آینده جلسه تخصصی اعضا برگزار می شود و رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان باشت وظایف کمیته ها را تشریح می کنند.
محمدی گفت: با اجرای برنامه های سنتی و همچنین تعامل و همدلی باید در جهت زیباسازی شهر، مبلمان شهری، روشنایی کوچه ها و معابر روستاها و شهر خود را برای استقبال از مسافران نوروزی آماده کنیم.
صادق ماندنی زاده، رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان باشت نیز در این نشست هدف از برگزاری این جلسه را ارائه خدمات مطلوب و اثربخش به مهمانان نوروزی اعلام کرد.
وی با تشریح کمیته ها ده گانه سفر نوروزی در شهرستان باشت ابراز داشت: در بحث ساماندهی حمل و نقل کمیته به ریاست اداره راه اقدام به ارائه خدمات به گردشگران خواهد کرد.
ماندنی زاده کمیته هلال احمر را مسئول کمیته امداد و نجات بیان کرد و ادامه داد: کمیته خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری نیز بر عهده نیروی انتظامی است.
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان باشت هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها را به عهده بخشداران بوستان و شهر باشت دانست و افزود: اداره میراث فرهنگی نیز وظیفه برنامه ریزی و آمار را بر عهده دارد.
ماندنی زاده بیان داشت: کمیته خدمات رفاهی و اسکان بر عهده آموزش و پرورش، کمیته نظارت و تنظیم بازار بر عهده اداره صنعت، معدن و تجارت است که این وظیفه در شهرستان باشت بر عهده امور صنفی خواهد بود.
وی از دیگر وظایف اداره میراث فرهنگی و گردشگری را ارزیابی بر عملکرد و رسیدگی به شکایات اعلام کرد و ادامه داد: شبکه بهداشت نیز کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست را مدیریت خواهد کرد.
ماندنی زاده بیان داشت: فعالیت های کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات و فضای مجازی نیز بر عهده میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان باشت است.
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان باشت در ادامه با طرح پیشنهاداتی خواستار انعکاس آمار هماهنگ به صورت روزانه به تهران شد و گفت: با توجه به بارندگی های اخیر پیش بینی می شود مسافران و گردشگران زیادی از مناطق تفریحی این شهرستان بازدید کنند که می طلبد ادارات ذیربط با بازدیدهای دسته جمعی از مکان های تفریخی و گردشگری در جریان امور رفاهی و اجرایی قرار گیرند.
ماندنی زاده بیان داشت: از اداره آموزش و پرورش انتظار می رود با ارائه خدمات مناسب در محل های اسکان از قبیل موکت و وسایل بهداشتی اقدام نماید.
وی ادامه داد: لیست کشیک ادارات مخصوصاً کمیته های تخصصی باید به همراه شماره تلفن آنها تهیه شود و در این ایام امور صنفی نیز بر عملکرد پنچرگیری ها، تعویض روغنی ها، نانوایی و ... نظارت و لیست آنها را در اختیار ستاد قرار دهد.
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان باشت گفت: نیروی انتظامی نیز اقدام به برگزاری ایستگاه های امنیتی در مناطق گردشگری مانند شلال دان و رود رونه در جهت برقراری نظم و امنیت نمایند.
وی در پایان تصریح کرد: باید با توجه به ظرفیت های گردشگری باشت با اتخاذ برنامه های متنوع این شهرستان را به گردشگران معرفی نماییم.
سید مسعود حسینی، فرماندار شهرستان باشت نیز در این نشست گفت: چند سالی است که شهرستان باشت به عنوان مقصد گردشگری شناخته شده است و هر ساله تعداد زیادی برای گذراندن تعطیلات به این شهرستان مراجعه می کنند.
وی با تشکر از فعالیت های دستگاه های خدمات رسان بیان داشت: عید نوروز فرصت مغتنمی برای ایجاد انگیزه و ترغیب گردشگران و مردم برای سفر به این شهرستان است.
حسینی فرهنگ سازی و فراهم کردن زیرساخت ها را از موارد مهم در زمینه رونق صنعت گردشگری دانست و گفت: انتظار ما از دستگاه های خدمات رسان برنامه ریزی هدفمند در جهت استقبال از مهمانان نوروزی است.
وی بر ارائه آمار منسجم از حضور گردشگران در شهرستان را ضروری دانست و ادامه داد: کارگروه اطلاع رسانی مشخص شده و انتظار می رود آمار از سوی دبیر اطلاع رسانی اعلام شود تا دچار دوگانگی در اعلام آمارها نشویم.
فرماندار شهرستان باشت در خصوص فعالیت دستگاه های حفار نیز گفت: دستگاه های حفار تنها تا ۲۰ اسفند می توانند اقدام به فعالیت نمایند و بعد از این تاریخ هر گونه فعالیتی ممنوع است بنابراین باید با تسریع در روند کار خود مانع از بروز مشکل در ایام تعطیلات نوروزی شوند.
حسینی، در بحث خودپردازها و سیستم بانکی نیز گفت: از مدیران بانک ها انتظار داریم در شورای اداری حضوری پررنگ داشته باشند زیرا در بعضی مواقع نیاز به برنامه ریزی است تا گردشگران در انجام فعالیت های بانکی به مشکل برنخورند.
وی بر حضور مستمر ادارات و دستگاه های خدمات رسان در سطح شهر در ایام نوروز تأکید کرد و ادامه داد: نیروهای معرفی شده باید تلفن آنها در دسترس باشد و در صورت مرخصی باید جانشین آنها به همراه شماره تلفن جانشین در اختیار باشد.
فرماندار همچنین به موارد دیگری همچون در اختیار گذاشتن کانکس به نیروهای انتظامی، ساماندهی سرویس های بهداشتی و تهیه  سطل زباله در اماکن گردشگری، نظارت دقیق بر توزیع میوه شب عید نیز اشاره کرد.
وی از عملکرد ادارات در ایام نوروز گذشته تشکر کرد و از آنان خواست تا با کنار گذاشتن برخی اختلافات احتمالی، تمام تلاش خود را در جهت شناساندن شهرستان باشت انجام دهند.
مدیران باید در شهرستان محل خدمت خود سکونت داشته باشند
فرماندار باشت در ادامه به بحث مدیران پروازی در این شهرستان نیز اشاره ای داشت و گفت: طبق دستورالعمل وزارت کشور فرمانداران به عنوان اولین مدیران در شهرستان ها باید در حوزه خدمت خود سکونت داشته باشند و به تبع آن نیز مدیران ادرات نیز شامل این موضوع می شوند.
حسینی از پیگیری های جدی استاندار در جهت تعیین تکلیف مدیران پروازی خبر داد و افزود: دستگا های بالادستی نیز پیگیر این موضوع هستند و بر این موضوع تأکید دارند که مدیران باید در شهرستان محل خدمت خود سکونت داشته باشند زیرا نیاز است که از وجود شبانه روزی آنان استفاده شود.
خبرنگار فتح الله پوران پور
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کارشناس
Iran, Islamic Republic of
بهترین مدیر باشت
برادران علیزاده
باگ
Iran, Islamic Republic of
مگه باشت هم مدیر پروازی داره؟؟؟خخخخخخ
عدالت
Iran, Islamic Republic of
آموزش وپرورش تا دیگر ادارات همکی خونشون گچساران تشریف دارند .من نمی دانم چرا تاجگردون در آموزش وپرورش مدیر ومعاونش باید ازشهرستان باشت نباشند هردو غیره بومی هستند بعد انتظار دارند از او حمایت کنند.
Iran, Islamic Republic of
بهترین مدیران باشت
خودت تعریف خودتو بده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1